Akateeminen 40+ nainen, mistä löysit kivan miehen?
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut sairaanhoitaja ja kahvilan jonossa eräs mies alkoi juttelemaan. Vaihdoimme puhelinnumerot ja ensin tekstailimme, sitten kävimme treffeillä ja nyt olemme olmeet yhdessä kolme vuotta. En siis ole akteeminen, mutta voi kai akateeminenkin tavata miehen noin?
Tuntemani eivät kyllä voi. Koska nokka pystyssä nirppanokat ei enemmälti juttele. Ainakaan tuntemattomille
itse olen filosofian maisteri, ja paras parisuhde on ollut duunarimiehen kanssa. duunarit on varteenotettavia parisuhteeseen, koska siinä joukossa on niin monenlaisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunareista on monilla huonoja kokemuksia. Duunaria alkaa pian nyppiä naisen koulutus, ja riitaa tulee tämän tästä. Valtataistelua, toisen vähättelyä ja muuta ikävää voi seurata, jos toinen ei pysy toisen jutuista kärryillä. Keskustelu tyrehtyy alkuunsa, seurustelusta ei tule mitään. Kulttuuri voi olla eri: toinen voi hakea emäntää, piikaa ja panopuuta, toinen etsii keskustelukumppania, jonka kanssa voi lähteä teatteriin tai oopperaan.
Se taitaa olla juuri toisin päin. Akateemista naista alkaa nyppiä kun duunari miehellä ei ole varaa lähteä joka hiihtolomalla Balille vaimon kanssa. Eikä varaa syöttää vaimoaan korkealuokkaisissa ravintoloissa kuten akateemiset miehet. Duunarilla ei myöskään ole sosiaalista verkostoa josta olisi akateemiselle mitään hyötyä tai iloa.
Kannattaa ottaa nainen, joka osaa laittaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunareista on monilla huonoja kokemuksia. Duunaria alkaa pian nyppiä naisen koulutus, ja riitaa tulee tämän tästä. Valtataistelua, toisen vähättelyä ja muuta ikävää voi seurata, jos toinen ei pysy toisen jutuista kärryillä. Keskustelu tyrehtyy alkuunsa, seurustelusta ei tule mitään. Kulttuuri voi olla eri: toinen voi hakea emäntää, piikaa ja panopuuta, toinen etsii keskustelukumppania, jonka kanssa voi lähteä teatteriin tai oopperaan.
Hienoa yleistämistä. Akateeminen voi olla todellinen tyhjäpää, kun taas se teidän halveksimanne "amis" voi pyörittää miljoonayritystä.
Hjallis Harkimo ja Heikki Salmela on käyneet rimaa hipoen peruskoulun,
ja ovat silti elämässään menestyneempiä kuin yksikään palstan akateeminen nainen ikinä.
Jännä tuo oletus, että miehen pitäisi olla nimenomaan menestynyt. Kyllä moni putkimieskin tienaa enemmän kuin minä itse, se on ihan totta, harkimoista puhumattakaan. Mutta kun se ei olekaan se pointti. Pointti on löytää ihminen, jolla on riittävän samanlaiset arvot ja kiinnostuksen kohteet. Tiedän, että moni ei-akateeminenkin lukee paljon, käy teatterissa ja konserteissa, matkustelee ja puhuu useita kieliä. Mutta ihan fakta on, että todennäköisemmin löydän aktiivisen kirjallisuuden ja teatterin harrastajan akateemisista miehistä. Kuten löysinkin. Ansaitsee omien sanojensa mukaan vähemmän kuin minä.
eri
Ja yleistäminen se vaan jatkuu. Akateemisuus ei tee kenestäkään "parempaa" ihmistä.
Eikä matkusteleminen, kielien opiskelu tai se teatterissa käyntikään ole akateemisuudesta kiinni.
Onnea kuplassa elämiseesi.
Tuon oletuksen paremmasta ihmisestä teit ihan itse. Minä en missään kohtaa arvottanut, että kulttuuriharrastus olisi parempi kuin jokin muu.
Ja maalitolppien siirtely se vain jatkuu. Onnea akateemiseen kuplaasi. Viisautta se ei näköjään todellakaan takaa.
Siis mikä sinulle nyt oli ongelma?
Minä etsin itselleni elämänkumppania, joka jakaisi samat mielenkiinnon kohteet kanssani (kulttuuri, etenkin kirjallisuus ja teatteri, ja matkailu). Eihän yksikään palstamies olisi edes kiinnostunut minusta! Mutta jotain pahaa siinä ilmeisesti oli, että ystäväni kautta tapasin akateemisen (humanisti-) miehen, jonka kanssa nyt eletään ja harrastetaan yhdessä. Muutakin harrastetaan kuin kulttuuria, mm. moottoripyöräilyä, telttaretkiä, puutarhanhoitoa ja muuta tylsää ja keski-ikäistä. Mitä minun sinun mielestäsi olisi pitänyt tehdä? Etsiä netistä tai baarista mies, jonka kanssa ei ollut luonnostaan mitään yhteistä?
Mutta kyllä, jos elän kuplassa, niin oikein mielelläni tässä elämistä jatkan.
Edelleenkin implokoit, että VAIN akateeminen mies kykenee harrastamaan kulttuuria.
Ota se pää pois perseestäsi.
"Tiedän, että moni ei-akateeminenkin lukee paljon, käy teatterissa ja konserteissa, matkustelee ja puhuu useita kieliä. Mutta ihan fakta on, että todennäköisemmin löydän aktiivisen kirjallisuuden ja teatterin harrastajan akateemisista miehistä."
Ei tässä kyllä ole mitään järkeä. Jos tietää että moni ei-akateeminenkin on kiinnostunut samoista asioista, tietää että akateemista kumppania on vaikea löytää, niin eikö nyt olisi sama katsoa vähän niitä ei-akateemisiakin, niitä monia! Jotka on siis kiinnostuneita samoista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder on täysi pelimiehiä ikäluokassa 40-50 v miehet.
Seksi kyllä kelpaa mutta eivät kelpuuta parisuhteeseen. Koettu on.
Olen sporttinen, siro, soikka, naisellinen 45- v nainen.
Hukun viesteihin ja minua kehutaan yms. Miehet haluavat tavata, tarjoavat kaiken jne. Seksin jälkeen kiinnostus hiipuu. Eikä se johdu huonosta seksistä, edellinen deitti erityisesti kehui seksitaitojani.Tässä taas yksi joka ei vieläkään ole tajunnut kuvioa. Alfoille kelpaa hyvin suuri otos naisista seksiin, parisuhteeseen taas vain pieni osa parhaista naisista. Tämä sinun edellinen deittisikin päätyy parisuhteeseen jonkun kanssa jossain vaiheessa.
Et tajua omaa markkina-arvoasi. Sillä on kaksi numeroa; a) seksikelpoisuus b) parisuhdekelpoisuus, ja ei, ne eivät ole yhtä suuria. Pääset kyllä parisuhteeseen laskemalla rimaasi b:n mukaisesti.
Ei se kyllä noinkaan taida olla. Ne miehet, jotka deittailevat monia, deittailevat monia ihan liian pitkään. Ei siinä auta vaikka olisi joku miss Universum. Nämä miehet yleensä alkavat kyllästyä deittailuun vasta joskus kuusikymppisinä. Eli parisuhdetta kaipaavan naisen kannalta nämä ei ole edes millään lailla potentiaalista katsastettavaa. Voivat olla alfoja toisten miesten mielestä, mutta naisnäkökulmasta aivan kuraa.
Kyllä itse akateemisena miehenä kovastikin arvostan naisen korkeaa koulutusta, ja olen akateemisen naisen kanssa naimisissa. Se, että on pystynyt hankkimaan maisterin paperit tai vastaavat, kertoo paljon ihmisestä muutenkin.
Hyvä deittisivusto - https://hespac.com/datefi.htm Liittyminen on ilmaista ja suurinta osaa sivuston ominaisuuksista pääsee käyttämään ilmaiseksi.Täysjäsenyys ei ole ehkä ihan markkinoiden edullisin, mutta seuranhaussa laadusta kannattaa maksaa.
Täällä yksi. Mutta mitä tekisin maholla naisella?
Tinderistä, mies ei ole akateeminen mutta ihana.
Itse löysin Tinderistä, ystävä löysi crossfitistä ja toinen ystävä ihan perinteisesti pikkujouluristeilyltä, työkaveri löysi Leviltä.
Miksi piti mainita että on akateeminen? Mulle tulee heti oletus että on pinnallinen ihminen kun mainitsee että on akateeminen(tai vaikka korkeakoulutettu tai duunari). Millainen ap olet? Mistä tykkäät ap?
Miksi menet jokaisen kanssa sänkyyn? Ehkä he eivät halua kyläpyörää?
Vierailija kirjoitti:
Hukun viesteihin ja minua kehutaan yms. Miehet haluavat tavata, tarjoavat kaiken jne. Seksin jälkeen kiinnostus hiipuu. Eikä se johdu huonosta seksistä, edellinen deitti erityisesti kehui seksitaitojani.
Edellinen kyläpyöräkommdntti oli vastaus tälle ei aplle.
kokeilkaa vaihteeksi ei-akateemista ja yllättykää! löysin sellaisen. ei ole tyhmä, sen sijaan luonteva.
Vierailija kirjoitti:
Tinderistä, mies ei ole akateeminen mutta ihana.
Sama täällä, vaikka aikaa siihen meni, kun piti seuloa pleijerit ja f*ckboyt siitä joukosta. Suurin osa näistäkin sanoi etsivänsä parisuhdetta, mutta totuus oli toinen, kun vähän pidemmän keskustelun myötä puhuivat itsensä pussiin. Muille naisille vinkiksi, että pistäkää ne kaikkein komeimmat tyypit automaattisesti roskakoriin ja keskittykää siihen kokonaisuuteen. Lisäksi kannattaa jutella hieman pidempään ja tutustua ensin, sillä "panomiehillä" ei riitä kärsivällisyys pelkkään jutusteluun. :)
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on ikäsi.
Olen kaunis hoikka 53 vuotias naisellinen nainen.
Ikäiseni komeat/koulutetut ottavat sen 30-35 vuotiaan
Ja pinnalliset 25 vuotiaan(sit valittavat kun pitää ottaa viagaraa ,et jaksaa)
Mut vain vanha ruma pappa ottaa yli 50 vuotiaan.
Ai niin , mulla EI ole ryppyjä. ja on omat kiinteät pyöreät tissit.
Oispa kaltaisesi vanhempi nainen kumppanina.
M29
Vierailija kirjoitti:
Insinöörien ylivoimainen enemmistö on miehiä ja sinkkuja heidän joukossa myös piisaa.
Ja myös narsisteja näissä I sinöörimiehissä piisaa
Vierailija kirjoitti:
Hukun viesteihin ja minua kehutaan yms. Miehet haluavat tavata, tarjoavat kaiken jne. Seksin jälkeen kiinnostus hiipuu. Eikä se johdu huonosta seksistä, edellinen deitti erityisesti kehui seksitaitojani.
Olet näköjään satsannut seksitaitoihin. Ei siinä mitään pahaa, jatka samaan malliin. Ehkä se linja ei kuitenkaan ole oikotie parisuhteeseen vaan juurikin hyvään seksisuhteeseen. Suomalaisilta naisilta on nyt selvästi jotain keskeistä ymmärrystä kadonnut parisuhteen osalta.
Insinöörien ylivoimainen enemmistö on miehiä ja sinkkuja heidän joukossa myös piisaa.