Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SIis mikä helvetti tämä OmaPosti on? Laskut mennyt perintään tän paskan takia!!

Vierailija
03.01.2020 |

Tuli joskus tehtyä tuonne tunnukset, kun halusin seurata lähettämääni pakettia. Nyt ihan SATTUMALTA kirjauduin ko. palveluun tsekkaamaan tilaamani paketin matkaa, niin jumalauta sieltähän nyt löytyi sinne menneenä pari laskua joista eräpäivät ehtinyt mennä ja maksumuistutusta pukkaa. Ja tämän siis huomasin ihan sattumalta!! En ole tietääkseni missään vaiheessa laittanut mitään suostumusta mihinkään, että laskut menisivät tuonne. Mihinkään ei ole tullut ilmoitusta noista tuonne saapuneista laskuista (sähköposti, tekstiviesti..) että niitä olisin edes hoksannut mennä katsomaan ko. pskapalvelusta.

Maksan nyt nuo erääntyneet laskut veke, mutta kyllä vtuttaa ja lujaa! Voiko tuon palvelun poistaa kokonaan ettei tällainen tilanne uusi tai saako jostain edes ilmoituksen kun tuonne menee laskuja tai postia? RAAAGGGHHHH

Kommentit (339)

Vierailija
1/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieltä tulee sähköpostiin ilmoitus ainakin minulle.

Vierailija
2/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tulla sähköpostia kun laskuja ym viestejä tulee OmaPostiin. Oletko katsonut asetuksista että sähköposti on oikein? Käsittääkseni myös joitakin laskuja ym viestejä ei tule ollenkaan paperisina enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://my.posti.fi/netposti-on-nyt-omaposti

Voit irtisanoa asiakkuutesi Postin sähköisistä palveluista kirjautumalla Posti.fi:n kautta oikeasta yläkulmasta ”Kirjaudu sisään” -painikkeen kautta. Sisäänkirjautumisen klikkaa ylävalikosta ”Omat Tiedot” -osiota, josta sinut ohjataan palveluiden irtisanomissivulle.

Vierailija
4/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todennäköisesti ruksinut käyttöehtojen hyväksymisen lukematta niitä..?

Vierailija
5/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet jotain sössinyt jos et saa sähköpostilla ilmoitusta laskuista. Turha syyttää palvelua jos itse ei osaa.

Muutenkin ihmiselle harvemmin tulee yllättäviä laskuja. Jos jotain laskua ei kuulu, luulisi aikuisen ihmisen alkavan kysellä perään, että missäs on sähkölasku tms.

Vierailija
6/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se takuulla lukenut palvelun käyttöehdoissa, jotka sinun on pitänyt hyväksyä ennen käyttöönottoa. Muistan joskus saaneeni palvelusta mainoksia ja tutustuttuani ehtoihin totesin, ettei sovi minulle. Kannattaisi aina lukea palveluiden käyttöehdot ym. säännöt ainakin pintapuolisesti ennen napin painamista. Tsemppiä, ikävä tilanne.

Vierailija
7/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä onneasi ettei ollut maksullinen palvelu, josta ei edes pääse eroon. Sellaisiakin monet ovat onnistuneet ottamaan itselleen, kun eivät ole lukeneet sopimusehtoja.

Vierailija
8/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuskasi ap! Kyllä Omapostin käytössä on jotain pielessä. Juuri eilen kävi itselleni: menin sähköpostiin tulleen linkin kautta Omapostiin. En muista salasanaani, käytän harvoin (ainoastaan, jos tulee viranomaispostia tai jokin yksittäinen lasku, jota ei voi saada suoraan sähköpostiin), kirjaudun sisään pankkitunnuksilla. Käyn läpi joka ikisen valikon useaan kertaan, ei löydy saapunutta postia mistään. Toistan koko homman kolmesti, aina sama juttu.

Pyysin sitten uuden salasanan ja kirjauduin käyttäjätunnuksellani, tsadaa, saapuneet kirjeet! Eli miten voi olla tuollainen edes mahdollista, ettei pankkitunnuksilla kirjautumalla näy oma saapunut posti??

Myös viime kerralla näin, Netpostin vaihduttua OmaPostiksi. Netpostin ollessa käytössä ko. ongelmaa ei ollut.

Vierailija
9/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso, onko laskut menneet roskakoriin.

Vierailija
10/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskapostiin, tarkoitin.

Vierailija
11/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli tullut Unwanded-osastoon.

Vierailija
12/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään OmaPostiin tulee ilmoitus esim postipaketista. Eikä näe mistä on kyse ennen kuin kirjautuu OmaPostiin.

Ei se vaikeaa ole, kun on tunnukset niin kirjautuu ja katsoo. Laskut ja postilähetykset niin ei tuu muita saati paperikirjeitä.

Vierailija
13/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeni lykkää ilmoituksen (näkyy myös lukitulla näytöllä) kun OmaPostissa tapahtuu jotakin. Ja saapuneista laskuista sekä paketeista tulee myös viesti sähköpostiin. Oletko antanut oikeat ja ajantasaiset yhteystiedot, kun kirjauduit palveluun ekan kerran?

Vierailija
14/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIva palvelu, jossa ei edes voi valita sitä, haluaako sähköisiä kirjeitä lainkaan. Se kun ei suostu tallentamaan vaihtoehtoa "haluan valita lähettäjät itse". Ja minulla on ihan saman kuin ap:lla, palvelusta (jonka otin vasta tänään käyttöön) löytyi jo 3 laskua. Olin tosin ne tajunnut maksaa, koska olin osannut esim. sähkölaskuani odotella.

Palvelu oli yllättäen aktivoituna, vaikka olen vain avannut postin tunnuksilla pakettienseuraamispalvelun.

Vierailija
15/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tuskasi ap! Kyllä Omapostin käytössä on jotain pielessä. Juuri eilen kävi itselleni: menin sähköpostiin tulleen linkin kautta Omapostiin. En muista salasanaani, käytän harvoin (ainoastaan, jos tulee viranomaispostia tai jokin yksittäinen lasku, jota ei voi saada suoraan sähköpostiin), kirjaudun sisään pankkitunnuksilla. Käyn läpi joka ikisen valikon useaan kertaan, ei löydy saapunutta postia mistään. Toistan koko homman kolmesti, aina sama juttu.

Pyysin sitten uuden salasanan ja kirjauduin käyttäjätunnuksellani, tsadaa, saapuneet kirjeet! Eli miten voi olla tuollainen edes mahdollista, ettei pankkitunnuksilla kirjautumalla näy oma saapunut posti??

Myös viime kerralla näin, Netpostin vaihduttua OmaPostiksi. Netpostin ollessa käytössä ko. ongelmaa ei ollut.

Alapeukuttaja voi itse kokeilla!

Vierailija
16/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköiset laskut ovat huomattavasti kätevämmät, etenkin kun postilla on nykyisin tapana sössiä paperisten kirjeiden toimitus. Tulevat myöhässä jos ollenkaan.

Vierailija
17/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa kaikki mahdolliset laskut e-laskuina, niin ei tarvitse niistä huolehtia.

Itse olen ainakin niin huoleton, että pakko olla tuo laskutusmuoto:D

Vierailija
18/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa/tapahtumassa tämä ruksaaminen on voinut tapahtua?

Eikö tämä ole joku Postin oma kokeilu/sekoilu, ettei kirjelähetyksiä tarvitse jakaa postilaatikkoon.

Sinne meni viime keväänä ihmisten autoveroja, niin kuin omanikin, vaikka minulla ei ollut mitään tekemistä tai edes tunnuksia sen käyttöön. Jos en itse olisi huolehtinut laskusta ja pyytänyt kopiota, ajakielto olisi tullut autolle. Trafin mukaan en ollut ainoa ja heillä ei ollut asian kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
19/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa/tapahtumassa tämä ruksaaminen on voinut tapahtua?

Eikö tämä ole joku Postin oma kokeilu/sekoilu, ettei kirjelähetyksiä tarvitse jakaa postilaatikkoon.

Sinne meni viime keväänä ihmisten autoveroja, niin kuin omanikin, vaikka minulla ei ollut mitään tekemistä tai edes tunnuksia sen käyttöön. Jos en itse olisi huolehtinut laskusta ja pyytänyt kopiota, ajakielto olisi tullut autolle. Trafin mukaan en ollut ainoa ja heillä ei ollut asian kanssa mitään tekemistä.

No ap itse sanoi luoneensa sinne tunnukset.

Vierailija
20/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis menivätkö ne laskut perintään asti vai tarkoittaako aloittaja maksumuistutuksia? Ei ole järin iso vaiva ladata sovellus kännykkään ja vilkaista säännöllisesti onko siellä mitään uutta. Jossain vaiheessa paperilaskuja ei enää lähetetä, joten paree opetella käyttämään sähköisiä palveluja.