Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SIis mikä helvetti tämä OmaPosti on? Laskut mennyt perintään tän paskan takia!!

Vierailija
03.01.2020 |

Tuli joskus tehtyä tuonne tunnukset, kun halusin seurata lähettämääni pakettia. Nyt ihan SATTUMALTA kirjauduin ko. palveluun tsekkaamaan tilaamani paketin matkaa, niin jumalauta sieltähän nyt löytyi sinne menneenä pari laskua joista eräpäivät ehtinyt mennä ja maksumuistutusta pukkaa. Ja tämän siis huomasin ihan sattumalta!! En ole tietääkseni missään vaiheessa laittanut mitään suostumusta mihinkään, että laskut menisivät tuonne. Mihinkään ei ole tullut ilmoitusta noista tuonne saapuneista laskuista (sähköposti, tekstiviesti..) että niitä olisin edes hoksannut mennä katsomaan ko. pskapalvelusta.

Maksan nyt nuo erääntyneet laskut veke, mutta kyllä vtuttaa ja lujaa! Voiko tuon palvelun poistaa kokonaan ettei tällainen tilanne uusi tai saako jostain edes ilmoituksen kun tuonne menee laskuja tai postia? RAAAGGGHHHH

Kommentit (339)

Vierailija
141/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Tietokone syyllinen kirjoitti:

Sain laskun postilaatikkooni 17.12.2019

Vmp. 19.12.2019 jolloin maksoin laskun.

23.12.2010 postilaatikkoon oli tullut maksumuistutus ko. laskusta. Eräpäivä 21.12.2019

Maksumuistutuksen pvm. 11.12.2019.

Maksumuistutuksessa uhattiin mitätöidä luottokorttini (Teboil) JOS LASKUA EI MAKSETA ERÄPÄIVÄÄN MENNESSÄ !

Kuinka ihmeessä Teboil tietää 11.12.2019 että en tule maksamaan heidän laskuaan eräpäivänä vaan lähettivät suoraan tämmöisen uhkauskirje jonka eräpäivä oli jo mennyt saapuessaan.

Olin lievästi sanottuna kuutamolla. Tarkistin tililtäni että lasku oli tosiaan maksettu eräpäivänä. Jouluaaton aattona ei kummankaan tahon asiakaspalvelu enää vastannut.

Olen eläkeläinen, Teboilin asiakas olen ollut liki 20 vuotta ja entodellakaan ollut jättänyt ikinä yhtään laskua maksamatta heille kuten en myöskään ikinä kenellekkään muullekkaan.

Asiaa tiedusteltuaan Joulun jälkeen oli Teboilin vastaus : tietokone.

Mitä jos olisin hädissäni maksanut laskun + kulut toiseen kertaan niin olisiko tämä ” tietokone” reagoinut ja palauttanut minulle rahat takaisin ?

Ei taatusti olisi reagoinut. Sama kännykkälaskutuksessa, hyvitykset 'hukkuu' jonnekin jollet kysele perään.

Ei ne mihinkään huku. Siellä on kyseisen kortin haltijalla saldo plussalla. Riippuu vähän millä viitteellä laskut pyörivät ja firman toimintatavasta. Jos samalle viitteelle tulee tuplamaksu, niin usein palautetaan toinen maksu. Jos taas sama viite pyörii kuukaudesta toiseen, niin plussaldo voi odottaa hyvinkin pitkään.

No ei todellakaan mene mikään saldo välttämättä plussalle. Isoilla firmoilla kaikki on niin automatisoitu, että kukaan ihminen ei niitä tarkista ja jos joku lasku ei satu kohdistumaan jostain syystä oikein, sitä ei kukaan koskaan korjaa, ellei asiakas itse huomaa.

Itselleni kävi niin, että vaihdettiin laskutusosoitetta ja yksi lasku meni sen takia väärään osoitteeseen ja pian tuli maksumuistutus. Muistutuksessa oli uusi eräpäivä ja maksumuistutusmaksu lisättynä. Maksumuistutus oli lähetetty etanapostilla 23.5. ja eräpäivä oli 31.5. Etanaposti toi laskun 31.5. ja maksoin sen heti.

