Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liittymän vaihto DNA:lta, törkeää valehtelua asiakkaalle

Kuuluvuuskartta
01.01.2020 |

Vaihdoin määräaikaisen liittymäni DNA:lta Telialle määräaikaisuuden päätyttyä. En saanut jatkettua liittymääni enää tarjoushinnalla, mikä jo itsessään on outoa.
DNA:lta alkoi tulla uhkaavan sävyisiä viestejä, joissa kerrottiin, että numeroni vaihtuu ja että joudun maksamaan liittymän maksut määräaikaisuuden loppuun... liittymäni määräaikaisuus oli siis jo päättynyt.
DNA:lta soitettiin liittymän vaihdon jälkeen ja tarjottiin halvempaa, mutta määräaikaista liittymää. Tätä en tietenkään enää ottanut, pääosin uhkailevan ja valheellisen viestinnän jälkeen.
Osaako joku kertoa, mistä tämmöinen valehtelu numeron vaihtumisesta johtuu? Osa varmasti jatkaa DNA:n kanssa, ainakin jos uskoo menettävänsä oman puhelinnumeronsa.
Pidin DNA:ta ennen mainiona operaattorina, asiakaspalvelu oli asiallista ja yhteydet toimivia. Viimeisten kokemusteni jälkeen palaaminen asiakkaaksi on epätodennäköistä.
Olisiko omistuspohjan muutoksella osuutta asiaan? Valehtelu ei ole perinteisesti kuulunut kotimaiseen asiakaspalveluun, ainakaan ihan tässä muodossaan.
Onko kellään muulla samoja kokemuksia?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritin irtisanoa DNAn kanavapakettia. Olihan se vaikeaa, enkä vieläkään ole varma onnistuinko.

Ensin yritin netin kautta ja sitten myymälästä.

Irtisanominen ja päättymisaika eivät ilmene mistään...

joku siellä takkuaa, en ihan tajua.

Vierailija
2/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin DNA:n kanavapaketin netistä. Vuoden päästä huomasin että vielä menee joku 5e/kk maksu jostain ihme kortista. Kävin klikkailemassa senkin alas. Kortti oli ollut aluksi ilmainen ja muuttunut mitään kyselemättä lennosta maksulliseksi.

Vaikeaa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa kanavapaketin hinta pompsahti yhtäkkiä kalliimmaksi.Lopetettuamme sen rupesivat karhuamaan jo maksettua digiboxia uudestaan.Onneksi asia selvisi.Silti emme osta tuolta enään mitään.

Vierailija
4/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ilmaisen kokeilun noista palveluista erään oston yhteydessä, mutta juju oli siinä, että ne piti itse käydä perumassa ennen kokeilun loppumista. Kuinkakohan monelta unohtuu tuollainen ja maksaa sitten käyttämättömistä palveluista?

Vierailija
5/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin DNA:n kanavapaketin netistä. Vuoden päästä huomasin että vielä menee joku 5e/kk maksu jostain ihme kortista. Kävin klikkailemassa senkin alas. Kortti oli ollut aluksi ilmainen ja muuttunut mitään kyselemättä lennosta maksulliseksi.

Vaikeaa on.

Tämä johtuu siitä, ettet ole vaivautunut lukemaan sopimusehtoja. Niissä on todennäköisesti kerrottu, että vuoden maksuttoman kauden jälkeen sopimus jatkuu normaalihintaisena, ellei sopimusta ole irtisanottu. Tämähän on ihan normaali toimintatapa kaikenlaisissa liittymissä ja ohjelmapaketeissa.

Itse merkkaan määräaikaisten sopimusten voimassaolot sähköiseen kalenteriini. Sitten vain lyhyet neuvottelut ennen määräajan umpeutumista. Jos tulos ei tyydytä, sitten irtisanon sopimuksen ja etsin uuden vastaavan palvelun.

Vierailija
6/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa on.

Tämä johtuu siitä, ettet ole vaivautunut lukemaan sopimusehtoja. Niissä on todennäköisesti kerrottu, että vuoden maksuttoman kauden jälkeen sopimus jatkuu normaalihintaisena, ellei sopimusta ole irtisanottu. Tämähän on ihan normaali toimintatapa kaikenlaisissa liittymissä ja ohjelmapaketeissa.

Itse merkkaan määräaikaisten sopimusten voimassaolot sähköiseen kalenteriini. Sitten vain lyhyet neuvottelut ennen määräajan umpeutumista. Jos tulos ei tyydytä, sitten irtisanon sopimuksen ja etsin uuden vastaavan palvelun.

Jatkoa vielä... Lisäksi DNAn sivulla selitetään ja näytetään jopa aikajanoilla sopimusten tilanne, jos et osaa päivämääriä lukea! Eli DNAn omille sivuille kirjautumalla sopimustilanteet selviävät. Kun joka puolelle nykyään joutuu tekemään kaikenlaisia sopimuksia, niin on kyllä hyvä oppia niitä hallitsemaankin, eikä omista tonttuiluista syytellä muita!

Vierailija
7/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollut hyvin tyytyväinen DNA:n palveluun, määräaikaisia tarjouksia ollut ja aina on soitettu kun tarjous loppuu, että laitetaanko lisää. Nyt yhtäkkiä tulikin aggressiivinen myyntipuhelu, ihan väkisin yritettiin saada ostamaan uusi puhelin, pantiin sanoja suuhun ja väänneltiin asiat nurinperin. Sitten kun en ostanut puhelinta, sanottiin että liittymän tarjous loppuu ja katsottiin muka tiedoista että olen puhunut keskimäärin x minuuttia joka päivä, vaikka en todellakaan soittele kenellekään kun hoidan asiat viesteitse - annettiin ymmärtää että nyt on pakko vaihtaa liittymätyyppiä ja tyrkytettiin muka nopeampi netti ja kaikkea, ja suostuin kun piti jo päästä puhelustakin eroon. 

Kotona katsoin omaDNAsta, että puhelinlaskuni tuplaantuu sillä uudella liittymällä ihan vain perusmaksun takia, ja peruin ostoni heti. Vanhaan liittymään en saanut palautettua kun sitä ei kuulemma enää myydä, mutta halvemman sentään sain tilalle. Mikä outoa oli, niin se minulle myyty "uusi" tyyppi oli myös sillä listalla, jossa oli vanhentuneita, ei enää myynnissä olevia liittymätyyppejä. DNA:n omilta sivuilta en edes löytänyt niitä, en vanhaa liittymääni enkä sitä uutta; googlaamalla löysin kyseisen, vanhoja liittymiä koskevan PDF-tiedoston.

Omituiseksi on mennyt. Voi olla että vaihdan, kun taas tulee joku vaahtosuinen puhelu.

Vierailija
8/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ollut hyvin tyytyväinen DNA:n palveluun, määräaikaisia tarjouksia ollut ja aina on soitettu kun tarjous loppuu, että laitetaanko lisää. Nyt yhtäkkiä tulikin aggressiivinen myyntipuhelu, ihan väkisin yritettiin saada ostamaan uusi puhelin, pantiin sanoja suuhun ja väänneltiin asiat nurinperin. Sitten kun en ostanut puhelinta, sanottiin että liittymän tarjous loppuu ja katsottiin muka tiedoista että olen puhunut keskimäärin x minuuttia joka päivä, vaikka en todellakaan soittele kenellekään kun hoidan asiat viesteitse - annettiin ymmärtää että nyt on pakko vaihtaa liittymätyyppiä ja tyrkytettiin muka nopeampi netti ja kaikkea, ja suostuin kun piti jo päästä puhelustakin eroon. 

Kotona katsoin omaDNAsta, että puhelinlaskuni tuplaantuu sillä uudella liittymällä ihan vain perusmaksun takia, ja peruin ostoni heti. Vanhaan liittymään en saanut palautettua kun sitä ei kuulemma enää myydä, mutta halvemman sentään sain tilalle. Mikä outoa oli, niin se minulle myyty "uusi" tyyppi oli myös sillä listalla, jossa oli vanhentuneita, ei enää myynnissä olevia liittymätyyppejä. DNA:n omilta sivuilta en edes löytänyt niitä, en vanhaa liittymääni enkä sitä uutta; googlaamalla löysin kyseisen, vanhoja liittymiä koskevan PDF-tiedoston.

Omituiseksi on mennyt. Voi olla että vaihdan, kun taas tulee joku vaahtosuinen puhelu.

Lisään vielä, että mobiilidata, jonka piti muuttua nopeammaksi, oli ihan yhtä hidas kuin ennenkin...

Vierailija
9/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joulun jälkeen perjantaina ostamassa puhelimen. Kassalla haluttiin käydä läpi kaikki liittymäni ja ehdotettiin siirtymistä edullisempiin. Kieltäydyin. Lauantaina oli lasteni liittymät suljettu noin vain ilman mitään perusteita ja kun ryhdyin selvittämään asiaa, niin minulle kerrottiin, että olin itse allekirjoituksellani vahvistanut tämän. Intin, että en puhelimen oston yhteydessä allekirjoittanut mitään ja pyysin saada nähdä tuon salaperäisen irtisanomisilmoituksen. Ei löytynyt. Lasten puhelimien vanhoja liittymiä ei voinut avata uudestaan, tilalle tarjottiin kalliimpia vaihtoehtoja.

Eli jos et DNA:n kanssa vapaaehtoisesti vaihda kalliimpaan, niin se tehdään pakotetusti.

Lasten puhelimissa on nyt Elisan liittymät.

Vierailija
10/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vastaava kokemus. Olen ollut Dna:n asiakas ”aina”. Viimeinen puhelu heiltä enkä saanut millään loppumaan sitä. Laitoin puhelun lopulta kaiuttimeen, koska miesmyyjä alkoi suuttumaan, jankkasi vaan. Ja siis olin heillä jo asiakkaana, nyt olisi pitänyt uusia sopimus, minkä olisin automaattisesti tehnyt ilman tätä jankkaavaa myyjää. Valehteli myös ja oli lopussa todella ikävä. Vaihdoin sitten Elisaan ja dna:lta tuli tekstari, että vastaa tähän, jos haluat, että otamme yhteyttä. En vastannut ja seuraavat pari päivää dna:lta soitetiin silti. Valitettavasti olin silloin aina töissä, joten en päässyt kertomaan miksi vaihdoin liittymää toiseen yhtiöön.

Vierailija
11/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli suostuit, kun piti päästä puhelusta eroon! Oikea tapa olisi ollut lopettaa puhelu, ei pidä olla lammasmainen!

Vierailija
12/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut DNA boikotissa jo kymmenkunta vuotta, ja samasta syystä kuin monella muulla täällä: reklamaatiotilanteessa asiakaspalvelua ei saa eikä ongelmia edes yritetä ratkaista asiallisesti.

Vierailija
13/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt liittymän vaihtoa DNA:n, mutta kun tätä ketjua lukee, niin en ehkä taida. Mihin sitten kannattaisi liittymä vaihtaa? Nykyinen liittymäni on Telia.

Vierailija
14/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää valitus sinne noista jokaisesta. Ja varsinkin se ap jolla uhkaavia viestejä. Mene paikanpäälle ja pyydä joku myyjästä vastuullisempi paikalle. Kysy, kerro, kuuntele mitä vastaa. Jos siellä on joku idiootti töissä niin saavat tietää. Jos on myyntikikka, niin yhteys is, niin tulee julkisuuteen.

Vierailija
15/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sattui Dna:n kanssa hyvin erikoinen tapaus. Työpaikan vaihdon yhteydessä sain mahdollisuuden pitää entinen Työnumero itselläni. Liittymä oli ollut Dna:lta ja sinne se olisi pitänyt myös avata.

En avannut liittymää, en tarvinnut sitä.

Vuoden päästä sain yllättäen Dna:lta laskun avaamattoman liittymän kk-maksuista!!

Soitin Dna:lle, jossa minun väitettiin ottaneen kyseisen liittymän! Kielsin asian, enkä suostunut maksamaan laskua. Seuraavana päivänä asiakaspalvelijan esimies soitti minulle, hän vaati minua maksamaan laskun. Pyysin saada nähtäväkseni liittymää koskevan sopimuksen, tätä ei tietenkään parin päivän etsimisen jälkeen löytynyt.

Nyt lasku olisi puolitettu, ”riitä puoliksi” -periaatteella. Naureskelin puhelimessa, ettei tässä riidasta ole kyse.

Seuraavana päivänä minulle soitettiin, ettei laskua tarvitse maksaa, kunhan irtisanon liittymän. En suostunut, koska en ollut liittymäsopimusta tehnyt.

Muutaman puhelun jälkeen Dna poisti liittymän, jota en siis koskaan ollut avannut...!!?

Koskaan minulle ei selvinnyt mistä tässä oli kyse, on varmaan haluttu kaunistella liittymämääriä tms.

Vierailija
16/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Miksi sinun olisi pitänyt saada DNA:lta tarjoushinta määräaikaisen sopimuksen jälkeen, jos vaihdoit Telialle? 

Vierailija
17/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yritettiin myydä puhelimitse jotain Ethernet-nettiliittymää, vaikka asunnossani ei ole siihen edes mahdollisuuttakaan. Myyjän mukaan olen hieman tyhmä, koska en tiedä mikä on liitäntäkaappi ja en tajua, että Ethernet-liitin on neliö, joka on voitu asentaa asuntooni poissaollessani.

Lisäksi myyjä yritti laittaa minulle 900 euron älypuhelinta, koska hän näkee tiedoistaan, että käytän mobiilidataa.

Jäi kummatkin kaupat tekemättä. Harmittaa, että en irtisanonut kaikkia liittymiäni - puhelinliittymään tuli ostettua vuosi jatkoaikaa....

Vierailija
18/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että mobiilidata, jonka piti muuttua nopeammaksi, oli ihan yhtä hidas kuin ennenkin...

Se on se ja sama, onko liittymä 50, 100 vaai 200 Mb/s, kun puhelin ei pysty kuin 20 Mb/s

Vierailija
19/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Elisan myyjä liittymää vaihtaessani nimenomaan varoitti DNA:n uhkailuviesteistä, että niistä ei kannata välittää. Minulla oli tilanne siis se, että minulla oli DNA:n määräaikainen liittymä ja Elisan liittymä sovittiin avattavaksi silloin kun DNA:n sopimus päättyy. Sitten tulikin viestejä, että olen velvollinen maksamaan DNA:n liittymästä vaikka Elisan kanssa on tehty sopimus. Tästä ilmeisesti oli tarkoitus tulla uhkaava vaikutelma, että joudun vielä maksamaan DNA:n liittymää vielä vaihtumisen jälkeenkin, mutta Elisan myyjä kertoi, että se velvollisuus jatkuu vain määräaikaisuuden loppuun asti ja sehän menee niin joka tapauksessa, kun Elisan liittymä aukeaakin vasta silloin. 

Vierailija
20/94 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän on operaattorien idiotismista, jossa tarjoukset koskevat vain uusia asiakkaita. Kaikilla operaattoreilla on samankaltainen tarjous, mutta Dna ei anna sitä nykyisille asiakkailleen, ennen kuin he tekevät uuden sopimuksen kilpailijan kanssa.

Ymmärsitkö nyt, vai osaako joku selittää tämän paremmin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi