Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEVYEMPI VUOSI 2020

Vierailija
02.01.2020 |

Onko vuoden 2020 laihduttajille jo omaa ketjua? Jos ei, tässäpä sellainen. Mukaan vaan kaikki, joilla työn alla elämäntapamuutos tai dieetti, oli tavoitteena pudottaa kiloja kaksi tai kolmekymmentä. Tyyli on vapaa.

Pidetään ketju vapaana kiistelystä, kunnioitetaan toisiamme ja autetaan tarvittaessa. Sopivin tapa elämäntapojen muuttamiseen ja kevyempään elämään on nimittäin se, joka toimii itsellä, mutta ei välttämättä silti toimi kaikilla muilla.

Tervetuloa mukaan!

Kommentit (490)

Vierailija
221/490 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*appia (ei sopia)

-Hippa

Vierailija
222/490 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*appia (ei sopia)

-Hippa

Kynää ja paperia koska sinne sen painon kirjaa nopeimmin. 1-2vko välein syötän lukemat exceliin, hauska seurata käyrää miten paino tippuu ajan myötä.

Samsungeissa ainakin valmiina Samsung Health mutta en jaksa joka aamu etsiä sen valikoista kohtaa mihin syötetään paino.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/490 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*appia (ei sopia)

-Hippa

Kynää ja paperia koska sinne sen painon kirjaa nopeimmin. 1-2vko välein syötän lukemat exceliin, hauska seurata käyrää miten paino tippuu ajan myötä.

Samsungeissa ainakin valmiina Samsung Health mutta en jaksa joka aamu etsiä sen valikoista kohtaa mihin syötetään paino.

Minä käytän aktiBMI:tä: 

http://www.aktibmi.com/

Minusta se näyttää kivalta ja on selkeä ja yksinkertainen käyttää. Siinä voi katsoa kuukauden tai koko vuoden tai useamman vuoden käyrää.  

Vierailija
224/490 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippa kirjoitti:

Mitä sopia käytätte painon seuraamiseen? Onko puhelimessa jokin valmiina? En itse ainakaan vielä löytänyt (iPhone käytössä).

-Hippa

Mä oon ladannut sovelluskaupasta sellaisen kuin Weight Loss Tracker & BMI. Ei maksa mitään ja ite tykkään kun kaikki punnitukset saa sinne talteen. Tuo lisämotivaatiota kun alkaa nähdä sen laskevan käyrän :) lisäksi mulla on käytössä Yazio ruokapäiväkirja niin sinnekin kirjaan painoa.

Lala

Vierailija
225/490 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oli viikon sairastelu takana. Harmitti alkuun, tähänkö tyssäsi koko homma, kun ei pääse liikkumaan? :(

Yllätyksekseni huomasin ajattelutavan mahtavan voiman! Olin siis päättänyt, että nyt onnistun (taas), kuten olin jo aiemmin onnistunut pudottamaan kunnolla painoa. Myös se, että ilo alenevasta painosta, että mukavemmasta olotilasta, antoi voimaa jatkaa niukempaa ruokailua :)

Yleensä sairastelun tullessa siis retkahtanut ja luovuttanut...

Huomasin myös, että se kamala turvotus ja vatsan kohdalta ÄHKY ÖHKY olo on poissa! Eli mahalaukku on kutistunut! Missä vaiheessa muut olette huomanneet tämän muutoksen? Minulla tuon neljän viikon aikana, tarkemmin en osaa määritellä.

Tilanne nyt -3kg.

Noita

Vierailija
226/490 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin laihduttamisen alkuviikosta, ja tänä aamuna totesin laihtuneeni 0,6 kg. No, vielä on laihdutettava 9,4 kg, mutta onhan tämä jonkinlainen alku. Minulle sopii parhaiten lakto-ovovegetaarinen ketoruokavalio, jonka noudattaminen ei tunnu mitenkään hankalalta. En yleensä laske kaloreja, mutta nyt olen kirjannut niitä parin päivän ajan Fineliin saadakseni jonkinlaisen käsityksen päivittäisestä kalorimäärästä. Tähän asti se on ollut n. 1100, josta suurin osa on tullut rasvasta. Toistaiseksi en ole ainakaan kärsinyt nälästä, ja ruoka on ollut hyvää. Tästä on hyvä jatkaa.

Tellu

Vierailija
227/490 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin 6. päivä eli huomenna maanantaina tulee neljä viikkoa täyteen. Lähtöpaino 65, tämän aamun paino 61. Pituus 163cm. Tavoittelen 56kg, siinä painossa näytän mielestäni parhaimmalta. Syön ihan perusruokaa, mutta rajoitan kalorit 1400 päivässä, syötän syömiset yazioon. Herkkuja en syö toki myöskään.

Vierailija
228/490 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo mennyt.

Kasvispainotteista ruokaa, olin mukana vegaanihaasteessa. Kunhan vaan oppii tekemään hyvää kasvisruokaa niin meneehän se. Lihaa vaan tekee vieläkin mieli, mutta onneksi ei mitenkään suuri mieliteko. Ostin kyllä kasvispyöryköiden lisäksi lihapullia, jotenkin vaan laiskotti itse tehdä. Mulla on tapana itse tehdä ruuat, kaupan jutuissa paljon lisäaineita yleensä.

