Liittymän vaihto DNA:lta, törkeää valehtelua asiakkaalle
Vaihdoin määräaikaisen liittymäni DNA:lta Telialle määräaikaisuuden päätyttyä. En saanut jatkettua liittymääni enää tarjoushinnalla, mikä jo itsessään on outoa.
DNA:lta alkoi tulla uhkaavan sävyisiä viestejä, joissa kerrottiin, että numeroni vaihtuu ja että joudun maksamaan liittymän maksut määräaikaisuuden loppuun... liittymäni määräaikaisuus oli siis jo päättynyt.
DNA:lta soitettiin liittymän vaihdon jälkeen ja tarjottiin halvempaa, mutta määräaikaista liittymää. Tätä en tietenkään enää ottanut, pääosin uhkailevan ja valheellisen viestinnän jälkeen.
Osaako joku kertoa, mistä tämmöinen valehtelu numeron vaihtumisesta johtuu? Osa varmasti jatkaa DNA:n kanssa, ainakin jos uskoo menettävänsä oman puhelinnumeronsa.
Pidin DNA:ta ennen mainiona operaattorina, asiakaspalvelu oli asiallista ja yhteydet toimivia. Viimeisten kokemusteni jälkeen palaaminen asiakkaaksi on epätodennäköistä.
Olisiko omistuspohjan muutoksella osuutta asiaan? Valehtelu ei ole perinteisesti kuulunut kotimaiseen asiakaspalveluun, ainakaan ihan tässä muodossaan.
Onko kellään muulla samoja kokemuksia?
Kommentit (94)
Telian tapa kohdella työntekijöitä epäreilusti ja hyvävelimeiningillä tiedetään. Jos nuolaset oikeaa henkilöä pärjäät. Jos sanot mielipiteesi asioihin, etkä niele kaikkea ja pysy hiljaa saat kenkää. Näin olen kuullut. Boikotoin siksi kyseistä operaattoria.
Dna:n asiakas olen, mutta mielessä on vaihto kunhan vaan määräaikaisuus päättyy. Huonoa palvelua, kun olen viimeaikoina saanut.
Ensiksi puhelimeeni tuli jokin sisäinen vaurio ja huoltoon, kun puhelimeni meni niin en saanut varapuhelinta huollon ajaksi.
Liikkeessä kun olen käynyt niin sanotaan heti suoraan, että hommaa netistä suojalasi ja suojakannet.
Puhelin myynnissä mun piti saada paremmat yhteydet, mutta vatut! Yhtä keskinkertaisesti yhteydet ovat toimineet, kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Telian tapa kohdella työntekijöitä epäreilusti ja hyvävelimeiningillä tiedetään. Jos nuolaset oikeaa henkilöä pärjäät. Jos sanot mielipiteesi asioihin, etkä niele kaikkea ja pysy hiljaa saat kenkää. Näin olen kuullut. Boikotoin siksi kyseistä operaattoria.
En voi allekirjoittaa tätä väitettä laisinkaan. Meitä työntekijöitä kohdellaan tasavertaisesti ja kunnioittavasti Telialla. Ei kannata siis jättää liittymiä hankkimatta sen vuoksi, että olet kuullut tuollaista jostain.
//Joonas S.
Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.
DNA aspa on kyllä menny jo vuosia alaspäin. venklaavat vain hinnoilla ei asiakastyytyväisyydellä. Enemmänhän tuosta putkasta on näkynyt tietoa mietn työtekijöitä lellitään jollain viikon isovanhemmuusviikooilla jne... Kasvojenpesua ja pyllistystähän tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysehän on operaattorien idiotismista, jossa tarjoukset koskevat vain uusia asiakkaita. Kaikilla operaattoreilla on samankaltainen tarjous, mutta Dna ei anna sitä nykyisille asiakkailleen, ennen kuin he tekevät uuden sopimuksen kilpailijan kanssa.
Ymmärsitkö nyt, vai osaako joku selittää tämän paremmin?Itse asiassa ei ihan noin. Myös olemassa oleville asiakkaille on noita tarjouksia, mutta niitä tosiaan tyrkytetään vasta silloin, kun olet vaihtamassa operaattoria. Eihän niitä ole mitään syytä tarjota normaalihintaisille asiakkaille. Ja noissakin on jujuna se määräaikaisuus, eli pakotetaan asiakas pysymään asiakkaana ainakin sen vuoden ja sen jälkeen sitten vähin äänin siirrytään normaalihintaan. Eli jos haluaa pysyvästi niitä tarjoushintoja, pitää vain jaksaa koko ajan kilpailuttaa ja huudattaa eri operaattoreiden välillä.
Mulla on Dna usean vuoden ajan, määräaikainen, soittelevat aina kun jakso päättymässä ja tarjoavat uutta. Viimevuonna tarjous oli huonompi/kalliimpi kuin aiemmin käytössä ollut. Katsastin kilpailijoiden tarjoukset ja soitin Dna miten voin lopettaa liittymän. Yllättäin sain samalla hinnalla, kuin kilpailevalta operaattorilta paremman liittymän, kuin aikaisempi. Ei tarvinnut vaihtaa.
Itse en ole dna:han koskenut pitkällä kepilläkään sen jälkeen, kun olivat lähettäneet pikkusiskolleni tuplalaskua samasta nettiliittymästä puolen vuoden ajan. Kun usutin siskoni väkisellä ottamaan dna:han yhteyttä, kuuntelin vieressä puhelimen kaiuttimesta, kuinka töykeä asiakaspalvelija lähinnä syyllisti siskoani, että osaatkohan niitä laskuja oikein tutkia. Kyseessä oli kummallinen tapaus, jossa päättyneen määräaikaisen liittymän laskut tulivat edelleen, mutta myös samasta liittymästä tehdyn uuden sopimuksen laskut. Huusin lopulta puhelimeen itse, että jos maksuja ei palauteta, kuluttaja-asiamies on seuraava askel.
No, sisko sai lopulta hyvityksenä, ettei tarvinnut moneen kuukauteen maksaa mitään, mutta itselle jäi sellainen maku, että yritetään kusettaa vähän joka asiassa, eikä virheitä suostuta myöntämään, etenkin kun siskoni oli hyvin ujo, eikä varmaan olisi muuten lähtenyt asiaa edes selvittämään.
TeliaPartio kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi allekirjoittaa tätä väitettä laisinkaan. Meitä työntekijöitä kohdellaan tasavertaisesti ja kunnioittavasti Telialla. Ei kannata siis jättää liittymiä hankkimatta sen vuoksi, että olet kuullut tuollaista jostain.
//Joonas S.
En oo kuulu tätä vaan jostain. Ihan luotettavalta taholta tää tieto on tullut.. Hyvinkin läheltä.
Ihme että minut saatiin dna:lle takaisin vuosien " ei koskaan enää" jälkeen.Vaihdoin nyt syksyllä dna netti liittymän takaisin telialle vuoden määräaikais vankeuden jälkeen jonka sai minut siihen gigantti huijjattua. Mutta vanhan tabletin sain niin halpaan kuukausi hintaan että jatkoin sitä ja nyt taas olen huomannut mitä temppuilua tuolla oleminen on. Kuukausi laskuja olisi jo pitänyt tulla mutta ilmeisesti ne on ominpäin sopineet että maksan sitten kerralla isolla summalla, omilta sivuilta ei saa mitään tietoa laskutus väleistä ja milloin se tulee . Kaikenlaista tämmöistä epäselvyyttä oli kauan sitten kanssa ja jotain maksumuistutuksia ettei muka ole maksanut. Nyt riitti !
Outoja juttuja operaattoreista, valitettavaa asiakaspalvelua. Tuo on kurjaa. Olen ollut Telian asiakas vuosikausia ja tarvittaessa olen saanut oikein hyvää palvelua. Nyt arkeen päästyä alan kuitenkin selvitellä muiden operaattoreiden hintoja, sillä loppusyksystä tuli viesti että hinnat muuttuvat (lue: nousee huimasti) 5 verkon rakentamisesta johtuen. Puhelimeni on 4g. - Olisiko Elisa hyvä vaihtoehto? Näinä päivinä pitäisi lasku tulla. Lisään vielä, että Telialla on ollut hyvä kuuluvuus tuolla mökkipaikkakunnalla, kun taas läheisilläni samalla paikkakunnalla kuuluvuus pätkii muilla operaattoreilla ja heillä on hyvät kalliit puhelimet ja minulla runsaan satasen Samsung, tosi hyvä.: )
DNAlla ainakin kaikki pelittä hyvin. 1 MYYJÄN MOKA 15 vuotisen asiakkuuden aikana, eli joko tarkoituksella tai huolimattomuuttaan jätti edellisen liittymän irtisanomatta uuden myytyään ja siitä sitten kahta laskua päällekkäin, asia hoidettiin otettuani yhteyttä asiakaspalveluun.
Ei ole ollut mitään ongelmia netti-eikä puhelinliittymien kanssa, netti hoituu talon ulkoseinässä olevalla härpäkkeellä
Dna:lta sanottiin etten noin vaan voi irtisanoa sopimusta sen päättyessä vaan täytyy pitää normaalihintainen liittymä jonkin aikaa tai muuten puhelinnumero suljetaan. Sanoin että kyllä sopimus täytyy pystyä purkamaan ongelmitta ja myyjä vaan toisti tätä samaa. Olen kyllästynyt dna:han ja sen rahastamismeininkiin.
DNA väitti, että tätini liittymää oli käytetty. Liittymä oli ollut suljettu 3 kk sitten, samaten tätini oli kuollut 3 kk sitten.
Aspa jaksoi väittää asiasta vaikka kuinka pitkään että xx päivänä liittymää on käytetty 1,30 minuuttia. Ja se pitää maksaa. Ja totta kait normi kuukausi maksu vielä päälle.
Sama se oli itsellä kun oli määräaikainen liittymä menossa vanhaksi. Kuukausi ennen päättymistä tuli soittoa DNA:lta ja myyntisävy oli erittäin tuputtava. Ei meinannut millään uskoa kun sanoin että eiköhän odotella viimeiselle viikolle ja vaihdeta liittymää ni alkaa niitä parhaimpia tarjouksia tulla päivää ennen liittymänvaihtoa. Siihen vieläkin yritti tuputtaa ylihintaista liittymää itselle ja lapselle. Sitten alkoi vielä pommitus että missäs putiikissa teidän rouva ja toinen lapsi pitää liittymiä että eiköhän survota ne samaan pakettiin. Piti jo lyödä luuria kun alkoi vituttaa se väkisin kaupustelu. Luulivat tosissaan että olen ottamassa 30e/kk liittymän kun saman saa kilpailijalta 20e/kk.
Puppua, ettei laskua voi siirtää. Jos eräpäivästä on yli 30 päivää nii silloin ei enää voi. Plus turha itkee jostain laskuista.
Ite hommattuja, ite ne on myös maksettava. Mitään ilmasiks saa.
Ite oon ainaki ollu tyytyväinen palveluun ja hintoihin.