Naiset tulkitsevat miehen kiinnostuksen osoitukset väärin (mies vakavammin kiinnostunut/ei)?
Tämmöinen pointti esitettiin toisessa ketjussa.
Kirjoittaja oli sitä mieltä että naiset mittaavat miehen kiinnostusta parisuhdemielessä liiaksi sen perusteella:
- kuinka voimakkaasti mies osoittaa kiinnostusta
- kuinka nopeasti mies osoittaa kiinnostusta
Eli kun mies kehuu vuolaasti, haluaa tarjota kaiken, pommittaa viesteillä ja vaikuttaa olevan hulluna naiseen, nainen tulkitsee että nyt mies on tosissaan kiinnostunut.
Miesten mukaan onkin päin vastoin. Se että mies toimii näin ennen kuin on ehtinyt tutustua kunnolla, todennäköisimmin kertoo siitä ettei mies ole kiinnostunut vakavammin, vaan haluaa pelkkää seksiä. Miehet siis tietävät että jos haluaa seksiä on toimittava nopeasti ja osoitettava kiinnostusta voimakkaasti.
Nyt kun asiaa mietin, niin tässähän on järkeä (outoa kun ottaa huomioon että 121212:n teoriasta on kyse).
Oletteko samaa mieltä?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on tietysti monta liikkuvaa osaa.
Totta että tuollainen nopea ja voimakas kiinnostuksen osoittaminen yleensä liittyy seksin hakemiseen. Selväähän sen pitäisi olla. Jos mies hullaantuu näkemästään naisesta tai peräti nettiprofiilista, toki se kiinnostus kohdistuu ulkonäköön eikä luonteeseen, arvoihin, tms
Totta sekin että mitä enemmän mies on pleijeri, sitä voimakkaammin kiinnostusta osoitetaan. Pelimiehenä ei menesty ellei toimi niin.
Sitten on sekin että millainen nainen on kyseessä suhteessa mieheen. Tasokas mies tietää että tasokkaat naiset ovat tottuneet huomionosoituksiin eikä ylitsevuotava lepertely välttämättä mene läpi (jutut kauneudesta on kuultu miljoonaan kertaan). Tuo taktiikka toimii paremmin ulkonäöstään epävarmaan naiseen.
Poikkeus oli jos miehellä on jo riittävästi panoja kierrossa. Ylimääräiselle on varaa olla välinpitämätön.
Olen samaa mieltä kuin ap että tuossa pitäisi olla muu tapa mitata kiinnostusta. Ehkä kiinnostuksen syvällisyys voimakkuuden sijaan. Ongelma vain on siinä että tunnetasolla voimakkuus tuppaa voittamaan syvällisyyden, etenkin kun on kyse nuorista naisista.
Sekin on hyä huomio etteivät miehet ja naiset ymmärrä toisiaan. Nainen projisoi oman toimintatapansa miehiin, eli vakavampi kiinostus = voimakkaampi kiinnostuksen osoittaminen. Miehet taas eivät ymmärrä kuinka paljon naisille on kyse siitä että he tuntevat itsensä halutuiksi.
M40+
Minua on naiset ja miehet sanoneet kauniiksi, silti olen epävarma ulkonäöstäni. Mitenhän pelimies tähän suhtautuu? Entä oikeasti kiinnostunut?
Tää on muuten ihan mielenkiintoinen kysymys. Minulla sama juttu, en näe itseäni kauniina vaikka ulkopuolisilta kuultujen kommenttejen ja kiinnostuneiden miesten määrän perusteella minun pitäisi sellainen olla.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti voi olla noin, mutta on niitä sellaisiakin miehiä jotka eivät tykkää suorista aloitteista, vaan mieluummin osoittavat kiinnostustaan katselemalla yms. ja odottavat myös naiselta samanlaista käytöstä.
Pointti oli että nuo miehet ovat selkeässä vähemmistössä ja suurin osa miehistä eivät ole noin hienovaraisia tai vaadi tuollaista hienovaraisuutta. Ja nekin miehet ovat koko ikänsä kasvaneet miesten sisäisen porukan keskellä ja ovat varmasti tottuneet siihen vähempään hienovaraisuuteen, eli tuskin kokevat sitä minään pyhäinhäväistyksenä jos nainen on paljon suorempi puheissaan ja aloitteissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on tietysti monta liikkuvaa osaa.
Totta että tuollainen nopea ja voimakas kiinnostuksen osoittaminen yleensä liittyy seksin hakemiseen. Selväähän sen pitäisi olla. Jos mies hullaantuu näkemästään naisesta tai peräti nettiprofiilista, toki se kiinnostus kohdistuu ulkonäköön eikä luonteeseen, arvoihin, tms
Totta sekin että mitä enemmän mies on pleijeri, sitä voimakkaammin kiinnostusta osoitetaan. Pelimiehenä ei menesty ellei toimi niin.
Sitten on sekin että millainen nainen on kyseessä suhteessa mieheen. Tasokas mies tietää että tasokkaat naiset ovat tottuneet huomionosoituksiin eikä ylitsevuotava lepertely välttämättä mene läpi (jutut kauneudesta on kuultu miljoonaan kertaan). Tuo taktiikka toimii paremmin ulkonäöstään epävarmaan naiseen.
Poikkeus oli jos miehellä on jo riittävästi panoja kierrossa. Ylimääräiselle on varaa olla välinpitämätön.
Olen samaa mieltä kuin ap että tuossa pitäisi olla muu tapa mitata kiinnostusta. Ehkä kiinnostuksen syvällisyys voimakkuuden sijaan. Ongelma vain on siinä että tunnetasolla voimakkuus tuppaa voittamaan syvällisyyden, etenkin kun on kyse nuorista naisista.
Sekin on hyä huomio etteivät miehet ja naiset ymmärrä toisiaan. Nainen projisoi oman toimintatapansa miehiin, eli vakavampi kiinostus = voimakkaampi kiinnostuksen osoittaminen. Miehet taas eivät ymmärrä kuinka paljon naisille on kyse siitä että he tuntevat itsensä halutuiksi.
M40+
Minua on naiset ja miehet sanoneet kauniiksi, silti olen epävarma ulkonäöstäni. Mitenhän pelimies tähän suhtautuu? Entä oikeasti kiinnostunut?
Tää on muuten ihan mielenkiintoinen kysymys. Minulla sama juttu, en näe itseäni kauniina vaikka ulkopuolisilta kuultujen kommenttejen ja kiinnostuneiden miesten määrän perusteella minun pitäisi sellainen olla.
Jep, kerran minua lähestyttiin itsevarmasti (pelimies?) ja menin vaan kipsiin. Miehen ilme :o
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa, kun ihmiset ovat kuitenkin yksilöitä enemmän kuin sukupuolensa edustajia.
Minä tulkitsin aivan väärin miestä, joka oma-aloitteisesti pyrki seuraani, ehdotteli tapaamisia, vietti kanssani pitkiä iltoja ja toi minulle kaikenlaisia yhteiseen harrastukseemme liittyviä lahjoja. Kuvittelin, että kun hän ei pyrkinyt sänkyyn tai muutenkaan lähestynyt fyysisesti lähtöhalausta lukuunottamatta, hän ottaisi lähentymisen yhtä hitaasti kuin minäkin ja olisi valmis enempään vasta myöhemmin.
Pari vuotta myöhemmin hän alkoi hiljalleen loitota ja lopulta katosi. Viimeksi olen nähnyt hänet ohimennen kevättalvella; nyt vietin uudenvuodenaaton yksin, ilman häntä, ensimmäisen kerran neljään vuoteen. En tiedä, mihin hän tähtäsi ja miksi häntä ei enää kiinnosta. Kiinnostiko häntä alun alkaenkaan?
Pari vuotta on aika pitkä aika :D Jos ja kun tämä on keksitty tarina, niin täytyy antaa pisteitä laadukkuudesta.
Tuolla ei ole merkitystä että kuinka paljon kiinnostusta mies osoittaa heti alussa. Tärkeintä on, että kiinnostus kasvaa. Eli kun tarkkailet asiaa, niin huomaat, että mies on koko ajan vaan enemmän ja enemmän hulluna sinuun jos on ollut näin jo alussa. Eli ei mene niin päin, että välillä kiinnostus lopahtaa ja välillä taas kasvaa ja sitten taas lopahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla ei ole merkitystä että kuinka paljon kiinnostusta mies osoittaa heti alussa. Tärkeintä on, että kiinnostus kasvaa. Eli kun tarkkailet asiaa, niin huomaat, että mies on koko ajan vaan enemmän ja enemmän hulluna sinuun jos on ollut näin jo alussa. Eli ei mene niin päin, että välillä kiinnostus lopahtaa ja välillä taas kasvaa ja sitten taas lopahtaa.
Onko lopahtamisen merkki sitten ei-huomiota VAI huomio vaihtunut ystävälliseen/neutraaliin suuntaan? :D
Mies joka on oikeasti kiinnostunut tai ihastunut ei todellakaan ole rohkea ja suoraan kehuva, vaan pikemminkin päinvastoin.
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Mies joka on oikeasti kiinnostunut tai ihastunut ei todellakaan ole rohkea ja suoraan kehuva, vaan pikemminkin päinvastoin.
mies51v
Voiko se sitten muuttua ihastukseksi vai onko mies jo kartoittanut naisen "tuon kanssa ei mitään vakavaa" tai " ei-niin hyvännäköinen, uskallan flirtata" vs. huippukauniiille? Ja nyt puhun hyväitsetuntoisesta miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies51v
Voiko se sitten muuttua ihastukseksi vai onko mies jo kartoittanut naisen "tuon kanssa ei mitään vakavaa" tai " ei-niin hyvännäköinen, uskallan flirtata" vs. huippukauniiille? Ja nyt puhun hyväitsetuntoisesta miehestä.
ps. ja itsellä on käynyt joskus niinkin, että ihmisen ulkonäkö on ollut mielestäni jopa hassu mutta kun tyyppi on avannut suunsa, sieltä tulee niin älykästä juttua että olen ihastunut, pahasti.
Vierailija kirjoitti:
No mistä tämä sitten kertoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni oli yllätys kun tajusin että on paljon naisia jotka eivät ole tuosta tietoisia.
Siis kysellään että kuinka se Tinder-mies oli vain seksin perässä vaikka kehui vuolaasti, tarjosi ja tavoitteli!?
Eli omasta näkökulmasta toimi niin kuin mies joka haluaa seksiä ja nopeasti.
Nainen kuitenkin tulkitsi miehen käytöksen osoituksena vakavammasta kiinnostuksesta.
Naiset ei edelleenkään tiedä miehistä tai miesten elämästä mitään, vaan projisoivat omia kokemuksiaan ja käytösmallejaan miehiin.
Eikä tuossa edes tarvita projisoimista.
Monen nuoren naisen kokemus miehistä on sellainen että jos mies on kiinnostunut, mies on hyvin aloitteellinen. Tuo kokemus ei tietysti vasta totuutta, nuori nainen ei vain huomaa miehiä jotka eivät ole hyvin aloitteellisia. Ja itsehän nuori nainen ei aloitetta tee.
Nuoret naiset eivät siis ymmärrä miesten ajattelumaailmasta mitään, koska he ovat halun kohteita. Heidän ei tarvitse analysoida miehiä ja miettiä kuinka lähestyä. He istuvat laivan kyydissä ja odottavat että luokse saapuu mielenkiintoinen kapteeni joka tarjoaa jänniä seikkailuja.
Täten vaikka hyvin aloitteellisten miesten joukko olisi pieni, he lähestyvät niin suurta määrää naisia että monen naisen kokemukset miehistä perustuvat näihin lähestymisiin.
Kun naiset sitten alkavat miettimään loppuelämän parisuhdetta, he ihmettelevät että mikä siinä Insinööri-Pertissä on vialla kun se ei tavoittele naista? Onko se kiinnostunut ollenkaan? Itsekö tässä pitäisi olla aloitteellinen vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa, kun ihmiset ovat kuitenkin yksilöitä enemmän kuin sukupuolensa edustajia.
Minä tulkitsin aivan väärin miestä, joka oma-aloitteisesti pyrki seuraani, ehdotteli tapaamisia, vietti kanssani pitkiä iltoja ja toi minulle kaikenlaisia yhteiseen harrastukseemme liittyviä lahjoja. Kuvittelin, että kun hän ei pyrkinyt sänkyyn tai muutenkaan lähestynyt fyysisesti lähtöhalausta lukuunottamatta, hän ottaisi lähentymisen yhtä hitaasti kuin minäkin ja olisi valmis enempään vasta myöhemmin.
Pari vuotta myöhemmin hän alkoi hiljalleen loitota ja lopulta katosi. Viimeksi olen nähnyt hänet ohimennen kevättalvella; nyt vietin uudenvuodenaaton yksin, ilman häntä, ensimmäisen kerran neljään vuoteen. En tiedä, mihin hän tähtäsi ja miksi häntä ei enää kiinnosta. Kiinnostiko häntä alun alkaenkaan?
Pari vuotta on aika pitkä aika :D Jos ja kun tämä on keksitty tarina, niin täytyy antaa pisteitä laadukkuudesta.
Mulla on ihan vastaava kokemus. Aikajänne noin 1.5 vuotta. Tosin olen tulkinnut ettei ole kiinnostunut missään parisuhdemielessä ollenkaan vaan ehkä ihan rehellisesti kaverina vain. Ollaan sitten kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lopahtamisen merkki sitten ei-huomiota VAI huomio vaihtunut ystävälliseen/neutraaliin suuntaan? :D
Vaikea sanoa mitään kun en tiedä kokonaistilannetta. Mutta kuvittelisin, että mikäli huomion määrä vähenee ja muuttuu neutraalimpaan suuntaan, se on merkki lopahtamisesta. Mikäli mies on kiinnostunut myös parisuhde-mielessä, niin kyllä se sama huomiointi jatkuu ja vaan lisääntyy, eikä tule mitään liian asiallisia/kuivia kausia. En nyt tiedä tajusinko mitä tarkoitit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistä tämä sitten kertoo?
Parisuhdemielessä kiinnostuneen miehen kiinnostus pysyy samalla tasolla ja kasvaa koko ajan. Se mies joka ei ole kiinnostunut parisuhdemielessä, saattaa aluksi olla hyvin kiinnostunut, mutta kiinnostus sitten lopahtaa tai aaltoilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai siis.. mistä mies tietää että hän haluaa jonkun parisuhdemielessä? Siis ilmeisesti Miklu Forsellille kävi Metin kanssa näin, näki kadulla ja kuulemma tiesi, että "tuossa menee hänen vaimo" ?! Eli ei vain joku hyvännäköinen nainen jolle flirttailla ja jota voisi kerran panna.
Tuo nyt vain on vakitarina.
Esimerkiksi:
Mies näkee hyvännäköisiä naisia joita haluaa välittömästi panna. Joidenkin kanssa mies panee, toisten kanssa ei. Sitten nainen numero 29 osoittautuukin kiinnostavaksi muutenkin ja homma etenee parisuhteeseen ja avioliittoon.
Hääpuheversio: "tiesin heti että tuossa menee minun vaimo, se oli rakkautta ensi silmäyksellä"
No itse uskon että jonkun kanssa voi tulla olo että toisen "tuntee". Onhan tässä uhka että jää yksin mutta kaipa olen valmis ottamaan riskin.
Tämä ja muutenkin tunne, että jonkun henkilön kanssa tuntuu täysin erilaiselta kuin kaikkien muiden. ”Sen tietää, kun se oikea osuu kohdalle.”
Itselleni ei ole koskaan käynyt niin, että mies joka ei olisi alussa ollut kiinnostunut ja osoittanut sen melko suoraan, olisi halunnut suhdetta. Toki niitä sellaisiakin on ollut, jotka ovat olleet alussa todella kiinnostuneita, kehuneet paljon, tuoneet lahjoja ja tehneet jo tulevaisuudensuunnitelmia valmiiksi, mutta ovat sitten kadonneet tai osoittautuneet varatuiksi.
Toki mieskin voi olla ujo ja omalle kohdalleni on sattunut pari ujoakin miestä, mutta kyllä hekin tekevät kiinnostuksensa ja aikeensa aika selviksi, mikäli ovat kiinnostuneita.
Todella moni asia vaikuttaa siihen jo ihan temperamentista kommunikointityyliin ja aikaisempiin kokemuksiin naisten kanssa, miten mies kiinnostuksensa ilmaisee. Ai niin, ja vielä se että mielestäni joka kerta kun nainen joutuu mielessään tai kavereiden kanssa vatvomaan, onko mies kiinnostunut vai ei, se on merkki kiinnostuksen puutteesta miehen osalta. Jos pitää oikein alkaa pitkällisesti analysoimaan ja pohtimaan, niin ei tule suhdetta. Aika moni mies kyllä tietää mitä haluaa ja tunnistaa sen kun osuu kohdalle. Mielenkiintoinen keskustelu!
Itse ainakin pidin kaikki tapaamani miehet kaukana lähestyipä nämä miten kiinnostuneesti tahansa. Mitä kiinostuneempi ja tyrkympi, sitä epäilyttävämpi. En ollut suhdetta enkä mitään vailla , mutta sitten yksi kaveri yllätti. Mielestäni emme edes olleet erikoisen hyviä kavereita. Tyypin aloitteen jälkeen totesin, että tämän tyypin saan ja sen ihmeemmin tilannetta pohtimatta tartuin tähän mahdollisuuteen. Kai olen häneen tässä vuosien mittaan tottunut ja lapsetkin ovat kiintyneitä isäänsä.
Yleisesti voi olla noin, mutta on niitä sellaisiakin miehiä jotka eivät tykkää suorista aloitteista, vaan mieluummin osoittavat kiinnostustaan katselemalla yms. ja odottavat myös naiselta samanlaista käytöstä.