Nyt JOULUkuulla tästä laskusta tuli sitten uusi maksuhuomautus, johon oli lisätty kuluja melkein 60 euroa. Mitään ei ole tullut tässä välissä. Ihmettelin, mikä tämä lasku nyt on ja se oli se sama lasku, jonka olen korkoineen maksanut sen edellisen muistutuksen eräpäivänä. Huomautin, että olen maksanut tämän laskun korkoineen eräpäivänä ja tarkistin vielä viitenumeronkin. Vastauksena oli, että jostain syystä maksua ei ole löytynyt ja asia tarkistetaan. No, asia tarkistettiin ja hetken päästä ilmoitettiin, että suoritus on löytynyt ja se on nyt kohdistettu. MUTTA parin päivän päästä tuli jälleen huomautus, että aiempi lasku on kyllä maksettu, mutta korkoja ja perintäkuluja on vielä maksamatta 70 euroa. Tästä laitoin sähköpostia, että mistäs ihmeestä niitä korkoja vielä on kertynyt, kun olen eräpäivänä maksanut. Tähän ei koskaan vastattu ja tuli vielä samalla viikolla uusi lasku, jossa kulut olivat jo 90 euroa. 

Soitin asiakaspalveluun ja paljastui, että silloin 31.5. (tai ehkä jopa ennen sitä) on tälle laskulle tehty kokonaan uusi asianumero ja sen takia sitä maksua ei ole edes voitu kohdistaa sille laskulle, jonka maksoin. Eli siellä oli samalla laskulla kaksi eri viitenumeroa, joista toisen maksoin eräpäivänä, mutta toinen keräsi vielä saldoa joulukuulle asti. 

Juuri tällaisia tilanteita syntyy, kun automaatio hoitaa asian ja jollekin laskulle lähtee uusi muistutus jo eräpäivän aamuna, vaikka päivää on vielä jäljellä ja maksu voi näkyä vielä myöhemmin saman päivän aikana. Ja sitten tulee näitä muistutuksen muistutuksen muistutuksia, eikä voi mitenkään pysyä perässä, miten helkkarissa parin päivän sisällä sitä korkoa kertyy, vaikka edellinenkään muistutus hädin tuskin ehti perille. Jos en olisi itse pommittanut asiakaspalvelua, siellä olisi ollut hukassa sellainen tonnin suuruinen suoritus eikä kukaan olisi reagoinut ja korko olisi juossut ikuisesti. 

Vierailija
142/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tuollaisesta mobiili_OmaPostista tiedä niin se olisi sama kuin ei tietäsi mobiili_pankista. Osahan ei varmasti siitä tiedäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan tosi tyhmä, mutta siis kirjeet lähetetään postille ja joku avaa ja skannaa ne sinne omapostiin? Mihin se paperinen kirje päätyy? Mietin vaan kun papakoekutsu ja myöhemmin sen vastaus tulivat omapostiin. Periaatteessa siis joku pystyy lukemaan ne?

No ei toimi ihan noin... postit lähtee lähettäjältä sähköisesti postille, mikäli asiakkaalla on tuo omaposti käytössä niin silloin menee sinne, muuten menee tavallisena kirjeenä.

Vierailija
144/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

23.12.2010 postilaatikkoon oli tullut maksumuistutus ko. laskusta. Eräpäivä 21.12.2019

Maksumuistutuksessa uhattiin mitätöidä luottokorttini (Teboil) JOS LASKUA EI MAKSETA ERÄPÄIVÄÄN MENNESSÄ !

Kuinka ihmeessä Teboil tietää 11.12.2019 että en tule maksamaan heidän laskuaan eräpäivänä vaan lähettivät suoraan tämmöisen uhkauskirje jonka eräpäivä oli jo mennyt saapuessaan.

Olin lievästi sanottuna kuutamolla. Tarkistin tililtäni että lasku oli tosiaan maksettu eräpäivänä. Jouluaaton aattona ei kummankaan tahon asiakaspalvelu enää vastannut.

Olen eläkeläinen, Teboilin asiakas olen ollut liki 20 vuotta ja entodellakaan ollut jättänyt ikinä yhtään laskua maksamatta heille kuten en myöskään ikinä kenellekkään muullekkaan.

Mitä jos olisin hädissäni maksanut laskun + kulut toiseen kertaan niin olisiko tämä ” tietokone” reagoinut ja palauttanut minulle rahat takaisin ?

Ei taatusti olisi reagoinut. Sama kännykkälaskutuksessa, hyvitykset 'hukkuu' jonnekin jollet kysele perään.

Ei ne mihinkään huku. Siellä on kyseisen kortin haltijalla saldo plussalla. Riippuu vähän millä viitteellä laskut pyörivät ja firman toimintatavasta. Jos samalle viitteelle tulee tuplamaksu, niin usein palautetaan toinen maksu. Jos taas sama viite pyörii kuukaudesta toiseen, niin plussaldo voi odottaa hyvinkin pitkään.

No ei todellakaan mene mikään saldo välttämättä plussalle. Isoilla firmoilla kaikki on niin automatisoitu, että kukaan ihminen ei niitä tarkista ja jos joku lasku ei satu kohdistumaan jostain syystä oikein, sitä ei kukaan koskaan korjaa, ellei asiakas itse huomaa.

Itselleni kävi niin, että vaihdettiin laskutusosoitetta ja yksi lasku meni sen takia väärään osoitteeseen ja pian tuli maksumuistutus. Muistutuksessa oli uusi eräpäivä ja maksumuistutusmaksu lisättynä. Maksumuistutus oli lähetetty etanapostilla 23.5. ja eräpäivä oli 31.5. Etanaposti toi laskun 31.5. ja maksoin sen heti.

Nyt JOULUkuulla tästä laskusta tuli sitten uusi maksuhuomautus, johon oli lisätty kuluja melkein 60 euroa. Mitään ei ole tullut tässä välissä. Ihmettelin, mikä tämä lasku nyt on ja se oli se sama lasku, jonka olen korkoineen maksanut sen edellisen muistutuksen eräpäivänä. Huomautin, että olen maksanut tämän laskun korkoineen eräpäivänä ja tarkistin vielä viitenumeronkin. Vastauksena oli, että jostain syystä maksua ei ole löytynyt ja asia tarkistetaan. No, asia tarkistettiin ja hetken päästä ilmoitettiin, että suoritus on löytynyt ja se on nyt kohdistettu. MUTTA parin päivän päästä tuli jälleen huomautus, että aiempi lasku on kyllä maksettu, mutta korkoja ja perintäkuluja on vielä maksamatta 70 euroa. Tästä laitoin sähköpostia, että mistäs ihmeestä niitä korkoja vielä on kertynyt, kun olen eräpäivänä maksanut. Tähän ei koskaan vastattu ja tuli vielä samalla viikolla uusi lasku, jossa kulut olivat jo 90 euroa. 

Soitin asiakaspalveluun ja paljastui, että silloin 31.5. (tai ehkä jopa ennen sitä) on tälle laskulle tehty kokonaan uusi asianumero ja sen takia sitä maksua ei ole edes voitu kohdistaa sille laskulle, jonka maksoin. Eli siellä oli samalla laskulla kaksi eri viitenumeroa, joista toisen maksoin eräpäivänä, mutta toinen keräsi vielä saldoa joulukuulle asti. 

Juuri tällaisia tilanteita syntyy, kun automaatio hoitaa asian ja jollekin laskulle lähtee uusi muistutus jo eräpäivän aamuna, vaikka päivää on vielä jäljellä ja maksu voi näkyä vielä myöhemmin saman päivän aikana. Ja sitten tulee näitä muistutuksen muistutuksen muistutuksia, eikä voi mitenkään pysyä perässä, miten helkkarissa parin päivän sisällä sitä korkoa kertyy, vaikka edellinenkään muistutus hädin tuskin ehti perille. Jos en olisi itse pommittanut asiakaspalvelua, siellä olisi ollut hukassa sellainen tonnin suuruinen suoritus eikä kukaan olisi reagoinut ja korko olisi juossut ikuisesti. 

Kenelle tulee enää laskut paperisena, käsittämätöntä. E-lasku on tätä päivää, ollut jo vuosia.

Vanhukset käyttää paperilaskuja, kun eivät muuta osaa.

Vierailija
145/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tuollaisesta mobiili_OmaPostista tiedä niin se olisi sama kuin ei tietäsi mobiili_pankista. Osahan ei varmasti siitä tiedäkään.

Kyllä mä siitä tiedän - minä en vain HALUA ottaa sitä riesakseni.

Mikä tässä Ymmärtämisessä nyt on sun ongelmasi?

Vierailija
146/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niitä teidän laskujanne kukaan availe ja skannaile. Jos asiakas on valinnut OmaPostissa sähköiset palvelut, niin laskut/kirjeet lähtevät suoraan sähköisesti lähettäjältä asiakkaan OmaPostiin. Jos taas OmaPostia ei ole käytössä/ei ole valinnut sähköistä toimitustapaa, niin kotiin tulee ihan perinteinen paperilasku.

Vierailija
147/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti ei ole koskaan, ikinä, hukannut tai unohtanut tuoda laskujani postitse perille.

Siksi valitsen perinteisen, paperilaskutuksen postitse.

Typerää luonnon tuhlausta - ja rahapussin.

Paperilasku maksaa noi 5e/lasku. Se tulee maksamaan kymmeniä euroja enemmän kuin e-laskutus.

Vierailija
148/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Posti ei ole koskaan, ikinä, hukannut tai unohtanut tuoda laskujani postitse perille.

Typerää luonnon tuhlausta - ja rahapussin.

Paperilasku maksaa noi 5e/lasku. Se tulee maksamaan kymmeniä euroja enemmän kuin e-laskutus.

Se tulee maksamaan kymmeniä euroja enemmän kuin e-laskutus KUUKAUDESSA.

Vierailija
149/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on niitä Postin omia säästökikkoja, kun joku lähettää sinulle paperilaskun, Posti avaa kuoren ja lähettää sen sinulle sähköisesti, näin vähennetään jakelun määrää.

Minulla meni pari laskua joskus viime talvena, enkä edes ollut tilannut palvelua tai ollut tunnuksia. Ja laskun lähettäjä oli yhtä hämmästynyt, kun kuvitteli laskunsa lähettänyt paperisena ja maksanut vielä normaalin postimaksun.

Eihän tuo voi olla edes laillista että asiakkaan tietämättä availee ja kopioi laskuja? Kai kirjesalaisuus postiakin velvoittaa!

Vierailija
150/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen ap:n tuskan.

Tuonne on joskus hautautunut tärkeitäkin laskuja.

Pankkien e-laskun sentään huomaa helposti. Tuo sähköinen posti on kammotus.

NetPosti / OmaPosti on oikeastaan ihan ok, jos ei e-laskua saa valittua. Kaikista pahin on se että jos lasku tulee sähköpostiin, sillä sinne roskapostin sekaan katoaa kaikki. Toinen paha on paperilasku, ne tuppaa myös hukkumaan ennen kuin ehtii maksaa niitä, tai sitten ne jää lojumaan johonkin laatikonpohjalle unohduksiin.

Meillä on eteisen "puhelinpöydällä" sillä paikalla, jossa ennen oli lankapuhelin, kannellinen laatikko. Kun postipoika tai -tyttö pudottaa laskun luukusta, tsekataan laskun eräpäivä ja taitellaan laatikkoon. Jos laskuja on useampi, ne laitetaan eräpäivän mukaiseen järjestykseen ensin maksettava päällimmäiseksi. Minä pidän huolta siitä, että  itse maksan omat laskuni ja mies maksaa omansa reilusti ennen eräpäivää. Useimmiten kun yhden laskun eräpäivä lähestyy, muutkin laskut maksetaan samalla kertaa verkkopankissa, koska verkkopankissahan voi laskun maksamisen päivää muuttaa. Mikään ei voisi olla helpompaa.

E-lasku minulla on vain yhdelle laskuttajalle. Valitsin aikoinaan sen vaihtoehdon, että haluan kuitata e-laskun ennen sen maksamista enkä löydä asian muuttamiseksi vaihtoehtoa verkkopankista, lasku ei siis mene automaattisesti tililtä. Tiedän, että kun käyn verkkopankissa kuun puolivälin paikkeilla, lasku on siellä maksettavissa. Muita e-laskusopimuksia en ole tehnyt. Puhelinlaskusta minulle tulee tekstiviesti Elisalta ja maksan sen sitten OmaElisan kautta pöytäkoneella. Kännykällä en koskaan laskujani maksa.

Huomaa että osaamattomat mummot asialla jotka noita paperiversioita käyttääkin, joka on vanhastaan tiedossa.

Vierailija
151/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä kiroileva AARGHHH-tyyppi sama, jolla aina vittu on ongelmia jonkun aikuisille ihmisille ihan vittu normaalin toimintatavan kanssa?

Vierailija
152/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh. Mistä tiedät että postia ei ole mennyt hukkaan? Ethän sinä osaa kaivata kirjettä, jota et ole koskaan saanut?

Minun postia on kyllä jäänyt tulematta monet kerrat ja olen aktiivisesti pyrkinyt eroon paperipostista.

50vuotta, eli viidenkymmenen vuoden perusteella joka ikinen lasku ja kirje tullut perille.

Paperiposti on toiminut, vaikka olemme asuneet eri puolilla suomen maata.

Teidänhän ikäiset noita paperiversioita juuri käyttää. Kivikautista touhua. Jumitutaan yhteen ja samaan, vanhaan totuttuun...

T. 50v ja jo vuosia e-laskuasiakas!

Vierailija
153/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on niitä Postin omia säästökikkoja, kun joku lähettää sinulle paperilaskun, Posti avaa kuoren ja lähettää sen sinulle sähköisesti, näin vähennetään jakelun määrää.

Minulla meni pari laskua joskus viime talvena, enkä edes ollut tilannut palvelua tai ollut tunnuksia. Ja laskun lähettäjä oli yhtä hämmästynyt, kun kuvitteli laskunsa lähettänyt paperisena ja maksanut vielä normaalin postimaksun.

Eihän tuo voi olla edes laillista että asiakkaan tietämättä availee ja kopioi laskuja? Kai kirjesalaisuus postiakin velvoittaa!

Voi luoja teitä, ei Postissa kukaan nyt herranjumala availe ja skannaile mitään! Esim. laskut lähtee firmoista SÄHKÖISESTI Postille, jossa ne siirtyvät OmaPosti-palveluun niille joilla se on käytössä, muille tulostuu paperilasku. Eikä niitä paperilaskujakaan kukaan käsin näpräile, vaan kone hoitaa ne kuoriin ja kiinni. Ja kannattaa ihan käydä tutustumassa OmaPostin asetuksiin, sieltä saa laitettua kivasti itselle sopivat säädöt.

Vierailija
154/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman turhan monesta paikkaa joutuu metsästämään laskuja, jotka pitäisi maksaa, kuten jo joku totesikin. Miljoona tunnusta ja sovellusta ja sivua mitä pitäisi seurata. Kaipaan vanhoja aikoja, kun kaikki tuli kirjeenä..

t. vanha akka

Sama tunne.  Stressaa tällainen tulva. Lisäksi eri palveluntarjoajat vaativat oman yrityksensa omasitäjatätä-käyttöä, jotka vaativat kirjautumista salasanalla, kun on jotain selvitettävää asiaa. Miksi hemmetissä eivät lähetä sähköpostia ja laskuja asiakkaan yhteen sähköpostiosoitteeseen!! Ei tällaista jaksa.

Vierailija
155/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin tuon Omapostin ottamaan kun tein jotain johon sitä tarvitsin. Ilmoitin ihan heti, että lopetan sen heti tämän jälkeen. Ei mennyt perille, joten soitin postin asiakaspalveluun. Kaksi viikkoa kului ja sitten tuli vahvistus, mutta jotenkin haluttomasti sen tekivät.

En tarvitse tätä palvelua yhtään mihinkään.

Haluton löytyy miehes housuista. 

Vierailija
156/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja täysin aivoton?

A) OmaPosti (entinen NetPosti) on vanha, ollut jo vuosia!

B) Jos teet tunnukset = olet rekisteröitynyt!

C) Tunnuksien teko = hyväksyt palvelun ehdot! 

D) Ei kai laskuista tule ilmoitusta, jos et säädä asetuksia!

Miten näin perusasiat nykypäivänä voi mennä ohi? Miten ihmiset on vielä tänä päivänä näin pihalla?

Postin verkkopalvelu Netposti on toiminut kunniakkaasti vuosien ajan

https://my.posti.fi/netposti-on-nyt-omaposti

Ihmiset ovat välillä ihan käsittämättömän t_y_h_m_i_ä.

Tuostakin netpostista/omapostista on ollut vuosien saatoassa monia lehtijuttujakin ja julkisuudessa puhetta paljonkin.

On. Tiedän. En halua. En siis myöskään tuhlaa aikaani noihin lehtijuttuihin.

En ole koskaan ottanut netpostia enkä omapostia käyttööni, enkä ota.

Mienaatko että paperiposti jatkuu loputtomiin, ei kuule jatku. Tekniikka menee eteenpäin - halusit tai et.

Vierailija
157/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei niitä teidän laskujanne kukaan availe ja skannaile. Jos asiakas on valinnut OmaPostissa sähköiset palvelut, niin laskut/kirjeet lähtevät suoraan sähköisesti lähettäjältä asiakkaan OmaPostiin. Jos taas OmaPostia ei ole käytössä/ei ole valinnut sähköistä toimitustapaa, niin kotiin tulee ihan perinteinen paperilasku.

E-lasku on ratkaisu. Kaikki on pankissa. Tai sähköpostissa esim. Klarna. Jotain satunnaisia tulee korkeintaan yksi vuodessa, tuskin sitäkään. En edes muista koska olisi tullut paperilaskua.

Vierailija
158/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Kenelle tulee enää laskut paperisena, käsittämätöntä. E-lasku on tätä päivää, ollut jo vuosia.

Vanhukset käyttää paperilaskuja, kun eivät muuta osaa.

Joo, kyselin marraskuussa Teboililla e-laskun mahdollisuutta. Sitä palvelua ei heillä ole.

Kaikki muut meille tulevat laskut ovat e- laskuina. Vaikka olemmekin eläkeläisiä, olemme ”kartalla” ja elämme nykyaikaa. Ja joku täällä kyseli josko olisi ollut marraskuun lasku mitä Teboil karhusi. Ei ollut, koska uhkauskirje kohdistui juurikin Joukukuun jo maksettuun laskuun.

Sitä jäin ihmettelemään tämän sotkun myötä, että olinkohan ainut Teboilin asiakas, jonka ”tietokone” oli arponut 11.122019 ja lähettänyt laskun perintään vai oliko muitakin jotka Joulukiireissään maksoivat laskunsa kahteen kertaan ? Uskoisin etten ollut ainut jos ”tietokone” oli riehaantunut vallan mahottomasti.

Vierailija
159/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja maksat siitä ilosta monen euron laskutuslisää?? Moni firma veloittaa nykyään extraa perinteisen kirjeen lähettämisestä. Kehitys kullkaas kehittyy, ei kannattaisi jäädä jälkeen silkasta muutosvastarinnasta :D

No minä 30v en ole koskaan halunnut e-laskuja, ainoastaan s-postiin laskut jos pakko. Kyse ei ole muutosvastarinnasta, vaan siitä että mun on helpompi katsoa ne laskun tiedot paperilta kuin koneen näytöltä (kun pitäisi olla monta ikkunaa auki) ja ennen kaikkea siitä, että haluan pitää laksetuista laskuista kirjaa sekä kirjoittaa niihin mahd. muutokset kuten eräpäivän siirrot ym. En halua tulostaa laskuja erikseen kotonani.

Vierailija
160/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset