Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?
Kommentit (2721)
Poikaystävä sanoi kesken seksin, että sä olisit ihan kaunis, jos sulla ei olisi noin isoa mahaa. Otti vielä vatsamakkarasta kiinni ja puristi, kun sanoi noin.
Ala-asteella luokanopettaja kertoi oppilaille usein, kenestä tulee jotain ja kenestä ei tule yhtään mitään. Itse olin niiden joukossa, joille hän ennusti menestystä, mutta silti tuosta tuli aina erittäin kurja mieli.
Oltiin kylässä olin about 10 vuotias kun vieras ja oma äitini sanoivat että sinähän olet ihan lauta ja sitten naurut päälle kun sanoin jotain puserostani johon tippui kahvitahra.Sitä sitten putsasin itku kurkussa.Nykyään toivoisin olevani mutta en ole enää!
"kyllä sinäkin paikkasi vielä maailmasta löydät vaikka oletkin eroperheestä" sanoi opettaja
"mä vihaan tota" kuiskasi luokkakaveri toiselle minua katsoen
"sä olet muuten ihan nätti mutta sulla on liian pienet rinnat" sanoi mies baarissa isossa seurueessa
"mikset sä voi pukeutua niinkuin vaikka toi" kysyi eräs poikaystävä osoittaen sporttisesti pukeutuvaa nättiä tyttöä
"luuletko että koko maailma pyörii sun ympärillä" kysyi eräs toinen poikaystävä kun kysyin miksi ei ollut soittanut tai vastannut viesteihin
"pitääkö kaikki ottaa aina niin vakavasti ja nipottaa" kysyi äitini eikä edes yrittänyt nähdä asioita minun kannalta
Onhan näitä..
"Vyöt uppoo sun sisään ku oot niin iso, järkyttävää!"
Kaverin sanat kun tuli riitaa jostain aivan turhasta ja typerästä :) Päätti sitten tarttua ulkonäkööni, kun ei muita aseita kai keksinyt. Oli muuten itsekin lihava, eli sinänsä ei varaa arvosteluun.
Vierailija kirjoitti:
"Sulla on iso perse"
Sanoi yläasteella vuotta vanhempi poika. Tämän jälkeen en ole koskaan käyttänyt lyhyitä paitoja, vaan aina roikkuu paita perseen päällä.
Toivottavasti tämä ominaisuus on säilynyt...
Isoäitini sanoi ettei minusta tule koskaan samanlaista kuin serkuista. Serkut ovat syntyneet rikkaaseen perheeseen ja isoäiti oli ylettömän ylpeä näistä rikkaista lastenlapsistaan, jotka eivät ole elämässään tehneet tuntiakaan oikeita töitä vaan elävät isänsä firman osingoilla.
näytin entiselle nuoruuden kaverille valokuvan jossa olimme molemmat 70 luvulla. kysyi annanko hänelle sen kuvan, leikkaa minut pois siitä. en antanut.
Vierailija kirjoitti:
"kyllä sinäkin paikkasi vielä maailmasta löydät vaikka oletkin eroperheestä" sanoi opettaja
"mä vihaan tota" kuiskasi luokkakaveri toiselle minua katsoen
"sä olet muuten ihan nätti mutta sulla on liian pienet rinnat" sanoi mies baarissa isossa seurueessa
"mikset sä voi pukeutua niinkuin vaikka toi" kysyi eräs poikaystävä osoittaen sporttisesti pukeutuvaa nättiä tyttöä
"luuletko että koko maailma pyörii sun ympärillä" kysyi eräs toinen poikaystävä kun kysyin miksi ei ollut soittanut tai vastannut viesteihin
"pitääkö kaikki ottaa aina niin vakavasti ja nipottaa" kysyi äitini eikä edes yrittänyt nähdä asioita minun kannalta
Onhan näitä..
Kaikki tölväisyt ovat ikäviä ,ei sillä, mutta en lakkaa ihmettelemästä sitä miksi miehet tuntuvat kuvittelevan että heillä on joku luojan tms antama oikeus ja suorastaan velvollisuus arvioida naisen ulkonäköä ääneen naisen itsensä läsnäollessa.
Ihan fiksutkin miehet saattavat haksahtaa sanomaan tämmöistä ääneen.
Itsekin olen saanut osani tästä. Sekä negatiivista että positiivista on tullut ja aina se jotenkin hyydyttää niin ettei osaa antaa samalla mitalla takaisin.
Ja kertaakaan sanoja ei ole ollut sellainen ettei mitään takaisin tölväystä olisi voinut keksiä. Sen keksii vasta jälkikäteen.
Nyt olen kuitenkin päättänyt että jos vielä joku sanoo jotain ulkonäöstäni jotain niin annan kyllä samalla mitalla takaisin ja olen huolellinen siinä että sanon vain mikä on totta.
Se sattuu paremmin.
Aikoinaan poikaystäväni sanoi että on ollut isompi rintaisen kanssa kuin minä (mulla kokoa DD ja hoikka kroppa). Siihen vastasin että olen ollut isompi vehkeisen kanssa kuin sinä. Ei vastannut siihen mitään.
Kommentit loppui pariksi vuodeksi kunnes synnytin ekan lapsemme niin tokaisi että ei kannattaisi syödä noin paljoa kun naapurin rouvakin on niin hoikka. Rakauskiloja jäi 3kg ja olin normaali painoinen. Nykyään EX-mies jonka vaimo on todella todella iso.
Ensimmäistä kertaa gynellä joskus 17-vuotiaana. Rintoja tutkittaessa minulle sanottiin, että sinulla nämä on tämmöiset perunapellot.
Se ei ole halkoa nähnytkään. Tuo kommentti naisen suusta teki asian selväksi. En ole sen jälkeen naisen kanssa ollut enkä enää naisia yritä. Muka normaalin kokoinen mutta eihän sellainen riitä.
Sellainen ihminen joka kateuden,-/ ja
tai katkeruden vuoksi piikittelee..Ei tunnu minusta pahalta. Koska ymmärrän niin hyvin hänen omaa pahaa oloaan.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole halkoa nähnytkään. Tuo kommentti naisen suusta teki asian selväksi. En ole sen jälkeen naisen kanssa ollut enkä enää naisia yritä. Muka normaalin kokoinen mutta eihän sellainen riitä.
Törpön naisen kommentti. Ja yhden naisen kommentti. Ei muitten. Siihen olisisi voinut sanoa, että tuommoseen valtamereen toki semmoinen tulisi ollakkin. Ole tyytyväinen. Olet aivan normaali. Ja on paljon mukavia naisiakin.
15-vuotiaana kotibileissä paremman väen poika tokaisi minulle että valkoinen hääpuku ei sovi tummille.
Olen kaunis brunette.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaan kokemukseen liittyy sekä ikävä että ihana muisto.
Olin 10-11-aikaan lapsenpyöreä. olin pulkkamäessä kun muutama vanhempi poika alkoi haukkua minua läskiksi. Haukkumisen päätteeksi toinen tönäisi minut kiviseen ojaan. Terävä kivi osui selkääni ja aloin itkeä. Läheisestä talosta tuli vanha pappa joka oli nähnyt tilanteen. Komensi näitä poikia häipymään ja auttoi minut ylös ojasta. Sanoi minulle "Muista että olet tärkeä ja arvokas tyttö juuri omana itsenäsi" Kun sain itkun loppumaan, kysyi vielä että pääsenhän turvallisesti kotiin. :) Tuo kommentti antoi minulle hurjasti itsetuntoa kun kotona en kauheasti positiivista itsestäni kuullut. Tästä on jo yli kymmenen vuotta aikaa ja edelleen pappa vilkuttaa minulle pihaltaan jos satun ohi kulkemaan :)
<
Ihana pappa <3
Kukaan nainen ei ole sun kanssa muuta kuin sun rahojen takia, näin tuumasi yksi naispuoleinen ikätoveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törpön naisen kommentti. Ja yhden naisen kommentti. Ei muitten. Siihen olisisi voinut sanoa, että tuommoseen valtamereen toki semmoinen tulisi ollakkin. Ole tyytyväinen. Olet aivan normaali. Ja on paljon mukavia naisiakin.
Sama nainen aluksi halusi muutamia vuosia. Taisi vaan feikata sen? Varmaan oli saanut joltain entiseltään halkoa ja kaikki vähempi oli hänelle pettymystä. Ei riitä enää itsetuntoa uuteen yritykseen.
Teini-ikäisenä kävelyllä ohitseni pyöräili tuntematon poika, kosketti samalla hiuksiani, ja huikkasi ”ihanat hiukset”.
Äitini minulle, kun olin alle 18 v. ”sulla on niin vittumainen luonne, ettet saa koskaan miestä itelles”. Väärässä oli ja mielestäni tuo veemäisyys on ihan toisessa henkilössä.
Niin, ja ajattele... se tyyppi huusi sen, koska se oli tuttu sen kotia... sen esim. isä nimitteli äitiä niin... pisti pahan kiertämään. Tai se oli tapa ilmaista kiinnostusta.
Luepa kulttuuria ja sanontoja suomessa. Tuo voi olka josssin murteissa plussa.
Ja se jää soimaan.
Työstä tuo asia. Olet jo siihen kykenevä.