Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?
Kommentit (2721)
”Oot niin itsekäs, ajattelet vaan itseäs”.
Kommentti lukioaikaiselta poikaystävältä, kun pohdin, etten ehkä halua hankkia jälkikasvua, vaan keskittyä omaan elämään ja siitä huolehtimiseen.
Vastasin toki, että eikös itsekkäämpää ois tietoisesti hankkia lapsia, jos ei niitä halua tai niistä ei kokisi pystyvänsä huolehtimaan haluamallaan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
"Kaikki inhoavat sinua, koska olet suomalainen."
Työkaveri kännipäissään työpaikan illanistujaisissa. Tosiasiassa 95% tykkäsi kyllä tehdä töitä kanssani, mutta eivät tämän kommentin sanojan kanssa. Ulkomailla siis töissä.
No itse olen suomalainen, naimissa Ranskalaisen kanssa ja lapsikin on.
Ja komea onkin edelleen itse ihmettelen miksi, kun en itseäni pidä minkään tason kaunokaisena xD
Lapsikin tuli vasta 4 vuoden jälkeen seurustelusta.
"Onko noi sun omat silmät? En ole koskaan nähnyt tuonvärisiä silmiä" Otin sen kohteliaisuutena, mutta ei mulla omasta mielestäni niin kummallisen väriset silmät ole; ne ovat sinivihreät, enemmän siniset reunoilta ja keskeltä vihertävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri kännipäissään työpaikan illanistujaisissa. Tosiasiassa 95% tykkäsi kyllä tehdä töitä kanssani, mutta eivät tämän kommentin sanojan kanssa. Ulkomailla siis töissä.
No itse olen suomalainen, naimissa Ranskalaisen kanssa ja lapsikin on.
Ja komea onkin edelleen itse ihmettelen miksi, kun en itseäni pidä minkään tason kaunokaisena xD
Lapsikin tuli vasta 4 vuoden jälkeen seurustelusta.
Ja tätä ennen koulukiusattu pahasti, haukuttu rumaksi jne.
Jopa joku viisas leikkasi letin poikki käsienpesu jonossa. Oltiin 5 luokalla.
Nyt olen 30v ><
"Lopeta toi murehtiminen. Toisilla on asiat vielä huonommin"
Kerran mut (nainen) pahoinpideltiin (olin jotain 18) kaupungilla. Sain puhelinkioskista soitetettua kotiin ja äiti tuli taksilla hakemaan. Kun pääsin kotiin, itkin ja esittelin mustelmia ja ruhjeita, isä sanoi, että se oli ihan oikein sulle. En vieläkään tajua, että miten niin?
Eräällä kertaa sain kokeista joitan 9,5 ja kerroin isälle. Isä sanoi, että mahtoi olla helpot kokeet - kaikki muut sai varmaan kympin.
No isä on jo mullan alla ja itsellä ikää 60 + mutta aina vaan tällaiset muistaa. Joskus toivon, että äiti olisi eronnut, olisin saanut paremman itsetunnon (käyn terapiassa) mutta miksipä se kun isä oli paikkakunnan kermaa ja muutenkin "hyvä mies".
"Oot ihan oikeassa paikassa" sanoi äitini tultuaan tapaamaan minua psykiatriselle osastolle. Vissiin se että leikkasin siellä hiuksiani lyhyemmäksi tekee minusta entistä hullumman.
"Sulla on pienet tissit!"
Äiti, kun tarvitsin vanhaintansseihin mekon. Olisin järjestänyt mekon maksun.
Kun aloitin yliopistossa, kurssikaveri sanoi opiskelijakortin kuvastani: näytät ihan siltä kuin olisit juuri tullut helluntalaisten kesäleiriltä. Tästä aikaa 20 vuotta. Tosiasiassa perheeni olikin uskonnollinen, ei tosin helluntailainen.
Eihän sinulla ole mitään vastoinkäymisiä elämässä. Tosi ilkeästi sanottu. Jokaisella on vastoinkäymisiä elämässä. Erilaisia miellä kaikilla. En ymmärrä ihmistä, että kehtaa jotain tuollaista sanoa.
"Tossa toi v**un p*ska kävelee"
Tämän sain kuulla ihan tuntemattomilta pojilta 12-vuotiaana kun ulkoilutin koiraa. Minua kiusattiin todella rankasti ala- ja yläasteella ja ilmeisesti kiusaajat mainostivat surkeuttani jopa itselleni tuntemattomille ihmisille.
Paljon ivaa sain kuulla mutta tuo lausahdus jäi jotenkin erityisesti mieleen kun se tuli itselleni täysin tuntemattomalta pojalta ilman mitään syytä.
Kaveri sanoi, että toivoo, jos joskus saa lapsia, lapsista minunkaltaisia luonteeltaan ♥️
-Näytät ihan neitsyt Marialta! (baarin eteisessä)
-Sun tukka on samanlainen kun mun nuoruudess a monella tytöllä! (pitkä kiharainen)
-Näytät ihan Slaavilta!
-Ootko Venäjältä kotoisin?
-Kaksi venäläistä miestä tuli kaupungilla puhumaan venäjää
-Törkeetä ton sun iäkkään pomon nuoleskella tota naista tollai tossa! (sanottu mieheni alaiselle, kun mieheni pussaili mua baaritiskillä, mieheni alainen siihen että ne on kyllä naimisissa keskenään)
-Et sä kyllä Venäjältä oo kun sä hymyilet
-Näytät 10v nuoremmalta!
-Miten sulla voi olla noin vanha lapsi!
Muutamia on jäänyt mieleen. Tässä yksi:
Olin n 12v ja kävelemässä kotiin illalla. Muutama suurin piirtein saman ikäinen poika lähtee seuraamaan ja yksi kävelee ohi, katsoo minua ja toteaa: Ei mun makuuni
Jännä, että lähes kaikki mieleen jääneet kommentit koskevat ulkonäköni.
Eräs nuori mies kuiskasi sopivalla hetkellä:
Ihana...
"Mitä se sussa oikein näki", ystäväni sanoi kun kerroin yhden yhteisen tutun olleen ehkä vähän ihastunut minuun.
Vierailija kirjoitti:
Se on kummaa, että nyt - viisikymppisenä ylipainoisena naisena - kukaan ei sano ulkonäöstäni mitään negatiivista. Nuorena 60-kiloisena muodokkaana tyttönä sain jatkuvasti palautetta "läskeistä", vaikka kylkiluut törröttivät ja koko paino oli rinnoissa ja takapuolessa.
Sama juttu minullakin.
D-kupin rinnat ja iso perse, tiimalasikroppa. Läskiksi huudeltiin kaduilla ja kouluissa, huutajat AINA nuoria miehiä. Vanhemmat miehet heittivät epäasiallisia kommentteja rinnoistani, jopa ihan viattoman oloiset papparaiset. Tosi kiva yrittää olla kohtelias ja small talkata ensin normaalilta vaikuttavalle papalle, joka sitten täräyttää rinnoistani jotain limaista. :x
Kun täytin 30, olen saanut olla rauhassa. Ilmeisesti nuoret tytöt ovat vapaata riistaa, mutta perheenäidit voi jättää jo rauhaan.
Pelasin skidinä innokkaasti kaikkia mahdollisia palloilulajeja. Isän kommentti oli tyrmäävä: Sinusta ei koskaan tule hyvää pelaajaa.
Ei kyllä tullutkaan, vaikka vielä nelikymppisenäkin pelasin harrasteliigaa useammassa sarjassa.