Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Flunssa ei lopu - Milloin pitää mennä lääkäriin?

Vierailija
23.11.2023 |

Olin ensimmäisen kerran kolme päivää sairauslomalla ihan marraskuun alussa, koska olo oli hyvin väsynyt ja alavireinen, ja yhtenä iltana oli vähän lämpöä. Tauti oli hyvin lievä ja meni ohi, kunnes seuraavalla viikolla sairastuin kunnolla: Nousi korkea kuume, joka paikkaa kolotti ja tein positiivisen koronatestin. Sairastin neljä päivää ja palasin normaalisti töihin viikoksi. Maanantaina nousi taas lämpö illalla ja olo oli aika kipeä. Hikoilin yön, kuume ilmeisesti laski, ja olin taas pari päivää ihan ok kunnossa. Kunnes tänään taas kipeä olo...

Koko ajan on hiukan kurkku kipeä, limaa kurkussa ja yskittää, väsähtänyt ja puolikuntoinen olo (ei esim. pysty mitään urheilua harrastamaan). Tätä on käytännössä jatkunut nyt koko marraskuun.

Odotanko vielä, meneekö ohi vai varaanko jo lääkärille ajan?   

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos soittaisit terveyskeskukseen ja kysyisit sieltä. Heidän päätäntävallassaan on saatko jo lääkäriajan.

Vierailija
2/13 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin, voi olla jälkitauti. Minulla korona kesti myös monta viikkoa ja lopulta piti ottaa antibioottikuuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin työterveyteen ja kertoisin tuon saman. Olisi varmaan hyvä olla töistä pois nyt muutama päivä ja olla ihan rauhakseen.

Itsellä on mennyt samoissa merkeissä marraskuu :(

Vierailija
4/13 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla korona kesti pari kuukautta on-offina. Ärsyttävä tauti. 

Vierailija
5/13 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo koronaa on liikkeellä, meillä oli molemmilla. Olin pois töistä 3 päivää, minkä saa olla ilman lääkärintodistusta. Viimeksi kun oli korona, niin otin etäyhteyden työterveyslääkäriin, joka totesi näkemättä, että olet työkuntoinen kolmen päivän päästä. Kyllä ne on meedioita.

Vierailija
6/13 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo koronaa on liikkeellä, meillä oli molemmilla. Olin pois töistä 3 päivää, minkä saa olla ilman lääkärintodistusta. Viimeksi kun oli korona, niin otin etäyhteyden työterveyslääkäriin, joka totesi näkemättä, että olet työkuntoinen kolmen päivän päästä. Kyllä ne on meedioita.

Kolme päivää ne yleensä antaa ja jos ei helpota niin sitten uudestaan. 

Vierailija
7/13 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Long covid voi jatkua kuukausia. Ei siihen ole mitään hoitoa. Oireiden mukaan mennään. Tämå on yhä useammalla edessä, kun annetaan vapaasti kiertää. 

Vierailija
8/13 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin vaimolla on kestänyt yli vuoden, eikä loppua näy.

Vierailija
9/13 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita ajanvaraukseen terveyskeskukseen, tai mieluummin katso hyvinvoinitalueesi sivuilta, onko siellä chattiyhteyttä hoitajaan ja kysy sieltä. Vamistaudu siihen, että joudut tunnistautumaan pankkitunnuksilla, jos hoitaja katsoo, että sinulle pitää varata aika lääkäriin, tai jos hoitaja määrää jotain verikokeita (hoitajatkin voivat joitakin sellaisia nykyisin määrätä)

Vierailija
10/13 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkärillä ole mitään poppaskonsteja. Lienet koronan lisäksi sairastanut tavallisia flunssa. Lepo, juoma, ravinto, huuhtelukannu tai nenäsuihke käyttöön. Tarvittaessa kuumetta alentava lääke.

Vierailija
11/13 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun räkä on vihreää, silloin otetaan näyte ja määrätään lääke. Ainakin lääke, koska onhan se tyhmää bakteerien antaa edetä sydämeen. 

Vierailija
12/13 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaskoja epeleitä nämä alapeukuttajat.

Vierailija
13/13 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys lääkäriin. Jälkitautina voi olla mm. keuhkokuumetta, ja se ei ole leikin asia.