Liittymän vaihto DNA:lta, törkeää valehtelua asiakkaalle
Vaihdoin määräaikaisen liittymäni DNA:lta Telialle määräaikaisuuden päätyttyä. En saanut jatkettua liittymääni enää tarjoushinnalla, mikä jo itsessään on outoa.
DNA:lta alkoi tulla uhkaavan sävyisiä viestejä, joissa kerrottiin, että numeroni vaihtuu ja että joudun maksamaan liittymän maksut määräaikaisuuden loppuun... liittymäni määräaikaisuus oli siis jo päättynyt.
DNA:lta soitettiin liittymän vaihdon jälkeen ja tarjottiin halvempaa, mutta määräaikaista liittymää. Tätä en tietenkään enää ottanut, pääosin uhkailevan ja valheellisen viestinnän jälkeen.
Osaako joku kertoa, mistä tämmöinen valehtelu numeron vaihtumisesta johtuu? Osa varmasti jatkaa DNA:n kanssa, ainakin jos uskoo menettävänsä oman puhelinnumeronsa.
Pidin DNA:ta ennen mainiona operaattorina, asiakaspalvelu oli asiallista ja yhteydet toimivia. Viimeisten kokemusteni jälkeen palaaminen asiakkaaksi on epätodennäköistä.
Olisiko omistuspohjan muutoksella osuutta asiaan? Valehtelu ei ole perinteisesti kuulunut kotimaiseen asiakaspalveluun, ainakaan ihan tässä muodossaan.
Onko kellään muulla samoja kokemuksia?
Kommentit (94)
DNA = kakkaa. Suosittelen välttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Miksi sinun olisi pitänyt saada DNA:lta tarjoushinta määräaikaisen sopimuksen jälkeen, jos vaihdoit Telialle?
Et taida ymmärtää oikein muutakaan.
Tässä näette tyypillisen DNA:n asiakkaan. Kaikki, jotka asioista jotain tajuavat ovat vaihtaneet muualle.
Mikäs sinun ongelmasi on? Ihan asiallisesti kysyin ja päätit vain haukkua. Osaatko vastata kysymykseen? Jos määräaikainen sopimus loppuu, sen jälkeen ei tietenkään enää tarjouksetkaan enää ole voimassa. Varsinkaan, jos ollaan vaihtamassa operaattoria, jolla on ihan omat hintansa.
Eli kukaan ei nyt voi vain kertoa, miksi Dna:n pitäisi antaa tarjoushinta Telian liittymään.
Vierailija kirjoitti:
Kysehän on operaattorien idiotismista, jossa tarjoukset koskevat vain uusia asiakkaita. Kaikilla operaattoreilla on samankaltainen tarjous, mutta Dna ei anna sitä nykyisille asiakkailleen, ennen kuin he tekevät uuden sopimuksen kilpailijan kanssa.
Ymmärsitkö nyt, vai osaako joku selittää tämän paremmin?
Itse asiassa ei ihan noin. Myös olemassa oleville asiakkaille on noita tarjouksia, mutta niitä tosiaan tyrkytetään vasta silloin, kun olet vaihtamassa operaattoria. Eihän niitä ole mitään syytä tarjota normaalihintaisille asiakkaille. Ja noissakin on jujuna se määräaikaisuus, eli pakotetaan asiakas pysymään asiakkaana ainakin sen vuoden ja sen jälkeen sitten vähin äänin siirrytään normaalihintaan. Eli jos haluaa pysyvästi niitä tarjoushintoja, pitää vain jaksaa koko ajan kilpailuttaa ja huudattaa eri operaattoreiden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysehän on operaattorien idiotismista, jossa tarjoukset koskevat vain uusia asiakkaita. Kaikilla operaattoreilla on samankaltainen tarjous, mutta Dna ei anna sitä nykyisille asiakkailleen, ennen kuin he tekevät uuden sopimuksen kilpailijan kanssa.
Ymmärsitkö nyt, vai osaako joku selittää tämän paremmin?Itse asiassa ei ihan noin. Myös olemassa oleville asiakkaille on noita tarjouksia, mutta niitä tosiaan tyrkytetään vasta silloin, kun olet vaihtamassa operaattoria. Eihän niitä ole mitään syytä tarjota normaalihintaisille asiakkaille. Ja noissakin on jujuna se määräaikaisuus, eli pakotetaan asiakas pysymään asiakkaana ainakin sen vuoden ja sen jälkeen sitten vähin äänin siirrytään normaalihintaan. Eli jos haluaa pysyvästi niitä tarjoushintoja, pitää vain jaksaa koko ajan kilpailuttaa ja huudattaa eri operaattoreiden välillä.
Vain Dna:lla on näitä määräaikaisia liittymiä, telian ja Elisan liittymissä hinta on voimassa sen 24 kk ja ne saa irtisanoa itse ilman ongelmia.
Mitä ”huudattamiseen” tulee, niin Kauppakeskuksissa on oltava koko ajan varuillaan, ettei joudu liittymämyyjän uhriksi.
Liittymiä markkinoidaan hyvin voimakkaasti, joka tarkoittaa, että niitä vaihdetaankin paljon. Itse en välittäisi liittämääni välillä vaihdella, jos vaan operaattori tarjoaisi tarjoushintaansa ilman operaattorin vaihtoa.
Harva sortuu tähän Dna:n määräaikaiseen liittymään ilman selkeästi halvempaa hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsitkö nyt, vai osaako joku selittää tämän paremmin?Itse asiassa ei ihan noin. Myös olemassa oleville asiakkaille on noita tarjouksia, mutta niitä tosiaan tyrkytetään vasta silloin, kun olet vaihtamassa operaattoria. Eihän niitä ole mitään syytä tarjota normaalihintaisille asiakkaille. Ja noissakin on jujuna se määräaikaisuus, eli pakotetaan asiakas pysymään asiakkaana ainakin sen vuoden ja sen jälkeen sitten vähin äänin siirrytään normaalihintaan. Eli jos haluaa pysyvästi niitä tarjoushintoja, pitää vain jaksaa koko ajan kilpailuttaa ja huudattaa eri operaattoreiden välillä.
Vain Dna:lla on näitä määräaikaisia liittymiä, telian ja Elisan liittymissä hinta on voimassa sen 24 kk ja ne saa irtisanoa itse ilman ongelmia.
Mitä ”huudattamiseen” tulee, niin Kauppakeskuksissa on oltava koko ajan varuillaan, ettei joudu liittymämyyjän uhriksi.
Liittymiä markkinoidaan hyvin voimakkaasti, joka tarkoittaa, että niitä vaihdetaankin paljon. Itse en välittäisi liittämääni välillä vaihdella, jos vaan operaattori tarjoaisi tarjoushintaansa ilman operaattorin vaihtoa.
Harva sortuu tähän Dna:n määräaikaiseen liittymään ilman selkeästi halvempaa hintaa.
No huudattamisella tarkoitinkin juuri sitä, että pysähtyy niiden liittymämyyjien juttusille. Kyllä minulla ainakin Elisan myyjät ovat valmiita ihan koko ajan päivittämään minulle edullisinta pakettia vaikka Elisan asiakas olenkin. Ei siihen operaattorin vaihtoa ole tarvittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva sortuu tähän Dna:n määräaikaiseen liittymään ilman selkeästi halvempaa hintaa.No huudattamisella tarkoitinkin juuri sitä, että pysähtyy niiden liittymämyyjien juttusille. Kyllä minulla ainakin Elisan myyjät ovat valmiita ihan koko ajan päivittämään minulle edullisinta pakettia vaikka Elisan asiakas olenkin. Ei siihen operaattorin vaihtoa ole tarvittu.
Jostain syystä Dna toimii eri tavalla. Norjan markkinointioppi ei toimi Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
DNA = kakkaa. Suosittelen välttämään.
Minulla nyt sattuu dna toimimaan mökillä parhaiten, elisa huonommin ja telia ei juuri mitenkään. Kaikilla kartan mukaan hyvä peitto, vaan kun ei ole. Siispä otan aina dnan määräaikaisen sopparin. Sen lopussa dna tarjoaa huonompaa kuin edellinen, joten vaihdan kilpailijalle, jolloin dna tarjoaa paremman, palaan takaisin dnalle, jolloin kilpailija tarjoaa paremmin. Palaan kilpailijalle (dna on myynyt määräaikaisen puhelimessa, joten sen voi 14 päivän ajan perua). Dna tsrjoaa vielä paremman sopparin vuodeksi. Tän pidän. Hinta aina edullisempi kuin missään kaupankäytävä tarjouksessa tai alunperin puhelimessa. Uhkailu puheluista ja viesteistä en piittaa, korkeintaan vinoilen takaisin. Viikko ja muutama puhelu, maksaa vaivan.
Sama metodi toimii kaikkiin operaattoreihin. Miksi olla lojaali operaattorille kun he vain lypsävät uskollista asiakasta. Ennen uskollisuudesta palkittiin, nykyään rangaistaan. Pelaan siis heidän ehdoillaan.
Mökin tapauksessa telian masto on suunnalla, josta mökki jää katveeseen, tän on teliakin myöntänyt vänkäyksen jälkeen. Elisa ja dna edullisemman suunnan samassa mastossa, mutta ilmeisesti elisan antennin suuntaus on mökilleni huonompi, ehkä myös tehossa eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva sortuu tähän Dna:n määräaikaiseen liittymään ilman selkeästi halvempaa hintaa.No huudattamisella tarkoitinkin juuri sitä, että pysähtyy niiden liittymämyyjien juttusille. Kyllä minulla ainakin Elisan myyjät ovat valmiita ihan koko ajan päivittämään minulle edullisinta pakettia vaikka Elisan asiakas olenkin. Ei siihen operaattorin vaihtoa ole tarvittu.
Paitsi että saat vielä paremman tarjouksen kun saavat kalastettua kilpailijan asiakkaan takaisinitselleen. Siksi operaattorin vaihto kannattaa myös Elisan tapauksessa. Näin se menee.
Jep. Dna:n hinta on kyllä halpa. Hitaalla netillä ilman EU-dataa koko pakettia on saanut jopa alle kympillä kuussa, mutta yleisesti hinta pyörii 12,90 - 14,90 €/kk. Tällä hinnalla mennään 12 kk, jonka jälkeen tulee nämä uhittelut.
Olen ollut DNAn asiakas pitkään, mutta ei se ole kiveen hakattuna. Määräaikaisen loppuvaiheessa olen kolme 4g-liittymääni kilpailuttanut, ja tähän asti DNAlta olen saanut parhaan tarjouksen. Ilmoitan tässä tilanteessa, että pyydän kaikilta toimijoilta tarjouksen ja paras tarjous voittaa asiakkuuteni. Ja ilmoitan senkin, että mitään jatkokisaa en suostu käymään, vain tämä yksi tarjouskierros huomioidaan. Eli ei pidä pelata myyjien säännöillä vaan omilla aktiivisilla toimintatavoilla!
Minulla on DNA:n laajakaista vain sen takia, kun muilta tarjoajilta olisi saanut samalla hinnalla puolet hitaampia. Enkä ole ainoa alueella, wifissä näkyy vain DNA:n mokkuloita. Hieman vain hirvittää se parin vuoden määräaikaisuus, koska en tiedä asunko tuossa noin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Dna:n hinta on kyllä halpa. Hitaalla netillä ilman EU-dataa koko pakettia on saanut jopa alle kympillä kuussa, mutta yleisesti hinta pyörii 12,90 - 14,90 €/kk. Tällä hinnalla mennään 12 kk, jonka jälkeen tulee nämä uhittelut.
Mulla oli kaksi tälläistä liittymää dna:lla. Lopettivat sen nyt joulukuussa ja pakkovaihto seuraavaksi halvimpaan ja sain sen tarjouksella 17€/kk. Vaihdoin Elisan liittymään missä sain paljon paremman netin, eikä kattoa puheluilla tai viesteillä. Dna:lla olisin joutunut maksamaan niistä vielä erikseen. Niin ja tietty olisin joutunut sitoutumaan dna:n taas vuodeksi tai pariksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ollut hyvin tyytyväinen DNA:n palveluun, määräaikaisia tarjouksia ollut ja aina on soitettu kun tarjous loppuu, että laitetaanko lisää. Nyt yhtäkkiä tulikin aggressiivinen myyntipuhelu, ihan väkisin yritettiin saada ostamaan uusi puhelin, pantiin sanoja suuhun ja väänneltiin asiat nurinperin. Sitten kun en ostanut puhelinta, sanottiin että liittymän tarjous loppuu ja katsottiin muka tiedoista että olen puhunut keskimäärin x minuuttia joka päivä, vaikka en todellakaan soittele kenellekään kun hoidan asiat viesteitse - annettiin ymmärtää että nyt on pakko vaihtaa liittymätyyppiä ja tyrkytettiin muka nopeampi netti ja kaikkea, ja suostuin kun piti jo päästä puhelustakin eroon.
Kotona katsoin omaDNAsta, että puhelinlaskuni tuplaantuu sillä uudella liittymällä ihan vain perusmaksun takia, ja peruin ostoni heti. Vanhaan liittymään en saanut palautettua kun sitä ei kuulemma enää myydä, mutta halvemman sentään sain tilalle. Mikä outoa oli, niin se minulle myyty "uusi" tyyppi oli myös sillä listalla, jossa oli vanhentuneita, ei enää myynnissä olevia liittymätyyppejä. DNA:n omilta sivuilta en edes löytänyt niitä, en vanhaa liittymääni enkä sitä uutta; googlaamalla löysin kyseisen, vanhoja liittymiä koskevan PDF-tiedoston.
Omituiseksi on mennyt. Voi olla että vaihdan, kun taas tulee joku vaahtosuinen puhelu.
Eli suostuit, kun piti päästä puhelusta eroon! Oikea tapa olisi ollut lopettaa puhelu, ei pidä olla lammasmainen!
Kuten sanoin, annettiin ymmärtää että liittymätyyppi loppuu ja jotain on pakko ottaa tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ollut hyvin tyytyväinen DNA:n palveluun, määräaikaisia tarjouksia ollut ja aina on soitettu kun tarjous loppuu, että laitetaanko lisää. Nyt yhtäkkiä tulikin aggressiivinen myyntipuhelu, ihan väkisin yritettiin saada ostamaan uusi puhelin, pantiin sanoja suuhun ja väänneltiin asiat nurinperin. Sitten kun en ostanut puhelinta, sanottiin että liittymän tarjous loppuu ja katsottiin muka tiedoista että olen puhunut keskimäärin x minuuttia joka päivä, vaikka en todellakaan soittele kenellekään kun hoidan asiat viesteitse - annettiin ymmärtää että nyt on pakko vaihtaa liittymätyyppiä ja tyrkytettiin muka nopeampi netti ja kaikkea, ja suostuin kun piti jo päästä puhelustakin eroon.
Kotona katsoin omaDNAsta, että puhelinlaskuni tuplaantuu sillä uudella liittymällä ihan vain perusmaksun takia, ja peruin ostoni heti. Vanhaan liittymään en saanut palautettua kun sitä ei kuulemma enää myydä, mutta halvemman sentään sain tilalle. Mikä outoa oli, niin se minulle myyty "uusi" tyyppi oli myös sillä listalla, jossa oli vanhentuneita, ei enää myynnissä olevia liittymätyyppejä. DNA:n omilta sivuilta en edes löytänyt niitä, en vanhaa liittymääni enkä sitä uutta; googlaamalla löysin kyseisen, vanhoja liittymiä koskevan PDF-tiedoston.
Omituiseksi on mennyt. Voi olla että vaihdan, kun taas tulee joku vaahtosuinen puhelu.
Lisään vielä, että mobiilidata, jonka piti muuttua nopeammaksi, oli ihan yhtä hidas kuin ennenkin...
Se on se ja sama, onko liittymä 50, 100 vaai 200 Mb/s, kun puhelin ei pysty kuin 20 Mb/s
Näin on. Se ei estä myyjiä myymästä ja hehkuttamasta asiaa.
Valehtelu numeron vaihtumisesta tepsii vanhuksiin, jotka eivät uskalla vaihtaa liittymää.
Kannattaa miettiä, kenen palveluita käyttää.
DNA on agressiivinen kaikin tavoin. Vältän sitä kuin ruttoa ja koleraa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsitkö nyt, vai osaako joku selittää tämän paremmin?
Kaikilla operaattoreilla on tällainen hinnasto käytössään:
1. (kallein) vanhat asiakkaat - alennus 0%
2. uudet asiakkaat - alennus 25%
3. vanha asiakas muuttamassa kilpailijalle - alennus 50%
Kannattaa ottaa määräaikainen sopimus. Sopimuksen loppuvaiheessa vaihto kilpailijalle, mutta älä aktivoi liittymää laittamalla simmiä puhelimeen, vaan odota että vanha operaattorisi soittaa ja tekee sinulle tarjouksen josta ei voi kieltäytyä.
En kyllä ymmärrä tätä vanhoilla asiakkailla rahastamista.
Kuntosaleista ne menestyvät, kenellä on uskollisimmat asiakkaat. Parhaimmat antavat uusien asiakkaiden tarjoukset myös nykyisille asiakkailleen.
Operaattorien ansaintalogiikka perustuu mahdollisimman suureen asiakasmäärään, kiinteät kulut eivät kasva samassa suhteessa asiakasmäärän kanssa. Mitä useampi palvelusta maksaa, sitä enemmän operaattorille jää rahaa.
Valehtelu ja asiakkaiden älykkyyden aliarviointi osoittavat täydellistä ymmärtämättömyyttä ja huonoa pelisilmää.
Et taida ymmärtää oikein muutakaan.
Tässä näette tyypillisen DNA:n asiakkaan. Kaikki, jotka asioista jotain tajuavat ovat vaihtaneet muualle.