Liittymän vaihto DNA:lta, törkeää valehtelua asiakkaalle
Vaihdoin määräaikaisen liittymäni DNA:lta Telialle määräaikaisuuden päätyttyä. En saanut jatkettua liittymääni enää tarjoushinnalla, mikä jo itsessään on outoa.
DNA:lta alkoi tulla uhkaavan sävyisiä viestejä, joissa kerrottiin, että numeroni vaihtuu ja että joudun maksamaan liittymän maksut määräaikaisuuden loppuun... liittymäni määräaikaisuus oli siis jo päättynyt.
DNA:lta soitettiin liittymän vaihdon jälkeen ja tarjottiin halvempaa, mutta määräaikaista liittymää. Tätä en tietenkään enää ottanut, pääosin uhkailevan ja valheellisen viestinnän jälkeen.
Osaako joku kertoa, mistä tämmöinen valehtelu numeron vaihtumisesta johtuu? Osa varmasti jatkaa DNA:n kanssa, ainakin jos uskoo menettävänsä oman puhelinnumeronsa.
Pidin DNA:ta ennen mainiona operaattorina, asiakaspalvelu oli asiallista ja yhteydet toimivia. Viimeisten kokemusteni jälkeen palaaminen asiakkaaksi on epätodennäköistä.
Olisiko omistuspohjan muutoksella osuutta asiaan? Valehtelu ei ole perinteisesti kuulunut kotimaiseen asiakaspalveluun, ainakaan ihan tässä muodossaan.
Onko kellään muulla samoja kokemuksia?
Kommentit (94)
Ei montaa vuotta sitten meillä oli ihan kaikki: puhelimet, netti ja kanavapaketit DNA:n kautta. Kunnes DNA laittoi kirjeellä ilmoituksen, että he kutistavat meidän 10 megan hyvän kiinteän nettiyhteyden 2 megaan. Samat piuhat siis menee edelleen maassa ja meidän alueella DNA:lla ainoat, joiden kautta mahdollisuus saada kiinteä yhteys. Hinta myös ihan järjetön ja teen myös etätöitä ja katsotaan netistä telkkaria niin eihän 2 megaa riitä mihinkään. ilmoitettiin heti, että jos heillä ei ole tarjota muuta niin kiitos vaan ja etsitään toinen vaihtoehto. Elisan kanssakaan kaikki ei heti mennyt nappiin, mutta heidän kanssa asiat kuitenkin järjestyi. Tuosta nettiasiasta suivaantuneina kilpailutettiin myös puhelinliittymät ja nekin vaihtui Elisalle. DNA:lta tuli todella kummallisen sävyisiä viestejä monta, joissa muistutettiin, että joudut maksamaan liittymän määräaikaisuuden päättymiseen asti. Joo niin maksan, ihan turhaan siitä on lähettää kymmentä viestiä. DNA:lta on enää kanavapaketit, mutta niitä vaihtoehtoja selvitetään seuraavaksi. En näe, että enää palaisin DNA:n asiakkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
telia pakottaa vanhuksia asiakkiseen valheilla
Tämänkaltainen toiminta ei missään nimessä kuulu toimintatapoihimme. Haluaisinkin kuulla, missä ja miten tällaista on käynyt ilmi?
//Joonas S.
Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.
Ylläri varmaan kaikille, että DNA:lla ei tämmöistä partiointia harrasteta? Sekin aika käytetään uhkailutekstareihin...
Onkohan näistä liittymiin liittyvistä ongelmista olemassa joku yleisempi keskustelufoorumi? Täällä nämä hukkuvat muun valituksen ja kehuskelun sekaan. Varmaan lähes jokaisella on omat kipukohtansa kerrottavana operaattoreiden harrastamasta kyykytyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt liittymän vaihtoa DNA:n, mutta kun tätä ketjua lukee, niin en ehkä taida. Mihin sitten kannattaisi liittymä vaihtaa? Nykyinen liittymäni on Telia.
Älä vaihda.
TeliaPartio kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
telia pakottaa vanhuksia asiakkiseen valheilla
Tämänkaltainen toiminta ei missään nimessä kuulu toimintatapoihimme. Haluaisinkin kuulla, missä ja miten tällaista on käynyt ilmi?
//Joonas S.
Mun tuntemani vanhukset Telian asiakkaita koska ei soitella ja puhuta paskaa.
Olen ainakin itse ollut tyytyväinen Telian ex-Soneran asiakaspalveluun.
Pari vuotta sitten jotenkin vahingossa jouduin ottamaan DNA:n mokkulan. Aika epäkäytännöllinen on, yrittää koko ajan ehdottaa minulle päivittämistä. Huonolla suomenkielellä kehotus (ilmestyy aina avattaessa ruutuun). Ei auta vaikka vaikka päivittää, joka kertaa ilmestyy tämä kehote. Muiden firmojen liittymät päivittyvät itsestään.
Jossain vaiheessa palaan Teliaan. Luultavasti valokuituun.
Itse vaihdan Telialle koska ainut joka tukee Applen älykelloa. Eli sama numero tulee kännyyn ja kelloon. Kelloon tulee e-SIM ja watch sovelluksen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Ylläri varmaan kaikille, että DNA:lla ei tämmöistä partiointia harrasteta? Sekin aika käytetään uhkailutekstareihin...
Onkohan näistä liittymiin liittyvistä ongelmista olemassa joku yleisempi keskustelufoorumi? Täällä nämä hukkuvat muun valituksen ja kehuskelun sekaan. Varmaan lähes jokaisella on omat kipukohtansa kerrottavana operaattoreiden harrastamasta kyykytyksestä.
Murolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysehän on operaattorien idiotismista, jossa tarjoukset koskevat vain uusia asiakkaita. Kaikilla operaattoreilla on samankaltainen tarjous, mutta Dna ei anna sitä nykyisille asiakkailleen, ennen kuin he tekevät uuden sopimuksen kilpailijan kanssa.
Ymmärsitkö nyt, vai osaako joku selittää tämän paremmin?Kaikilla operaattoreilla on tällainen hinnasto käytössään:
1. (kallein) vanhat asiakkaat - alennus 0%
2. uudet asiakkaat - alennus 25%
3. vanha asiakas muuttamassa kilpailijalle - alennus 50%
Kannattaa ottaa määräaikainen sopimus. Sopimuksen loppuvaiheessa vaihto kilpailijalle, mutta älä aktivoi liittymää laittamalla simmiä puhelimeen, vaan odota että vanha operaattorisi soittaa ja tekee sinulle tarjouksen josta ei voi kieltäytyä.
😀kyllä nauratti mutta en jaksa enää ruveta tämmöiseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia moi-liittymistä? Onko kuuluvuus OK ja onko häiritsevää uhkailua?
Hinta ainakin on maltillinen.
Täällä yksi tyytyväinen MOI-asiakas ilmoittautuu! Googlasin tarjoukset huonojen Telia- ja DNA-kokemusten jäljiltä, vaihdoin MOI:hin eikä ole ollut valittamista! Ei tule markiinoitipuheluja, ei spämmiä sähköpostiin, veloitus luottokortilta joka kuukausi, minimivaiva, minimikustannukset. 👌
Meille vaihdetaan DNA:n tilalle Elisan liittymät. Määräaikainen sopimus vaihtuu heti, kun määräaika päättyy, muutaman viikon päästä.
Heti, kun saimme uudet kortit, alkoi tulla näitä puppuviestejä, joissa kerrotaan maksuista ja numeron vaihtumisesta...
Tämmöinen toiminta kyllä tekee paluun DNA: lle vaikeaksi, ainakään määräaikaista sopimusta emme kovin helpolla enää ota.
Sama juttu täällä, DNA:sta ollaan luopumassa ja ahdisteluviestejä pukkaa!
Ala-arvoista toimintaa! Viestit tulevat myös lasten numeroihin...
Turha soitella ja tarjota uutta liittymää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ollut hyvin tyytyväinen DNA:n palveluun, määräaikaisia tarjouksia ollut ja aina on soitettu kun tarjous loppuu, että laitetaanko lisää. Nyt yhtäkkiä tulikin aggressiivinen myyntipuhelu, ihan väkisin yritettiin saada ostamaan uusi puhelin, pantiin sanoja suuhun ja väänneltiin asiat nurinperin. Sitten kun en ostanut puhelinta, sanottiin että liittymän tarjous loppuu ja katsottiin muka tiedoista että olen puhunut keskimäärin x minuuttia joka päivä, vaikka en todellakaan soittele kenellekään kun hoidan asiat viesteitse - annettiin ymmärtää että nyt on pakko vaihtaa liittymätyyppiä ja tyrkytettiin muka nopeampi netti ja kaikkea, ja suostuin kun piti jo päästä puhelustakin eroon.
Kotona katsoin omaDNAsta, että puhelinlaskuni tuplaantuu sillä uudella liittymällä ihan vain perusmaksun takia, ja peruin ostoni heti. Vanhaan liittymään en saanut palautettua kun sitä ei kuulemma enää myydä, mutta halvemman sentään sain tilalle. Mikä outoa oli, niin se minulle myyty "uusi" tyyppi oli myös sillä listalla, jossa oli vanhentuneita, ei enää myynnissä olevia liittymätyyppejä. DNA:n omilta sivuilta en edes löytänyt niitä, en vanhaa liittymääni enkä sitä uutta; googlaamalla löysin kyseisen, vanhoja liittymiä koskevan PDF-tiedoston.
Omituiseksi on mennyt. Voi olla että vaihdan, kun taas tulee joku vaahtosuinen puhelu.
Lisään vielä, että mobiilidata, jonka piti muuttua nopeammaksi, oli ihan yhtä hidas kuin ennenkin...
Tää on normaalia. Vaihdoin 1 mb mobiililiittymään kokeeksi ja totesin että vanha supernopea mobiilidata oli yhtä nopea (tai hidas) kuin tämän hetkinen
Ikävää toimintaa, ei voi muuta sanoa! kannattaa pysyä tiukkana ja tehdä vaihto jos sellaisen on päättänyt . helposti pystyy vertailla puhelinliittymien hinnat esim https://www.xn--liittymleevi-mcb.fi/ ja sitten vain alkaa säästämään
Ei pahalla,dna oli ennenkin ei toiminut.No välil oli muuta,otin dnan 4g,tuli ekan vuoden toimi.Pari muuta takkusi.Taas liittymää miettimään,perheenjäsen otti telian kokeeksi,minäkin olisin ottanut mutta piti mennä ulos puhumaan kuuluvuus huono.Nyt uskon ,tän reviirin valtasi toimivuus.Hinta kk.aika samaa.Aina voi parantaa muuten paljon hyvääkin on.Ai niin mun puhelin soi harvoin, tärkeät puhelut ei ne perille tullut.Nyt ehkä..
Moi ,siis moi on myös huonossa Dnavuono s y v äverkossa.
No jopa. Mulla DNA viimeset 20v, hinta halpa, ku välillä väkisin meinasivat kaupassa vaihdattaa operaattoria ja sain hyvä tarjouksen dnalta, et älä vaihda. Koskaa oo uhkailtu.
Olen myös ollut DNA:n pitkäaikainen asiakas. Mitään maksusuunnitelmaa ei voi tehdä, jos haluaisi siirtää laskun eräpäivää. Liittymä katkaistiin heti, vaikka kerroin maksaneeni laskun. Ja maksu näkyi kyllä heidänkin tilillä parissa päivässä siitä, mutta ei kelvannut. . Riitti mulle se touhu, että olen hoitanut muuten maksuni, mutta heti jos tarvitsee apua, niin katkaistaan liittymä.
Olen yrittänyt lopettaa kanavapakettitilaukseni dna:lta, tuloksetta.
Ei onnistu netin kautta, liikkeessä tekemäni irtisanominen ei ole kirjautunut viikon aikana tietoihini...
Tätä ei ilmeisesti saa lopetettua!