Naiset tulkitsevat miehen kiinnostuksen osoitukset väärin (mies vakavammin kiinnostunut/ei)?
Tämmöinen pointti esitettiin toisessa ketjussa.
Kirjoittaja oli sitä mieltä että naiset mittaavat miehen kiinnostusta parisuhdemielessä liiaksi sen perusteella:
- kuinka voimakkaasti mies osoittaa kiinnostusta
- kuinka nopeasti mies osoittaa kiinnostusta
Eli kun mies kehuu vuolaasti, haluaa tarjota kaiken, pommittaa viesteillä ja vaikuttaa olevan hulluna naiseen, nainen tulkitsee että nyt mies on tosissaan kiinnostunut.
Miesten mukaan onkin päin vastoin. Se että mies toimii näin ennen kuin on ehtinyt tutustua kunnolla, todennäköisimmin kertoo siitä ettei mies ole kiinnostunut vakavammin, vaan haluaa pelkkää seksiä. Miehet siis tietävät että jos haluaa seksiä on toimittava nopeasti ja osoitettava kiinnostusta voimakkaasti.
Nyt kun asiaa mietin, niin tässähän on järkeä (outoa kun ottaa huomioon että 121212:n teoriasta on kyse).
Oletteko samaa mieltä?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujon naisen varovainen "moi" voi olla vastaava kiinnostuksen osoitus kuin räväkämmän naisen "mennäänkö meille nyt vai heti".
Sitä aina olen ihmetellyt, miten nämä "ujot" naiset ikinä löytävät seurustelukumppania? Odottavat vain, että mies tulee ja vie, vai? Itse ainakin miehenä arvostan kovasti sitä, että nainen tekee aloitteen- vaikkakin sitten vain "moi".
Olen ujo ja äärimmäisen introvertti enkä edes pidä ihmisistä noin niinkuin yleensä. Enemmänkin on ongelma hätistellä yli-innokkaita aloitteentekijöitä etemmäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujon naisen varovainen "moi" voi olla vastaava kiinnostuksen osoitus kuin räväkämmän naisen "mennäänkö meille nyt vai heti".
Sitä aina olen ihmetellyt, miten nämä "ujot" naiset ikinä löytävät seurustelukumppania? Odottavat vain, että mies tulee ja vie, vai? Itse ainakin miehenä arvostan kovasti sitä, että nainen tekee aloitteen- vaikkakin sitten vain "moi".
"Odottavat vain, että mies tulee ja vie, vai?"
Juurikin tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut ehkä voisi luokitella ujoksi. Teen itse aloitteen miehen suuntaan ja olen muutenkin aktiivinen, mikäli olen tarpeeksi kiinnostunut. Ei ujous ole silloin esteenä. En todellakaan odottele miehiltä aloitteita enkä varsinkaan halua niitä sellaisilta, joista en itse ole kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin tämä.
Voi se ujokin osata tilanteen tullen toimia.
Minulta on ujous karissut kun mies on kiinnostanut tarpeeksi, toisaalta joskus teininä en saanut sanaa suusta etten vaan sanoisi mitään hölmöä. Toisella taisi olla sama homma :D sai kysyttyä minulta jotain mutta se kysymys meni minulta ohi koska olin niin hermostunut. Joskus olen himoinnut miestä niin että toimintani olisi voinut siinä ympäristössä olla lähellä me-too:n paukkumista.. on hävettänyt myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se tapahtuu. Naisena ei tarvitse olla kuin kohtuullisen viehättävä, niin mies hoitaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas naisena ihmettelen, että mistä pitäisi tietää onko mies ujo vai epäkiinnostunut? Kun aina sanotaan, että ujous on tekosyitä ja oikeasti kiinnostunut lähestyy kyllä, mutta eihän se niin mene. Ja kun tosiasia on sekin, ettei ujoutta näissä asioissa aina näe päälle – joku voi olla vaikka esiintyvässä työssä ja puhua satapäisille yleisöille ja silti jäätyä ihastuksen edessä.
Niin tai näin niin pääaIallisesti suhteiden luominen on äärimmäisen vaikeaa. Joillekin onnekkaille hannu hanhille se onnistuu.
Nää on niitä pelimiehiä. Pitäs kyllä hälytyskellot soida, jos mies vaikuttaa yli-innokkaalta.
Itse en enää edes halua miestä.
4 vuoden onoff suhde, mutta ikinä ikinä virallisesti ollut miehen tyttöystävä, koska mies jahkaili koko tuon ajan. Minä tein selväksi tunteeni ja haluni ja sanoin, että jos kiinnostusta ei hänen puoleltaan tarpeeksi ole, niin lopetetaan juttu, ettei satu enempää.
Tosiaan 4 vuotta jaksoi mies jahkailla ja miettiä mitä haluaa, ja kuinka haluaa minut, mutta vaikeaa sitoutua. Lopulta jätti minut ja lennosta otti uuden.
Olen saanut tarpeeksi miehistä. Kiitos ja kumarrus.
Vierailija kirjoitti:
Itse en enää edes halua miestä.
4 vuoden onoff suhde, mutta ikinä ikinä virallisesti ollut miehen tyttöystävä, koska mies jahkaili koko tuon ajan. Minä tein selväksi tunteeni ja haluni ja sanoin, että jos kiinnostusta ei hänen puoleltaan tarpeeksi ole, niin lopetetaan juttu, ettei satu enempää.
Tosiaan 4 vuotta jaksoi mies jahkailla ja miettiä mitä haluaa, ja kuinka haluaa minut, mutta vaikeaa sitoutua. Lopulta jätti minut ja lennosta otti uuden.
Olen saanut tarpeeksi miehistä. Kiitos ja kumarrus.
Sitoutuiko hän tähän uuteen?
Mielenkiintoinen ketju, johon en eilen ehtinyt vastata, kun palsta meni kiinni.
Minusta lähtökohta on se, ettei kenenkään ajatuksia voi lukea pelkästä käytöksestä. Joku voi olla luonteeltaan nopearytminen, helposti innostuva, jolloin hän osoittaa kiinnostusta enemmän kuin hidasrytmisempi ja introvertimpi tyyppi. Toisaalta pelimiesten taktiikka usein on hukuttaa nainen huomioonsa. Jos siis itse hurmaantuu toisen osoittamasta huomiosta paljon, kannattaa ottaa askel taakse päin ja harkita.
Monet ihastuvat vain siihenkin, että heihin ihastutaan, koska huomiosta ja kiinnostuksesta on vajetta. Toisaalta on luonnollista reagoida myönteisesti hyvään palautteeseen, mitä jotkut osaavat käyttää hyväkseen eli löytävät herkästi ne naiset (ja miehet), joilla on vajetta myönteisestä huomiosta.
Helpommalla selviää nainen, joka ei luonnostaan ole kiinnostunut tuollaisesta miestyypistä seksuaalisessa mielessä. Jos huomaat olevasi, niin punnitse sitä mitä mies tekee äläkä kuuntele sitä mitä hän sanoo. Hänen elämänsä kertoo hänestä, hänen työhistoriansa, naishistoriansa jne. Ja jotkut ihmiset valehtelevat hyvin uskottavasti noistakin asioista. Se mistä ja miten mies itsestään ja muista kertoo on joka tapauksessa paljastavaa.
Yleistä sääntöä tähän ei voida senkään takia tähän laatia, koska kiinnostus ei useinkaan ole mikään tietty hetki, josta lähtien mies on vakavissaan. Vakava kiinnostus kasvaa tai laimenee sitä mukaa kuin tutustutaan paremmin. Näin ollen alkuun kiinnostunut mies tai nainen voi seksin jälkeen todeta, että syvemmässä mielessä emme sovi yhteen seksuaalisesti, joten suhde ei jatku. Ei siis aina ole niin, että seksikerran jääminen yhteen olisi osoitus siitä, että mies halusi vain seksiä niin kuin se ei ole naisenkaan kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ketju, johon en eilen ehtinyt vastata, kun palsta meni kiinni.
Minusta lähtökohta on se, ettei kenenkään ajatuksia voi lukea pelkästä käytöksestä. Joku voi olla luonteeltaan nopearytminen, helposti innostuva, jolloin hän osoittaa kiinnostusta enemmän kuin hidasrytmisempi ja introvertimpi tyyppi. Toisaalta pelimiesten taktiikka usein on hukuttaa nainen huomioonsa. Jos siis itse hurmaantuu toisen osoittamasta huomiosta paljon, kannattaa ottaa askel taakse päin ja harkita.
Monet ihastuvat vain siihenkin, että heihin ihastutaan, koska huomiosta ja kiinnostuksesta on vajetta. Toisaalta on luonnollista reagoida myönteisesti hyvään palautteeseen, mitä jotkut osaavat käyttää hyväkseen eli löytävät herkästi ne naiset (ja miehet), joilla on vajetta myönteisestä huomiosta.
Helpommalla selviää nainen, joka ei luonnostaan ole kiinnostunut tuollaisesta miestyypistä seksuaalisessa mielessä. Jos huomaat olevasi, niin punnitse sitä mitä mies tekee äläkä kuuntele sitä mitä hän sanoo. Hänen elämänsä kertoo hänestä, hänen työhistoriansa, naishistoriansa jne. Ja jotkut ihmiset valehtelevat hyvin uskottavasti noistakin asioista. Se mistä ja miten mies itsestään ja muista kertoo on joka tapauksessa paljastavaa.
Yleistä sääntöä tähän ei voida senkään takia tähän laatia, koska kiinnostus ei useinkaan ole mikään tietty hetki, josta lähtien mies on vakavissaan. Vakava kiinnostus kasvaa tai laimenee sitä mukaa kuin tutustutaan paremmin. Näin ollen alkuun kiinnostunut mies tai nainen voi seksin jälkeen todeta, että syvemmässä mielessä emme sovi yhteen seksuaalisesti, joten suhde ei jatku. Ei siis aina ole niin, että seksikerran jääminen yhteen olisi osoitus siitä, että mies halusi vain seksiä niin kuin se ei ole naisenkaan kohdalla.
PS. Sinänsä olen esitetystä teoriasta sitä mieltä, että pyrkimys hukuttaa nainen kiinnostukseen ja huomioon todellakin yhdistyy minunkin mielessäni useimmiten siihen, että tavoitteena on saada nopeasti ja helposti seksiä. Sen sijaan ujosteleva, varovainen ja hyvin harkitseva mies, joka varoo tekemästä mitään väärin on todennäköisesti ihastunut. Hän muistaa pienenkin yksityiskohdan mitä olet joskus sanonut, tuo lahjoja ja pyrkii kaikin tavoin miellyttämään ja olemaan kanssasi mahdollisimman paljon. Hän ei halua loukata eikä painostaa edes huomiollaan.
Mitään vedenpitäviä suuntaviivoja nuokaan eivät jo siksikin, että välissä on tulkinta miehen käytöksestä ja persoonallisuudenpiirteet vaikuttavat käyttäytymiseen enemmän kuin tilannekohtaiset tunteet.
Vierailija kirjoitti:
No tietysti menee noin.
Jos etsin parisuhdetta, niin totta kai haluan tutustua kunnolla. Haluan tietää millainen nainen on ihmisenä, ei vain seksuaalisesti haluttavana "saaliina". Ei silloin hullaannuta sekunnissa, kenties pelkästä nettideittiprofiilista.
Jos haen seksiä, uskon että monien naisten fantasia on salamakemia. Niitä naisia jotka haluavat semmoista hidasta kiusoittelua ja kuukausien kyllä-ei-arvuuttelua, en tavoittele. Eli pitää toimia heti, ja osoittaa kiinnostus voimakkaasti. Muuten ei saa, tai joutuu tilanteeseen jossa aletaan jo kyselemään tulevaisuuden haaveista.
On myös erilaisia miehiä. Jotkut osoittavat kiinnostusta toisia voimakkaammin. Yleensä kuitenkin "pelimiehille" on vakiintunut tapa osoittaa kiinnostus voimakkaasti, eikä siihen vaikuta onko nainen unelmien vaimo vai hätäpano. Samat soidinmenot pelataan läpi joka tapauksessa.
M/36
Hyvä, monipuolinen viesti.
Minustakaan ei ole järkeä siinä, että monet naiset viivyttävät seksiä pitkään voidakseen varmistua, että mies ei ole vain seksin perässä. Se ei auta, sillä pelimiestähän innostaa vaikeampi saalis enemmän. Hänestä on vaikeampi päästä eroon (jos ihastuu), kun on tuhlannut sellaiseen liikaa aikaa.
Ei mysökään ole järkeä miettiä ja ehkä jännittääkin seksiä liian kauan, koska aina voi käydä niin, että ei sovitakaan seksuaalisesti yhteen. Siksi mielestäni kannattaa harrastaa seksiä melko nopeasti. Sehän loppupeleissä ratkaisee tuleeko jutusta mitään.
Itselleni seksi on hyvin tärkeää ja pidän vain tietynlaisista miehistä seksuaalisesti: tuskin olen ainoa. Miesten kohdalla se miltä seksi tuntuu ja sujuu on varmasti yhtä tärkeää, joten aina se kun seksi loppuu yhteen kertaan ei välttämättä olekaan sitä, että olisi oltu vain seksin perässä kuten jo aiemmassa viestissäni totesin.
Seksin saaminen on silti miehelle onnistuminen toisin kun naiselle, jota harmittavat pelimiehet siksi enemmän - joko oikeat sellaiset tai sellaisiksi oletetut. Minusta se jos tulee feidatuksi seksin jälkeen ei ole naiselle mikään tahra, vaan saa olla ennemmin onnellinen, ettei turhaan juttuun tuhraannu enempää aikaa. Se on vastine miesten "tahralle" eli sille, että suurin osa miehistä tulee torjutuksi jo paljon aikaisemmin ja naisen seuran saaminen on vaikeampaa.
Torjunnoista ja kolhuista selviäminen sattuu, mutta toisaalta se aina toivottavasti opettaa jotakin sekä itsestä että muista. Pikkuhiljaa iän myötä näkemistään asioista useimmat alkavat muodostaa teorioita siitä miten asiat menevät näiden juttujen osalta, toivottavasti mahdollisimman realistisesti mollaamatta itseään tai muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni oli yllätys kun tajusin että on paljon naisia jotka eivät ole tuosta tietoisia.
Siis kysellään että kuinka se Tinder-mies oli vain seksin perässä vaikka kehui vuolaasti, tarjosi ja tavoitteli!?
Eli omasta näkökulmasta toimi niin kuin mies joka haluaa seksiä ja nopeasti.
Nainen kuitenkin tulkitsi miehen käytöksen osoituksena vakavammasta kiinnostuksesta.
Naiset ei edelleenkään tiedä miehistä tai miesten elämästä mitään, vaan projisoivat omia kokemuksiaan ja käytösmallejaan miehiin.
Naiset suhtautuvat miehiin kuin älykkäisiin, itsensä veroisiin ihmisiin. Onko se suurikin ongelma miehelle?
Tosin osa miehistä (kaikki edelliset kommentoijat) on lähinnä kaniin verrattavissa, joten ehkä naisten pitäisi hiukan vähemmän olettaa miehistä. Ehkä miehet ovatkin alemmalla kehitystasolla kuin naiset.
Siinähän sössitte vähätkin mahdollisuutenne, possupojat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin tämä.
Yleensä sukulaiset tai tuttavat "työntävät" nämä ujot törmäämään keskenään. Häät , ristiäiset , muut juhlat.