Liikuntaa ollut, ei mitään tuntikausia päivässä mutta puolisen tuntia yrittänyt saada ja hyötyliikuntaa lisäksi.

Tsemppiä kaikille tähän helmikuuhun, toivottelee

Fionella

Vierailija
229/490 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäsin 2 päivässä 650g Nutellaa, mutta koska en syönyt paljo muuta, paino pysynyt samana. Nyt pidän taas taukoa rasvasta ja sokerista ettei sokerikoukku iske taas. Tämä ei varmastikaan ole paras tapa laihduttaa, mutta käy tämä näinkin. 3 viikossa lähteny nyt 1,5 kg. Tavoite olis maaliskuun alkuun mennessä -5 kg.

Mars

Vierailija
230/490 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mennyt kovin hyvin eilinen täälläkään :| Sipsejä, lakua ja suklaata... Ei nyt sentään ihan kamalan paljon, ja kalorit pysyi kuitenkin miinuksella kun nipistin loppupäivän syömisistä, mutta harmittaa silti. Perjantait näköjään on vaikeita. Täytyy katsoa ensi viikolla, että on ruoka valmiina odottamassa eikä tarvitse käydä kaupassa kotimatkalla. Jospa se helpottaisi. Tänään olen syönyt kevyemmin, ei tee edes mieli mitään ylimääräistä eikä oikein normaaliakaan ruokaa.

Kasi

Vierailija
231/490 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihduttanut vasta viikon ja nyt jo päädyin ahmimaan. Tekee mieli vain luovuttaa... söin:

- 4 sämpylää

- 3dl kinkkukiusausta

- 300grammaa karkkia

- noin 150 grammaa sipsiä ja päälle vielä kaksi karjalanpiirakkaa... Nyt vain tuntuu että kaikki meni pilalle. En ole edea varma miten söin tämän kaikwn eikä ole edes paha olo...

Vierailija
232/490 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin laihduttamisen alkuviikosta, ja tänä aamuna totesin laihtuneeni 0,6 kg. No, vielä on laihdutettava 9,4 kg, mutta onhan tämä jonkinlainen alku. Minulle sopii parhaiten lakto-ovovegetaarinen ketoruokavalio, jonka noudattaminen ei tunnu mitenkään hankalalta. En yleensä laske kaloreja, mutta nyt olen kirjannut niitä parin päivän ajan Fineliin saadakseni jonkinlaisen käsityksen päivittäisestä kalorimäärästä. Tähän asti se on ollut n. 1100, josta suurin osa on tullut rasvasta. Toistaiseksi en ole ainakaan kärsinyt nälästä, ja ruoka on ollut hyvää. Tästä on hyvä jatkaa.

Tellu

Miten paljon ja mitä rasvaa syöt? Mulla kyllä on aina iltaisin nälkä vaikka päivällä syön aina sen verran, että nälkä lähtee. Hiilarit otan vain kasviksista.

Vierailija
233/490 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tellu

Miten paljon ja mitä rasvaa syöt? Mulla kyllä on aina iltaisin nälkä vaikka päivällä syön aina sen verran, että nälkä lähtee. Hiilarit otan vain kasviksista.

Esim. eilen söin aamiaiseksi kreikkalaista jogurttia (10 % rasvaa), jossa oli marjojen lisäksi erilaisia siemeniä (niissäkin rasvaa). Lisäksi join rasvakahvia, jossa oli 1 tl voita ja 1 tl kookosöljyä. Lounaaksi paistoin uunissa fetaa (26 % rasvaa) erilaisten kasvisten kera ja käytin siihen myös jonkin verran oliiviöljyä. Illallisen korvasin raikkaalla pirtelöllä, jossa oli jäisten karpaloiden ja kivennäisveden lisäksi kreikkalaista jogurttia ja kermaa (kaikkia samassa suhteessa).

Tänään ajattelin laittaa lounaaksi rukola-juustomunakkaan (+kasviksia) ja illalliseksi esim. purjokeiton, jossa rasvaista sulatejuustoa.

Eli kyllähän näistä kertyy, mutten tunne mitenkään läträäväni rasvalla vaan syön sen sellaisessa muodossa, joka tekee ruuasta täyteläisen makuista. Vastapainoksi syön paljon kasviksia ja kohtuullisesti marjoja.

Vierailija
234/490 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kertokaapa Edelleen , kuinka paljon teillä vaihtelee paino päivän aikana? Kävin aamulla puntarilla, pAino oli 60,5. Kävin muutamaa tuntia myöhemmin (söin aamupalaksi luon. jogurttia, puolukkaa ja mysliä sekä sämpylän juustolla ja kahvia), paino oli 61,4.

Kysyin tästä aiemminkin. Minulla paino heittelee n. 2kg verran päivässä. Voiko asiaan vaikuttaa?

Tavoitteena olisi 58. Seurasin kaloreita yhtenä päivänä ja niissä minulla olisi varmasti paljon pudotettavaa, vaikka herkut olen jättänyt pois.

Koki

Vierailija
235/490 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppiaisena (6.1) alkoi ja tähän päivään mennessä hävinnyt 8,1kg. Aika hyvä tulos alle 4 viikolle :) Osa toki alkupäivien hiilari/nestevarastoja.

Jokus sanoisi että tämä vauhti liian kova, itse sanon että nyt vasta motivaatiota löytyy jatkamaan kun jo näin hyviä tuloksia saanut.

Vierailija
236/490 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Kertokaapa Edelleen , kuinka paljon teillä vaihtelee paino päivän aikana? Kävin aamulla puntarilla, pAino oli 60,5. Kävin muutamaa tuntia myöhemmin (söin aamupalaksi luon. jogurttia, puolukkaa ja mysliä sekä sämpylän juustolla ja kahvia), paino oli 61,4.

Kysyin tästä aiemminkin. Minulla paino heittelee n. 2kg verran päivässä. Voiko asiaan vaikuttaa?

Tavoitteena olisi 58. Seurasin kaloreita yhtenä päivänä ja niissä minulla olisi varmasti paljon pudotettavaa, vaikka herkut olen jättänyt pois.

Koki

Itsellä on suurimmillaan vaihdellut 2kg vuorokauden sisällä. Mittaukset aina aamulla, wc-käynnin jälkeen, ilman vaatteita ja ennen syömistä. Vaa'an epätarkkuudesta ei kyse, jos kokeilen useamman kerran peräkkäin, vaaka näyttää tasan samaa. Toki olen melko painava, 106kg mies.

Vierailija
237/490 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä mennyt nyt taas loppu viikko huonosti. Olin taas alkuviikosta todella motivoitunut, mutta sitten näin itseni videolla. Tiesinhän minä että vaikka olen normaalipainon sisällä (bmi 23) etten ole vielä hoikka, mutta video näytti että olen vielä isompi kuin olin ajatellut ja siitä tuli jotenkin alakuloinen olo. Tässä kuitenkin olen jo yli vuoden treenannut säännöllisesti ja tarkkaillut kaloreita. Reaktioni oli sitten se pahin mahdollinen, "syödään sitten herkkuja ja vaikka mitä kun en kuitenkaan näytä hyvältä". Typerää, myönnän, eikä se ulkonäkö nyt se tärkein edes pitäisi olla vaan terveelliset elämäntavat. Motivaatiopula vaivaa kuitenkin ja nyt olisi keksittävä joku tapa millä muuttaa tätä ajattelutapaa ennenkuin kaikki jo pudotetut kilot hiipivät takaisin. Koulustressi ei auta asiaa. Toivottavasti muilla sujuu paremmin.

- Mustikka

Vierailija
238/490 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta, että kun näkee itsensä kuvasta tai videolta ja huomaa ettei olekaan niin hoikka kuin on tuntenut olevansa. Minäkin olen aina pysynyt normaalipainon sisällä mutta silti huomannut näyttäväni pyöreältä / pehmeältä / joltakin vähän isommalta kuvassa. Luulen että kun olin niin pitkään hoikka (lapsesta n. 30 v asti) niin mielikuva itsestä on jäänyt paljon sutjakammaksi kuin todellisuus.

-Hippa

Vierailija
239/490 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki.

Ihanaa kun ap teit tällaisen vertaistuki-ketjun. :) Olen kolmen pienen lapsen äiti, ja kaksosraskauskilotkin lähtivät suhteellisen helposti järkevällä perusruokavaliolla ja reippailla vaunulenkeillä.

Nyt syksyn aikana pudotettuja kiloja on kuitenkin palannut kolme. Syynä viikonloppuherkut ja liikunnan vähyys. Nyt tarkoituksena puristaa nuo kolme kiloa pois turhat herkut karsimalla, kotijumpalla, arkiaktiivisuudella ja ryhmäliikunnalla.

Ylipainoa minulla ei varsinaisesti ole, mutta tietyt vaatteet kiristävät inhasti, enkä halua uusia koko vaatevarastoani isommaksi. En halua myöskään sitä että painoni salakavalasti hiipii hissuksiin ylöspäin. Ryhtiliike nyt säästää minut isommilta murheilta tulevaisuudessa. :)

Vierailija
240/490 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin, että vaaka näyttikin aamulla 62 kiloa eli yli pari kiloa viime viikkoon. Osasin kyllä odottaa tätä, koska viikonloppuna tuli syötyä sen verran herkkuja ja muuta epäterveellistä. Hiilareita tuli sen verran että kroppa on ihan pöhöttynyt, mutta eiköhän tämä tästä laske kun nyt palaan normaaliin ruokavalioon ja juon tarpeeksi vettä! Mä syön kyllä päivittäin hiilareita muutenkin ihan hyvin, mutta nyt kyllä tuli vedettyä pullaa, pizzaa ja muuta ihan kunnolla... Onneksi ei ole mahdollista lihoa näin paljon muutamassa päivässä eli ei syytä masentua. :)

-A