Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liittymän vaihto DNA:lta, törkeää valehtelua asiakkaalle

Kuuluvuuskartta
01.01.2020 |

Vaihdoin määräaikaisen liittymäni DNA:lta Telialle määräaikaisuuden päätyttyä. En saanut jatkettua liittymääni enää tarjoushinnalla, mikä jo itsessään on outoa.
DNA:lta alkoi tulla uhkaavan sävyisiä viestejä, joissa kerrottiin, että numeroni vaihtuu ja että joudun maksamaan liittymän maksut määräaikaisuuden loppuun... liittymäni määräaikaisuus oli siis jo päättynyt.
DNA:lta soitettiin liittymän vaihdon jälkeen ja tarjottiin halvempaa, mutta määräaikaista liittymää. Tätä en tietenkään enää ottanut, pääosin uhkailevan ja valheellisen viestinnän jälkeen.
Osaako joku kertoa, mistä tämmöinen valehtelu numeron vaihtumisesta johtuu? Osa varmasti jatkaa DNA:n kanssa, ainakin jos uskoo menettävänsä oman puhelinnumeronsa.
Pidin DNA:ta ennen mainiona operaattorina, asiakaspalvelu oli asiallista ja yhteydet toimivia. Viimeisten kokemusteni jälkeen palaaminen asiakkaaksi on epätodennäköistä.
Olisiko omistuspohjan muutoksella osuutta asiaan? Valehtelu ei ole perinteisesti kuulunut kotimaiseen asiakaspalveluun, ainakaan ihan tässä muodossaan.
Onko kellään muulla samoja kokemuksia?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran DNA on esillä asiakaspalvelun ongelmista...

Onko jollain vaihtunut numero, kun on vaihtanut operaattoria?

Vierailija
42/94 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda Elisaan. Heillä ei ole määräaikaisia sopimuksia. Lain mukaan niitä ei kai saisi edes olla enää, sillä ne estävät kilpailua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda Elisaan. Heillä ei ole määräaikaisia sopimuksia. Lain mukaan niitä ei kai saisi edes olla enää, sillä ne estävät kilpailua.

Onko totta, että laissa olisi kielto määräaikaisuudelle? Kuulostaa kyllä järkevältä ja loogiselta, koskapa muilla määräaikaisuutta ei ole.

Vierailija
44/94 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on hieman samanlaista. DNA soittaa ja uhkailee ja vaatii ostamaan lisäpaljeluja tai kostavat sulkemalla palvelut. Taidankin siirtyä kilpailujalle.

Vierailija
45/94 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasi DNA ennenkin. Tästä on nyt jo noin 10 v aikaa, mutta silloin mokkulan alkuvuosina hankin sellaisen. Kun soitin asiakaspalveluun ja valitin nopeuden olevan vain 3-10% mainostetusta (10 % oli vielä ok perusasiointiin, mutta oli 3 % täysin käyttökelvoton), asiakaspalvelija sanoi vähän holhoavaan sävyyn mainostetun nopeuden olevan maksiminopeus ja korosti hitaamman nopeuden olevan täysin normaalia. En nyt suoranaisesti boikotoi DNA:ta tämän takia, mutta kahdesta (lähes) yhtä hyvästä tarjouksesta valitsen aina muun kuin DNA:n. Vaikka muidenkin operaattorien kanssa on silloin tällöin ollut ongelmia, yksikään ei ole jättänyt niin vahvaa negatiivista mielikuvaa kuin DNA.

Vierailija
46/94 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli 9 vuotta sitten DNA:n liittymät työpuhelimiin. Silloin kuuluvuus oli ala-arvoista, jopa Helsingissä, kanta-kaupungissa oli katvealuetta, jossa kuuluvuutta ei ollut.

Asiakaspalvelussa kiistivät asian, vedoten kuuluvuusaluekarttoihin. No, jostain syystä tietyillä alueilla työskentelevät saivat vaihtaa Elisan liittymiin.

Tälläistä ongelmaa ei liene enää, mutta palaute asiakaspalvelusta jäi kyllä ikuisesti mieleen.

Vierailija
47/94 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut DNAn asiakas pitkään, mutta ei se ole kiveen hakattuna. Määräaikaisen loppuvaiheessa olen kolme 4g-liittymääni kilpailuttanut, ja tähän asti DNAlta olen saanut parhaan tarjouksen. Ilmoitan tässä tilanteessa, että pyydän kaikilta toimijoilta tarjouksen ja paras tarjous voittaa asiakkuuteni. Ja ilmoitan senkin, että mitään jatkokisaa en suostu käymään, vain tämä yksi tarjouskierros huomioidaan. Eli ei pidä pelata myyjien säännöillä vaan omilla aktiivisilla toimintatavoilla!

👆

👌pro-Asiakas

Vierailija
48/94 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DNA on agressiivinen kaikin tavoin. Vältän sitä kuin ruttoa ja koleraa.

Ettei nyt menisi ihan Dna:n lyttäämiseksi, kerron viimeisestä omasta kokemuksestani.

Dna laittoi (hyvissä ajoin) postia, että liittymätyyppini päivitetään ja hintakin nousee melkoisesti. Katsoin kilpailijalta (Telia) hyvän tarjouksen. Vaihdoin siihen. Dna otti yhteyttä ja lupasi tarjota paremman. Asia jäi kesken, kun halusin ensin konsultoida k.o. liittymän haltijaa l. poikaani. Parin päivän päästä toinen Dna-myyjä soitti iltayhdeksältä. Hän hoiti asian loppuun, sain tosiaan paremman tarjouksen ja pidin liittymän edelleen Dna:lla. Ei tarvinnut vaihtaa sim-korttiakaan. Lopuksi hän jopa kiitti, että vastasin puheluun 👌

Katsotaan sitten vuoden päästä uudelleen. Nykyistä liittymää en aio missään tapauksessa jatkaa pidempään, kun hinta nousee 200%. Eli etuhintani todella kilpailukykyinen! Dnan myyjä sanoi, että tekevät sitten uuden tarjouksen, niin ei tarvi vaihtaa muualle.

Vierailija
49/94 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vastaava kokemus. Olen ollut Dna:n asiakas ”aina”. Viimeinen puhelu heiltä enkä saanut millään loppumaan sitä. Laitoin puhelun lopulta kaiuttimeen, koska miesmyyjä alkoi suuttumaan, jankkasi vaan. Ja siis olin heillä jo asiakkaana, nyt olisi pitänyt uusia sopimus, minkä olisin automaattisesti tehnyt ilman tätä jankkaavaa myyjää. Valehteli myös ja oli lopussa todella ikävä. Vaihdoin sitten Elisaan ja dna:lta tuli tekstari, että vastaa tähän, jos haluat, että otamme yhteyttä. En vastannut ja seuraavat pari päivää dna:lta soitetiin silti. Valitettavasti olin silloin aina töissä, joten en päässyt kertomaan miksi vaihdoin liittymää toiseen yhtiöön.

Olikohan meillä sama myyjä? Itse estin numeron ja laitoin todella suorasanaisen palautteen. Liittymän vaihdoin myös pois. Jäi niin ikävä maku suuhun myyjän tuputtamisesta ja suuttumisesta kun halusin miettiä ennen kuin tilaan mitään. Kyseinen henkilö ei sentään valehdellut mutta DNA:n myymällä sekin on tullut koettua. Minulle yritettiin kivenkovaan väittää ettei erästä tarjousta ole olemassa vaan minun on maksettava huomattavasti enemmän (liittyi taloyhtiölaajakaistaan). Vaikka kuinka pyysin tarkistamaan uudestaan ja uudestaan )koska tiesin olevani oikeassa) myyjä yritti saada minut maksamaan korkeamman hinnan. Lopulta jouduin lähtemään pois ja hoitamaan asian toisen DNA:n myyjän kanssa.

Vierailija
50/94 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut DNAn asiakas pitkään, mutta ei se ole kiveen hakattuna. Määräaikaisen loppuvaiheessa olen kolme 4g-liittymääni kilpailuttanut, ja tähän asti DNAlta olen saanut parhaan tarjouksen. Ilmoitan tässä tilanteessa, että pyydän kaikilta toimijoilta tarjouksen ja paras tarjous voittaa asiakkuuteni. Ja ilmoitan senkin, että mitään jatkokisaa en suostu käymään, vain tämä yksi tarjouskierros huomioidaan. Eli ei pidä pelata myyjien säännöillä vaan omilla aktiivisilla toimintatavoilla!

Minulla ei toiminut :D myyjä suuttui kun sanoin käyväni läpi eri vaihtoehdot, sanoi "no anteeksi kun häiritsin" tosi ikävällä äänensävyllä ja puhelu loppui. Kun sitten vaihdoin operaattoria sain perääni vain monta "muista sitten että joudut maksamaan määräaikaisen sopparin loppuun asti" viestiä enkä mitään muuta :D eipä tullut ikävä DNA:ta.

Vierailija
51/94 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko totta, että laissa olisi kielto määräaikaisuudelle? Kuulostaa kyllä järkevältä ja loogiselta, koskapa muilla määräaikaisuutta ei ole.

Määräaikaisia sopimuksia SAA olla, mutta se sopimus ei koske ko. numeroa.

Eli rautalangasta:

Puhelinnumero esim. 040-1234567 siirretään (tai avataan uutena numerona) DNA:lle 24kk määräaikaisena sopimuksena joka maksaa 22,90e/kk.

Kun on mennyt 6kk, jostain syystä (esim. saa työpuhelimen/haluaa erilaisen liitttymän tmv.) haluaa siirtää _numeron_ esim. Elisalle/Telialle, niin tuon numeron 040-1234567 SAA PITÄÄ, mutta sopimus tulee maksaa loppuun.

Käytännössä menee niin, että DNA avaa kokonaan joko uuden numeron josta maksetaan sitten se 22,90e/kk seuraavat 18kk joka kuukausi (24kk määräaikainen sopimus --> josta 6kk oli jo mennyt) TAI voi maksaa sen jäljellä olevan summan (22,90e X 18kk) könttänä, eli n.412e pois, jolloin joka kuukausi ei laskuja enää tule.

Ennen se numero oli panttina, eli oli pakko vaihtaa numeros jos mieli vaihtaa liittymää kesken määräaikaisuuden.

Määräaikaiset sopimukset on aika hölmöjä, voi saada hyvän tarjoushinnan, mutta sitten on jumissa niiden kanssa vaikka saisi muutoin (esim. työ) halvemman (jopa ilmaisen) liittymän.

Vierailija
52/94 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, niillä varmaan hirveesti tutisee housun puntit pelosta, että jätätkö ne!

Ei niitä hirveästi kuule kiinnosta yksi asiakas. Ne tarjoaa edullisemman hinnan tai sitten ei.

Sä varmaan luulet, että ne kirjoittaa johonkin ylös tuon sun VAATIMUKSEN ja tarkkaan vielä harkitsee minkälaista tarjousta ne sulle tarjoo. Voi hyvää päivää sentään. Ne tarjoaa sulle mitä tarjoo ja sä otot sen tai et.

Puhut seuraavan operaattorin kanssa ja se ei kuulosta hyvältä niin palaat ensimmäiselle operaattorille, joka on jo uhohtanut sen tarjouksen  mitä ne sulle aiemmin lupasi. Ei ne niitä sinulle tarjotuja hintoja kuule mihinkään ylös kirjoittele. Siellä on tarjoukset voimassa tietyn aikaa (uusille/vanhoille asikkaille) ja tarjouksen mentyä se on  kuule voi voi.

Kaikkea täälläkin kuvitellaan. Operaattoreiden elämä ei ole kiinni sun asiakkuudesta, eikä kahdestakaan.

Anna mä arvaa olet joku "vanhempi rouva", joka vielä kuvittelee pyörittäväsä vanhoja konnia (operaattoreita).

Itselläni on kovat ja vertailykykyiset hinnat, kilpailuttamisen johdosta, mutta rajansa kaikella noissa vanhempien rouvien kuvitelmissa.

Joku täällä mainitsi, että hänellä on +10e/kk se hitain (0.5  -1M) rajaton netti + rajattomat puh/txt.

Itselläni menee sama paketti tuonne 200M ja hinta on sama. Eli kilpailutettua on osattu, ilman rouvien kuvitelmia.

Vierailija
53/94 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

👆

👌pro-Asiakas

Höpö höpö. Itsellesikö kirjoitit kannustusviestin? Et ole nähnytkään Pro!

Vierailija
54/94 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, niillä varmaan hirveesti tutisee housun puntit pelosta, että jätätkö ne!

Ei niitä hirveästi kuule kiinnosta yksi asiakas. Ne tarjoaa edullisemman hinnan tai sitten ei.

Sä varmaan luulet, että ne kirjoittaa johonkin ylös tuon sun VAATIMUKSEN ja tarkkaan vielä harkitsee minkälaista tarjousta ne sulle tarjoo. Voi hyvää päivää sentään. Ne tarjoaa sulle mitä tarjoo ja sä otot sen tai et.

Puhut seuraavan operaattorin kanssa ja se ei kuulosta hyvältä niin palaat ensimmäiselle operaattorille, joka on jo uhohtanut sen tarjouksen  mitä ne sulle aiemmin lupasi. Ei ne niitä sinulle tarjotuja hintoja kuule mihinkään ylös kirjoittele. Siellä on tarjoukset voimassa tietyn aikaa (uusille/vanhoille asikkaille) ja tarjouksen mentyä se on  kuule voi voi.

Kaikkea täälläkin kuvitellaan. Operaattoreiden elämä ei ole kiinni sun asiakkuudesta, eikä kahdestakaan.

Anna mä arvaa olet joku "vanhempi rouva", joka vielä kuvittelee pyörittäväsä vanhoja konnia (operaattoreita).

Itselläni on kovat ja vertailykykyiset hinnat, kilpailuttamisen johdosta, mutta rajansa kaikella noissa vanhempien rouvien kuvitelmissa.

Joku täällä mainitsi, että hänellä on +10e/kk se hitain (0.5  -1M) rajaton netti + rajattomat puh/txt.

Itselläni menee sama paketti tuonne 200M ja hinta on sama. Eli kilpailutettua on osattu, ilman rouvien kuvitelmia.

Sama täällä.

Vierailija
55/94 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain ilmaisen kokeilun noista palveluista erään oston yhteydessä, mutta juju oli siinä, että ne piti itse käydä perumassa ennen kokeilun loppumista. Kuinkakohan monelta unohtuu tuollainen ja maksaa sitten käyttämättömistä palveluista?

Mulle kävi näin kun otin puhelinliittymän Telialta,kauppasivat kaupanpäälle tvkanavapakettia.Liittymän käyttöönotto peruuntui ja tietenkään en ottanut sitä ilmaista kaupanpäällistä käyttöön.Nyt sitten satelee laskuja koska en ole perunut pakettia.Huonoa asiakaspalvelua Telialta vielä lisäksi.Kaikki Telian myyjät kierrän kaukaa tästä lähtien.

Vierailija
56/94 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DNA = kakkaa. Suosittelen välttämään.

Minulla nyt sattuu dna toimimaan mökillä parhaiten, elisa huonommin ja telia ei juuri mitenkään. Kaikilla kartan mukaan hyvä peitto, vaan kun ei ole. Siispä otan aina dnan määräaikaisen sopparin. Sen lopussa dna tarjoaa huonompaa kuin edellinen, joten vaihdan kilpailijalle, jolloin dna tarjoaa paremman, palaan takaisin dnalle, jolloin kilpailija tarjoaa paremmin. Palaan kilpailijalle (dna on myynyt määräaikaisen puhelimessa, joten sen voi 14 päivän ajan perua). Dna tsrjoaa vielä paremman sopparin vuodeksi. Tän pidän. Hinta aina edullisempi kuin missään kaupankäytävä tarjouksessa tai alunperin puhelimessa. Uhkailu puheluista ja viesteistä en piittaa, korkeintaan vinoilen takaisin. Viikko ja muutama puhelu, maksaa vaivan.

Sama metodi toimii kaikkiin operaattoreihin. Miksi olla lojaali operaattorille kun he vain lypsävät uskollista asiakasta. Ennen uskollisuudesta palkittiin, nykyään rangaistaan. Pelaan siis heidän ehdoillaan.

Mökin tapauksessa telian masto on suunnalla, josta mökki jää katveeseen, tän on teliakin myöntänyt vänkäyksen jälkeen. Elisa ja dna edullisemman suunnan samassa mastossa, mutta ilmeisesti elisan antennin suuntaus on mökilleni huonompi, ehkä myös tehossa eroa.

El tarvi olla mökilläkään että Telia ei toimi,täälläkin muutama km taajaman keskutasta ja Telian liittymällä ei tee mitään.

Vierailija
57/94 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia moi-liittymistä? Onko kuuluvuus OK ja onko häiritsevää uhkailua?

Hinta ainakin on maltillinen.

Vierailija
58/94 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

telia pakottaa vanhuksia asiakkiseen valheilla

Vierailija
59/94 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pojan liittymään lisätty jokin salaperäinen käyttömaksu... 96e lasku oli maksumuikkarissa muuttunut 110e... Kaikkee muuta pientä.

Mukava työllistää kuluttajanturvaa. Monenkin turhan myyjän toimesta.

Vierailija
60/94 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lähetettiin pitkään paperilaskuja joista veloitettiin aina 5e vaikka olin sopinut että hoidan asiat netin itsepalvelussa, jostain syystä laskut hävisivät sieltä kokonaan eli en pystynyt maksamaan ajoissa - saivat pistää paperilaskun jossa vähintään 10e ylimääräistä muistutus ja myöhästymiskuluja.

Irtisanoin liittymän. Lähettivät monta kuukautta laskuja liittymästä joka ei ollut käytössä, joista osan maksoin kun en halunnut muistutus laskuja eikä ollut aikaa alkaa tappelemaan. Kun vihdoin sain netin kautta jonkun langoille niin asiakaspalvelu totesi tylysti no sori ja eivät kuulema korvaa turhaan maksettuja laskuja.

Aiemminkin ollut ongelmia laskutuksessa, irtisanomisessa ja ylipäätään koko lafkassa.

Nuo vedättää minkä kerkeävät. Ei ikinä enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän