Tämän takia vanhempi mies on parempi kuin oman ikäinen
Tässä oma kokemukseni. Voitte kertoa omia kokemuksia jos sellaisia on. Itse tiesin jo kauan sitten, että haluan vanhemman miehen. Perusteeni oli esimerkiksi se, että kuvittelin ettei vanhempi mies katsele muita naisia kaupungilla toisin kuin oman ikäiseni. Minulla ei ollut tuolloin vielä kokemusta vanhemmista miehistä. Monet sanoivat tietäväisesti, että kyllä ne vanhat aivan yhtä paljon katselevat naisia kuin nuoretkin. Tätä en uskonut, vaikka toki teoriassa se voikin olla mahdollista. Minä vain jotenkin tiesin, että vanhempi mies sopisi minulle parhaiten.
Sitten lopulta löysin vanhemman miehen, joka vaikutti muutenkin sopivalta. Vaikka puhun ikäerosta tässä, niin en oikeastaan koskaan miettinyt ikäeroa. Minä vaan himoitsin kyseistä miestä joka sattui olemaan vanhempi. Lopulta kehtasin ottaa yhteyttä, vaikka en tiennyt edes onko mies varattu vai ei. Ajattelin, ettei minulla ole menetettävää. Ehkä he saisivat vaimonsa kanssa sitten yhdessä nauraa minun iskuyrityksilleni. Yllätyksekseni mies vastasi ja oli itsekin jo pian täysillä mukana. Tällaista en ollut koskaan kokenut oman ikäisteni tai vain vähän vanhempien miesten kanssa. Eli siis kiinnostus vaikuttikin täysin molemminpuoliselta.
Kaikki vaikutti ihan täydelliseltä. Ravintoloissa mies ei katsellut vieraisiin pöytiin tai tarjoilijoita, toisin kuin ex-mieheni. Välillä oikein hätkähdin kun huomasin hänen katselevan vain minua ja näyttävän vielä nauttivan seurastani, toisin kuin ketkään ikäiseni miehet jotka näyttivät aina jotenkin hieman hermostuneilta julkisilla paikoilla minun seurassani.
Muutenkin kaikki mitä olin koskaan osannut toivoa parisuhteelta, toteutui tämän miehen kanssa. Vaikka olin siis kuvitellut, että sellainen voi toteutua vain unelmissa, ei tosielämässä. Siis kaikki sellaiset pienetkin asiat, kuten että mies puolustaisi minua joissakin tilanteissa, ei pelkäisi liikaa vanhempiaan, kavereita, hänen tai minun sukulaisia yms., auttaa takin päälle, vie matkoille jne jne. Siis varmasti monet kokevat näitä oman ikäistenkin kanssa, mutta minä en koskaan.
Elämänkokemus muutenkin näkyy ihan eri tavalla, ja tieto eri asioista. Kertoessani vaikka jostain huolesta mies oikeasti kyseli kiinnostuneena ja osasi poimia tärkeimmät pointit pitkästäkin jaarituksesta. Nuorempi mies taas jättää selviytymään yksin ja sanoo korkeintaan ”no voi harmi” eikä jaksa päätään vaivata sillä miten kyseistä asiaa voisi parantaa. Eikä oikeastaan edes koko asia kiinnosta.
Tämä siis oma kokemukseni siitä miksi omasta mielestäni vanhempi mies on parempi kuin nuori.
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin 55-vuotiaana naisena, olen sitä mieltä, että iäkkäät ukot etsivät nuorempaa naista hoitajaksi. Vanhushoitajana palvelutalossa, monta vanhaa ukkoa on kosinut minua. Lopullinen syy kosintaan on aina ollut oman hoitajan löytäminen. He ovat yksinäisiä. Haluavat jonkun, joka pitää heistä huolta. Eivät ymmärrä, että suhteessa tarvitaan muutakin, kuin hoitaja-asiakassuhde.
:D Eikö tuo olisi helpompi tehdä vaikka thaimaalaisen kanssa kuin suomalaisen?
mies51v
Hoitajilla on nykyisin niin kiire, etteivät ehdi neuvomaan atk:n käytössä. Ja englantiakin pitäisi varmaan osata vaimontilaussivustoilla?
Osaan ihan piisalle jo molempia vanhasta tottumuksesta/kokemuksesta.
mies51v
Mites luetun ymmärtäminen? Vai asutko sä palvelutalossa?
On lopettanut sinnittelemästä roskaisessa kämpässä, ja hankkiutunut asumaan paikkaan, jossa ei tarvi opetella pesemään sitä vessaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin 50 vuotiaat on vielä 16 kesäisen tasolla henkisesti, että ihmettelen kyllä mistä löytyy aikuiseksi kasvanut mies missään ikäluokassa.
En tiedä mitä tarkoittaa aikuiseksi kasvanut, mutta mielestäni miehen ei kuulukaan olla täysin aikuiseksi kasvanut henkisesti.
Ap
Ikämies-kalevit täällä aina vuodattavat fantasioitaan :) Saavathan he fantasioida. Vanhat miehet vaan eivät ole fyysisesti puoleensavetäviä, yhtään sen enempää kuin vanhat naiset.
Ikämiesten kannatta suosiolla mennä Thaimaahan koska siellä on erilainen kulttuuri. Tytöt kasvatetaan lapsesta pitäen miellyttämään vanhempia miehiä. Maan talouskin perustuu pitkälti siihen, että ikämiehet ylläpitävät tytön sukua ja käyttävät maan turistipalveluja.
Vierailija kirjoitti:
Ikämies-kalevit täällä aina vuodattavat fantasioitaan :) Saavathan he fantasioida. Vanhat miehet vaan eivät ole fyysisesti puoleensavetäviä, yhtään sen enempää kuin vanhat naiset.
Ikämiesten kannatta suosiolla mennä Thaimaahan koska siellä on erilainen kulttuuri. Tytöt kasvatetaan lapsesta pitäen miellyttämään vanhempia miehiä. Maan talouskin perustuu pitkälti siihen, että ikämiehet ylläpitävät tytön sukua ja käyttävät maan turistipalveluja.
En ole mies. Minusta jotkut vanhemmat miehet muuttuvat iän myötä puoleensavetämämmiksi. Näin ei tietenkään käy kaikille, vaan ainoastaan joillekin harvoille. En minäkään koe suurinta osaa vanhoistakaan miehistä puoleensavetävänä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin 50 vuotiaat on vielä 16 kesäisen tasolla henkisesti, että ihmettelen kyllä mistä löytyy aikuiseksi kasvanut mies missään ikäluokassa.
En tiedä mitä tarkoittaa aikuiseksi kasvanut, mutta mielestäni miehen ei kuulukaan olla täysin aikuiseksi kasvanut henkisesti.
Ap
Ok. Sinun olisi pitänyt selventää, että olet kynnysmatto ja yksinkertainen. No se selviää sinulle sitten kun hoivaat sitä mieslastasi ja olet sille äiti.
Itselläni on vanhempi mies. En suosittele.
Meillä minä olen urheilullinen nelikymppinen energinen nainen ja mies 56 v papparainen.
Ikäero tuntuu. Seksi ei suju etc
Ihan kaikki miehet katselevat naisia, myös ne vanhemmat.
Jos ravintolaan tulisi näyttävä latino kaunotar niin jokainen hetero mies iästä riippumatta varmasti vilkuilee?? Yleensä vanhempiin miehiin joutuvat tyytymään ne naiset, jotka eivät saa ikäisiään komistuksia tai ovat jo mummomaisen näköisiä 30v naisia. Naisen kohtelu ei ole iästä kiinni, itsellä 29v mies, eikä valittamista käytöksessä. Tylsää vanhuutta ehdin viettää myöhemminkin ja ihanaa, kun mies on vielä viriili, eikä 45+v kiikkustuolissa istuva mies.
Vierailija kirjoitti:
Jos ravintolaan tulisi näyttävä latino kaunotar niin jokainen hetero mies iästä riippumatta varmasti vilkuilee?? Yleensä vanhempiin miehiin joutuvat tyytymään ne naiset, jotka eivät saa ikäisiään komistuksia tai ovat jo mummomaisen näköisiä 30v naisia. Naisen kohtelu ei ole iästä kiinni, itsellä 29v mies, eikä valittamista käytöksessä. Tylsää vanhuutta ehdin viettää myöhemminkin ja ihanaa, kun mies on vielä viriili, eikä 45+v kiikkustuolissa istuva mies.
Kerron vain siitä että itselläni on kokemus missä mies oli keskittynyt täysin minun seuraani, toisin kuin oman ikäiseni miehet. Jos vaalea pitkähiuksinen nainen käveli ohitse, jotenkin odotin vilkuilua. Oikein ihmettelin kun mitään vilkuilua ei ollut havaittavissa, toisin kuin oman ikäisillä miehillä. Ehkä mies vaan oli niin kokenut naisten kanssa, että tiesi miten naiset pidetään tyytyväisenä. Vilkuileeko sinun nuori miehesi muita naisia kun kaikki miehet kerran vilkuilevat?
Ap
Aivan sekopäinen aloitus. Aloittajalla on siis huonoja kokemuksia omanikäisistään huonotasoisista miehistä ja sattumalta joku vanhempi mies oli hänelle parempi. Niin nyt kaikki, jotka ovat molemminpuolisesti rakastuneet omanikäiseensä ja juttu toimii paremmin kuin aloittajalla exänsä kanssaan niin olemme kuitenkin valinneet vähän pieleen. Kun mies vanhenee kuin viini, miksi tyydyimme oman kesän viiniin? No se oli hyvä kesä se, tuttu ja elinvoimainen kesä. :D
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on vanhempi mies. En suosittele.
Meillä minä olen urheilullinen nelikymppinen energinen nainen ja mies 56 v papparainen.Ikäero tuntuu. Seksi ei suju etc
Ihan kaikki miehet katselevat naisia, myös ne vanhemmat.
Miksi olet miehesi kanssa jos et kerran suosittele tuollaista suhdetta? Oletko sinä pätevä antamaan neuvoja kun itsekin elät huonossa suhteessa? Minun mieheni oli paljon miestäsi vanhempi eikä mikään papparainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aivan sekopäinen aloitus. Aloittajalla on siis huonoja kokemuksia omanikäisistään huonotasoisista miehistä ja sattumalta joku vanhempi mies oli hänelle parempi. Niin nyt kaikki, jotka ovat molemminpuolisesti rakastuneet omanikäiseensä ja juttu toimii paremmin kuin aloittajalla exänsä kanssaan niin olemme kuitenkin valinneet vähän pieleen. Kun mies vanhenee kuin viini, miksi tyydyimme oman kesän viiniin? No se oli hyvä kesä se, tuttu ja elinvoimainen kesä. :D
Niin. Minun kokemukseni mukaan vanhat miehet ovat parempia. En ole juurikaan nähnyt kahden samanikäisen pareissa hyvää kohtelua. Enkä ole kuullutkaan kadehdittavista suhteista kahden saman ikäisen välillä. En silti sano etteikö niitä olisi olemassa. Itselläni vaan ei ole tällaisia havaintoja.
Voihan tuossa olla perääkin, vanha mies ei ole enää naisista niin kiinnostunut kuin nuori, koska testosteroni-tasot ovat jo selvästi matalammat. Lisäksi vanha mies on kokenut paljon ja on väsähtänyt jopa naisten katselemiseen. Ihan luonnollista, mutta niin käy, vaikka olisit saman ikäinen kuin miehesi. Mulla on ikäiseni mies ja nuorempana hän tosiaan katseli muita naisia, mutta kun 50 v tuli täyteen, huomasin, että hän ei huomaa kauniita naisia, vaikka päin kävelisi. Ja tämä ei ole vain mun havaintoni, vaan kaikki ystäväni sanovat ihan samaa. Joten teidän ikäerosta ei varsinaisesti ole kyse, vaan luonnollisesta kehityksestä iän myötä, joka toki on ihan positiivista.
Itse olen kyllä iloinen, että on ikäiseni mies. Mies vanhenee todella nopeasti viidenkympin jälkeen, sekä henkisesti että fyysisesti, sairauksia ja vaivoja tulee kuin sieniä sateella. Vaikka mies olisi urheilullinen ja eläisi terveesti, hän todennäköisesti on raihnainen todella paljon ennen vaimoaan, jos ovat samanikäisiä. Ystäväni on nelikymppinen ja miehensä yli 60 v ja hän sanoo, että niin hyvä avioliitto kuin heillä onkin ollut, niin hänen hartain toiveensa on, että mies olisi edes 10 v nuorempi. Miehen yleisin puheenaihe on kuulemma"lähestyvä kuolema". Ja näin tuntuu olevan suunnilleen kaikilla hänen ikäisillään miehillä, kuolemanpelkoa ja sitä, että elämä on jo eletty. Ja niitä sydänkohtauksia, munuaiskiviä, tekoniveliä, kaihileikkauksia, verenpainetta, kulumia jnejne. Eri asia sitten kun itsekin on vanha ja alkaa tulla vaivoja, varmaan jaksaa ja ymmärtää paremmin kuin siinä vaiheessa kun itsellä on paras elämänvaihe (35-60v) meneillään.
Mä oon kyllä saanut omanikäisiltä miehiltä jakamatonta huomiota,
Nuorempana moniltakin. Mies jonka kanssa menin naimisiin jaksoi huomioida minua erityisenä 20. Vuotta, mutta sitten rakastui 15v nuorempaan ja lähti. Tosin heidän suhde ei kestänyt.
Saan huomiota ikäiseltäni ja vanhemmilta miehiltä, mutta ne 70.v papat ei kyllä kiinnosta millään muotoa. Yli 10v ikäero tuntuu jäätävältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron vain siitä että itselläni on kokemus missä mies oli keskittynyt täysin minun seuraani, toisin kuin oman ikäiseni miehet. Jos vaalea pitkähiuksinen nainen käveli ohitse, jotenkin odotin vilkuilua. Oikein ihmettelin kun mitään vilkuilua ei ollut havaittavissa, toisin kuin oman ikäisillä miehillä. Ehkä mies vaan oli niin kokenut naisten kanssa, että tiesi miten naiset pidetään tyytyväisenä. Vilkuileeko sinun nuori miehesi muita naisia kun kaikki miehet kerran vilkuilevat?
Ap
Hyvä tarina kertoja olet. Ala kirjoittamaan Harlekiineja
Hassua kuinka näihin ketjuihin ilmestyy aina 50 kuumaa puumaa joilla on 10v nuorempi kalsarimallimies :D
Miksi se ikä on näissä ketjuissa, joissa nainen on löytänyt uuden elmiensa miehen, the juttu? Ei ole uskottavaa, koska naiset eivät puhu niin. Sinun täytyy ap-setätrolli vaihtaa nyt tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Voihan tuossa olla perääkin, vanha mies ei ole enää naisista niin kiinnostunut kuin nuori, koska testosteroni-tasot ovat jo selvästi matalammat. Lisäksi vanha mies on kokenut paljon ja on väsähtänyt jopa naisten katselemiseen. Ihan luonnollista, mutta niin käy, vaikka olisit saman ikäinen kuin miehesi. Mulla on ikäiseni mies ja nuorempana hän tosiaan katseli muita naisia, mutta kun 50 v tuli täyteen, huomasin, että hän ei huomaa kauniita naisia, vaikka päin kävelisi. Ja tämä ei ole vain mun havaintoni, vaan kaikki ystäväni sanovat ihan samaa. Joten teidän ikäerosta ei varsinaisesti ole kyse, vaan luonnollisesta kehityksestä iän myötä, joka toki on ihan positiivista.
Itse olen kyllä iloinen, että on ikäiseni mies. Mies vanhenee todella nopeasti viidenkympin jälkeen, sekä henkisesti että fyysisesti, sairauksia ja vaivoja tulee kuin sieniä sateella. Vaikka mies olisi urheilullinen ja eläisi terveesti, hän todennäköisesti on raihnainen todella paljon ennen vaimoaan, jos ovat samanikäisiä. Ystäväni on nelikymppinen ja miehensä yli 60 v ja hän sanoo, että niin hyvä avioliitto kuin heillä onkin ollut, niin hänen hartain toiveensa on, että mies olisi edes 10 v nuorempi. Miehen yleisin puheenaihe on kuulemma"lähestyvä kuolema". Ja näin tuntuu olevan suunnilleen kaikilla hänen ikäisillään miehillä, kuolemanpelkoa ja sitä, että elämä on jo eletty. Ja niitä sydänkohtauksia, munuaiskiviä, tekoniveliä, kaihileikkauksia, verenpainetta, kulumia jnejne. Eri asia sitten kun itsekin on vanha ja alkaa tulla vaivoja, varmaan jaksaa ja ymmärtää paremmin kuin siinä vaiheessa kun itsellä on paras elämänvaihe (35-60v) meneillään.
Kyllä tuossa varmaan perää on, mutta luuletko ettei mies toivoisi samaa naisesta?
mies51v
Kun seksi ei kiinnosta pätkääkään ,kannattaa ottaa vanhempi mies. Edellyttäen että sillä on paksu lompakko.
Sama kokemus kuin ap:lla, olen alle 30v nainen, en tiedä tämänhetkistä "tasoani" omanikäisten parissa, itse en edes viehäty useimmista. (Paras kehu oli yhden vanhemman miehen suusta spontaani huudahdus "Herranjumala kun kaunis nainen") Mutta asiaan , tosiaan se kun mies huomioi on älykäs, lempeä, keskittynyt, miehekäs.. tiedän niin tunteen. Se että hänellä on homma halussa, voi luottaa, joku nuorempi voi olla epävarma.
Itse asiassa ystäväni sekä kaverinikin olivat kateellisia siitä kohtelusta. Siis heilläkään ei ollut kokemusta yhtä hyvästä kohtelusta (oman ikäisten) miesten taholta.
Onko parempi olla saman ikäisten huonosti kohtelevien miesten kanssa, koska olen ”ansainnut” sen olemalla alempitasoinen? Vai onko kuitenkin parempi olla suosiolla vanhemman kanssa, jonka seurassa on hyvä olla?
Ap