Kissalle siedättyminen?? Mies allerginen ja meille olisi jäämässä resquekissa
Meillä on ollut sijaishoidossa kissa johon ollaan nyt kiinnytty niin että emme enää voisi luopua siitä..Perheen 4 jäsentä haluaisi kissan meille pysyvästi, mutta mies on sitä vastaan koska on allerginen jonkun verran ja hänellä kutiaa silmät kissasta.
Olen valmis tekemään kaikkeni että kissa voisi jäädä, imuroimaan useammin ja hankkimaan ilmanpuhdistimen, siivoamaan paremmin... Onkohan mitään toivoa että mies siedättyisi kissalle niin että voisi olla vielä kokonaan oireeton ?
Kommentit (101)
Allergioita ei ole olemassakaan, mies vain venkoilee ja yrittää savustaa kissaa ulos.
Astmakohtaukseen voi kuolla, tiedän erään teinin, joka ei kehdannut ottaa lääkkeitään, koska se oli noloa. Tukehtui kuoliaaksi, ennen kuin saatiin apua paikalle.
Terveydellä leikkiminen on idioottimaista. Varsinkin, jos sen voi välttää.
Jos kissa on pakko pitää, tehkää kissalle ulkoaitaus ja ulkokoppi. Käytte siellä sitä hoitamassa. Ei sisälle. Jos isä on allerginen, helposti voi myös lapsenne olla ja täten altistatte heidätkin.
En ottaisi ”resque” -kissaa, koska se olisi liian risqué. Enkä myöskään beyoncé-kissaa, sillä se olisi niin passé.
Minä olin allerginen kissoille, mutta päätimme silti miehen kanssa ottaa kissoja ja kokeilla, jos pystyisin olemaan, koska halusin kissoja. Meillä oli silti valmiina "varakoti" kissoille, jos en pystyisi olemaan.
Meillä on nyt kolme kissaa ja ovat olleet meillä 6 vuotta. Allergiani helpotti ajan kanssa, aluksi jouduin syömään allergialääkkeitä, mutta sitten niitäkään en tarvinnut, otimme kissat silti kesällä, jolloin jouduin muutenkin lääkkeitä syömään siitepölyn takia.
Joskus karvanlähdön aikaan tai jos olen pitkään silitellyt kissoja ja epähuomiossa hieraisen silmiäni, silmät voivat alkaa kutisemaan, mutta muuten ei ole mitään ihmeempää, aina joskus hiukan nenä vuotaa tai silmät kutisevat. Minä ilmeisesti siedätyin kissoille, mutta kaikilla ei käy niin hyvä tuuri.
Sitä kyllä hiukan ihmettelen, että miksi teillä on se kissa, jos kerran mies on allerginen eikä mies halua sitä pitää, joten tuskin halusi sitä edes ottaa?
Vierailija kirjoitti:
Astmakohtaukseen voi kuolla, tiedän erään teinin, joka ei kehdannut ottaa lääkkeitään, koska se oli noloa. Tukehtui kuoliaaksi, ennen kuin saatiin apua paikalle.
Terveydellä leikkiminen on idioottimaista. Varsinkin, jos sen voi välttää.
Jos kissa on pakko pitää, tehkää kissalle ulkoaitaus ja ulkokoppi. Käytte siellä sitä hoitamassa. Ei sisälle. Jos isä on allerginen, helposti voi myös lapsenne olla ja täten altistatte heidätkin.
Mistä tiedät, ettei ottanut lääkkeitä just sen takia, että se olis ollut noloa?
En ymmärrä miksi haluat leikkiä miehesi terveydellä? Etpä taida paljon miehestäsi välittää.
Sopiiko, että aina kun mies saa oireita kissasta, ap:lle tökätään neulalla ihoon reikä ja pudotellaan histamiinia siihen niin kauan kuin miehen oireet jatkuu?
En tajua näitä jotka haluavat kiduttaa kumppaneitaan elukoilla jos allergia on tiedossa. Toisella rähmii silmät, joka paikka kutiaa ja parhaimmillaan ei saa henkeä. Mutta ei, siedätetään!
Itse olen ollut lapsesta asti allerginen kaikelle karvaiselle. Nykyisellä miehellä on 15 vuotinen kissa ja pari pentua, joille olen suht siedättynyt. Lähinnä silmät ja iho kutiaa mutta pystyn olemaan niiden lähellä, alussa sain oireita pelkistä miehen vaatteista. Jos mulle tulis pahempia oireita niin katit pistettäis ulkoruokintaan. Ystävälläni on pitkäkarvaisia kissoja ja multa alko muurautumaan hengitystiet ja silmät umpeen niiden takia, olin samassa tilassa vaan puoli vuorokautta. Etukäteen ei tiedä mille siedättyy ja mille ei, mutta eikö tuo jo lasketa pahoinpitelyksi jos on pahat allergiaoireet ja silti vaan siedätetään?
Toivon että jokainen ei allergikko elukka-rakastaja saisi vaikka keväisin sen pari kuukautta kärsiä siitepölystä ja astmaoireista silmä-, iho- ja hengitystieoireineen että osaisi ajatella miltä allergikosta tuntuu, ei me tahallaan olla vaikeita.
Ap tässä..
Kissa on ollut meillä nyt alle vuoden ja mieskin on pärjännyt ihan ok. On tukkoisuutta mistä valittelee, mutta ei ole tähän mennessä ottanut siihen allergialääkkeitä, antihistamiineilla sekin oire varmaan helpottaisi. Kissa on äärimmäisen rakas perheenjäsen ja mieskin tykkää siitä kovasti.
Ap
Mäkin nauroin resquelle:D hyvä trolli
Meillä on ollut kissoja 15 vuotta. Olemme molemmat allergisia, mutta oireiden kanssa pärjää. Aina, kun uusi kissa on tullut, on ollut oireita, mutta lähtevät pois. Itse aivastelen todella paljon, mutta elämässä on ihmisillä oma tärkeysjärjestyksensä. Tämä on se meidän.
Laittakaa kissalle vain tietyt helposti siivottavat tilat sisällä esim. keittiö ja kodinhoitohuone, joita imuroidaan ja mopataan useasti. Luonnollisesti kissan harjaus aina ulkona. Näin miehellä olisi tiloja, joissa ei tarvitse tulla sairaaksi mutta kissakin on osa perhettä.
Ei siedäty. Meillä oli kaksi kissaa kun olin lapsi ja teini, allergiaoireet alkoi hiljalleen ja vasta kun muutin pois kotoa tajusin, miten paljon helpompi on elää kun ei ole kissoja. Meni pitkään, ennen kuin siedin kissoja tai edes koiria ollenkaan. Nykyään pystyn jonkin aikaa olemaan kissataloudessa ilman allergialääkkeitä ja koirista ei tule oireita, mutta ikinä en kissaa ottaisi tai kissatalouteen menisi yökylään. Se kissa tai muu lemmikki voi siis vaan pahentaa tilannetta siedätyksen sijaan.
Omalle kissalle voi siedättyä, tapahtuu itse asiassa melko useinkin niin. Allergialääkkeet on myös ihan turvallisia, eikä pitkäaikaisestakaan käytöstä ole todettu olevan haittaa. Esim. Heinix (joka itselläni auttaa kissojen aiheuttamaan allekrgiseen nuhaan) on reseptillä myös hyvin edullinen lääke.
Jos allergiset oireet ovat siis "vain" silmien kutinaa ja allergista nuhaa, kokeilisin ensin allergialääkkeitä ja siedätystä. Jos taas kyseessä on jo astetta vakavampia oireita eli astmaa tai hengenahdistusta, täytyy miettiä tarkemmin.
Minulla on kaksi kissaa, astma ja allerginen nuha. Pärjään lääkkeillä, astmalääkkeet ovat tosin kalliita korvauksenkin kanssa. Puntaroin itse kuitenkin, että henkinen hyvinvointini eli kaikki se ilo ja lämpö, minkä kissoista saan, on kokonaisvaltaisesti terveydelleni parempi asia. Kun edellinen kissani kuoli, kävin aiheesta pitkän keskustelun keuhkolääkärin kanssa (eli siis siitä, voinko ottaa uuden kissan). Hänen kantansa oli sama eli astmankin oireisiin vaikuttaa ihmisen psykofyysinen kokonaisuus eli niin kauan kuin lääkkeillä saa oireet pidettyä kurissa, ei ole pakko luopua eläimistä, jos kokee niiden olemassa olon itselleen niin tärkeäksi.
Tärkein pointtihan tässä on nyt tietenkin se, mitä miehesi haluaa. Eli et voi painostaa häntä lääkkeiden käyttäjäksi kissan takia, jos hän ei itse millään tavalla ole siihen halukas.
Tämä. Mikähän pakkomielle ihmisillä on hoivata maapallon itsekkäimpiä olioita. Syödään koko perhe lääkkeitä ja kärsitään mitä ikävimmistä oireista ??
Voisit itse hakea siesätyshoitoa ja lääkkeitä tuohon kissojen järjettömään hoivaviettiin.
Mikai altistaa koko perhe ikäville vaivoille ???
Eikö itsekkyydellä näillä kissaihmisellä ole mitään rajaa, pakotetaan kanssaeläjät lääkkeillä sietämään kotia jossa pitäisi hyvä IHMISEN olla ?
Kissa veks, ei toisen terveyttä saa uhata.
Allergioista ja yliherkkyyksistä saattaa päästä eroon pätkä-tai vesipaastolla. Allergian ja astman perimmäinen syy on inflammaatio eli tulehdus, jota paastotila hillitsee.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6421792/
https://www.clinicalnutritionjournal.com/article/S0261-5614(17)31416-4/…
Sen ymmärtää jos miehellä vain nokka vuotaisi mutta jos silmät rupeaa verestämään ja iho tulehtumaan niin sitä on vähän vaikeampi ruveta siedättelemään.