SIis mikä helvetti tämä OmaPosti on? Laskut mennyt perintään tän paskan takia!!
Tuli joskus tehtyä tuonne tunnukset, kun halusin seurata lähettämääni pakettia. Nyt ihan SATTUMALTA kirjauduin ko. palveluun tsekkaamaan tilaamani paketin matkaa, niin jumalauta sieltähän nyt löytyi sinne menneenä pari laskua joista eräpäivät ehtinyt mennä ja maksumuistutusta pukkaa. Ja tämän siis huomasin ihan sattumalta!! En ole tietääkseni missään vaiheessa laittanut mitään suostumusta mihinkään, että laskut menisivät tuonne. Mihinkään ei ole tullut ilmoitusta noista tuonne saapuneista laskuista (sähköposti, tekstiviesti..) että niitä olisin edes hoksannut mennä katsomaan ko. pskapalvelusta.
Maksan nyt nuo erääntyneet laskut veke, mutta kyllä vtuttaa ja lujaa! Voiko tuon palvelun poistaa kokonaan ettei tällainen tilanne uusi tai saako jostain edes ilmoituksen kun tuonne menee laskuja tai postia? RAAAGGGHHHH
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Siis menivätkö ne laskut perintään asti vai tarkoittaako aloittaja maksumuistutuksia? Ei ole järin iso vaiva ladata sovellus kännykkään ja vilkaista säännöllisesti onko siellä mitään uutta. Jossain vaiheessa paperilaskuja ei enää lähetetä, joten paree opetella käyttämään sähköisiä palveluja.
Eihän sitä sovellustakaan tarvitse, tai itse tarkkailla, ihan nettiversio ilmoittaa s- postiin.
Huomaan kirjoituksista, että suurin osa netin käyttäjistä ei ymmärrä hevon kakkaa koko systeemistä :D
Onneksi en ole tuota ottanut käyttöön.
Enkä ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin ottamaan omapostin, kun spankin visalasku tuli pakotettuna omapostin edeltäjään ja nyt omapostiin. Harvoin luin näitä ja lopulta tuli uhkaus, että palvelu suljetaan, jos en käy siellä. E-lasku tms. olisi parempi, mutta ei onnistu.
S-Pankin Visalasku on minulla mennyt aina e-laskuna, ihan kuukausittain. En ole edes käynyt omapostissa, kun en keksi sille mitään käyttöä.
Minulle on tullut Omapostiin mm yo. sairaalan laskut ja taisi tulle kutsu pkl käynnillekin samaa tietä.
Kätevä keino ja helppoa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Enkä ota.
Todellakin olen ottanut käyttöön ja haluan eroon kaikesta paperipostista. OmaPosti on kätevä, kun kaikkia kirjeet pysyy siellä tallella ja niitä on siltä helppo liitettää sähköpsoteihin, jos tarvii toimittaa jonnekkin muualle.
S-pankin visalasku tulee onneksi joka kuukausi tuonne OmaPostiin, niin siellä tulee sen vuoksi käytyä säännöllisesti, eikä sinne pääse unohtumaan mitään laskuja.
Kätevähän tuo on. Surettaa vain, että kiihdyttää entisestään postinkannon vähenemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä ota.Todellakin olen ottanut käyttöön ja haluan eroon kaikesta paperipostista. OmaPosti on kätevä, kun kaikkia kirjeet pysyy siellä tallella ja niitä on siltä helppo liitettää sähköpsoteihin, jos tarvii toimittaa jonnekkin muualle.
S-pankin visalasku tulee onneksi joka kuukausi tuonne OmaPostiin, niin siellä tulee sen vuoksi käytyä säännöllisesti, eikä sinne pääse unohtumaan mitään laskuja.
Itsellä tulee kyllä ne ilmoitukset suoraan s-postiin kun tuonne on jotain tullut, niin ettei tarvitse edes erikseen muistaa tsekata.
Vierailija kirjoitti:
Posti ei ole koskaan, ikinä, hukannut tai unohtanut tuoda laskujani postitse perille.
Siksi valitsen perinteisen, paperilaskutuksen postitse.
Ohhoh. Mistä tiedät että postia ei ole mennyt hukkaan? Ethän sinä osaa kaivata kirjettä, jota et ole koskaan saanut?
Minun postia on kyllä jäänyt tulematta monet kerrat ja olen aktiivisesti pyrkinyt eroon paperipostista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä ota.Todellakin olen ottanut käyttöön ja haluan eroon kaikesta paperipostista. OmaPosti on kätevä, kun kaikkia kirjeet pysyy siellä tallella ja niitä on siltä helppo liitettää sähköpsoteihin, jos tarvii toimittaa jonnekkin muualle.
Itsellä tulee kyllä ne ilmoitukset suoraan s-postiin kun tuonne on jotain tullut, niin ettei tarvitse edes erikseen muistaa tsekata.
Joo tulee, mutta kun sähköpostiin tulee tyyliin 100 viestiä kuukaudessa, niin sinne se hukkuu tuo omapostinkin ilmoitus. Puelinsovellus sen sijaan on hyvä, siitä huomaa helpommin että on tullut joku uusi viesti.
Täysin turha sovellus ainakin puhelimessa. Ei toimi kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Huomaan kirjoituksista, että suurin osa netin käyttäjistä ei ymmärrä hevon kakkaa koko systeemistä :D
Mutta kiva kun osasit oikaista :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tarvitse erikseen kuikuilla koska tiedän että visalasku on omapostissa odottamassa viimeinen päivä tilipäivänä kun maksan laskut. Samalla näkee jos sinne on tullut jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Täysin turha sovellus ainakin puhelimessa. Ei toimi kunnolla.
Ai, mikä siinä ei toimi?
Pakettien seurantaa varten koko OmaPostiin kirjauduin. Taatusti en halunnut sitä laskujen toimituspaikaksi. Haluan laskut e-laskuina ja piste.
En minä nettipankissakaan käy kuin pari-kolme kertaa kuussa maksamassa laskut.
Vakuutusyhtiökin laittoi aluksi vakuutusmaksut omaan palveluunsa. Onneksi sai vaihdettua e-laskuun samoin kuin sähkölaskun.
Mulla ei ole viitseliäisyyttä seurata kahden pankin, vakuutusyhtiön, postin, Kelan, Kevan, järjestöjen yms. palveluja netissä.
Jos olen lomamatkalla kolmekin päivää ilman nettiyhteyksiä, niin gmail on täyttynyt yli sadasta viestistä ja työsähköposti toisesta mokomasta. Gmailin silmäilen nopeasti ja sitten tyhjennän saapuneet lukemattomat. Roskapostia en enää vaivaudu edes tutkimaan.
Riski siitä, että jotain tärkeää tulee poistettua on iso semminkin, jos viestit on otsikoitu epämääräisesti.
Nyt kun olen sairaslomalla, olen ahkeroinut unsubsrcibe -toiminnon parissa.
OmaPosti on todella paska ja raivostuttava ja tiedän monia kenelle on käynyt juuri noin kuten AP:lle.
Minä haluan laskuni oikeina sähköisinä laskuina, suoraan pankkiin.
Tuo Postin viritys siitä välissä on paitsi turha, myös haitallinen.
Laskujen maksu sitä kautta on helvetillisen hankalaa, enkä muutenkaan halua laskujani tai muitakaan kirjeitänä Postin skannattavaksi antaa.
Myös tuo "tuleehan siitä ilmoitus sähköpostiin" on todella huono juttu ja huonosti myös toteutettu.
Ensinnäkin nuo kaikki ilmoitukset hukkuvat sinne kaiken muun sähköpostin joukkoon ja toisaalta sitten Posti lähettelee sähköpostinsa salaamattomina.
Vielä pari-kolme vuotta sitten kun tuo OmaPosti oli jollakin eri nimellä, se varsinainen kirjepostin vakoiluläjä maksaminen hankaloittaja erikseen ja sitten ihan omana irrallisena suhteellisen hyvin toimivana sovelluksenaan lähetysten seuranta.
Vaan piti Postin tietenkin paskoa tuokin, enää ei voi pakettien saapumisilmoituksia ottaa vastaan, ilman että hyväksyy "Postin sähköisen asiakkuuden ehdot", jotka sisältävät kaikenlaista paskaa kirjelähetysten skannaamisesta aina laskujenmaksun hankaloittamiseen.
Tämänkin vuoksi käytän aina kuin mahdollista mitä tahansa muuta kuriiripalvelua kuin Postia. Harmi ettei kaikessa ole vaihtoehtoja. Se vaihtoehto sentään on, että ei hyväksy noita sähköisen asiakkuuden ehtoja. Onneksi.
Mullakin on Omaposti-sovellus. Siitä näkee kätevästi pakettiliikenteen.
Tosin en ole siirtänyt laskujani sinne. Sähköpostiin tuli ilmoitus, kun sinne saapui kirjeitä.
Vierailija kirjoitti:
Sähköiset laskut ovat huomattavasti kätevämmät, etenkin kun postilla on nykyisin tapana sössiä paperisten kirjeiden toimitus. Tulevat myöhässä jos ollenkaan.
Sähköinen lasku on vaan ihan helvetisti eri asia kuin tuo Postin sekasikiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin ottamaan omapostin, kun spankin visalasku tuli pakotettuna omapostin edeltäjään ja nyt omapostiin. Harvoin luin näitä ja lopulta tuli uhkaus, että palvelu suljetaan, jos en käy siellä. E-lasku tms. olisi parempi, mutta ei onnistu.
S-Pankin Visalasku on minulla mennyt aina e-laskuna, ihan kuukausittain. En ole edes käynyt omapostissa, kun en keksi sille mitään käyttöä.
Ei ainakaan silloin alussa, kun säästökassat lopettivat ja S-Pankki aloitti saanut noita e-laskuina. Nyt en enää S-Visaa käytä, joten ei ole havintoa vuosikausiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tulee, mutta kun sähköpostiin tulee tyyliin 100 viestiä kuukaudessa, niin sinne se hukkuu tuo omapostinkin ilmoitus. Puelinsovellus sen sijaan on hyvä, siitä huomaa helpommin että on tullut joku uusi viesti.
100 mailia kuukaudessa? No et juuri sähköpostia käytä ja siksi tavaraa hukkuu. Mulla on pelkästään tänään tullut yli 30 mailia. Toki se appi on hyvä ja siitä on helppo nakutella lokerokoodi tai näyttää tiskinoudossa viivakoodi.
Kyllä käyttäjässä nyt vika.