Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän takia vanhempi mies on parempi kuin oman ikäinen

Vierailija
31.12.2019 |

Tässä oma kokemukseni. Voitte kertoa omia kokemuksia jos sellaisia on. Itse tiesin jo kauan sitten, että haluan vanhemman miehen. Perusteeni oli esimerkiksi se, että kuvittelin ettei vanhempi mies katsele muita naisia kaupungilla toisin kuin oman ikäiseni. Minulla ei ollut tuolloin vielä kokemusta vanhemmista miehistä. Monet sanoivat tietäväisesti, että kyllä ne vanhat aivan yhtä paljon katselevat naisia kuin nuoretkin. Tätä en uskonut, vaikka toki teoriassa se voikin olla mahdollista. Minä vain jotenkin tiesin, että vanhempi mies sopisi minulle parhaiten.

Sitten lopulta löysin vanhemman miehen, joka vaikutti muutenkin sopivalta. Vaikka puhun ikäerosta tässä, niin en oikeastaan koskaan miettinyt ikäeroa. Minä vaan himoitsin kyseistä miestä joka sattui olemaan vanhempi. Lopulta kehtasin ottaa yhteyttä, vaikka en tiennyt edes onko mies varattu vai ei. Ajattelin, ettei minulla ole menetettävää. Ehkä he saisivat vaimonsa kanssa sitten yhdessä nauraa minun iskuyrityksilleni. Yllätyksekseni mies vastasi ja oli itsekin jo pian täysillä mukana. Tällaista en ollut koskaan kokenut oman ikäisteni tai vain vähän vanhempien miesten kanssa. Eli siis kiinnostus vaikuttikin täysin molemminpuoliselta.

Kaikki vaikutti ihan täydelliseltä. Ravintoloissa mies ei katsellut vieraisiin pöytiin tai tarjoilijoita, toisin kuin ex-mieheni. Välillä oikein hätkähdin kun huomasin hänen katselevan vain minua ja näyttävän vielä nauttivan seurastani, toisin kuin ketkään ikäiseni miehet jotka näyttivät aina jotenkin hieman hermostuneilta julkisilla paikoilla minun seurassani.

Muutenkin kaikki mitä olin koskaan osannut toivoa parisuhteelta, toteutui tämän miehen kanssa. Vaikka olin siis kuvitellut, että sellainen voi toteutua vain unelmissa, ei tosielämässä. Siis kaikki sellaiset pienetkin asiat, kuten että mies puolustaisi minua joissakin tilanteissa, ei pelkäisi liikaa vanhempiaan, kavereita, hänen tai minun sukulaisia yms., auttaa takin päälle, vie matkoille jne jne. Siis varmasti monet kokevat näitä oman ikäistenkin kanssa, mutta minä en koskaan.

Elämänkokemus muutenkin näkyy ihan eri tavalla, ja tieto eri asioista. Kertoessani vaikka jostain huolesta mies oikeasti kyseli kiinnostuneena ja osasi poimia tärkeimmät pointit pitkästäkin jaarituksesta. Nuorempi mies taas jättää selviytymään yksin ja sanoo korkeintaan ”no voi harmi” eikä jaksa päätään vaivata sillä miten kyseistä asiaa voisi parantaa. Eikä oikeastaan edes koko asia kiinnosta.

Tämä siis oma kokemukseni siitä miksi omasta mielestäni vanhempi mies on parempi kuin nuori.

Kommentit (284)

Vierailija
41/284 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja vanhoilla miehillä on aina giganttinen muna ja ne osaa tyydyttää naisen pelkällä katsellaan ja ovat supet- romanttisia- 5 kertaa viikossa on tarjolla kynttiläillallinrn ja vanhemmat miehet ovat älykkäämpiä ja osaavat keskustella paremmin kuin nuoret miehet ja ne on lihaksillaanpa ja...Ja....

Miksiköhän nämä tulisit on aina sinkkuja?

Näin se vaan tuntuu olevan. Hieman kärjistettynä siis. Ehkä vanhempi mies tekee enemmän kuin oman ikäinen mies, onko se paha asia? Vaikka täällä on naljailtu siitä että en ole tasokas nainen, niin eikö se ole vain hyvä asia, että olen löytänyt seuraa jonka kanssa olen onnellinen vaikka se johtuisikin alemmasta tasostani?

Ap

Vierailija
42/284 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ihmisen luonne ja hyvyys ei ole iästä kiinni. Mies mua vuoden nuorempi. Jos jostain syystä erottaisiin niin ottaisin mieluusti vieläkin nuoremman. Ihanne olis varmaan 5 vuotta nuorempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/284 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin 55-vuotiaana naisena, olen sitä mieltä, että iäkkäät ukot etsivät nuorempaa naista hoitajaksi. Vanhushoitajana palvelutalossa, monta vanhaa ukkoa on kosinut minua. Lopullinen syy kosintaan on aina ollut oman hoitajan löytäminen. He ovat yksinäisiä. Haluavat jonkun, joka pitää heistä huolta. Eivät ymmärrä, että suhteessa tarvitaan muutakin, kuin hoitaja-asiakassuhde.

:D Eikö tuo olisi helpompi tehdä vaikka thaimaalaisen kanssa kuin suomalaisen?

mies51v

Vierailija
44/284 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullun aloitus.

Vierailija
45/284 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein ihmetellyt, miksi tällaisiin aloituksiin/viesteihin suhtaudutaan usein niin penseästi, jopa pilkallisesti. Onhan se mahdollista joo, että aloittaja onkin joku "setämies" tai kuka tahansa, mutta silti...

Vaikka suurin osa ihmisistä pariutuu suurin piirtein omanikäistensä kanssa, niin aina on ollut ihmisiä, jotka poikkeavat tästä normista. Esimerkiksi minulla on eräs ystävä, joka parikymppisenä kiinnostui pelkästään yli 3-kymppisistä miehistä. Hänen mielestään samanikäiset oli ihan kakaroita, sekä ulkonäöltään että luonteeltaan, kaikki miehekkyys puuttui hänen sanojensa mukaan. Nyt keski-ikäisenä katselee ikäisiään tai jopa vähän nuorempia, ovat jo riittävän miehisiä. :) Ja muitakin pareja tunnen, joilla poikkeuksellisen iso ikäero suhteessa. Joitain yhdistää esim. inothimo johonkin asiaan tai vaikka sama, valtavirrasta poikkeava elämänkatsomus.

Omia seurustelu- ja parisuhteita kun ajattelen, niin aika iso on ikähaitari. Olen ollut suhteessa selvästi vanhemman ja reilusti nuoremman kanssa, muut sitten osapuilleen itseni ikäisiä. Minulle se ihminen on aina ollut ratkaiseva, ja vaikea itseni käsittää tuota uskomatonta fiksoitumistä ikään. Ihan kuin se tietty numero tai tietty määrä elettyjä vuosia olisi tae jostakin.

Sinä, joka haluat ehdottomasti korkeintaan viisi vuotta vanhemman tai nuoremman, niin mitä jos ihastut päätäpahkaa johonkuhun, joka ylittää tai alittaa tuon haarukan, ja huomaat että teillä natsaa todella hyvin, niin heivaatko ihmisen vain siksi, että hän on elänyt joitain vuosia liikaa tai liian vähän?

Vierailija
46/284 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä miksi suhtaudutaan pilkallisesti. Ehkä se johtuu siitä, että pilkallisesti suhtautuvilla ei ole tällaisia kokemuksia vanhemmista miehistä. Tai heillä on hyviä kokemuksia samanikäisistä. Puhun tässä kuitenkin vain omasta kokemuksesta. Monet ovat kommentoineet nuoremman miehen olevan parempi. Minulla ei ole mitään sitäkään vastaan. Itse asiassa uskon ymmärtäväni mikä sellaisessa suhteessa on parempaa tavalliseen kahden melko saman ikäisen suhteeseen verrattuna.

Ap

Vierailija
47/284 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen  54 v nainen ja olen huomannut vanhojen ukkojen ( 70 +), katselevan itseäni.  En ikinä huolisi tuollaista vanhaa papparaista kumppanikseni.  Hoidan työkseni vanhuksia, se riittäköön.  Jos en löydä ikäistäni miestä, olen yksin ilomielin loppuelämäni. 

Itsellä ikää 40, ja 50+ miehet tekevät tuota. Valitettavasti kaikki eivät jätä pelkkään katseluun, vaan yrittävät tunkea iholle. Eikö sen pitänyt mennä niin, että naiset on näkymättömiä 30 ikävuoden jälkeen? Ei aina tunnu siltä. :(

Vierailija
48/284 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen usein ihmetellyt, miksi tällaisiin aloituksiin/viesteihin suhtaudutaan usein niin penseästi, jopa pilkallisesti. Onhan se mahdollista joo, että aloittaja onkin joku "setämies" tai kuka tahansa, mutta silti...

