Naiset tulkitsevat miehen kiinnostuksen osoitukset väärin (mies vakavammin kiinnostunut/ei)?
Tämmöinen pointti esitettiin toisessa ketjussa.
Kirjoittaja oli sitä mieltä että naiset mittaavat miehen kiinnostusta parisuhdemielessä liiaksi sen perusteella:
- kuinka voimakkaasti mies osoittaa kiinnostusta
- kuinka nopeasti mies osoittaa kiinnostusta
Eli kun mies kehuu vuolaasti, haluaa tarjota kaiken, pommittaa viesteillä ja vaikuttaa olevan hulluna naiseen, nainen tulkitsee että nyt mies on tosissaan kiinnostunut.
Miesten mukaan onkin päin vastoin. Se että mies toimii näin ennen kuin on ehtinyt tutustua kunnolla, todennäköisimmin kertoo siitä ettei mies ole kiinnostunut vakavammin, vaan haluaa pelkkää seksiä. Miehet siis tietävät että jos haluaa seksiä on toimittava nopeasti ja osoitettava kiinnostusta voimakkaasti.
Nyt kun asiaa mietin, niin tässähän on järkeä (outoa kun ottaa huomioon että 121212:n teoriasta on kyse).
Oletteko samaa mieltä?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on tietysti monta liikkuvaa osaa.
Totta että tuollainen nopea ja voimakas kiinnostuksen osoittaminen yleensä liittyy seksin hakemiseen. Selväähän sen pitäisi olla. Jos mies hullaantuu näkemästään naisesta tai peräti nettiprofiilista, toki se kiinnostus kohdistuu ulkonäköön eikä luonteeseen, arvoihin, tms
Totta sekin että mitä enemmän mies on pleijeri, sitä voimakkaammin kiinnostusta osoitetaan. Pelimiehenä ei menesty ellei toimi niin.
Sitten on sekin että millainen nainen on kyseessä suhteessa mieheen. Tasokas mies tietää että tasokkaat naiset ovat tottuneet huomionosoituksiin eikä ylitsevuotava lepertely välttämättä mene läpi (jutut kauneudesta on kuultu miljoonaan kertaan). Tuo taktiikka toimii paremmin ulkonäöstään epävarmaan naiseen.
Poikkeus oli jos miehellä on jo riittävästi panoja kierrossa. Ylimääräiselle on varaa olla välinpitämätön.
Olen samaa mieltä kuin ap että tuossa pitäisi olla muu tapa mitata kiinnostusta. Ehkä kiinnostuksen syvällisyys voimakkuuden sijaan. Ongelma vain on siinä että tunnetasolla voimakkuus tuppaa voittamaan syvällisyyden, etenkin kun on kyse nuorista naisista.
Sekin on hyä huomio etteivät miehet ja naiset ymmärrä toisiaan. Nainen projisoi oman toimintatapansa miehiin, eli vakavampi kiinostus = voimakkaampi kiinnostuksen osoittaminen. Miehet taas eivät ymmärrä kuinka paljon naisille on kyse siitä että he tuntevat itsensä halutuiksi.
M40+
Minua on naiset ja miehet sanoneet kauniiksi, silti olen epävarma ulkonäöstäni. Mitenhän pelimies tähän suhtautuu? Entä oikeasti kiinnostunut?
Tässä yksi miehen vastaus:
Etsin aina ensisijaisesti seksiä, parhaista naisista haluan sitten muutakin, yhden kanssa sitten menin naimisiinkin.
Jos en näytä innostuneelta en ole innostunut.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää, olen siis vaistomaisesti tulkinnut oikein. Mitä innokkaampi mies, sitä vähemmin olen itse kiinnostunut. Olen todella valikoiva.
Sinä siis kiinnostut miehistä, jotka eivät osoita mitään kiinnostusta sinuun? 🙄
Aloittaja on oikeassa. Olen huomannut saman. Toki voi syntyä suhde, mutta se perustuu pitkälti seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Eli mies on pelkän seksin perässä jos hän on:
1. Innokas ja vaikuttaa kiinnostuneelta
2. Ei ole innokas, eikä vaikuta kiinnostuneelta
Ei kyllä selventänyt yhtään tulkitsemaan miesten aikomuksia.
Voisiko tuota ajatella eri tavalla?
Jos ei mitattaisikaan kiinnostusta ja innostusta hullaantumisella naisesta jonka nettiprofiilin mies näki, tai jonka mies tapasi 5 sekuntia sitten raflassa.
Jos mietittäisiin vaikka sitä että mies on kiinnostunut naisesta muutenkin kuin seksuaalisella tasolla ja on innokas tutustumaan paremmin. Siis tietämään naisen ajatuksista, arvoista, tunteista ja muusta? Mahdolllisesti sen jälkeen kun on tutustuttu sen verran että kiinnostus liittyy muuhunkin kuin kasvoihin, tisseihin ja peppuun.
Miehenä olen kokenut että tuollainen kiinnostus ikävä kyllä tulkitaan helposti platoniseksi, ja joku soidinmenomiehistä vie voiton...
Vierailija kirjoitti:
Etsin aina ensisijaisesti seksiä, parhaista naisista haluan sitten muutakin, yhden kanssa sitten menin naimisiinkin.
Sano anonyymina, flirttailetko itse muille naisille tai kun naimisissa oleva mies tuijottelee pitkään, osoittaa huomiota ym. ns. tavanomaisen yli, mikä se ajatusprosessi hänellä siinä voi olla, rehellisesti? Kerta me naiset emme tajua miesten tapoja kuten joku tuolla väitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai siis.. mistä mies tietää että hän haluaa jonkun parisuhdemielessä? Siis ilmeisesti Miklu Forsellille kävi Metin kanssa näin, näki kadulla ja kuulemma tiesi, että "tuossa menee hänen vaimo" ?! Eli ei vain joku hyvännäköinen nainen jolle flirttailla ja jota voisi kerran panna.
Tuo nyt vain on vakitarina.
Esimerkiksi:
Mies näkee hyvännäköisiä naisia joita haluaa välittömästi panna. Joidenkin kanssa mies panee, toisten kanssa ei. Sitten nainen numero 29 osoittautuukin kiinnostavaksi muutenkin ja homma etenee parisuhteeseen ja avioliittoon.
Hääpuheversio: "tiesin heti että tuossa menee minun vaimo, se oli rakkautta ensi silmäyksellä"
No itse uskon että jonkun kanssa voi tulla olo että toisen "tuntee". Onhan tässä uhka että jää yksin mutta kaipa olen valmis ottamaan riskin.
On se mahdollista. Mutta idea on, että tunne on molemminpuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano anonyymina, flirttailetko itse muille naisille tai kun naimisissa oleva mies tuijottelee pitkään, osoittaa huomiota ym. ns. tavanomaisen yli, mikä se ajatusprosessi hänellä siinä voi olla, rehellisesti? Kerta me naiset emme tajua miesten tapoja kuten joku tuolla väitti.
Koska mikä hänellä siinä onkaan tarkoituksena ollut, on saanut minut haluamaan häntä ja olen alkanut tuijotella, vaikka tehdä mitään olisi väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mikä hänellä siinä onkaan tarkoituksena ollut, on saanut minut haluamaan häntä ja olen alkanut tuijotella, vaikka tehdä mitään olisi väärin.
Ja, mikä vaikutus tällä tuijottelullani mieheen sitten on, saiko haluamansa jo, huomiota? Voiko mies ihastua oikeasti, pitäisikö olla varovainen vai ajatteleeko että apua, nytkö tuo takertui.
Sama tilanne,hain just.Tein netissä hakemuksen ja varasin ajan.Virkailija kysy pari kysymystä ja vanha passi tietty mukana.Viikon päästä hain uuden,vanhan passin kera.
Jos haluaa seksiä, niin on usein ihan edullista, että antaa väärän käsityksen omasta kiinnostuksestaan tahallaan tai tahattomasti. Tavallaan monet miehet eivät halua myöntää etsivänsä vain seksiä tai seksisuhdetta, koska kaikki naiset eivät suostuisi sellaiseen. Naiset ovat nirsompia seksisuhteissa, mutta monet saattavat antaa miehille, jotka lupaavat heille enemmän kuin tarkoittavatkaan.
Ihmisiä on todella vaikea tulkita. Olen arjessani monella tapaa itsenäinen ja haluan elää lasteni kanssa ns keskenäni kunnes he ovat isoja ja pärjäävät omillaan. Olen ollut kymmenen vuotta ilman suhdetta, joitakin yritelmiä mutta ei mitään pidempiaikaista. Haluaisin aikuisen ihmisen seuraa ja läheisyyttä, seksiä, viestittelyä ja yhteenkuulumisen tunnetta - en vain halua nähdä koko ajan tai asua yhdessä. Kai tuota jonkin sortin seurusteluksi voisi sanoa mutta toisaalta olen valmis sellaiseen hiukan satunnaisempaankin suhteeseen jossa molemmilla olisi muitakin seksikumppaneita. Olen valmis ymmärtämään monenlaisia elämäntilanteita.
En halua sitä kaikkia paneskelevan vastuuttoman häslääjän kanssa, vaan toivoisin sellaista kypsää suhdetta jossa toinenkin haluaisi samoja asioita ja kunnioittaisi minua kuten minä häntä. Avoin kommunikaatio, seksiä ainakin kerran viikossa (vapaata aikaa helppo järjestää jos haluaa oikeasti) ja tykkään lähetellä viestejä ja kuvia jne vaikka päivittäin, mutta ihan fiiliksen mukaan. Tykkään omasta elämästäni ja perheestä johon kuuluu lapseni ja minä.
Tuollaiseen järjestelyyn on ollut ihan helvetin vaikea löytää ketään vaikka lähtökohtaisesti voisi ajatella että etenkin miehiä kiinnostaisi tällainen aika vapaa suhde jossa olisi rentoa tapailua, hyvää seksiä ja paljon omaa aikaa myös. Olen tavannut useita potentiaalisesti kiinnostavia ihmisiä jotka ovat myös ilmaisseet kiinnostusta minuun ja koettanut tutustua heihin, mutta ihmiset ovat tosi huonoja kommunikoimaan - tuntuu etteivät he edes tiedä mitä haluavat ja vaikka heille on itse avoin ja kertoo toiveistaan ym, ei hommista tule mitään.
Minusta seksi ei voi olla hyvää ellei ole ainakin hiukan tuttu ihminen ja seksiä pitää olla useammin kuin kerran kuussa tai puolessa vuodessa päissään tms. Olen ihan kyllästynyt tähän. Ehkä joskus löytyy sopiva tyyppi.
Miehenä ei käy kateeksi naisia mitä johonkin kehonkielen tunnistamisiin tulee. Miehet ovat usein jo syntyjään sosiaalisesti kömpelömpiä joten meidän kummalliset elkeet voi tarkoittaa ihan mitä vaan. Sen takia miesten maailmassa suoraviivainen rautalangasta vääntäminen on yleistä ja suosittelen naistenkin harjoittamaan samaa.
Miehet sekä tulkitsevat että näyttävät hienovaraisia signaaleja yleisesti huonommin kuin naiset. Sen takia jos olet miehestä kiinnostunut niin pelkät ohimenevät katseet ei todellakaan riitä vaan ensin mennä juttelemaan ja sitten tehdä nopeasti selväksi että haluaisi veuhkata, ottamalla kädestä kiinni, tai siirtämällä hänen kätensä reitesi päälle yms.
Itse olen havainnut juuri päinvastaista. Mitä selvemmin mies osoittaa kiinnostusta, sitä kiinnostuneempi hän yleensä on. Kun taas ne "ujommat" eivät yleensä ole kiinnostuneita (lainkaan), vaikka nainen haluaisi romanttisesti kuvitella, että mies ei vain kehtaa näyttää kiinnostustaan niin selvästi. Kieltämättä olisi paljon jännempää, jos kaikki ei heti alussa olisi päivänselvää, mutta ei se yleensä mene niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää, olen siis vaistomaisesti tulkinnut oikein. Mitä innokkaampi mies, sitä vähemmin olen itse kiinnostunut. Olen todella valikoiva.
Sinä siis kiinnostut miehistä, jotka eivät osoita mitään kiinnostusta sinuun? 🙄
En tietenkään, sellaiset jätän suosiolla rauhaan, ei ole tapana ahdistella ihmisiä eikä stalkata. Yli-innokkuus tapaa minulta kiinnostuksen hyvin nopeasti, samoin liian vuolaat kehut. Usko tai älä mutta aika paljon ihmisen kehonkieli jo viestittää vaikka ei sanoisi sanaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa seksiä, niin on usein ihan edullista, että antaa väärän käsityksen omasta kiinnostuksestaan tahallaan tai tahattomasti. Tavallaan monet miehet eivät halua myöntää etsivänsä vain seksiä tai seksisuhdetta, koska kaikki naiset eivät suostuisi sellaiseen. Naiset ovat nirsompia seksisuhteissa, mutta monet saattavat antaa miehille, jotka lupaavat heille enemmän kuin tarkoittavatkaan.
En ole ikinä mennyt vain seksin perässä mutta nyt ensimmäistä kertaa tuo varattu mies (olen myös tavallaan testannut häntä, on "läpäissyt" kaiken) niin olisin haarat auki.. ikinä ollut tällaista että pelkkä seksi kelpaisi. Mutta oikeasti, todella miksi hän tekee näin? En tiedä pystyisinkö ikinä osallistumaan pettämiseen, toivottavasti en. Miksi hänkään haluasi avioliittonsa rikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on todella vaikea tulkita. Olen arjessani monella tapaa itsenäinen ja haluan elää lasteni kanssa ns keskenäni kunnes he ovat isoja ja pärjäävät omillaan. Olen ollut kymmenen vuotta ilman suhdetta, joitakin yritelmiä mutta ei mitään pidempiaikaista. Haluaisin aikuisen ihmisen seuraa ja läheisyyttä, seksiä, viestittelyä ja yhteenkuulumisen tunnetta - en vain halua nähdä koko ajan tai asua yhdessä. Kai tuota jonkin sortin seurusteluksi voisi sanoa mutta toisaalta olen valmis sellaiseen hiukan satunnaisempaankin suhteeseen jossa molemmilla olisi muitakin seksikumppaneita. Olen valmis ymmärtämään monenlaisia elämäntilanteita.
En halua sitä kaikkia paneskelevan vastuuttoman häslääjän kanssa, vaan toivoisin sellaista kypsää suhdetta jossa toinenkin haluaisi samoja asioita ja kunnioittaisi minua kuten minä häntä. Avoin kommunikaatio, seksiä ainakin kerran viikossa (vapaata aikaa helppo järjestää jos haluaa oikeasti) ja tykkään lähetellä viestejä ja kuvia jne vaikka päivittäin, mutta ihan fiiliksen mukaan. Tykkään omasta elämästäni ja perheestä johon kuuluu lapseni ja minä.
Tuollaiseen järjestelyyn on ollut ihan helvetin vaikea löytää ketään vaikka lähtökohtaisesti voisi ajatella että etenkin miehiä kiinnostaisi tällainen aika vapaa suhde jossa olisi rentoa tapailua, hyvää seksiä ja paljon omaa aikaa myös. Olen tavannut useita potentiaalisesti kiinnostavia ihmisiä jotka ovat myös ilmaisseet kiinnostusta minuun ja koettanut tutustua heihin, mutta ihmiset ovat tosi huonoja kommunikoimaan - tuntuu etteivät he edes tiedä mitä haluavat ja vaikka heille on itse avoin ja kertoo toiveistaan ym, ei hommista tule mitään.
Minusta seksi ei voi olla hyvää ellei ole ainakin hiukan tuttu ihminen ja seksiä pitää olla useammin kuin kerran kuussa tai puolessa vuodessa päissään tms. Olen ihan kyllästynyt tähän. Ehkä joskus löytyy sopiva tyyppi.
Seksiä saa järjestymään suht helposti mutta en ole siitä kovin kiinnostunut jos se on satunnaista ja jos minusta tuntuu ettei synkkaa kunnolla muuten. Seksi on parasta kun on toisesta ihmisestä muutenkin innoissaan ja viehättynyt - ja tuntee että toinenkin on minusta. Seksistä pitää voida jutella avoimesti ja tykkään puhua siitä melko usein, sekin on osa esileikkiä ja koko juttua. Kaikessa ei ole kyse seksistä mutta se on tosi iso osa suhdetta ja sen pitää toimia, en sovi yhteen seksuaalisesti passiivisen ihmisen kanssa enkä sellaisen joka ei esim tiedä mistä hän itse pitää eikä ole itsensä kanssa sinut.
Vaikka olisin kuinka avoin siitä että haluaisin rakastajan enkä arkielämän kumppania, jutut eivät mene sen pidemmälle. Ehkä ihmisillä vain on eri toiveet - en tiedä kun eivät saatanasoikoon saa sanottua.
Vaikea sanoa, kun ihmiset ovat kuitenkin yksilöitä enemmän kuin sukupuolensa edustajia.
Minä tulkitsin aivan väärin miestä, joka oma-aloitteisesti pyrki seuraani, ehdotteli tapaamisia, vietti kanssani pitkiä iltoja ja toi minulle kaikenlaisia yhteiseen harrastukseemme liittyviä lahjoja. Kuvittelin, että kun hän ei pyrkinyt sänkyyn tai muutenkaan lähestynyt fyysisesti lähtöhalausta lukuunottamatta, hän ottaisi lähentymisen yhtä hitaasti kuin minäkin ja olisi valmis enempään vasta myöhemmin.
Pari vuotta myöhemmin hän alkoi hiljalleen loitota ja lopulta katosi. Viimeksi olen nähnyt hänet ohimennen kevättalvella; nyt vietin uudenvuodenaaton yksin, ilman häntä, ensimmäisen kerran neljään vuoteen. En tiedä, mihin hän tähtäsi ja miksi häntä ei enää kiinnosta. Kiinnostiko häntä alun alkaenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen havainnut juuri päinvastaista. Mitä selvemmin mies osoittaa kiinnostusta, sitä kiinnostuneempi hän yleensä on. Kun taas ne "ujommat" eivät yleensä ole kiinnostuneita (lainkaan), vaikka nainen haluaisi romanttisesti kuvitella, että mies ei vain kehtaa näyttää kiinnostustaan niin selvästi. Kieltämättä olisi paljon jännempää, jos kaikki ei heti alussa olisi päivänselvää, mutta ei se yleensä mene niin.
Miehet on paljon ujompia mitä aluksi luulisi. Sen takia baareissa miehet avautuu yleisemmin kun alkoholi toimii rohkaisijana.
Tuo video on aikalailla oikeassa. Myönnän itsekin jänistäneeni monta kertaa jos kadulla tai konferenssissa on tavattoman kaunis ja mielenkiintoinen nainen tullut vastaan.
No itse uskon että jonkun kanssa voi tulla olo että toisen "tuntee". Onhan tässä uhka että jää yksin mutta kaipa olen valmis ottamaan riskin.