Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVYEMPI VUOSI 2020

Vierailija
02.01.2020 |

Onko vuoden 2020 laihduttajille jo omaa ketjua? Jos ei, tässäpä sellainen. Mukaan vaan kaikki, joilla työn alla elämäntapamuutos tai dieetti, oli tavoitteena pudottaa kiloja kaksi tai kolmekymmentä. Tyyli on vapaa.

Pidetään ketju vapaana kiistelystä, kunnioitetaan toisiamme ja autetaan tarvittaessa. Sopivin tapa elämäntapojen muuttamiseen ja kevyempään elämään on nimittäin se, joka toimii itsellä, mutta ei välttämättä silti toimi kaikilla muilla.

Tervetuloa mukaan!

Kommentit (490)

Vierailija
21/490 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas sentään, nyt menee sentit ja kilot sekaisin :D :D

Eli siis edelliseen viestiin korjaan, että painoni on siis 67,4 --> 66,2 

Pioni

Vierailija
22/490 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan, Mustikka ja Pioni! Ja tsemppiä!

Vaikka itselläni onkin enemmän painoa pudotettavana, annan kyllä täyden tuen myös normaalipainon sisällä tai sen lähellä laihduttaville. Nuorempana aina itsekin tiputtelin ylimääräiset kilot pois heti, kun huomasin lihoneeni. Kunnes tuli se kerta, kun en elämäntilanteeni takia enää jaksanutkaan... ja tiputettavaa olikin hetkessä se 20 kiloa, jota ei ihan hetkessä pudotetakaan!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/490 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hyppään mukaan myös! Vielä pari vuotta sitten olin hyväkuntoinen ja normaalipainoinen, mutta elämässä tapahtui kaikenlaista, esim. ylikunto ja opiskelut työn ohessa. Nyt paino on aivan huippulukemissa ja olen kauhistunut. En tunnista itseäni enää peilistä, vaatteet eivät mahdu päälle jne. Mitat tällä hetkellä 170/84. Järkyttävää! 

Mitään pikakuureja en aio käyttää, vaan syön suht normaalia ruokaa. Lisään kasvisten ja hedelmien määrää, jätän alkoholin hetkeksi kokonaan ja kiinnitän seuraan kaloreita ja makroja Sulamossa. En ala millekään karppaus/ketolinjalle vaan hiilareita on edelleen ruokavaliossa, itse asiassa näin alkuun reilustikin ja rasvaa vähemmän. Käynnistän jumiutuneen kropan toiminnan hyvillä hiilareilla ja tarvittaessa lasken hiilareiden määrää tai teen hiilarisyklitystä sitten myöhemmin. Liikuntaa jatkan samaan malliin kuin ennenkin, 2-3 salia viikossa ja lisäksi kehonhuoltoa ja muutama kävelylenkki viikossa. Liikuntaakaan en lisää näin aluksi, vaan jätän siihen lisäämisen varaa. Jos paino ei ala pudota tai tulee tasannevaihe, lisään aerobista liikuntaa sitten. Nyt alkuun keskityn saamaan ruokavalion ja makrot kuntoon ja kropan polttamaan rasvaa - jota todellakin riittää!

Tsemppiä meille kaikille! 

t. Riina

Vierailija
24/490 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen normaalipainon sisällä pudottamassa noin viittä kiloa. Kilot on kertyneet suunnilleen viimeisen vuoden aikana hektisen arjen ja liiallisten herkkujen vuoksi, ja nyt haluan reagoida tilanteeseen ennenkuin painoa kertyy enemmän ja pudottaminen on entistä työläämpää. Olen aloittanut lopettamalla herkut toistaiseksi kokonaan, ja tarkoitus on palauttaa ne esimerkiksi herkkupäivän muodossa, kunhan tämä "sokerikoukku" on saatu hallintaan. Lisäksi olen pyrkinyt säännöllistämään ja järkeistämään ruokailuni mielitekojen minimoimiseksi. Saa nähdä mitä tästä tulee.

Vierailija
25/490 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten eilen kirjoittelinkin niin joulun aika ja uusi vuosi meni täysin penkin alle syömisten suhteen. Suklaata meni aivan liikaa. Eilen ensimmäinen päivä kun olin taas ruodussa. Eikä ollut helppoa. Flunssa vielä päällä niin hieman tekee mieli suklaata ja jäätelöä. Mutta käytyäni vaa'alla ja nähtyäni että 3kg (!!!) lisää oli tullut tässä 3 viikon aikana onnistuin pitämään houkutukset kurissa.

Eilen oli syömiset seuraavanlaiset: 3 sesam näkkileipää margariinilla, 3 keittettyä kananmunaa, 400 ml kanakeittoa + 180 g raejuustoa sekä 140 g lohta pestolla ja uunissa paahdettuja kirsikkatomaatteja. Pari kuppia kahvia.

PS. Kiva, että vielä on uusia uskaltautunut mukaan! Hauskaa lukea muiden kuulumisia ja saada vertaistukea.

- Mustikka

Vierailija
26/490 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa taas uusille!

Ensimmäisen viikon saldo on -1 kg. Olisin toivonut enemmänkin joulupöhön karisemista, mutta näillä nyt mennään. Flunssa on verottanut liikkumista ja olen nukkunut liian vähän, joten ensimmäisten päivien reipas olo on muisto vaan.

Mulla on unirytmi ihan sekaisin loman jäljiltä. Voisinkin ottaa seuraavan viikon tavoitteeksi sen korjaamisen.

Paranemisia muillekin flunssaisille!

Ap (1/20 kg pudotettu)

Vierailija
27/490 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn tähän myös. Pituus noin 170 cm ja vaaka näytti tänä aamuna 72,5 kg. Sellaiset -5 kg tavoitteena. Olo on lomamässäilyjen vuoksi ollut raskas. Lisäksi olin ennen joulua flunssassa, minkä vuoksi liikunta jäi muutamaksi viikoksi kokonaan pois enkä sitten tietenkään voinut heti jatkaa sitä täysillä. Nyt siis herkuttelu kuriin ja liikuntaa taas enemmän (käyn kävelyllä ja hölkkäämässä + teen kotona painoilla ja kuminauhoilla jumppaa).

- Minnis

Vierailija
28/490 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka ja tervetuloa uusille! Minulla motivaatio on pysynyt korkealla kun se ”joulupöhö” on karissut oikein ryminällä eivätkä vaatteetkaan kiristä ja purista enää ihan niin pahasti. Yhdeksäs päivä menossa ja vaaka näytti tänään tasan kolme kiloa vähemmän kuin vuoden ensimmäisenä aamuna. Vauhti varmaan hiljenee nyt radikaalisti, mutta toivottavasti motivaatio säilyi kantaa kohti tavoitelukemia.

-Johanna (65,3kg -> 62,3kg /55kg)

Vierailija
29/490 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille :)

Nyt tuli ensimmäiset voimakkaat mieliteot. Toivoin, että ketjun selaaminen hillitsisi himoja. Kulutin tänään kyllä liikkuessa melkein 300 kcal, mutta typeräähän se olisi syödä ne takaisin... Painoa on lähtenyt kilo, vyötärön ympäryksestä 2cm.

8, tästä lähtien vaikka Kasi

Vierailija
30/490 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa uusille :)

Nyt tuli ensimmäiset voimakkaat mieliteot. Toivoin, että ketjun selaaminen hillitsisi himoja. Kulutin tänään kyllä liikkuessa melkein 300 kcal, mutta typeräähän se olisi syödä ne takaisin... Painoa on lähtenyt kilo, vyötärön ympäryksestä 2cm.

8, tästä lähtien vaikka Kasi

Hienoa, kasi! Onnea alkaneesta keventymisestä :) älä annakaan periksi mieliteoille. Huomenna sinulla on niin hyvä mieli siitä että et sortunut. Kokemusta on nimittäin siitä itsellä kun koko viime vuoden jo pudottelin painoa. Herkkuja tekisi mieli täälläkin, mutta en suostu antamaan periksi. Hyvää päivänjatkoa sinne!

- Mustikka

Vierailija
31/490 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sorruin tänään käymään subissa ja kaiken lisäksi otin pienen cokiksen juomaksi😔. Kävin kyllä reippaalla reilun 7km/1h kävelylenkilläkin ja sen jälkeen riehumassa kuntosalilla eli toivottavasti kaloritasapaino säilyi edes suurinpiirtein balanssissa.

-Johanna

Vierailija
32/490 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino tippunut KILON reilussa viikossa! En olisi uskonut että onnistuu normaalipainon sisällä näin pienillä muutoksilla. Toki kaikki tuosta ei ole rasvaa mutta ainakin motivoiva alku!

Vierailija
33/490 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtykää ketogeeniselle ruokavaliolle, niin ei tarvitse laihduttaa vuodesta toiseen.

Vierailija
34/490 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muut harrastatte liikuntaa? Saa ehdottaa uusia lajeja :) tähän asti olen treenannut kotona n. 4-6 krt viikossa, lihaskuntoa ja aerobista vaihdellen, välillä myös kävelylenkkejä. Sain myös joululahjaksi retkiluistimet ja niitä olen innokas testaamaan.

Nyt on taas parempi mieli tästä elämäntyylistä. Ei turvota enää niinkuin joulun jälkeen teki ja tuntuu hyvältä syödä terveellisesti. Flunssakin pikkuhiljaa menossa parempaan suuntaan. Eilen päätin tehdä kermaista kalakastiketta basilikalla, ohjeen mukaan piti käyttää kuohukermaa ja syödä riisin kera, mutta vähensin kaloreita kätevästi käyttämällä ruokakermaa ja keitin porkkanoita lisukkeeksi riisin sijaan.

- Mustikka

Vierailija
35/490 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut teille kaikille hienosta alusta.

Tällä yksi..