Vaikka suurin osa ihmisistä pariutuu suurin piirtein omanikäistensä kanssa, niin aina on ollut ihmisiä, jotka poikkeavat tästä normista. Esimerkiksi minulla on eräs ystävä, joka parikymppisenä kiinnostui pelkästään yli 3-kymppisistä miehistä. Hänen mielestään samanikäiset oli ihan kakaroita, sekä ulkonäöltään että luonteeltaan, kaikki miehekkyys puuttui hänen sanojensa mukaan. Nyt keski-ikäisenä katselee ikäisiään tai jopa vähän nuorempia, ovat jo riittävän miehisiä. :) Ja muitakin pareja tunnen, joilla poikkeuksellisen iso ikäero suhteessa. Joitain yhdistää esim. inothimo johonkin asiaan tai vaikka sama, valtavirrasta poikkeava elämänkatsomus.

Omia seurustelu- ja parisuhteita kun ajattelen, niin aika iso on ikähaitari. Olen ollut suhteessa selvästi vanhemman ja reilusti nuoremman kanssa, muut sitten osapuilleen itseni ikäisiä. Minulle se ihminen on aina ollut ratkaiseva, ja vaikea itseni käsittää tuota uskomatonta fiksoitumistä ikään. Ihan kuin se tietty numero tai tietty määrä elettyjä vuosia olisi tae jostakin.

Sinä, joka haluat ehdottomasti korkeintaan viisi vuotta vanhemman tai nuoremman, niin mitä jos ihastut päätäpahkaa johonkuhun, joka ylittää tai alittaa tuon haarukan, ja huomaat että teillä natsaa todella hyvin, niin heivaatko ihmisen vain siksi, että hän on elänyt joitain vuosia liikaa tai liian vähän?

Kukin saa tehdä kuten itselle sopii. Omalta kohdaltani sanoisin että se natsaako voi riippua juuri siitä iästä. Olen itse jo se ikäinen että kovin paljon vanhempi mies on jo niin ukottunut että en pysty kerta kaikkiaan ihastumaan. Kovin paljon nuoremman kanssa taas tuntee itsensä vanhaksi, ja odotukset voivat olla erilaisia. Ihmisenä ja ystävänä voi tietenkin natsata vaikka kenen kanssa iästä riippumatta, mutta jos hakee loppuelämän suhdetta niin voi uhrata hetken ajattelemalla suhteen tulevaisuutta. Kaikki eivät pysty elämään hetkessä tai niin huolettomasti että jos ei onnistu niin erotaan sitten.

Vierailija
49/284 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, kun aina näissä ketjussa, joissa nainen on löytänyt sen ihanan kultsnurumussukka- elämänsä miehen, niin se tärkein asia on tuo ikäero ja nimenomaan niin, että mies on aina jotain 100 vuotta vanhempi. En ole missään muualla, kuin täällä törmännyt näihin naisiin ja niitä on täällä todella paljon. Jännä juttu

Jep, ja perustelut on aina kilometrin pituiset.

Samoin tämä palsta on kunnostautunut toistelemaan, kuinka naisten pitäisi vaan sisäistää kuinka +15v ikäero (mies vanhempi) on vain sopivaa ja luonnollisinta, mutta toisaalta myös ettei +40v naista haluta kuin asuinkumppaniksi ja kodinhoitajaksi. Jos joku nainen tokaisee, ettei halua tietynikäistä miestä, alkaa "ettekö te näe mitään muuta kuin sen iän"-kommentteja sadella.

On tosiaan niin jännä juttu, että ihan jännittää kuinka jännäksi tuo juttu voikaan mennä. Vähän niinku huono vitsi, se paranee kun sitä toistaa loputtomiin.

Vierailija
50/284 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, kun aina näissä ketjussa, joissa nainen on löytänyt sen ihanan kultsnurumussukka- elämänsä miehen, niin se tärkein asia on tuo ikäero ja nimenomaan niin, että mies on aina jotain 100 vuotta vanhempi. En ole missään muualla, kuin täällä törmännyt näihin naisiin ja niitä on täällä todella paljon. Jännä juttu

Näinhän Me naiset uudet mies ystävämme esittelemme- Tässä on Keijo , ihana koska 30-vuotta vanhempi mies. Eiks niin🤣

:D

Mitä, kerrot sä muka nimen ensimmäisenä? Kyllä mä menen ikä edellä. eri

Vierailija
51/284 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo vieraisiin pöttiin vilkuilu ei kyllä ole iästä riippuvaista. Vaikka exäsi sitä teki, ei ole mitään taetta, että muut samanikäiset olisivat samanlaisia tai vanhemmat miehet eivät olisi.

Puhuin kokemuksesta. Siis kaikki oman ikäiseni ovat tuota tehneet. Ja katselleet muita naisia. vanhempi mies on ainoa joka on minun seurassani keskittynyt täysillä minuun.

Ap

No niinhän ne miehet alussa on, odota kun olette olleet pidempään yhdessä ja uutuudenviehätys on ohi. Toinen syy on että tuon ikäisellä on jo huonompi näkö, ei viitsi vilkuilla kun ei näe. 😏

Vierailija
52/284 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin 55-vuotiaana naisena, olen sitä mieltä, että iäkkäät ukot etsivät nuorempaa naista hoitajaksi. Vanhushoitajana palvelutalossa, monta vanhaa ukkoa on kosinut minua. Lopullinen syy kosintaan on aina ollut oman hoitajan löytäminen. He ovat yksinäisiä. Haluavat jonkun, joka pitää heistä huolta. Eivät ymmärrä, että suhteessa tarvitaan muutakin, kuin hoitaja-asiakassuhde.

mies51v

Hoitajilla on nykyisin niin kiire, etteivät ehdi neuvomaan atk:n käytössä. Ja englantiakin pitäisi varmaan osata vaimontilaussivustoilla?

Vierailija
53/284 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

X-sukupolven ja sitä vanhemmat ihmiset ovat yleisesti tolkullisempia. En usko että se on vain elämänkokemus. Millenniaalit ja sitä nuoremmat ovat pilalla eikä se ole edes oma vika, vaan meno on vain mennyt niin sairaaksi.

Vierailija
54/284 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo vieraisiin pöttiin vilkuilu ei kyllä ole iästä riippuvaista. Vaikka exäsi sitä teki, ei ole mitään taetta, että muut samanikäiset olisivat samanlaisia tai vanhemmat miehet eivät olisi.

Puhuin kokemuksesta. Siis kaikki oman ikäiseni ovat tuota tehneet. Ja katselleet muita naisia. vanhempi mies on ainoa joka on minun seurassani keskittynyt täysillä minuun.

Ap

No niinhän ne miehet alussa on, odota kun olette olleet pidempään yhdessä ja uutuudenviehätys on ohi. Toinen syy on että tuon ikäisellä on jo huonompi näkö, ei viitsi vilkuilla kun ei näe. 😏

Minulle ei ole kukaan oman ikäinen mies ollut tuollainen, siis ikinä. Ei edes alussa. Hyvä jos muille on.

Ap

Vierailija
55/284 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies51v

Hoitajilla on nykyisin niin kiire, etteivät ehdi neuvomaan atk:n käytössä. Ja englantiakin pitäisi varmaan osata vaimontilaussivustoilla?

Osaan ihan piisalle jo molempia vanhasta tottumuksesta/kokemuksesta.

mies51v

Vierailija
56/284 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies51v

mies51v

Mites luetun ymmärtäminen? Vai asutko sä palvelutalossa?

Vierailija
57/284 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies51v

mies51v

meni ihan nappiin kuten toivottavasti itsekin näit

mies51v

Vierailija
58/284 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies51v

mies51v

meni ihan nappiin kuten toivottavasti itsekin näit

mies51v

Ymmärtääkö thaimaalaiset paremmin avatun, kuoriaan kasvattavan banaanin päälle? Onko heillä muuten Phyi?

Vierailija
59/284 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 50 vuotiaat on vielä 16 kesäisen tasolla henkisesti, että ihmettelen kyllä mistä löytyy aikuiseksi kasvanut mies missään ikäluokassa.

Vierailija
60/284 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja perustelut on aina kilometrin pituiset.

Samoin tämä palsta on kunnostautunut toistelemaan, kuinka naisten pitäisi vaan sisäistää kuinka +15v ikäero (mies vanhempi) on vain sopivaa ja luonnollisinta, mutta toisaalta myös ettei +40v naista haluta kuin asuinkumppaniksi ja kodinhoitajaksi. Jos joku nainen tokaisee, ettei halua tietynikäistä miestä, alkaa "ettekö te näe mitään muuta kuin sen iän"-kommentteja sadella.

On tosiaan niin jännä juttu, että ihan jännittää kuinka jännäksi tuo juttu voikaan mennä. Vähän niinku huono vitsi, se paranee kun sitä toistaa loputtomiin.

Tarkoittaako tuo +40v siis 40 vuotta vanhempaa naista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme