Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SIis mikä helvetti tämä OmaPosti on? Laskut mennyt perintään tän paskan takia!!

Vierailija
03.01.2020 |

Tuli joskus tehtyä tuonne tunnukset, kun halusin seurata lähettämääni pakettia. Nyt ihan SATTUMALTA kirjauduin ko. palveluun tsekkaamaan tilaamani paketin matkaa, niin jumalauta sieltähän nyt löytyi sinne menneenä pari laskua joista eräpäivät ehtinyt mennä ja maksumuistutusta pukkaa. Ja tämän siis huomasin ihan sattumalta!! En ole tietääkseni missään vaiheessa laittanut mitään suostumusta mihinkään, että laskut menisivät tuonne. Mihinkään ei ole tullut ilmoitusta noista tuonne saapuneista laskuista (sähköposti, tekstiviesti..) että niitä olisin edes hoksannut mennä katsomaan ko. pskapalvelusta.

Maksan nyt nuo erääntyneet laskut veke, mutta kyllä vtuttaa ja lujaa! Voiko tuon palvelun poistaa kokonaan ettei tällainen tilanne uusi tai saako jostain edes ilmoituksen kun tuonne menee laskuja tai postia? RAAAGGGHHHH

Kommentit (339)

Vierailija
101/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen ap:n tuskan.

Tuonne on joskus hautautunut tärkeitäkin laskuja.

Pankkien e-laskun sentään huomaa helposti. Tuo sähköinen posti on kammotus.

NetPosti / OmaPosti on oikeastaan ihan ok, jos ei e-laskua saa valittua. Kaikista pahin on se että jos lasku tulee sähköpostiin, sillä sinne roskapostin sekaan katoaa kaikki. Toinen paha on paperilasku, ne tuppaa myös hukkumaan ennen kuin ehtii maksaa niitä, tai sitten ne jää lojumaan johonkin laatikonpohjalle unohduksiin.

Meillä on eteisen "puhelinpöydällä" sillä paikalla, jossa ennen oli lankapuhelin, kannellinen laatikko. Kun postipoika tai -tyttö pudottaa laskun luukusta, tsekataan laskun eräpäivä ja taitellaan laatikkoon. Jos laskuja on useampi, ne laitetaan eräpäivän mukaiseen järjestykseen ensin maksettava päällimmäiseksi. Minä pidän huolta siitä, että  itse maksan omat laskuni ja mies maksaa omansa reilusti ennen eräpäivää. Useimmiten kun yhden laskun eräpäivä lähestyy, muutkin laskut maksetaan samalla kertaa verkkopankissa, koska verkkopankissahan voi laskun maksamisen päivää muuttaa. Mikään ei voisi olla helpompaa.

E-lasku minulla on vain yhdelle laskuttajalle. Valitsin aikoinaan sen vaihtoehdon, että haluan kuitata e-laskun ennen sen maksamista enkä löydä asian muuttamiseksi vaihtoehtoa verkkopankista, lasku ei siis mene automaattisesti tililtä. Tiedän, että kun käyn verkkopankissa kuun puolivälin paikkeilla, lasku on siellä maksettavissa. Muita e-laskusopimuksia en ole tehnyt. Puhelinlaskusta minulle tulee tekstiviesti Elisalta ja maksan sen sitten OmaElisan kautta pöytäkoneella. Kännykällä en koskaan laskujani maksa.

Kaikista vaivattomin on e-lasku ja automaattimaksaminen. Joitain satunnaislaskuja lukuunottamatta kaikki laskut menevät pankkiin, josta ne eräpäivänä maksetaan. Kätevää eikä tarvitse ihmetellä onko maksettu vai ei.

Vierailija
102/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis menivätkö ne laskut perintään asti vai tarkoittaako aloittaja maksumuistutuksia? Ei ole järin iso vaiva ladata sovellus kännykkään ja vilkaista säännöllisesti onko siellä mitään uutta. Jossain vaiheessa paperilaskuja ei enää lähetetä, joten paree opetella käyttämään sähköisiä palveluja.

Miksi pitäisi olla riippuvainen jostain älypuhelimen sovelluksesta? Ainakaan minulla ei ole mielenkiintoa "vilkaista säännöllisesti onko siellä mitään uutta". Sähköpostiakaan en tutki säännöllisesti, voi mennä viikkojakin että edes muistan koko sähköpostin olemassaoloa. En todellakaan ala hoitelemaan raha-asioitani PUHELIMEN välityksellä, eivät ole niin tärkeitä asioita kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis menivätkö ne laskut perintään asti vai tarkoittaako aloittaja maksumuistutuksia? Ei ole järin iso vaiva ladata sovellus kännykkään ja vilkaista säännöllisesti onko siellä mitään uutta. Jossain vaiheessa paperilaskuja ei enää lähetetä, joten paree opetella käyttämään sähköisiä palveluja.

Miksi pitäisi olla riippuvainen jostain älypuhelimen sovelluksesta? Ainakaan minulla ei ole mielenkiintoa "vilkaista säännöllisesti onko siellä mitään uutta". Sähköpostiakaan en tutki säännöllisesti, voi mennä viikkojakin että edes muistan koko sähköpostin olemassaoloa. En todellakaan ala hoitelemaan raha-asioitani PUHELIMEN välityksellä, eivät ole niin tärkeitä asioita kuitenkaan.

Kukin tyylillään.

Puhelin on joissakin asioissa tosi näppärä. Satunnaislaskun saa maksettua näyttämällä puhelimelle viivakoodin. Yksityishenkilöille saa rahan siirtymään näppärästi Siirrolla tai Mobile Paylla. Puhelin on ihan hyvä lisä, vaikka pääosan pankkiasioista hoidan PC:llä.

Vierailija
104/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaposti on PASKA palvelu. Nytkin 17track.net näyttää, että pakettini on haettavissa postin noutopisteestä, mutta omaposti kertoo iloisesti, että minulla ei ole mitään lähetyksiä.

Vierailija
105/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on niitä Postin omia säästökikkoja, kun joku lähettää sinulle paperilaskun, Posti avaa kuoren ja lähettää sen sinulle sähköisesti, näin vähennetään jakelun määrää.

Minulla meni pari laskua joskus viime talvena, enkä edes ollut tilannut palvelua tai ollut tunnuksia. Ja laskun lähettäjä oli yhtä hämmästynyt, kun kuvitteli laskunsa lähettänyt paperisena ja maksanut vielä normaalin postimaksun.

Törkeää!!

Vierailija
106/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perseestä, että muuttoilmoitusta ei voi tehdä netissä hyväksymättä jotain 👺 omapostia. Suututti.

Vierailija
107/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin turha sovellus ainakin puhelimessa. Ei toimi kunnolla. 

Ai, mikä siinä ei toimi?

Mikään ei toimi. Minulle tulevat lähetykset eivät rekisteröidy omapostiin. Kun saan postin saapumisilmoituksen, tarkistan näkyykö lähetys myös omapostissa. No, ei näy. Ihan sama mobiilisovelluksen kanssa tai selaimen kanssa. Toimi joskus aikaisemmin, mutta nyt ei ole toiminut enää pitkään aikaan.

Vierailija
108/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduin ottamaan omapostin, kun spankin visalasku tuli pakotettuna omapostin edeltäjään ja nyt omapostiin. Harvoin luin näitä ja lopulta tuli uhkaus, että palvelu suljetaan, jos en käy siellä. E-lasku tms. olisi parempi, mutta ei onnistu.

S-Pankin Visalasku on minulla mennyt aina e-laskuna, ihan kuukausittain. En ole edes käynyt omapostissa, kun en keksi sille mitään käyttöä.

Ei ainakaan silloin alussa, kun säästökassat lopettivat ja S-Pankki aloitti saanut noita e-laskuina. Nyt en enää S-Visaa käytä, joten ei ole havintoa vuosikausiin.

Historian havinaa. Oliko silloin jo e-laskuja, en muista, koska en tiedä säästökassoistakaan yhtään mitään.

S-Pankki taisi aloittaa 2007 ja kyllä jo silloin mulla oli käytännössä kaikki laskut e-laskuina automaattimaksussa pankissa. Tosin silloin se oli suoraveloitus ja laskuista tuli paperikopio kotiin.

Jos olet ennen vuotta 2007 ollut jonkin alueosuuskaupan jäsen lienee sinulla ollut käytössä myös säästökassan tili, joka sittemmin konvertoitiin S-Tiliksi. Ainakin omassa osuuskaupassa säästökassan tili oli pakollinen, koska bonukset maksettiin vai ja ainoastaan sinne.

Ok, olin alaikäinen v. 2007, eli ei ollut säästökassan tiliä.

Jaa, sähän olet ihan lapsi vielä :)

No niinpä, enkä silti ymmärrä mitä tuolla omapostilla on virkaa. :)

Vierailija
109/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta inspiroitunaane kävin OmaPostissa ja sinnehän oli tullut lasku! En olisi mitenkään huomannut sitä. Aiemmin saapuneesta postista OmaPostiin on tullut ilmoitus, mutta nyt ei ollut tullut (siellä oli jotain muutakin turhaa postia),

Uskomattominta tässä on se, että palvelu oli käytännössä pakko ottaa käyttöön muuttoilmoituksen yhteydessä. En löydä mahdollisuutta peruuttaa palvelua, mutta aivan hölmöilyähän tämä on.

Vierailija
110/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduin ottamaan omapostin, kun spankin visalasku tuli pakotettuna omapostin edeltäjään ja nyt omapostiin. Harvoin luin näitä ja lopulta tuli uhkaus, että palvelu suljetaan, jos en käy siellä. E-lasku tms. olisi parempi, mutta ei onnistu.

S-Pankin Visalasku on minulla mennyt aina e-laskuna, ihan kuukausittain. En ole edes käynyt omapostissa, kun en keksi sille mitään käyttöä.

Ei ainakaan silloin alussa, kun säästökassat lopettivat ja S-Pankki aloitti saanut noita e-laskuina. Nyt en enää S-Visaa käytä, joten ei ole havintoa vuosikausiin.

Historian havinaa. Oliko silloin jo e-laskuja, en muista, koska en tiedä säästökassoistakaan yhtään mitään.

S-Pankki taisi aloittaa 2007 ja kyllä jo silloin mulla oli käytännössä kaikki laskut e-laskuina automaattimaksussa pankissa. Tosin silloin se oli suoraveloitus ja laskuista tuli paperikopio kotiin.

Jos olet ennen vuotta 2007 ollut jonkin alueosuuskaupan jäsen lienee sinulla ollut käytössä myös säästökassan tili, joka sittemmin konvertoitiin S-Tiliksi. Ainakin omassa osuuskaupassa säästökassan tili oli pakollinen, koska bonukset maksettiin vai ja ainoastaan sinne.

S-pankki on perustettu 2014 kun S-pankki käytännössä osti Tapiolan/Lähitapiolan pankkipalvelut

Vierailija
111/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs muuten kirjesalaisuus toimii tämän Omapostin suhteen? Kuka ne postit avaa ja skannaa? Minne ne oikein tallennetaan?

Minullekin tuputettiin OmaPosti lakon aikana kulkevien pakettien seurantaan, ja pidin mahdollisimman tarkkaan huolta siitä, ettei sinne tule muuta kuin pakettien seurantailmoituksia. Mutta kyllä vaan sinne on viimeisen viikon aikana tullut vakuutuskirja ja DNA:n lasku.

Vierailija
112/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain laskun postilaatikkooni 17.12.2019

Vmp. 19.12.2019 jolloin maksoin laskun.

23.12.2010 postilaatikkoon oli tullut maksumuistutus ko. laskusta. Eräpäivä 21.12.2019

Maksumuistutuksen pvm. 11.12.2019.

Maksumuistutuksessa uhattiin mitätöidä luottokorttini (Teboil) JOS LASKUA EI MAKSETA ERÄPÄIVÄÄN MENNESSÄ !

Kuinka ihmeessä Teboil tietää 11.12.2019 että en tule maksamaan heidän laskuaan eräpäivänä vaan lähettivät suoraan tämmöisen uhkauskirje jonka eräpäivä oli jo mennyt saapuessaan.

Olin lievästi sanottuna kuutamolla. Tarkistin tililtäni että lasku oli tosiaan maksettu eräpäivänä. Jouluaaton aattona ei kummankaan tahon asiakaspalvelu enää vastannut.

Olen eläkeläinen, Teboilin asiakas olen ollut liki 20 vuotta ja entodellakaan ollut jättänyt ikinä yhtään laskua maksamatta heille kuten en myöskään ikinä kenellekkään muullekkaan.

Asiaa tiedusteltuaan Joulun jälkeen oli Teboilin vastaus : tietokone.

Mitä jos olisin hädissäni maksanut laskun + kulut toiseen kertaan niin olisiko tämä ” tietokone” reagoinut ja palauttanut minulle rahat takaisin ?

Vierailija
113/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan tosi tyhmä, mutta siis kirjeet lähetetään postille ja joku avaa ja skannaa ne sinne omapostiin? Mihin se paperinen kirje päätyy? Mietin vaan kun papakoekutsu ja myöhemmin sen vastaus tulivat omapostiin. Periaatteessa siis joku pystyy lukemaan ne?

Vierailija
114/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan tosi tyhmä, mutta siis kirjeet lähetetään postille ja joku avaa ja skannaa ne sinne omapostiin? Mihin se paperinen kirje päätyy? Mietin vaan kun papakoekutsu ja myöhemmin sen vastaus tulivat omapostiin. Periaatteessa siis joku pystyy lukemaan ne?

No ei toimi ihan noin... postit lähtee lähettäjältä sähköisesti postille, mikäli asiakkaalla on tuo omaposti käytössä niin silloin menee sinne, muuten menee tavallisena kirjeenä.

Vierailija
115/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla omapostissa näkyy myös vanhentuneet laskut, jotka eivät poistu sieltä jos et ole maksanut omapostin kautta. Itse en ikinä muista tätä ja paniikki iskee kun onkin maksanut sen laskun sähköpostiversion.

Tähän vielä klarnan appi joka toimii tosi viiveellä ja siinä ne laskut jotenkin ei tulekaan maksetuksi jos maksaa siinä apissa. Monta kertaa olen luullut maksaneeni, kunnes tulee karhulasku.

Niin ärsyttävää kun pitää muistella mihin mikäkin lasku tulee.

Omapostissa pystyy merkkaamaan ne laskut maksetuksi, jotka on maksanut muuta kautta. Omapostihan laittaa myös sähköpostiin muistutuksen näistä ”maksamattomista” laskuista. Se on tosiaan se omaposti, ei laskuttajayritys, joka muistuttelee. Ei siis kannata soittaa vihaisena siihen firmaan josta lasku on tullut, että mitä v***** muistuttelette kun olen laskun jo maksanut...

Vierailija
116/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vuoden lopulla viestiä että vuokranantajalta tullut Omapostin kautta kirje joten oli Pakko rekisteröityä sinne jotta sain uuden tilinumeron vuokranmaksua varten. Nyt kun menin vuoden alusta sitä tilinumeroa kaivamaan niin mulle oli tullut sinne sähkölaskukin (ilman ilmoitusta) vaikken oo kyllä pyytänyt lähettämään sitä mihinkään Omapostiin. Ärsyttää kun tulee väkisin moneen eri paikkaan laskuja kun haluis vaan perinteisinä paperilaskuina kaikki.. Pysyis parhaiten perillä mitä on maksettu ja mitä ei.

Vierailija
117/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ihan paniikissa pelkään että mun laskuja on menny tuonne vaikken ees tiedä mikä tuo on. Lakon jälkeen ollut kirjeet myöhässä viikkoja ja en enää tiedä mitä on tullut ja mitä ei vaikka yritän nykyään olla huolellinen. Tollaset systeemit kyllä vaikeuttaa muutenkin heikoilla taloustaidoilla pärjäilevien selviytymistä.

Kirjaudu sinne. Esim. verkkopankkitunnuksilla.

Näin luulisi onnistuvan, mutta ei! Verkkopankkitunnuksilla kirjautuessa ei näe saapuneita sähköisiä kirjeitä, täytyy tehdä tunnukset ja salasana!

Vierailija
118/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan aloittajaa:

"Tuli joskus tehtyä tuonne tunnukset, kun halusin seurata lähettämääni pakettia. Nyt ihan SATTUMALTA kirjauduin ko. palveluun tsekkaamaan tilaamani paketin matkaa, niin jumalauta sieltähän nyt löytyi sinne menneenä pari laskua joista eräpäivät ehtinyt mennä ja maksumuistutusta pukkaa. Ja tämän siis huomasin ihan sattumalta!! En ole tietääkseni missään vaiheessa laittanut mitään suostumusta mihinkään, että laskut menisivät tuonne. Mihinkään ei ole tullut ilmoitusta noista tuonne saapuneista laskuista (sähköposti, tekstiviesti..) että niitä olisin edes hoksannut mennä katsomaan ko. pskapalvelusta."

Onko aloittaja täysin aivoton?

A) OmaPosti (entinen NetPosti) on vanha, ollut jo vuosia!

B) Jos teet tunnuksetolet rekisteröitynyt!

C) Tunnuksien teko = hyväksyt palvelun ehdot! 

D) Ei kai laskuista tule ilmoitusta, jos et säädä asetuksia!

Miten näin perusasiat nykypäivänä voi mennä ohi? Miten ihmiset on vielä tänä päivänä näin pihalla?

Postin verkkopalvelu Netposti on toiminut kunniakkaasti vuosien ajan

https://my.posti.fi/netposti-on-nyt-omaposti

Vierailija
119/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokone syyllinen kirjoitti:

Sain laskun postilaatikkooni 17.12.2019

Vmp. 19.12.2019 jolloin maksoin laskun.

23.12.2010 postilaatikkoon oli tullut maksumuistutus ko. laskusta. Eräpäivä 21.12.2019

Maksumuistutuksen pvm. 11.12.2019.

Maksumuistutuksessa uhattiin mitätöidä luottokorttini (Teboil) JOS LASKUA EI MAKSETA ERÄPÄIVÄÄN MENNESSÄ !

Kuinka ihmeessä Teboil tietää 11.12.2019 että en tule maksamaan heidän laskuaan eräpäivänä vaan lähettivät suoraan tämmöisen uhkauskirje jonka eräpäivä oli jo mennyt saapuessaan.

Olin lievästi sanottuna kuutamolla. Tarkistin tililtäni että lasku oli tosiaan maksettu eräpäivänä. Jouluaaton aattona ei kummankaan tahon asiakaspalvelu enää vastannut.

Olen eläkeläinen, Teboilin asiakas olen ollut liki 20 vuotta ja entodellakaan ollut jättänyt ikinä yhtään laskua maksamatta heille kuten en myöskään ikinä kenellekkään muullekkaan.

Asiaa tiedusteltuaan Joulun jälkeen oli Teboilin vastaus : tietokone.

Mitä jos olisin hädissäni maksanut laskun + kulut toiseen kertaan niin olisiko tämä ” tietokone” reagoinut ja palauttanut minulle rahat takaisin ?

Onkohan sulla jäänyt marraskuun lasku maksamatta?

Vierailija
120/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja täysin aivoton?

A) OmaPosti (entinen NetPosti) on vanha, ollut jo vuosia!

B) Jos teet tunnukset = olet rekisteröitynyt!

C) Tunnuksien teko = hyväksyt palvelun ehdot! 

D) Ei kai laskuista tule ilmoitusta, jos et säädä asetuksia!

Miten näin perusasiat nykypäivänä voi mennä ohi? Miten ihmiset on vielä tänä päivänä näin pihalla?

Postin verkkopalvelu Netposti on toiminut kunniakkaasti vuosien ajan

https://my.posti.fi/netposti-on-nyt-omaposti