Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVYEMPI VUOSI 2020

Vierailija
02.01.2020 |

Onko vuoden 2020 laihduttajille jo omaa ketjua? Jos ei, tässäpä sellainen. Mukaan vaan kaikki, joilla työn alla elämäntapamuutos tai dieetti, oli tavoitteena pudottaa kiloja kaksi tai kolmekymmentä. Tyyli on vapaa.

Pidetään ketju vapaana kiistelystä, kunnioitetaan toisiamme ja autetaan tarvittaessa. Sopivin tapa elämäntapojen muuttamiseen ja kevyempään elämään on nimittäin se, joka toimii itsellä, mutta ei välttämättä silti toimi kaikilla muilla.

Tervetuloa mukaan!

Kommentit (490)

Vierailija
201/490 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä painoa pudottava viisikymppinen. Olen huomannut ettei helpolla lähde tässä iässä kilot. Alotin hieman ennen joulua, jotenka ei tullut sitä parin kilon nousua onneksi sillon. Alkupaino 85 kg/pituus 168 cm. Nyt 80 kg. Olen yhdistänyt paastoamisen ja vähentänyt hiilareita. IBS maha voi paljon paremmin. Tarkotus olisi päästä normaalipainon yläkanttiin, elikkä 70 kg. Tähän olisin tyytyväinen.

Minulla on sama tilanne: olen viisikymppinen ja tavoitteena on päästä kesään mennessä normaalipainoon eli 70 kiloon, mikä tarkoittaa 8 kilon laihduttamista. Olen ollut vuosikausia tämänpainoinen ja muuten ihan hyvässä kunnossa, mutta kevyempänä voisin todennäköisesti vielä paremmin. Ruokavalio ja ateriarytmi ovat ilmeisesti kohdallaan, koska paino ei juuri vaihtele, joten parasta lienee pienentää annoksia, paastota useammin ja lisätä liikuntaa. Elämäntilanne on nyt sellainen, että minulla on aikaa ja energiaa panostaa tähän, joten uskoisin onnistuvani.

Tellu 

Vierailija
202/490 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 59,2 kg! On kyllä ihan uskomatonta kun paino on jo selvästi alle 60 kiloa. Vaatteet on jo sopivia ja osa jopa pikkuisen väljiä. En ole koskaan aikuisiässä ollut selvästi normaalipainoinen, joten muutos on kyllä ihana. Hiljalleen suhtautuminen kroppaankin on mennyt positiivisempaan suuntaan ja ahdistus kehosta on alkanut kadota. :) Vielä vähän aikaa pitää jaksaa olla kärsivällinen, mutta tavoite alkaa olla jo lähellä. Seuraavaan välitavoitteeseen (58,8 kg) on enää suunnilleen puoli kiloa, ja lopullinenkin tavoite alle kolmen kilon päässä. Jospa se olisi kesällä saavutettu! Ennen yritin laihduttaa aina kesään mennessä x määrän kiloja, mutta oli hyvä kerrankin antaa projektille aikaa, vaikka tässä pari kesää menikin välissä. :)

-A

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/490 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kaikki laihduttajat hirveen hoikkia mun mittapuun mukaa. Itsellä lähtöpaino 97 ennen joulua, aamulla 91,8. Siitä se toivon mukaan vaan tippuu. Reippasta ylipainosta toki helpompi tiputtaa.

Tasataanpa tilannetta täältäkin. Minulla lähtöpaino 105, sunnuntaina vaaka näytti 102. Ensimmäinen tavoite  on saada lukema kaksinumeroiseksi.

Kasi

Vierailija
204/490 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden alusta on nyt pudonnut 1,7 kg ja olen erittäin tyytyväinen. Siitä lähtien kun viime vuonna aloittelin on paino laskenut yhteensä 11 kg. Vielä 7 kg normaalipainoon. Nyt huomaa miten vaatteet alkaa oikeasti olla tosi löysiä :) en ole ostanut ollenkaan uusia vaatteita enkä aio ostaa ennen kuin olen hyvin lähellä tavoitetta. Kaapista varmaan löytyy jotain väliaikaisesti sopivaa päälle. Kesällä on tulossa muutamat juhlat ja haaveilen jo miten saan mennä ostamaan kauniin mekon niihin eikä tarvii ekana ajatella miten paksulta näyttää. Toivottavasti! Nyt on läheiset ja kaverit alkanut huomata laihtuneen olemukseni, ihan parin viikon sisällä on tullut useammalta kommenttia. En ole kertonut kenellekään että laihdutan. Mies toki on varmasti huomannut että treenaan ja syön eri tavalla ja on se kyllä silitellyt mua enemmän kuin ennen :D

-Lala

Vierailija
205/490 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä pohtinut elämäni ensimmäisen laihdutusprojektin aloittamista, paino on noussut neljässä vuodessa 5 kg. Olen 160 cm ja painan 61-63 kg. Haluaisin päästä 58 kiloon, mieluiten 55 kiloon.

Tuosta onkin minulla kysymys: kuinka paljon teillä paino vaihtelee päivittäin? Minulla saattaa vuorokauden sisällä olla 2-3 kg heittoa. Onko vika minussa vai mittarissa?

En ole tehnyt muuta muutosta elämääni toistaiseksi, kuin jättänyt ”turhat” sokerit pois (leivokset ja karkit, limukat ym). Seuraavaksi jätän varmaan hiilareita vähemmäksi. Jooga ja juoksu harkinnassa, pyöräilen n. 40-50 km viikossa työmatkoja.

Yhdessä välissä juoksin ja kävin Paljon salilla, paino pysyi ja oli silti sama. En tiedä pitikö salilta hankittu lihasmassa painoa ylhäällä, todennäköisesti.

Koki

Myös minulla paino saattaa heilahdella 1-2 helposti. Tämän takia tein jopa kokeilun, etten käy vaa’alla. Kilojen yhtäkkinen nouseminen on niin epämotivoivaa. No kokeilu ei ollut hyvä, paino nousi ihan oikeasti... eli pakko siellä vaa’alla on käydä, vaikka en oikeastaan haluaisi.

-Muotila-

Ps. Menossa taas junnaamisvaihe....periksi en anna silti....

Vierailija
206/490 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Ihana ketju, haluan mukaan ryhmään!

Olen nelikymppinen ja pituutta 161 cm. Ennen joulua uskaltauduin pitkästä aikaa vaa'alle ja lukema hurjat 82,4 kg. Muutaman vuoden aikana tullut lisää ainakin 15 kiloa. Ja ihan "huomaamatta". Eli nyt otettava itseäni niskasta kiinni!

Olen alkuvuodesta keventänyt syömisiä reilusti. Mikään ruoka ei ole kielletty, mutta päivän kokonaiskalorit max 1500. Eli jos syön päivällä kakkupalan niin illalla kevennän jne. Myös siitä syystä en ole halunnut totaalisesti kieltää itseltäni mitään, sillä koitan tätä ajattelutapaa juurruttaa loppuelämäksi. Ja olen huomannut, että mitä enemmän kieltoja niin sitä nopeammin lipeän.

Paino on tällä hetkellä 78 kg. Tavoitteet: helmikuun lopussa 75 kg. Toukokuun lopussa 69 kg. Elokuun lopussa 65 kg. Ja lokakuun loppuun mennessä max 63 kiloa. Ja tämä 63 kg on tavoite. Voi kuulostaa paljolta pituuteeni nähden, mutta on melkein 20 kg vähemmän kuin lähtöpainoa oli. Ja olen aiemmin voinut tosi hyvin, kun painoa oli 63 kg.

Agnes (82 -> 63)

Vierailija
207/490 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku) paino 84 kivat kaikki muu lisäksi................

Vierailija
208/490 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia smoothieita teette?  Niihin pakkaa tulemaan aika paljon kaloreita.

Vierailija
209/490 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia smoothieita teette?  Niihin pakkaa tulemaan aika paljon kaloreita.

Kunnon aterian kokoisia eli n. 500 kcal. Banaani, maitoa, leseitä, proteiinijauhetta ja pakastemarjoja. Sellainen annos että tulee tavoitekalorit täyteen. Jos ei tule, otan pähkinöitä vielä sivuun sen verran että tulee tuo 500 kcal. Teen tällaisen yleensä kerran päivässä yhdeksi ateriaksi. :)

Jos kuitenkin joskus tarvitsee kevytversion, saatan tehdä esim. tällaisen: makeuttamatonta kookosjuomaa, (14 kcal / 100 g), pakastemarjoja (esim. puolukka 39 kcal / 100 g) ja proteiinijauhetta (1 annos n. 100 kcal). Tästä tulee yhteensä ehkä 150 kcal.

-A

Vierailija
210/490 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minäkin voisin tulla mukaan. Jos painonhallinta ja -pudotus onnistuisi paremmin kun on joku paikka johon ”raportoida”. Olen 158cm, nuorempana olin aina hoikka mutta iän myötä paino on vaivihkaa noussut. Laihdutin n. 6 v sitten ylimääräiset pois ja hankalan elämäntilanteen takia lähti enemmänkin kuin oli alunperin tarkoitus. Nyt olen taas samassa tilanteessa kuin silloin ennen laihdutusta, painoa on 62 kg ja tavoite olisi 54 kg. Tsemppiä kaikille täällä!

-Hippa

Vierailija
211/490 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun smoothieeni tulee yleensä avokadoa, pinaattia, salaattia, kurkkua, inkivääriä ja sitruunaa, joskus laitan kiivin joukkoon myös. Kcal n. 118/500g :)

En jaksa mitään nimimerkkiä laittaa, kirjoittelen kun siltä tuntuu :)

Itsellä tavoite -10kg vuoden 2020 aikana, ei siis mitään hirmuista superdieettiä, vaan rauhallisesti pudottelen painoa alaspäin. Ihan tarkkaan en tiedä, kuinka paljon paino on jo pudonnut, koska heittely on suurta. Itse punnitsen itseni joka päivä.

Itselle on tärkeämpää alaspäin menevä suunta, kuin aamupaino.

Kun vuodenvaihteessa paino seilasi välillä 77-78 kg, viikko siitä heilahtelu olikin 76-77, sitten 75-76 ja nyt seilataan välillä 74-75 :)

En siis laske, että kuinka paljon paino nousee tai laskee päivätasolla, vaan seuraan tuota, että se heittelee koko ajan alemmalla tasolla :)

Kun sitten vaaka näyttää toivottavasti pian 73,jotain niin sen jälkeen toivon, ettei enää vaakaan tule painoa joka olisi 75,>

Malttamattomana odotan, että paino alkaisi numerolla 6... Ihannepainoni on n. 62kg

En ole kieltänyt itseltäni mitään, lasken kaloreita. Keskiarvo syödyt kcal/pva on hieman vajaa 1400kcal. Kerran viikossa syön sen, mitä kulutan/vähän päälle.Vaje n. 550kcal/vrk

Nyt on ekaa kertaa tunne, monien laihdutusyritysten jälkeen, että tällä kertaa oikeasti onnistun :) Ja nyt aion oikeasti laihduttaa elämäni viimeistä kertaa, kun saavutan tavoitepainoni aion myös sen pitää. Jojoilu saa riittää! (tämä on toinen kerta, kun pudotan painoani, edellisellä kerralla lähtöpaina oli aikalailla sama)

Vierailija
212/490 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse punnitsen itseni joka päivä.

Kun vuodenvaihteessa paino seilasi välillä 77-78 kg, viikko siitä heilahtelu olikin 76-77, sitten 75-76 ja nyt seilataan välillä 74-75 :)

En siis laske, että kuinka paljon paino nousee tai laskee päivätasolla, vaan seuraan tuota, että se heittelee koko ajan alemmalla tasolla :)

Minullekin on tärkeää punnita itseni joka päivä ja kirjata paino puhelimen sovellukseen, koska muuten en pysy ruodussa vaan alan syödä mitä sattuu. Juuri tuollaista heilahteluahan se on ja vaatii rutkasti kärsivällisyyttä, mutta ainakin minun tapauksessani painokäyrän seuraaminen on juuri se keino, joka tuottaa vähitellen tulosta.    

Vierailija
213/490 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyen aikavälin sadat grammat tai parin kilon heitotkaan eivät tarkoita mitään. Sen verran paino heittelee kehoon kertyneen nesteen ja vessakäyntien perusteella. Pidemmän aikavälin (vähintään kahden viikon) painokehitys antaa vasta tietoa siitä onko oikealla tiellä vai pitääkö korjata jotain. 

Puhumattakaan kotivaakojen toleranssista. Oma vaaka saattaa heittää kahden perättäisen punnituksen välillä jopa puoli kiloa.

Vierailija
214/490 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaa tosiaan muistaa ne "olen aika lihaksikas" -jutut, kun suuri osa ei ole eikä  tule olemaan.

Niin minäkin luulin,  mutta lihaksia ei todellakaan ollu vaan ehtaa läskiä, siksi näytin normalipainossakin lihavalta.

Jaa, no itellä on ainakin enemmän lihasta, kuin keskimääräisellä samanmittaisella naisella. Yläraja paukku kevyesti yli edellisessä kehonkoostumusmittauksessa.

Ei sillä, on mulla ylimääräistä läskiäkin. Ei mun muten tarvis laihduttaakaan.

Vierailija
215/490 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä verran syötte kaloreita? Olen pudottamassa Yazion avulla muutamaa ylimääräistä kiloa 67 -> 60 kg. Sovellus antaa päivän ruokamääräksi noin 1400 kcal. Lisäksi olen merkinnyt lenkkeilyt ja pyöräilyt, mutta en töissä kävelyä. Reilussa viikossa on kiloja lähtenyt 3, mutta voimat ovat aika vähissä enkä jaksa nyt pyöräillä tai kuntoilla salilla niin kuin normaalisti. Kalorit on pysyneet aika tarkkaan rajoissa, samoin myös proteiini, hiilarit ja rasvat asettuneet automaattisesti annettuihin rajoihin. Yhtenä päivänä söin pienen suklaapatukan kun mahtui kaloreihin. Muuten ihan normaalia ruokaa + rahkaa, hedelmiä ja vähän leipää. Pitäisiköhän odottaa että elimistö tottuu vähempään energiaan vai olenko kuihtumassa... Mansikka

Sellaset 200-2500kcal menee päivittäin. Vähintään.

Vierailija
216/490 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmaeessä 160 cm ja 180 cm pitkä nainen voi laihtua saman verran 1500 kalorilla?

Voisi kuvitella että lyhyt saisi syödä vain 800 kaloria laihtuakseen..miten on?

Vierailija
217/490 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmaeessä 160 cm ja 180 cm pitkä nainen voi laihtua saman verran 1500 kalorilla?

Voisi kuvitella että lyhyt saisi syödä vain 800 kaloria laihtuakseen..miten on?

Mitä lyhyempi ylipainoinen on, sitä vaikeampaa on laihdutus. Oletteko koskaan ajatellut? Jos painaa vaikka 100kg ja on 175cm pitkä, on merkittävästi ylipainoinen ja bmi on 32,7. Jos sen sijaan painaa 84kg on 160cm pitkä, on myös merkittävästi ylipainoinen ja bmi on lähes sama kuin edellisellä pidemmällä, 32,8. Molemmat ovat yhtä lihavia. Jos ajatellaan, että molemmat tavoittelevat samaa painoindeksia, eli samaa hoikkuutta. On ihan sama onko 160cm ja 80kg tai 175cm ja 80kg, kulutus on kaikilla 80kg painavilla täysin sama, vaikka olisi 2M pitkä. 160cm pitkä olisi ihannepainossa bmi n. 20 painossa 52kg ja 175cm olisi yhtä hoikka painossa 62kg, bmi n. 20. Pidempi kumminkin kuluttaa koko laihdutusetapin ajan enemmän ja laihtuu nopeammin, koska hänen ei ole tarve mennä yhtä alhaiseen painoon ollakseen yhtä hoikka, kuin lyhyempi. Jos kumpikin noudattavat esim. 1200 kcal laihdutusta, se pidempi laihtuu nopeammin, koska kulutus on suurempaa samassa bmi:ssä. Yhteenvetona voidaan ajatella, että kun mennään 70kg alle pituuden ollessa mitä tahansa, laskee kulutus sen verran alas, että laihdutusnopeus hidastuu merkittävästi

Vierailija
218/490 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää antako asiattomien viestien pilata näin upeaa ketjua. Erityiskiitos ap:lle, olet ihanasti mukana tsemppaamassa ja huomioimassa muita. 🥰 

Olipa täällä ihana viesti! <3 Ja muutenkin ollut taas tosi aktiivista keskustelua. Tervetuloa taas kaikki uudet mukaan!

Olen itse ollut poissa palstalta vallan kokonaan, tulin uudestaan kipeäksi ja koko muu perhe myös. Nyt alkaa arki palata uomiinsa ja voimia riittää taas tähänkin projektiin. Pitääkin käydä väliin jääneet viestit vielä läpi. Ap

Vierailija
219/490 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse punnitsen itseni joka päivä.

Minullekin on tärkeää punnita itseni joka päivä ja kirjata paino puhelimen sovellukseen, koska muuten en pysy ruodussa vaan alan syödä mitä sattuu. Juuri tuollaista heilahteluahan se on ja vaatii rutkasti kärsivällisyyttä, mutta ainakin minun tapauksessani painokäyrän seuraaminen on juuri se keino, joka tuottaa vähitellen tulosta.    

Mulla on tämä sama kuin edellisillä. Ja nimenomaan se päivittäinen seuraaminen itsessään on tärkeää, ei yksittäiset lukemat. En siis hetkahda sitä, jos vaaka näyttääkin yhtäkkiä kilon enemmän kuin eilen, koska siihen voi tietenkin olla monta syytä ummetuksesta lähtien. Viikoittainen punnitus voi hämätä, jos juuri silloin sattuukin joku mystinen pöhötys päälle. Näin siis minulla. Ap/mikähän se nimimerkki olikaan

Vierailija
220/490 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sopia käytätte painon seuraamiseen? Onko puhelimessa jokin valmiina? En itse ainakaan vielä löytänyt (iPhone käytössä).

-Hippa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän