SIis mikä helvetti tämä OmaPosti on? Laskut mennyt perintään tän paskan takia!!
Tuli joskus tehtyä tuonne tunnukset, kun halusin seurata lähettämääni pakettia. Nyt ihan SATTUMALTA kirjauduin ko. palveluun tsekkaamaan tilaamani paketin matkaa, niin jumalauta sieltähän nyt löytyi sinne menneenä pari laskua joista eräpäivät ehtinyt mennä ja maksumuistutusta pukkaa. Ja tämän siis huomasin ihan sattumalta!! En ole tietääkseni missään vaiheessa laittanut mitään suostumusta mihinkään, että laskut menisivät tuonne. Mihinkään ei ole tullut ilmoitusta noista tuonne saapuneista laskuista (sähköposti, tekstiviesti..) että niitä olisin edes hoksannut mennä katsomaan ko. pskapalvelusta.
Maksan nyt nuo erääntyneet laskut veke, mutta kyllä vtuttaa ja lujaa! Voiko tuon palvelun poistaa kokonaan ettei tällainen tilanne uusi tai saako jostain edes ilmoituksen kun tuonne menee laskuja tai postia? RAAAGGGHHHH
Kommentit (339)
Hyvä palvelu netpostin tilalle. Mulle tulee sinne s- pankin visa- lasku sekä yksi vakuutusmaksu. Mulla on käytössä sovellus puhelimessa joka ilmoittaa saapuneesta laskusta sähköpostiin.
Siellähän pystyy esim osoiteenmuutoksenkin tekemään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet jotain sössinyt jos et saa sähköpostilla ilmoitusta laskuista. Turha syyttää palvelua jos itse ei osaa.
Muutenkin ihmiselle harvemmin tulee yllättäviä laskuja. Jos jotain laskua ei kuulu, luulisi aikuisen ihmisen alkavan kysellä perään, että missäs on sähkölasku tms.
On paljon laskuja, jotka tulevat kerran vuodessa esim. autovero, vakuutukset, lehdet jne. eikä millään muista ajankohtaa milloin viimeinen on tullut. Eikä kaikilla ole edes e-lasku mahdollisuutta.
e-lasku pitäisi määrätä pakolliseksi
Posti ei ole koskaan, ikinä, hukannut tai unohtanut tuoda laskujani postitse perille.
Siksi valitsen perinteisen, paperilaskutuksen postitse.
Nyt ihan paniikissa pelkään että mun laskuja on menny tuonne vaikken ees tiedä mikä tuo on. Lakon jälkeen ollut kirjeet myöhässä viikkoja ja en enää tiedä mitä on tullut ja mitä ei vaikka yritän nykyään olla huolellinen. Tollaset systeemit kyllä vaikeuttaa muutenkin heikoilla taloustaidoilla pärjäilevien selviytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ihan paniikissa pelkään että mun laskuja on menny tuonne vaikken ees tiedä mikä tuo on. Lakon jälkeen ollut kirjeet myöhässä viikkoja ja en enää tiedä mitä on tullut ja mitä ei vaikka yritän nykyään olla huolellinen. Tollaset systeemit kyllä vaikeuttaa muutenkin heikoilla taloustaidoilla pärjäilevien selviytymistä.
Kirjaudu sinne. Esim. verkkopankkitunnuksilla.
Vierailija kirjoitti:
KIva palvelu, jossa ei edes voi valita sitä, haluaako sähköisiä kirjeitä lainkaan. Se kun ei suostu tallentamaan vaihtoehtoa "haluan valita lähettäjät itse". Ja minulla on ihan saman kuin ap:lla, palvelusta (jonka otin vasta tänään käyttöön) löytyi jo 3 laskua. Olin tosin ne tajunnut maksaa, koska olin osannut esim. sähkölaskuani odotella.
Palvelu oli yllättäen aktivoituna, vaikka olen vain avannut postin tunnuksilla pakettienseuraamispalvelun.
Postista kerrottiin minulle, että pelkästään OmaPostin avaaminen pakettienseurantaa tms varten aktivoi ko palvelun. Minulle alkoi pukata sinne kaikenlaista laskua sun muuta vaikka olin ruksinut vaihtoehdon "haluan valita itse lähettäjät" enkä todellakaan ollut valinnut mitään.
Palvelu piti erikseen irtisanoa ja siinä kesti kaksi viikkoa, ja jos olisin tänä aikana kirjautunut katsomaan mahdolliset saapuneet olisi palvelu aktivoitunut uudelleen. Otin sitten takkiini muutaman maksumuistutuskulun päästäkseni eroon tuosta pakkopalvelusta.
Jos olisi ollut enemmän energiaa olisin lähtenyt viemään asiaa eteenpäin, että eihän ihmiselle voi tuollaista palvelua pakkoavata ihan noin vaan, mutta jätin asian sikseen.
Postista on tullut samanlainen kirosana kuin Kelastakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjaudu sinne. Esim. verkkopankkitunnuksilla.
Sinne siis on mahdollista mennä postia vaikken ole kirjautunut käyttäjäksi? Pimeää touhua. Just tässä keskustelussa joku sanoi ettei päässyt pankkitunnuksilla katsomaan niitä laskujaan. Jos kirjaudun niin sittenhän ne varmaan katsoo että olen ottanut palvelun käyttöön 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KIva palvelu, jossa ei edes voi valita sitä, haluaako sähköisiä kirjeitä lainkaan. Se kun ei suostu tallentamaan vaihtoehtoa "haluan valita lähettäjät itse". Ja minulla on ihan saman kuin ap:lla, palvelusta (jonka otin vasta tänään käyttöön) löytyi jo 3 laskua. Olin tosin ne tajunnut maksaa, koska olin osannut esim. sähkölaskuani odotella.
Palvelu oli yllättäen aktivoituna, vaikka olen vain avannut postin tunnuksilla pakettienseuraamispalvelun.
Postista kerrottiin minulle, että pelkästään OmaPostin avaaminen pakettienseurantaa tms varten aktivoi ko palvelun. Minulle alkoi pukata sinne kaikenlaista laskua sun muuta vaikka olin ruksinut vaihtoehdon "haluan valita itse lähettäjät" enkä todellakaan ollut valinnut mitään.
Palvelu piti erikseen irtisanoa ja siinä kesti kaksi viikkoa, ja jos olisin tänä aikana kirjautunut katsomaan mahdolliset saapuneet olisi palvelu aktivoitunut uudelleen. Otin sitten takkiini muutaman maksumuistutuskulun päästäkseni eroon tuosta pakkopalvelusta.
Jos olisi ollut enemmän energiaa olisin lähtenyt viemään asiaa eteenpäin, että eihän ihmiselle voi tuollaista palvelua pakkoavata ihan noin vaan, mutta jätin asian sikseen.
Postista on tullut samanlainen kirosana kuin Kelastakin.
Jep eli en todellakaan kirjaudu sinne pankkitunnuksillani. Hyi.
Mullakin kokemus, että yhtäkkiä alkoi sinne tunkea laskuja, vaikka aktivoin vain seurantaa varten. Ihan hanurista.
Minusta OmaPosti on kätevä. Sieltä tulee ilmoitus minulle sekä sähköpostiin, tekstiviestinä että OmaPosti appiin, kun postia on tullut. Sen lisäksi se kyselee haluaako ko postin esim myös paperisena ja näihin olen aina vastannut haluavani. Eli saan tänään postin sähköisenä ja päivän tai parin päästä saman paperilla.
Mulla tulee sinne Trafin posti, nopeuskameran sakot ja palkkalaskelma. Laskut menee e-laskuina. Lisäksi siellä voi ohjata paketit menemään haluamaansa pakettien noutopaikkaan lähipostin sijasta.
Ap ei ilmeisesti ole viitsinyt laittaa sinne omaa e-mail-osoittettaan ja puhelinnumeroaan, että saisi ilmoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Minusta OmaPosti on kätevä. Sieltä tulee ilmoitus minulle sekä sähköpostiin, tekstiviestinä että OmaPosti appiin, kun postia on tullut. Sen lisäksi se kyselee haluaako ko postin esim myös paperisena ja näihin olen aina vastannut haluavani. Eli saan tänään postin sähköisenä ja päivän tai parin päästä saman paperilla.
Mulla tulee sinne Trafin posti, nopeuskameran sakot ja palkkalaskelma. Laskut menee e-laskuina. Lisäksi siellä voi ohjata paketit menemään haluamaansa pakettien noutopaikkaan lähipostin sijasta.
Ap ei ilmeisesti ole viitsinyt laittaa sinne omaa e-mail-osoittettaan ja puhelinnumeroaan, että saisi ilmoitukset.
No ainakin minä olen laittanut sinne meilin ja numeron, kävin vielä äsken varmistamassa asian asetuksista, ja ne oli siellä aivan oikein! Mutta silti en saa kumpaankaan mitään ilmoitusta, että tullut postia. Miten saan sen ilmoituksen päälle? En löytänyt sellaista valintaa asetuksista.
Hieman turhan monesta paikkaa joutuu metsästämään laskuja, jotka pitäisi maksaa, kuten jo joku totesikin. Miljoona tunnusta ja sovellusta ja sivua mitä pitäisi seurata. Kaipaan vanhoja aikoja, kun kaikki tuli kirjeenä..
t. vanha akka
Vierailija kirjoitti:
Jouduin ottamaan omapostin, kun spankin visalasku tuli pakotettuna omapostin edeltäjään ja nyt omapostiin. Harvoin luin näitä ja lopulta tuli uhkaus, että palvelu suljetaan, jos en käy siellä. E-lasku tms. olisi parempi, mutta ei onnistu.
Minullekin tuli uhkaus, että palvelu suljetaan jos en käy siellä. Enkä todellakaan ole moiseen palveluun halunnut alunperinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin minä olen laittanut sinne meilin ja numeron, kävin vielä äsken varmistamassa asian asetuksista, ja ne oli siellä aivan oikein! Mutta silti en saa kumpaankaan mitään ilmoitusta, että tullut postia. Miten saan sen ilmoituksen päälle? En löytänyt sellaista valintaa asetuksista.
Hmm, siellä asetuksissa ne minulla on ja hyvin toimii. Puh no +358 muodossa
Taas niin tyypillistä touhua. Itse klikkaillaan ja hyväksytään kaikenlaisia sopimuksia. Netpostin loppulisesta tuli tiedote ja silloin kerrottiin palvelun muuttuvan omaPostiin.
Ap:kin voisi hieman miettiä mitä netissä säheltää.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin ottamaan omapostin, kun spankin visalasku tuli pakotettuna omapostin edeltäjään ja nyt omapostiin. Harvoin luin näitä ja lopulta tuli uhkaus, että palvelu suljetaan, jos en käy siellä. E-lasku tms. olisi parempi, mutta ei onnistu.
S-Pankin Visalasku on minulla mennyt aina e-laskuna, ihan kuukausittain. En ole edes käynyt omapostissa, kun en keksi sille mitään käyttöä.
E laskun ja omapostin pitäisi olla pakolliset niin luonto kiittäisi ja postinjakaja saisi helpommin kiinan lähetykset kiikutettua postilaatikkoon kun kaikki turhat laskut yms. sähköisesti lähetettävät lippuset eivät olisi tukkimassa liikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Posti ei ole koskaan, ikinä, hukannut tai unohtanut tuoda laskujani postitse perille.
Siksi valitsen perinteisen, paperilaskutuksen postitse.
Ja maksat siitä ilosta monen euron laskutuslisää?? Moni firma veloittaa nykyään extraa perinteisen kirjeen lähettämisestä. Kehitys kullkaas kehittyy, ei kannattaisi jäädä jälkeen silkasta muutosvastarinnasta :D
Vierailija kirjoitti:
Olet todennäköisesti ruksinut käyttöehtojen hyväksymisen lukematta niitä..?
Noita ei lue kukaan ikinä ja vaikka lukisikin, niin ei ymmärrä. Ne ovat tarkoituksella vaikeaselkoisia ja niitä ymmärtävät vain niihin perehtyneet lakimiehet. Tämä siksi, että firmat voivat pelata itsensä ulos hikisistä tilanteista.
NetPosti / OmaPosti on oikeastaan ihan ok, jos ei e-laskua saa valittua. Kaikista pahin on se että jos lasku tulee sähköpostiin, sillä sinne roskapostin sekaan katoaa kaikki. Toinen paha on paperilasku, ne tuppaa myös hukkumaan ennen kuin ehtii maksaa niitä, tai sitten ne jää lojumaan johonkin laatikonpohjalle unohduksiin.