Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissalle siedättyminen?? Mies allerginen ja meille olisi jäämässä resquekissa

Vierailija
01.01.2020 |

Meillä on ollut sijaishoidossa kissa johon ollaan nyt kiinnytty niin että emme enää voisi luopua siitä..Perheen 4 jäsentä haluaisi kissan meille pysyvästi, mutta mies on sitä vastaan koska on allerginen jonkun verran ja hänellä kutiaa silmät kissasta.
Olen valmis tekemään kaikkeni että kissa voisi jäädä, imuroimaan useammin ja hankkimaan ilmanpuhdistimen, siivoamaan paremmin... Onkohan mitään toivoa että mies siedättyisi kissalle niin että voisi olla vielä kokonaan oireeton ?

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Resque"

LOL :)

Vierailija
42/101 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän se kissa on aina miestä tärkeämpi. Ei muuta kuin mies vaihtoon vain. 

Jos kissa ennen miestä tullut, tottakai silloin kissa tärkeämpi. Tässä tapauksessa ehkä kissalle toinen koti, jos ei siedätys onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla mies siedättyi kissoille, vaikka oli allerginen. Otin kaksi aikuista kissaa meille. Syötän niille melko laadukasta ravintoa (esim. Oscar) siinä toivossa ettei turkki hilseile niin paljon.

Minkä ihmeen takia otit ne kissat, jos kerran tiesit miehen allergiasta?

En kai ole sinulle tilivelvollinen, mutta mm. Siksi että allergia oli niin lievä että pidin siedättymistä todennäköisenä. Ja nyt kun ollaan toivotuasa lopputuloksessa kaikki lienee hyvin.

Luuleeko joku, että olisin tehnyt tämän ilman miehen suostumusta?

Eli sulle on joku eläin tärkeämpi kuin miehesi? Entäs, jos miehesi allergia olisi eskaloitunut astmaksi?

Ei pitäisi vastailla idiooteille, mutta ei, eläin ei ole tärkeämpi kuin mieheni. Astman todennäköisyys oli pieni ja kissat olisivat päässeet takaisin sinne mistä ne otettiin. Lisäksi teimme erityisjärjestelyjä, jotta kissat ja mies mahtuisivat samaan asut.

Eli sinä nimittelet tuntemattomia idiooteiksi, jos heillä on omastasi eriävä käsitys asioista?

Riskin toteutuessa olisi miestäsi varmasti lohduttanut tieto siitä, että onneksi todennäköisyys oli pieni.

Sitä kuitenkin vielä ihmettelisin, että millä tavalla kissan ja miehen pukeminen samaan (vai samanlaisiin?) asuihin auttoi vai oliko kyse vain mukavasta bonuksesta tässä miehen nöyryytysoperaatiossasi?

Vierailija
44/101 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko liian haastavaa kirjoittaa ”koditon kissa”?

Vierailija
45/101 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lapsena ja nuorena allerginen kissalle allergiatestien mukaan. 24-vuotiaana kävin uusiksi testauttamassa allergioita, ja ihme kyllä kissa-allergia oli kadonnut. Niinpä hommattiin aina unelmoimani kissa. Ehkä vuoden ajan oli jotain lieviä oireita, kuten tukkoista nenää, mutta sitten ne lakkasivat. Kissa on nyt ollut meillä 10 vuotta.

Eli hyvinkin voi allergia parantua, mutta varmaan ihan yksilöllistä.

Vierailija
46/101 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kissat on ihan pahimpia, ei auta imuroinnit.

Juuri näin, meillä on ollut koiria joita mies kestää kyllä, mutta ei siedä kissoja. Siinä ei auta imuroin it eikä mitkään. Pari tuntia kissataloudessa saa silmät punaiseksi ja vuotamaan.

Niin, no, ei sitä kissalle allerginen koiralle reagoikaan, kun ovat kaksi ihan eri eläinlajia. Toki joku voi olla molemmillekin allerginen. Ei koivuallergikkokaan heinästä saa oireita, jos ei ole sillekin allergianen.

Noin yleisellä tasolla kissalle siedättyminen on huomattavasti todennäköisempää kuin koiralle tai muulle allergeenille ja yllättävän moni kissan omistaja siedättyy nimenomaan sille omalle kissalleen, vaikka saisi oireita vielä muista. Toki ap:n tilanteessa näin ei välttämättä käy, eikä ihmisen terveydellä kannata leikkiä sen takia, että eläin ois kiva ja söpö - kissallekin todella kurja, jos ehtii kunnolla kotiutua ja sitten joutuu taas vaihtamaan kuin että saa nyt heti kodin, jossa voi olla loppuikänsä.

Hmmm, en tiedä todennäköisyyksistä, mutta itelleni kävi päinvastoin. Allergiani paheni, ja lopulta sain astman. Kissa joutui valitettavasti uuteen kotiin. En todellakaan suosittele "kokeilemaan". 

Vierailija
47/101 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla mies siedättyi kissoille, vaikka oli allerginen. Otin kaksi aikuista kissaa meille. Syötän niille melko laadukasta ravintoa (esim. Oscar) siinä toivossa ettei turkki hilseile niin paljon.

En kai ole sinulle tilivelvollinen, mutta mm. Siksi että allergia oli niin lievä että pidin siedättymistä todennäköisenä. Ja nyt kun ollaan toivotuasa lopputuloksessa kaikki lienee hyvin.

Eli sulle on joku eläin tärkeämpi kuin miehesi? Entäs, jos miehesi allergia olisi eskaloitunut astmaksi?

Ei pitäisi vastailla idiooteille, mutta ei, eläin ei ole tärkeämpi kuin mieheni. Astman todennäköisyys oli pieni ja kissat olisivat päässeet takaisin sinne mistä ne otettiin. Lisäksi teimme erityisjärjestelyjä, jotta kissat ja mies mahtuisivat samaan asut.

Eli sinä nimittelet tuntemattomia idiooteiksi, jos heillä on omastasi eriävä käsitys asioista?

Riskin toteutuessa olisi miestäsi varmasti lohduttanut tieto siitä, että onneksi todennäköisyys oli pieni.

Sitä kuitenkin vielä ihmettelisin, että millä tavalla kissan ja miehen pukeminen samaan (vai samanlaisiin?) asuihin auttoi vai oliko kyse vain mukavasta bonuksesta tässä miehen nöyryytysoperaatiossasi?

Hehhehee kun on hauska typo. No, oli liikaa odotettu että ymmärtäisit kontekstista että asuntohan siihen on aluksi kirjoitettu ja kännykkä muutti.

Idiootiksi kutsun ketä vaan, joka tekee täysin perättömiä olettamia.

Vierailija
48/101 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan karvat on p** seestä väkäsineen.

Jopa mun kurkkua kutittaa, vaikken ole allerginen.

Kissat on siivottomia, tunkemassa nokkaansa

joka paikkaan ja maleksii pöydillä ruokien

seassa.

Ei allergiaperheisiin oteta kissaa.

Ja tuo kysymys selvitetään ennen kuin aletaan

seurustella.

Eli provo tämäkin.

Vierailija
49/101 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rescue eläimiä ei pitäisi edes olla, kaikki piikille.

Vierailija
50/101 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Resque"

Mä näen sielunisilmin "pelastuskissan" joka kuuntelee komentoja ja etsii loukkaantuneita

ihmisiä raunioista.😒😂😂

Kyseessä kulkukissa ulkomailta.

Kaksinkertainen riski siis. tauteja.

Kiva saattaa perhe tällaiseen konfliktiin.

Nyt on lapsetkin kuorossa mankumassa että kissa saisi jäädä.

Mukautuva allerginen voi suostua diiliin kun tarmokkaasti manipuloidaan.

Vierailija
51/101 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kissalle allerginen, silti minulla on ollut (ja on) kissoja 20 vuotta. Alussa sain allergialääkityksen (antihistamiini ja nenäsuihke), joita käytin joka päivä vuoden tai pari, kunnes huomasin etten enää tarvitsekaan niitä. Siedätyin ainakin omille kissoilleni hyvin.

Nykyään jos allergia ei ole kovin paha, niin lääkärit eivät suosittele enää eläimistä luopumista. Minullekin sanoi että voi välttää esim. kissan kanssa nukkumista/sen pääsyä makkariin. Mutta niin vain olen kissojen kanssa nukkunut ja kaikki meni hyvin.

Jos miehelläsi on vain silmien kutinaa, se on helppo pitää kurissa lääkityksellä, ja todennäköisesti kutina saattaa loppua jossain vaiheessa. Toivon että pidätte kissan!

Vierailija
52/101 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehhehee kun on hauska typo. No, oli liikaa odotettu että ymmärtäisit kontekstista että asuntohan siihen on aluksi kirjoitettu ja kännykkä muutti.

Idiootiksi kutsun ketä vaan, joka tekee täysin perättömiä olettamia.

Et siis itse ymmärrä edes, miten ennakoiva tekstinsyöttö toimii, mutta haukut silti muita idiooteiksi?

Olet lisäksi joko liian laiska tai ylimielinen oikolukeaksesi omia tekstejäsi ennen niiden julkaisemista?

Vierailija
53/101 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

seassa.

seurustella.

Eli provo tämäkin.

Ite olet provo. Karvat ei allergikko vaan hilse

Vierailija
54/101 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

seassa.

seurustella.

Eli provo tämäkin.

Ite olet provo. Karvat ei allergikko vaan hilse

Mitä yritit sanoa viimeisellä lauseellasi?

Vierailija
55/101 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksessa oli esite siedätyshoidosta. 90% allergisista oireet helpottivat tai loppuivat hoidon avulla.

Vierailija
56/101 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Resque"

Mä näen sielunisilmin "pelastuskissan" joka kuuntelee komentoja ja etsii loukkaantuneita

ihmisiä raunioista.😒😂😂

Suomessa on 20 000 koditonta kissaa, ei tarvitse hakea ulkomailta.

Vierailija
57/101 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme mutua, kuinka moni kettuilija edes tietää, mitä siedätyshoito on?

Minä olen astmaatikko jolla ei ole allergiaa, miehellä oli allergia mutta nykyään on ihan oireeton, pistoshoito siedätystä vei myös koivu- ja heinäallergian. Astma ei ole allergia eikä kissasta saa astmaa, kun hankkii asiallisen siedätyshoidon.

Astma ei ole allergia, mutta on olemassa allerginen astma. Noin puolella astmaatikoista on se, ja sen voi laukaista allergeenille altistuminen. Minullakin on allerginen astma, jonka tosin laukaisee kissojen lisäksi myös tupakansavu ja ilmansaasteet. 

https://www.hengitysliitto.fi/fi/hengityssairaudet/astma/oireet-ja-diag…

Vierailija
58/101 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksessa oli esite siedätyshoidosta. 90% allergisista oireet helpottivat tai loppuivat hoidon avulla.

Mitä niille kymmenelle prosentille tapahtui?

Vierailija
59/101 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Resque"

ihmisiä raunioista.😒😂😂

Suomessa on 20 000 koditonta kissaa, ei tarvitse hakea ulkomailta.

Itsekö laskit?

Vierailija
60/101 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omalle kissalle pitäisi siedättyä. Siihenhän perustuu siedätyshoidot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi