Mistä rahat hoitajille- tolkuton vaatimus aiheuttaa palkkavihaa! Poliisi ja paloMIES sinnittelevät 2ke palkalla hoitajien kolmea tonnia vastaan!
Ja kyllä poliisin ja palomiehen työt OVAT hoitajan työtä raskaampaa ja vaativampaa työtä. Hoitajien jäjetön palkkavaade tuntuu turhauttavalta monien raskaantyön raatajien ollessa iloisia ja tyytyväisiä huomattavasti näillä ahnehtijoilla jo olevaa palkkaa pienemmällä palkalla.
Nyt haetaan huomiota mutta haluavatko hoitajat todella ajaa kunnat konkurssiin ahneutensa vuoksi, erittäin naisvaltainen ala jolla on suuri uhriutumispotentiaali.
Kommentit (991)
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kun miettii mikä määrä noissa hoitajissa on kleptomaaneja niin vihaks pistää.
Taas oli jonkun mummon sormukset viety ja kukaan ei muka tiedä mistään mitään....
Asialla on voinut olla myös joku hoitokodin asukas.. tietäisittepä vaan kuinka monta kertaa päivittäin muistisairaat käy toistensa huoneissa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sairaanhoitajatutkinto ja olen tehnyt monta vuotta töitä sairaanhoitajan töitä. Minulla on myös insinööritutkinto. Kun vertaan näiden kahden alan koulutusta, niitä ei mitenkään voi vetää samalle viivalle. Teknisen alan koulutus ja insinöörin työ on huomattavasti vaativampaa.
Ja korvat heiluu. Ei tätä usko kukaan. Ei sulla ole kumpaakaan koulutusta, amis- jonne
Sille en voi mitään, jos et usko, että Suomessa on muitakin sairaanhoitajan ja insinööritutkinnon suorittaneita kuin pelkästään minä.
Insinöörien kouluttajana voin kertoa, että meille tulee joka vuosi sairaanhoitajia. Motivoitunutta porukkaa, jolla on selkeitä tavoitteita, miten käyttävät työelämässä hyödyksi näiden kahden alan osaamisen.
Mikä on insinöörien kouluttaja? Miten se eroaa opettajasta?
Siinäpä sitä onkin hoitsulle älyllinen pähkinä purtavaksi.
No katsos kun kouluttajaksi voi sanoa ketä vaan, mutta opettaja on opettajaksi kouluttautunut henkilö. Toi insinöörien koulutus on niin helppoa, että sitä nyt voi tehdä kuka vaan. Muissa ammateissa vaaditaan substanssiosaamisen lisäksi opettajan pätevyys.
Toivottavasti hoitotyön osaamisesi ei ole yhtä alkeellisella tasolla kuin tämä kommenttisi.
Vierailija kirjoitti:
Laiskat hoitajat ei tarvitse palkamkorotusta.
Työttömien on turha huudella mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä, miten 3000 euron bruttopalkalla ei tule maakunnissa toimeen. Sen taas ymmärrän, että Helsingissä se tekee tiukkaa ja sinne pitäisi palkankorotukset keskittää. Kaikille ei rahaa riitä, vaikka se mukavaa olisikin.
Miksi maakunnissa olisi halvempi asua? Ihan yhtä paljon se sähkö yms. täällä maksaa..
Kannattaa tutkia pääkaupunkiseudun asuntojen ja vuokrien numeroita.
Vierailija kirjoitti:
Jos alanvaihtoa miettii ja ohjelmointi kiinnostaa, kannattaa testata jo ennen hakua omaa kiinnostusta ja teknistä älyä täällä: https://ohjelmointi-20.mooc.fi/
Niiden hoitsujen, jotka pitävät insinöörikoulutusta lasten leikkinä, on hyvä tietää, että tuo on alkeistasoa.
Hirmu tarve näillä "insseillä" todistaa, että ovat muka älykkäitä ja ammatti vaativa. Eli oikeasti pelko perseessä, ettei kukaan huomaa, että eivät ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä viha hióitajia kohtaan oikein kumpuaa?
Ylimielisestä käytöksestä.
Missä, kenen?
Tarvitseeko tuota edes kysyä. Tällä palstalla kommentoivat hoitajat pilaavat kaikkien maineen.
Millä tavalla? Ihmeen kryptistä kuittailua ilman selkeää viittausta mihinkään. Onko tehty tahallisia hoitovirheitä, levitelty potilaiden asioita, syöty potskujen Oxycodonit, jätetty aseptiikka huomiomatta, lintsattu töistä?
Vai onko kyse siitä että hoitajahan ei saa olla tavallinen, tunteva ihminen vaan nöyrä, kaiken pskan kiltisti vastaanottava, vakaumuksesta töissä oleva nössö joka venyy loputtomiin eikä koskaan varsinkaan kiroile? Omaa työtään hän ei arvosta vaan tietää olevansa laiska pillerinkiikuttaja joka ei ruokatuntia tarvitse. Lisäbonuksena kunnioittaa suuresti insinöörejä.
Pakko arvailla kun vastauksia en saa.
Nimenomaan asumiskulut ovat aivan kohtuuttomia pk- seudulla. Pienehkön kaksion vuokra voi olla 900 euroa. 300-400 euroa olisi ihan kohtuullinen pk-seutulisä peruspalkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sairaanhoitajatutkinto ja olen tehnyt monta vuotta töitä sairaanhoitajan töitä. Minulla on myös insinööritutkinto. Kun vertaan näiden kahden alan koulutusta, niitä ei mitenkään voi vetää samalle viivalle. Teknisen alan koulutus ja insinöörin työ on huomattavasti vaativampaa.
Ja korvat heiluu. Ei tätä usko kukaan. Ei sulla ole kumpaakaan koulutusta, amis- jonne
Sille en voi mitään, jos et usko, että Suomessa on muitakin sairaanhoitajan ja insinööritutkinnon suorittaneita kuin pelkästään minä.
Insinöörien kouluttajana voin kertoa, että meille tulee joka vuosi sairaanhoitajia. Motivoitunutta porukkaa, jolla on selkeitä tavoitteita, miten käyttävät työelämässä hyödyksi näiden kahden alan osaamisen.
No katsos kun kouluttajaksi voi sanoa ketä vaan, mutta opettaja on opettajaksi kouluttautunut henkilö. Toi insinöörien koulutus on niin helppoa, että sitä nyt voi tehdä kuka vaan. Muissa ammateissa vaaditaan substanssiosaamisen lisäksi opettajan pätevyys.
Toivottavasti hoitotyön osaamisesi ei ole yhtä alkeellisella tasolla kuin tämä kommenttisi.
Kuka täällä on väittänyt, että olen hoitaja, ei kukaan muu kuin sinä. Tosi negatiivinen asenne sinulla. Ihmeellinen koulutusala tuo insinöörikoulutus kun kuka vaan voi kouluttaa ilman pedagogista pätevyyttä. Eli silloin jos näin on, niin eipä ala voi kamalan korkeatasoinen olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos alanvaihtoa miettii ja ohjelmointi kiinnostaa, kannattaa testata jo ennen hakua omaa kiinnostusta ja teknistä älyä täällä: https://ohjelmointi-20.mooc.fi/
Niiden hoitsujen, jotka pitävät insinöörikoulutusta lasten leikkinä, on hyvä tietää, että tuo on alkeistasoa.
Hirmu tarve näillä "insseillä" todistaa, että ovat muka älykkäitä ja ammatti vaativa. Eli oikeasti pelko perseessä, ettei kukaan huomaa, että eivät ole
Alapa nyt vaan ahkeroida niitä ohjelmointitehtäviä. Ehkä sitten ymmärrät, mitä kommentteja kannattaa harkitsemattomasti heitellä.
Minä olen entinen sairaanhoitaja. Vaihdoin noin viisitoista vuotta sitten alaa ja opiskelin juristiksi. Oikein hyvin pärjäsin oikeustieteellisessä entisenä hoitajana. Pääsykokeet olivat iso haaste, mutta ensimmäisellä yrittämällä pääsin sisälle. Pidin virkavapaata ja valmistauduin huolella n. puolen vuoden ajan. Opinnot rahoitin keikkatöillä.
No, summa summarum. Tiedän, että hoitajat ja monet muutkin julkisen sektorin koulutetut naisvaltaiset alat ansaitsevat palkankorotuksensa. En tiedä, mistä yhteiskunta siihen repii rahat. Se on yhteiskunnan ongelma, ei hoitajien, opettajien tai sosiaalityöntekijöiden. Oma ratkaisuni oli hakeutua pois hoitoalalta, mutta hoitajia tarvitaan enemmän kuin minua nykyisessä työssäni.
Naisvaltaiset alat ovat täynnä selkäänpuukottajia ja paskan jauhajia, varsinkin hoitoala. Siksi alalla ei viihdytä. Pitäisikö vilkaista peiliin!! KAIKKI mun tuntemat 30-50v sairaanhoitajat/terveydenhoitajat ovat järjestäen aivan helvetin vittumaista porukkaa ja alalle täysin sopimattomia. En tiedä millä psykologin testeillä valittuja. Hirveä päteminen päällä koko ajan. Mä en kestäisi hetkeäkään samassa työyhteisössä heidän kanssaan. Sorry. Mut oikeasti tunnen ainakin 8 hoitsua ja he kaikki ovat ihan hirveitä valehtelijoita, juoruajia ja selkäänpuukottajia. Anteeksi jos pahoitin mielenne, mutta kannattaa oikeasti miettiä myös sitä omaa käytöstä. Olet osa työyhteisöäsi ja te yhdessä luotte työilmapiirin.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on jo ketju, jossa minkäkin olen yrittänyt tuoda esiin poliisien ja palomiesten palkkausta. Hoitajat ei siihen vastaa mitään, vaan haukkuvat kaikkia muita ammattiryhmiä, tosin jättävät poliisit ja palomiehet pois kommenteistaan.
Minä olen hoitaja ja voin kyllä vastata heti! Arvostan poliisin ja palomiesten työtä paljon, ja kyllä heidänkin palkkoja pitäisi ilman muuta nostaa, ja paljon! Mutta jos he eivät mitään vaadi, eivät he myöskään mitään saa! Sille hoitajat ei voi yhtään mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä viha hióitajia kohtaan oikein kumpuaa?
Ylimielisestä käytöksestä.
Missä, kenen?
Tarvitseeko tuota edes kysyä. Tällä palstalla kommentoivat hoitajat pilaavat kaikkien maineen.
Mistä sinä tiedät että kuka täällä on hoitaja tai ei? Et mistään. Eli tämä kommenttisi kertoo vain yhdestä: asiasta- omista asenteistasi ja ajattelumalleistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapa nyt vaan ahkeroida niitä ohjelmointitehtäviä. Ehkä sitten ymmärrät, mitä kommentteja kannattaa harkitsemattomasti heitellä.
Osui ja upposi. Eli meni siis ihon alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka täällä on väittänyt, että olen hoitaja, ei kukaan muu kuin sinä. Tosi negatiivinen asenne sinulla. Ihmeellinen koulutusala tuo insinöörikoulutus kun kuka vaan voi kouluttaa ilman pedagogista pätevyyttä. Eli silloin jos näin on, niin eipä ala voi kamalan korkeatasoinen olla
Kyllä se insinöörikouluttajien pedagoginen pätevyysvaatimus ihan laissa lukee. Miksi teet itsestäsi hölmön.
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltaiset alat ovat täynnä selkäänpuukottajia ja paskan jauhajia, varsinkin hoitoala. Siksi alalla ei viihdytä. Pitäisikö vilkaista peiliin!! KAIKKI mun tuntemat 30-50v sairaanhoitajat/terveydenhoitajat ovat järjestäen aivan helvetin vittumaista porukkaa ja alalle täysin sopimattomia. En tiedä millä psykologin testeillä valittuja. Hirveä päteminen päällä koko ajan. Mä en kestäisi hetkeäkään samassa työyhteisössä heidän kanssaan. Sorry. Mut oikeasti tunnen ainakin 8 hoitsua ja he kaikki ovat ihan hirveitä valehtelijoita, juoruajia ja selkäänpuukottajia. Anteeksi jos pahoitin mielenne, mutta kannattaa oikeasti miettiä myös sitä omaa käytöstä. Olet osa työyhteisöäsi ja te yhdessä luotte työilmapiirin.
🤣🤣🤣🤣 Mä siis tunnen ainakin...joojoo. Demin teinipalstakamaa. Ai satana, meinasi tulla pussit housuun kun nauroin niin paljon. 😁😁😁😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Mun serkku esim on inssi, ja paljon paremmat paperit mä sain lukiosta. Joten uskon että olisin kyllä ihan mennen tullen läpäissyt tuonkin koulutuksen jos nyt niin olisin valinnut. Ei se tee niistä mitenkään viisaampia että ovat valinneet tietyn alan. Se ei todellakaan tarkoita etteikö muut siihen pystyisi. Jokainen valitsee sen mikä itseä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se insinöörikouluttajien pedagoginen pätevyysvaatimus ihan laissa lukee. Miksi teet itsestäsi hölmön.
Ihme inttäjä. Minä olen opettaja(ammattialalla) ja kouluttaja on henkilö jolla ei ole opettajan pätevyyttä. Opettajaksi voi kutsua itseään henkilö, jolla on opettajan koulutus.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Ikävää. Toivottavasti et joudu sairaalaan ja noiden vttumaisten ämmi€n hoidettavaksi.....nehän saattaa vaikka puukott@@ sua selkään
Laiskat hoitajat ei tarvitse palkamkorotusta.