Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SIis mikä helvetti tämä OmaPosti on? Laskut mennyt perintään tän paskan takia!!

Vierailija
03.01.2020 |

Tuli joskus tehtyä tuonne tunnukset, kun halusin seurata lähettämääni pakettia. Nyt ihan SATTUMALTA kirjauduin ko. palveluun tsekkaamaan tilaamani paketin matkaa, niin jumalauta sieltähän nyt löytyi sinne menneenä pari laskua joista eräpäivät ehtinyt mennä ja maksumuistutusta pukkaa. Ja tämän siis huomasin ihan sattumalta!! En ole tietääkseni missään vaiheessa laittanut mitään suostumusta mihinkään, että laskut menisivät tuonne. Mihinkään ei ole tullut ilmoitusta noista tuonne saapuneista laskuista (sähköposti, tekstiviesti..) että niitä olisin edes hoksannut mennä katsomaan ko. pskapalvelusta.

Maksan nyt nuo erääntyneet laskut veke, mutta kyllä vtuttaa ja lujaa! Voiko tuon palvelun poistaa kokonaan ettei tällainen tilanne uusi tai saako jostain edes ilmoituksen kun tuonne menee laskuja tai postia? RAAAGGGHHHH

Kommentit (339)

Vierailija
21/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet todennäköisesti ruksinut käyttöehtojen hyväksymisen lukematta niitä..?

Missä vaiheessa/tapahtumassa tämä ruksaaminen on voinut tapahtua?

Eikö tämä ole joku Postin oma kokeilu/sekoilu, ettei kirjelähetyksiä tarvitse jakaa postilaatikkoon.

Sinne meni viime keväänä ihmisten autoveroja, niin kuin omanikin, vaikka minulla ei ollut mitään tekemistä tai edes tunnuksia sen käyttöön. Jos en itse olisi huolehtinut laskusta ja pyytänyt kopiota, ajakielto olisi tullut autolle. Trafin mukaan en ollut ainoa ja heillä ei ollut asian kanssa mitään tekemistä.

Niin, tämänkin unohdin, kun puolison nimissä auto! Meni meinaan auto käyttökieltoon maksamattoman veron vuoksi! Selvisi onneksi soittamalla Trafiin. 

Vierailija
22/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas oon tykänny eikä tuu yhtään laskuja sinne jostain syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet todennäköisesti ruksinut käyttöehtojen hyväksymisen lukematta niitä..?

Missä vaiheessa/tapahtumassa tämä ruksaaminen on voinut tapahtua?

Eikö tämä ole joku Postin oma kokeilu/sekoilu, ettei kirjelähetyksiä tarvitse jakaa postilaatikkoon.

Sinne meni viime keväänä ihmisten autoveroja, niin kuin omanikin, vaikka minulla ei ollut mitään tekemistä tai edes tunnuksia sen käyttöön. Jos en itse olisi huolehtinut laskusta ja pyytänyt kopiota, ajakielto olisi tullut autolle. Trafin mukaan en ollut ainoa ja heillä ei ollut asian kanssa mitään tekemistä.

Laskuttajalla ei olekaan mitään tekemistä tuon kanssa vaan heillä lähetystapana Posti. Jos asiakkaalla Oma Posti-palvelu niin posti ohjaa paperikirjeet ja laskut sinne.

Tämä on hyvin yleistä että asiakkaat syyttävät laskuttajaa.

Suosittelen e-laskua lämpimästi. Helppo ja huoleton.

T.laskuttaja joka ei koskis tohon palveluun pitkällä tikullakaan.

Vierailija
24/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskua saa nykyään etsiä, missä on. Omaposti, sähköpostit, verkkopankki vai tuleeko paperisena postissa.

Vierailija
25/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

P..ska tuo omaposti ,,,,unohdin siihen liittyneenija laskuja tullut,

Nyt tuli perintätoimistosta h...vetin isot perinnät.

Vältän postia loppuun asti.

Lähetin nolla joulukorttia, vihastuin lakostaan.

Vierailija
26/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niitä Postin omia säästökikkoja, kun joku lähettää sinulle paperilaskun, Posti avaa kuoren ja lähettää sen sinulle sähköisesti, näin vähennetään jakelun määrää.

Minulla meni pari laskua joskus viime talvena, enkä edes ollut tilannut palvelua tai ollut tunnuksia. Ja laskun lähettäjä oli yhtä hämmästynyt, kun kuvitteli laskunsa lähettänyt paperisena ja maksanut vielä normaalin postimaksun.

Vierailija
27/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas oon tykänny eikä tuu yhtään laskuja sinne jostain syystä.

Ehkä ne laskut on mennyt aplle 😂

Vierailija
28/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä palvelu, helppo seurata pakettien kulkua ja maksaa laskut.

Vierailija
29/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet jotain sössinyt jos et saa sähköpostilla ilmoitusta laskuista. Turha syyttää palvelua jos itse ei osaa.

Muutenkin ihmiselle harvemmin tulee yllättäviä laskuja. Jos jotain laskua ei kuulu, luulisi aikuisen ihmisen alkavan kysellä perään, että missäs on sähkölasku tms.

On paljon laskuja, jotka tulevat kerran vuodessa esim. autovero, vakuutukset, lehdet jne. eikä millään muista ajankohtaa milloin viimeinen on tullut. Eikä kaikilla ole edes e-lasku mahdollisuutta.

Vierailija
30/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi omaposti on ihan ylip*ska, kuten koko posti muutenkin.

Mulle onneksi tulee ihan kirjeinäkin ne, mitä tuonne menee, mutta niin paljon otan e-laskuja kuin mahdollista, koska posti vain kokonaisuudessaan on surkea.

Vierailija
31/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin ottamaan omapostin, kun spankin visalasku tuli pakotettuna omapostin edeltäjään ja nyt omapostiin. Harvoin luin näitä ja lopulta tuli uhkaus, että palvelu suljetaan, jos en käy siellä. E-lasku tms. olisi parempi, mutta ei onnistu.

Vierailija
32/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin menee sinne laskuja pyytämättä. Ja ne tahot ei suostu tarjoamaan elaskua nettipankkiin. Enkä minäkään saa ilmoitusta toiseen meiliin enkä kännykkään niistä. Ketuttaa. Oma meilini ja kännykkänroni on kyllä asetettu omapostiin oikein.

Vierailija
33/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet jotain sössinyt jos et saa sähköpostilla ilmoitusta laskuista. Turha syyttää palvelua jos itse ei osaa.

Muutenkin ihmiselle harvemmin tulee yllättäviä laskuja. Jos jotain laskua ei kuulu, luulisi aikuisen ihmisen alkavan kysellä perään, että missäs on sähkölasku tms.

Itse sain viime vuonna laskusta ilmoituksen sähköpostiini, mutta en päässyt laskuun käsiksi ja tarkastamaan mitä se sisältää, kun ei ollut tunnuksia, enkä ollut edes tilannut palvelua. Jostakin Posti oli kaivanut sähköpostiosoitteen.

Ja mietin, jos ilmoitus laskusta olisi mennyt roskapostiin ja monella on vielä useampi sähköposti käytössä, jota käyttää harvemmin.

Vierailija
34/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laskuja tulee kuuteen eri paikkaan ja kyllä alkaa kyllästyttämään niiden jatkuva seuraaminen. Tunnuslukuja sinne ja tänne.

Vierailija
35/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas jouduin ottamaan omapostin käyttöön aikanaan, kun tuolloinen työnantajani (kaupunki) lähetti palkkakuitit ainoastaan sinne. Toki oli jokin maininta, että perustellusta syystä voi saada paperisena, mutta ei kai sellaista oikein ole, kun nettiä kuitenkin käyttää.

Sittemmin olen ruksinut myös, että eri tahojen mahdolliset laskut ja kirjeet voi toimittaa omapostin kautta. Niistä ja pakettien saapumisesta on ihan asiallisesti tullut ilmoitukset sähköpostiini ja myös sovelluksen omana ilmoituksena puhelimeeni, joten ei ongelmaa tässä.

On nykyisin laskujen maksussa toisaalta myös uudenlaista muistamista, jos niitä ei heti samantien ryhdy maksamaan, kun niitä voi löytyä verkkopankista, sähköpostista, omapostista, postilaatikosta paperisena...

Vierailija
36/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kans tajua miten tämä systeemi toimii. En mielestäni ole ikinä mitään netpostia käyttänyt. Syksyllä latasin tämän omaposti-paskan, koska se piti ottaa käyttöön, jotta sai ostettua pakettiautomaattilähetyksen tms. Sovelluksesta sitten löytyi mm. kaupungin lähettämiä laskuja lapsen ip-kerhosta, joista viimeiset puolivuotta olin saanut kotiin pelkkiä muistuksia, vaikka ei ole laskuakaan näkynyt. Vanhemman lapsen ip-kerholaskut tulivat kaksi vuotta sitten ihan paperisena kotiin asti. Lisäksi sieltä löytyi papa-seulonnan tulosvastauksia!! En varmasti ole ruksinut näistä mitään sähköistä vastausta/laskua, kun ei mulla kerran ole ollut sellaista käytössä.

Vierailija
37/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytön systeemi. Kaksi kertaa on verkkokaupasta tilaamani tuote palautunut, kun OmaPostissa on ollut vanha puhelinnumero. En muistanut koko "palvelua" silloin, kun numero muuttui. Tyhjästä olen joutunut maksamaan 20 euroa, kun ei ole lähetystä noudettu.

Tosi hämmentävää, kun laskuja tulee milloin mitäkin jakelukanavaa pitkin. Kaikkiin maksuihin olen pyytänyt e-laskun, mutta jostain syystä sekään ei aina onnistu. Sama muuten koskee näitä ostoksia verkkokauppoista. Vaikka kuinka valitse sen itsellesi parhaiten sopivan vaihtoehdon, niin paketti on ties missä.

Vierailija
38/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ap:n tuskan.

Tuonne on joskus hautautunut tärkeitäkin laskuja.

Pankkien e-laskun sentään huomaa helposti. Tuo sähköinen posti on kammotus.

Vierailija
39/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt saada työttömyyskassan laskua e-laskuna, mutta ei. Aina vaan tulee tuonne OmaPostiin...

Vierailija
40/339 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli NetPostiin Parkkipeten pysäköintivalvonta maksu täysin pyytämättä ja huomasin sen vasta kuukausia myöhemmin, kuin siellä oli jo maksumuistutus ja perintätoimiston kirjekkin samasta laskusta.  No nehän tietysi mitätöityi aiheettomina, koska en tuona päivänä ollut itse ajanut omalla autollani.