Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?

Vierailija
02.01.2020 |

Mikä se oli?

Kommentit (2721)

Vierailija
1981/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin n. 8-vuotias kun sukulainen sanoi että veljeni on ainoa joka voi jatkaa sukunimeämme. Olin tyrmistynyt.

Nyt minulla on 3 lasta, kaikilla minun sukunimeni.

Olit tyrmistynyt 8-vuotiaana?

Vierailija
1982/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mark kirjoitti:

Niitä on monia mutta jälkeenpäin on selvinnyt että kateellisten ihmisten epävarmuudessa ja alemmuuskompleksissa heittämiä juttuja.

Osa ihmisistä on lisäksi sellaisia kuin lapset että jos heillä on huono olo piikittelevät kaikkia ympärillä olevia.

Joillakin on kova tarve päteä ja kokevat minut uhkana.

Jos menee työhön jossa toinen on ollut 40 vuotta ja hoitaa sen heti hyvin alkaa lyttäys kampanja jossa yritetään tehdä uudesta työntekijästä osaamatonta alaista samanarvoiselle työntekijälle. Ikinä ei tule onnistumaan. Jos sanoo että pärjää koska on kokemusta ja tietää että pärjää se koetaan ylimielisyydeksi ja nöyryyden puutteeksi. Usein ihmisillä on omassa itseluottamuksessa tai korvien välissä muuten joku ongelma. Monessa paikassa on törmännyt siihen että vanhempi työntekijä haluaa että työ tehdään laiskasti ja paskasti koska jos se tehdään hyvin hän näytää huonolta. Näyttäisikö siksi että on huono?

Ei, vaan siksi että työn tekeminen on kestävyyslaji. Jaksat pari kuukautta hösöttää ja hyydyt. Kannattaa uskoa kokeneempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1983/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”On sulla kyllä melkoset rypäleet otsassa.” Sanoi isäni teini-ikäselle finneistä kärsivälle minulle.

Vierailija
1984/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniakin negatiivisia kommentteja on tullut, ja osa niistä jäi kyllä kaivelemaan, kuten se, että mulle huusi isoin pomo firmassa, että levitän ympärilleni negatiivista energiaa. Sairastin silloin masennusta. Tunsin itseni tosi pieneksi ja nykyään kysynkin työkavereilta, pitääkö paikkansa. Ei ole toistaiseksi pitänyt.

Vierailija
1985/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitospalveluesimies määräaikainen työntekijä x tekee myös enemmän kuin vakituiset, niin teet myös sinäkin.

Tämä, kun olin rekryn kautta kesätyöntekijänä laitoshuoltajana sairaalassa.

Vierailija
1986/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen aika onnettomasta lapsuudenkodista, jossa ei paljoa lämpöä ja läheisyyttä ollut. Yhden kerran kuitenkin, ollessani ala-asteikäinen, isäni sanoi minulle "Leena, älä koskaan muutu." Tuo on jäänyt mieleen parhaimpana asiana, mitä minulle on sanottu. Äidiltä tulikin toisenlaista palautetta, kuinka katuu syntymääni ym.... Koitan olla niitä miettimättä ja keskittyä hyvään.

Vierailija
1987/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruuden ex-poikaystävä sanoi, että sun kanssa on kiva jutella kun sulla menee aina huonommin. Ja toinen nuoruuden ex, että onneksi sulla on älyä kun ei ole ulkonäköä. :D Molempien kommentit siis erojen jälkeen. Ei sen enempää masentanut mutta mieleen jäi.

Vierailija
1988/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin, ei tarkoitettu minun korvilleni, kuinka isäpuoleni sanoi äidilleni, että ei ole ikinä nähnyt kellään niin paksuja polvia kuin minulla. Jäi mieleen tämä vaikka en paljoa muista lapsuudestani yli 50 vuotta sitten.

Vierailija
1989/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piip (nimeni) ei välitä tytöistä. Opettaja lukiossa vuosituhannen vaihteen tienoilla. Muistan veilä kuka huvittuneena sen jälkeen toisti sen höhötellen. En nyt jaksa kuitenkaan kertoa mikä tuo tilanne oli koska tunnistuskuumotus

Vierailija
1990/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinulle kateellinen ku osaat organisoida asioita niin hyvin. Eräs naislääkäri totesi kerran näin minulle.

Sinut on kasvatettu hyvin. Eräs peloissaan oleva mummeli sanoi minulle, kun saatoin hänet kaupasta kotiinsa.

Vierailija
1991/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen miesystävä kertoi naispuolisesta työkaveristaan ja miten nätti hän oli...no minä kysyin sitten vähän vitsillä että onko hän kauniimpi kuin minä johon mies tokaisi typerä virne naamalla "noooo....enhän mäkään varmasti ole sun mielestä komeempi kuin Brad Pitt". Toki olin tuolloin nuori ja epävarma itsestäni mutta tuo syöpyi mieleeni.

Vierailija
1992/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina luultu ikäistäni nuoremmaksi riippumatta vaatetuksesta, puheista, meikistä tai meikittömyydestä, reippaudesta tai pidättyväisyydestä, asiallisuudesta tai rentoudesta. Mieleeni on jäänyt useita töksäytyksiä, kuten

- Kolmekymppinen! Luulin sua lukiolaiseksi

- Onko tänään joku tuo lapsesi töihin -päivä? (tuntemattomalta työntekijältä, kun olin viisikymppisen kollegani kanssa taukohuoneessa)

- ja loputon lista muita vastaavia

On yllättävän vaikeaa vältellä itseään ruokkivaa tunnetta siitä, ettei minua tulla koskaan ottamaan vakavasti.

Vierailija
1993/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on arvosteltu paljon:

Olet ruma.

Olet tyhmä.

Olet laiska.

Olet luonnevikainen.

Olet kömpelö.

Olet outo.

Vierailija
1994/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks sukulaistäti soitti mulle ja ja sanoi että mun syy kun henkilö X sai syövän.

Äitini sanoi että jos ois mun pomo töissä, en palkkaisi sua!

Vierailija
1995/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ala-asteella kirjoitin sadun, josta opettaja sanoi minun sen jostain kopioineen ja se näytettiin vanhemmillenikin, jotka sanoivat etten sitä ole voinut kirjoittaa.

Kiitos kysymästä kirjoitin äidinkielen arvosanalla laudatur kaikesta huolimatta. Koulun rehtori tuli ovissa vastaan kun poistuin heti kun mahdollista ja totesi, että taisi mennä huonosti kun heti lähdit. Vastasin että ällää ootellessa.

Lukion äidinkielen opettajani useasti sanoi ettei aineitani voi arvostella, koska lukio tähtää menestyjiin.

No nämä ovat syöpyneet ikuisesti päähäni. Silti olen erään lehden päätoimittaja.

Vierailija
1996/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla todettiin työikäisenä ADHD, silloinen esimieheni kysyi minulta, että miten luulen pystyväni tekemään enää työtäni (täysin ennakkoluulojen päätelmä).

En ole edennyt tuon jälkeen urallani, joten olen tullut siihen päätökseen, että työntanajani odottaa minun itse ymmärtävän jäädä pois töistä.

Ei sillä, mulla on ennen diagnoosia saatua osaamista ja ammattitaitoa sekä vapaa-ajalla tänä aikana hankittua lisäosaamista, joten vien ne mennessäni. Sisuunnuin asiasta niin otin selvää tulevaisuuden työelämän tarpeista... Mulla on todettu ihan hyvä ÄO ja löytynyt hoitotasapaino, joten en ole toivoton tapaus. Päinvastoin, mulla on palo näyttää osaamiseni, koska tuo jäi minulle sanottu jäi mieleeni.

Vierailija
1997/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta aikuisiällä diagnosoitu autismin kirjolla olevuuteni. Eksä kysyi, että etkö voisi ottaa itseäsi niskasta kiinni ja olla ihan tavallinen. Arvaatte varmaankin miksi onkin eksä.

Vierailija
1998/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea meidän lehtiämme, koska me kerromme totuuden ja puhumme aika usein puolueettomasti.

Ihan totta, lopettakaa se nauraminen!!!

Vierailija
1999/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkiaisissa opettajan kommentti "en ois ikinä uskonut", vaikka varmaan olikin tarkoitettu tsemppinä tms, niin myöhemmin kun alkoi loppua usko itseensä, niin se toimi kyllä hyvin vahvana selkänojana niille alemmuudentunteille ja muulle sellaiselle kuralle.

Vierailija
2000/2721 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”siskon nimi” on teistä kaikist suloisin, sanoi äitini

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä