SIis mikä helvetti tämä OmaPosti on? Laskut mennyt perintään tän paskan takia!!
Tuli joskus tehtyä tuonne tunnukset, kun halusin seurata lähettämääni pakettia. Nyt ihan SATTUMALTA kirjauduin ko. palveluun tsekkaamaan tilaamani paketin matkaa, niin jumalauta sieltähän nyt löytyi sinne menneenä pari laskua joista eräpäivät ehtinyt mennä ja maksumuistutusta pukkaa. Ja tämän siis huomasin ihan sattumalta!! En ole tietääkseni missään vaiheessa laittanut mitään suostumusta mihinkään, että laskut menisivät tuonne. Mihinkään ei ole tullut ilmoitusta noista tuonne saapuneista laskuista (sähköposti, tekstiviesti..) että niitä olisin edes hoksannut mennä katsomaan ko. pskapalvelusta.
Maksan nyt nuo erääntyneet laskut veke, mutta kyllä vtuttaa ja lujaa! Voiko tuon palvelun poistaa kokonaan ettei tällainen tilanne uusi tai saako jostain edes ilmoituksen kun tuonne menee laskuja tai postia? RAAAGGGHHHH
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KIva palvelu, jossa ei edes voi valita sitä, haluaako sähköisiä kirjeitä lainkaan. Se kun ei suostu tallentamaan vaihtoehtoa "haluan valita lähettäjät itse". Ja minulla on ihan saman kuin ap:lla, palvelusta (jonka otin vasta tänään käyttöön) löytyi jo 3 laskua. Olin tosin ne tajunnut maksaa, koska olin osannut esim. sähkölaskuani odotella.
Palvelu oli yllättäen aktivoituna, vaikka olen vain avannut postin tunnuksilla pakettienseuraamispalvelun.
Kyllä käyttäjässä nyt vika.
Haluaisin uskoa samoin, koska silloin joku toinen voisi toiselta koneelta käydä korjaamassa tuon vaihtoehdon oikeaksi. Mutta eipä onnistunut äsken työkaverilta, vaikka kokeiltiin tunnuksillani hänen päätteeltään. Järjestelmä ei suostu hyväksymään rastia ruutuun "haluan valita lähettäjät itse", se pysyy harmaana ja Posti sallii minulle ainoastaan sen vaihtoehdon, että kaikki mahdollinen postin välittämä tieto tulee tuohon palveluun. On luettu käyttöohjeet ja tehty kaikki mahdollinen, jopa yritetty poistaa palvelu käytöstä, mutta siinä on 14 vrk "suojaraja" ja jos sinä aikana kirjaudun uudestaan, mitätöityy palvelun irtisanominen. Kafkamainen tunnelma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Posti ei ole koskaan, ikinä, hukannut tai unohtanut tuoda laskujani postitse perille.
Siksi valitsen perinteisen, paperilaskutuksen postitse.
Ohhoh. Mistä tiedät että postia ei ole mennyt hukkaan? Ethän sinä osaa kaivata kirjettä, jota et ole koskaan saanut?
Minun postia on kyllä jäänyt tulematta monet kerrat ja olen aktiivisesti pyrkinyt eroon paperipostista.
50vuotta, eli viidenkymmenen vuoden perusteella joka ikinen lasku ja kirje tullut perille.
Paperiposti on toiminut, vaikka olemme asuneet eri puolilla suomen maata.
Omaposti. Jep - ulosottolaskujakin tulee sinne yllättäen kätevästi kun on omaposti. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Laskua saa nykyään etsiä, missä on. Omaposti, sähköpostit, verkkopankki vai tuleeko paperisena postissa.
Ja sitten on vielä se että niitä laskujen kotiin kuljettajia on muitakin kuin posti. Suomessa on 16 muuta firmaa joka tuo laskuja.
Ongelma tulee kun lähtee lomalle, mistä tietää mistä firmasta vaikka terveyskeskus lähettää laskunsa? Ja se osoitteenmuutos sitten pitää tehdä sille firmalle suoraan. Ja posti mainostaa”muuta kaikki postisi” tyylisesti muuttoilmoituspalveluaan/lomapostia, mikä nykyään ei pidä ollenkaan paikkaansa.
Osoitteet päivittyy muihin firmoihin maistraatin kautta (tai mikä sen nyt uusin nimi tänä vuonna tulee olemaankaan, vaihtunut) Mutta hidasta toimintaa varmaan.
Ps. tehkää itse osoitteenmuutoksenne netissä, nykyään niitä paperilomakkeita voi tallentaa jopa mikälie vuokratyöläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen ap:n tuskan.
Tuonne on joskus hautautunut tärkeitäkin laskuja.Pankkien e-laskun sentään huomaa helposti. Tuo sähköinen posti on kammotus.
NetPosti / OmaPosti on oikeastaan ihan ok, jos ei e-laskua saa valittua. Kaikista pahin on se että jos lasku tulee sähköpostiin, sillä sinne roskapostin sekaan katoaa kaikki. Toinen paha on paperilasku, ne tuppaa myös hukkumaan ennen kuin ehtii maksaa niitä, tai sitten ne jää lojumaan johonkin laatikonpohjalle unohduksiin.
Meillä on eteisen "puhelinpöydällä" sillä paikalla, jossa ennen oli lankapuhelin, kannellinen laatikko. Kun postipoika tai -tyttö pudottaa laskun luukusta, tsekataan laskun eräpäivä ja taitellaan laatikkoon. Jos laskuja on useampi, ne laitetaan eräpäivän mukaiseen järjestykseen ensin maksettava päällimmäiseksi. Minä pidän huolta siitä, että itse maksan omat laskuni ja mies maksaa omansa reilusti ennen eräpäivää. Useimmiten kun yhden laskun eräpäivä lähestyy, muutkin laskut maksetaan samalla kertaa verkkopankissa, koska verkkopankissahan voi laskun maksamisen päivää muuttaa. Mikään ei voisi olla helpompaa.
E-lasku minulla on vain yhdelle laskuttajalle. Valitsin aikoinaan sen vaihtoehdon, että haluan kuitata e-laskun ennen sen maksamista enkä löydä asian muuttamiseksi vaihtoehtoa verkkopankista, lasku ei siis mene automaattisesti tililtä. Tiedän, että kun käyn verkkopankissa kuun puolivälin paikkeilla, lasku on siellä maksettavissa. Muita e-laskusopimuksia en ole tehnyt. Puhelinlaskusta minulle tulee tekstiviesti Elisalta ja maksan sen sitten OmaElisan kautta pöytäkoneella. Kännykällä en koskaan laskujani maksa.
Meillä samoin, kodinkansiossa laskut siististi järjestyksestä.
Toiminut aina ihan ookoo.
Ei ole itsellä noin käynyt vielä. Käytössä on ollut pitkään jo Netposti ja nyt jokin aika sitten otin Suomi.Fi palvelun käyttöön. Kumpikin on toiminut ihan hyvin tähän menessä.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on Omaposti-sovellus. Siitä näkee kätevästi pakettiliikenteen.
Tosin en ole siirtänyt laskujani sinne. Sähköpostiin tuli ilmoitus, kun sinne saapui kirjeitä.
En minäkään ole siirtänyt laskujani sinne. Yhtään lähettäjää ei ole asetuksissa valittuna. Mut kappas kun sinne kuitenkin on niitä laskuja "salaa" tullut.
Kiitos varoituksesta! Tuli jokunen aika itsekin tehtyä tuonne tunnus, nimen omaan paketin seurantaa varten. Ei kyllä ainakaan vielä tullut ilmoituksia mistään laskuista, käynkin heti tarkistamassa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Posti ei ole koskaan, ikinä, hukannut tai unohtanut tuoda laskujani postitse perille.
Ohhoh. Mistä tiedät että postia ei ole mennyt hukkaan? Ethän sinä osaa kaivata kirjettä, jota et ole koskaan saanut?
Minun postia on kyllä jäänyt tulematta monet kerrat ja olen aktiivisesti pyrkinyt eroon paperipostista.
50vuotta, eli viidenkymmenen vuoden perusteella joka ikinen lasku ja kirje tullut perille.
Mistä edelleenkään voit tietää että onko kaikki kirjeet aina tulleet perille? Vaikka et ole huomannut, niin joku on voinut jäädä tulematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen ap:n tuskan.
Tuonne on joskus hautautunut tärkeitäkin laskuja.Pankkien e-laskun sentään huomaa helposti. Tuo sähköinen posti on kammotus.
NetPosti / OmaPosti on oikeastaan ihan ok, jos ei e-laskua saa valittua. Kaikista pahin on se että jos lasku tulee sähköpostiin, sillä sinne roskapostin sekaan katoaa kaikki. Toinen paha on paperilasku, ne tuppaa myös hukkumaan ennen kuin ehtii maksaa niitä, tai sitten ne jää lojumaan johonkin laatikonpohjalle unohduksiin.
Meillä on eteisen "puhelinpöydällä" sillä paikalla, jossa ennen oli lankapuhelin, kannellinen laatikko. Kun postipoika tai -tyttö pudottaa laskun luukusta, tsekataan laskun eräpäivä ja taitellaan laatikkoon. Jos laskuja on useampi, ne laitetaan eräpäivän mukaiseen järjestykseen ensin maksettava päällimmäiseksi. Minä pidän huolta siitä, että itse maksan omat laskuni ja mies maksaa omansa reilusti ennen eräpäivää. Useimmiten kun yhden laskun eräpäivä lähestyy, muutkin laskut maksetaan samalla kertaa verkkopankissa, koska verkkopankissahan voi laskun maksamisen päivää muuttaa. Mikään ei voisi olla helpompaa.
E-lasku minulla on vain yhdelle laskuttajalle. Valitsin aikoinaan sen vaihtoehdon, että haluan kuitata e-laskun ennen sen maksamista enkä löydä asian muuttamiseksi vaihtoehtoa verkkopankista, lasku ei siis mene automaattisesti tililtä. Tiedän, että kun käyn verkkopankissa kuun puolivälin paikkeilla, lasku on siellä maksettavissa. Muita e-laskusopimuksia en ole tehnyt. Puhelinlaskusta minulle tulee tekstiviesti Elisalta ja maksan sen sitten OmaElisan kautta pöytäkoneella. Kännykällä en koskaan laskujani maksa.
Wau.
Tulostatko sähköpostit paperille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin ottamaan omapostin, kun spankin visalasku tuli pakotettuna omapostin edeltäjään ja nyt omapostiin. Harvoin luin näitä ja lopulta tuli uhkaus, että palvelu suljetaan, jos en käy siellä. E-lasku tms. olisi parempi, mutta ei onnistu.
S-Pankin Visalasku on minulla mennyt aina e-laskuna, ihan kuukausittain. En ole edes käynyt omapostissa, kun en keksi sille mitään käyttöä.
Ei ainakaan silloin alussa, kun säästökassat lopettivat ja S-Pankki aloitti saanut noita e-laskuina. Nyt en enää S-Visaa käytä, joten ei ole havintoa vuosikausiin.
Historian havinaa. Oliko silloin jo e-laskuja, en muista, koska en tiedä säästökassoistakaan yhtään mitään.
Mitä kirjeitä sinne tulee ja mihin sitä tarvitaan? Kertokaa tyhmälle. Paketeista saa tiedon puhelimeen ja sähköpostiin.
Kaikki laskut on e-laskuina tai tulevat sähköpostiin.
Joskus joku satunnainen kerran viidessä vuodessa on sellainen, jota ei saa sähköpostina tai e-laskuna.
Itsellä oli myös ongelmia sen kanssa. Sairaalalaakujen takia sen joskus otin. Unohdin ja meni monta vuotta meni. Sain työvoimatoimistosta normaalia sähköpostia Gmail palveluun ja osan sitten sinne OmaPosti palveluun. 3kk karenssi rapsahti. Meni lähes puolitoista viikkoa että sain sen irtisanottua irti. Aivan pöljä palvelu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä edelleenkään voit tietää että onko kaikki kirjeet aina tulleet perille? Vaikka et ole huomannut, niin joku on voinut jäädä tulematta.
Muutama rakkauskirje ehkä salaiselta ihailijalta voinut jäädä tulematta.
Kaikki "tärkeiksi" luokittelemani posti (laskut, sairaalakäynnit, jne) on tullut perille sovitusti.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli myös ongelmia sen kanssa. Sairaalalaakujen takia sen joskus otin. Unohdin ja meni monta vuotta meni. Sain työvoimatoimistosta normaalia sähköpostia Gmail palveluun ja osan sitten sinne OmaPosti palveluun. 3kk karenssi rapsahti. Meni lähes puolitoista viikkoa että sain sen irtisanottua irti. Aivan pöljä palvelu!
Ei kannata tommoset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin ottamaan omapostin, kun spankin visalasku tuli pakotettuna omapostin edeltäjään ja nyt omapostiin. Harvoin luin näitä ja lopulta tuli uhkaus, että palvelu suljetaan, jos en käy siellä. E-lasku tms. olisi parempi, mutta ei onnistu.
S-Pankin Visalasku on minulla mennyt aina e-laskuna, ihan kuukausittain. En ole edes käynyt omapostissa, kun en keksi sille mitään käyttöä.
Ei ainakaan silloin alussa, kun säästökassat lopettivat ja S-Pankki aloitti saanut noita e-laskuina. Nyt en enää S-Visaa käytä, joten ei ole havintoa vuosikausiin.
Historian havinaa. Oliko silloin jo e-laskuja, en muista, koska en tiedä säästökassoistakaan yhtään mitään.
S-Pankki taisi aloittaa 2007 ja kyllä jo silloin mulla oli käytännössä kaikki laskut e-laskuina automaattimaksussa pankissa. Tosin silloin se oli suoraveloitus ja laskuista tuli paperikopio kotiin.
Jos olet ennen vuotta 2007 ollut jonkin alueosuuskaupan jäsen lienee sinulla ollut käytössä myös säästökassan tili, joka sittemmin konvertoitiin S-Tiliksi. Ainakin omassa osuuskaupassa säästökassan tili oli pakollinen, koska bonukset maksettiin vai ja ainoastaan sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-Pankki taisi aloittaa 2007 ja kyllä jo silloin mulla oli käytännössä kaikki laskut e-laskuina automaattimaksussa pankissa. Tosin silloin se oli suoraveloitus ja laskuista tuli paperikopio kotiin.
Jos olet ennen vuotta 2007 ollut jonkin alueosuuskaupan jäsen lienee sinulla ollut käytössä myös säästökassan tili, joka sittemmin konvertoitiin S-Tiliksi. Ainakin omassa osuuskaupassa säästökassan tili oli pakollinen, koska bonukset maksettiin vai ja ainoastaan sinne.
Ok, olin alaikäinen v. 2007, eli ei ollut säästökassan tiliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, olin alaikäinen v. 2007, eli ei ollut säästökassan tiliä.
Jaa, sähän olet ihan lapsi vielä :)
Tuolla omapostissa näkyy myös vanhentuneet laskut, jotka eivät poistu sieltä jos et ole maksanut omapostin kautta. Itse en ikinä muista tätä ja paniikki iskee kun onkin maksanut sen laskun sähköpostiversion.
Tähän vielä klarnan appi joka toimii tosi viiveellä ja siinä ne laskut jotenkin ei tulekaan maksetuksi jos maksaa siinä apissa. Monta kertaa olen luullut maksaneeni, kunnes tulee karhulasku.
Niin ärsyttävää kun pitää muistella mihin mikäkin lasku tulee.