Pituus 169, painoa tällä hetkellää 68 (10 kiloa pudonnut 4kk aikana erinäisistä syistä mihin en ole voinut itse vaikuttaa), pari kiloa ainakin olisi haaveissa vielä saada pois mutta toisaalta lihasta lisää ja tehdä elämäntapa remontti, vähentää herkkuja ja osata ottaa ruokavalioon kasvikset mukaan.

Mistään en aijo kokonaan luopua, sellanen ei tulisi minun kohdallani loppuelämää toimimaan, mutta herkut (suolaset ja makeat) tavote saada niin että maks 1 kertaa viikko kohtuudella niitä tai vähemmänki.

Kokeilussa 16:8 dietti, koska typeryyksissäni illalla alkaa usein mässäily kun lapset nukkumaan, nyt tavoite saada napostelut pois ja illalla 8 viimenen syönti.

Haasteeksi tulee muodostumaan se terveellisen ruokavalion omaksuminen ja jollakin osin liikunta.

Tiitu

Vierailija
36/490 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna eläpäs hätäile liikoja sortumisesta, ne on aivan inhimillistä vaikkei olisikaan laihduttaessa niin suotavaa Lenkki varmasti kaloreita sen verran vienyt mennessään ettei haittaa. Ja vaikka sortuminen tulee, ei kannata siihen lopettaa diettiä.

Ei muutasku rinta rottingilla eteenpäin.😊

Tiitu

Vierailija
37/490 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirtykää ketogeeniselle ruokavaliolle, niin ei tarvitse laihduttaa vuodesta toiseen.

Tämä ei valitettavasti kaikille sovi.

Vierailija
38/490 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei valitettavasti kaikille sovi.

Juuri näin. Minulla valitettavasti vhh/keto on osasyy lihomiseen, mutta se ei johdu vähähiilarisuudesta sinänsä, vaan siitä, ettei kys. ruokavalio sovi minulle rajoittavuutensa takia. Toimi fyysisesti mainiosti, mutta provosoi ahmimista ja mielitekoja, vaikka tein kaiken aivan oikein (riittävästi rasvaa, sopivasti proteiinia jne.). Vuosien karppaamisen jälkeen sairastuin käytännössä ahmimishäiriöön, josta toipuminen otti aikansa.

Toisilla taas keto toimii tosi hyvin ja sopii vuodesta toiseen, ja saattaa jopa auttaa esim. sairauden hallinnassa. Siksi toivoinkin, että tässä ketjussa ei laihdutustavoista kiisteltäisi, koska kaikki ei sovi kaikille. Keskustella toki saa :)

Ap

Vierailija
39/490 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa monella lähtenyt homma hyvin käyntiin! Ja tsemppiä kaikille mielitekojen kanssa painimiseen! Mulla ei ole vielä ilmennyt suuria mielitekoja, syön kuitenkin melko paljon. Lähinnä tekisi joka aterialla mieli syödä enemmän kuin nyt saan syödä (tyyliin neljä leipää kahden sijaan jne.). Toivottavasti pienempiin annoskokoihin tottuu pian. Oon kuullut, että ähkyyn syöminen on tapa, josta pääsee kyllä opettelemalla eroon.

Ja Johanna, yksi ateria sinne tai tänne, maailma ei siihen kaadu! Pahinta on jäädä murehtimaan lipeämistä ja pistää sitten seuraavatkin ruokailut päin prinkkalaa, kun "kaikki on jo menetetty" valmiiksi. Hyvin meillä menee!

Tervetuloa mukaan, Minnis ja Tiitu (ja muutkin uudet, jos jäänyt huomaamatta)!

Ap

Vierailija
40/490 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te muut harrastatte liikuntaa? Saa ehdottaa uusia lajeja :)

Oon itse aiemmin saanut kropan hyvään kuntoon pilateksella, kahvakuulalla, kehonpainotreenillä ja lenkkeilyllä. Näiden pariin palaaminen on tämän vuoden tavoite. Youtube on täynnä tosi hyviä treenivideoita, sieltä saa inspiraatiota, jos sali tai ryhmäjumpat ei ole se juttu.

Omasta liikuntahistoriasta sen verran, että vedin n. 5 vuotta sitten itseni ylikuntoon yhdistämällä aktiivisen liikunnan vääränlaiseen ruokavalioon. Erityisesti rankka ja hapottava crossfit-tyyppinen harjoittelu yhdistettynä liian vähiin hiilareihin oli aivan vikatikki.

Nyt taas en ole liikkunut muutamaan vuoteen juuri ollenkaan, mikä sekään ei ole hyvä varsinkaan istumatyöhön yhdistettynä. Ei muka ole ollut aikaa, vaikka halustahan se on kiinni. Noihin alussa mainitsemiini haluaisin jatkossa yhdistää vielä uuden lempparini vesijuoksun, joka onkin ihan älyttömän rankkaa, mutta nivelille ja niska-hartiaseudulle lempeää liikuntaa.

Lupaan päivittää tänne heti, kun saan vähän ahteriani liikutettua johonkin suuntaan. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi