Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan vaatteita, joita ei teininä suostunut käyttämään ja nyt on ihan normivaate

Vierailija
31.12.2019 |

Minulla ainakin kumpparit oli sellaiset, en todellakaan suostunut teininä jalkaani laittamaan. Nyt kumpparit on ihan arkinen kenkä muiden kenkien rinnalla.

Kommentit (233)

Vierailija
201/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kammosin jossain vaiheessa rukkasen  mallisia käsineitä. Pakkasessakin värjöttelin ohuissa sormikkaissa!

Nykyään vanhana ja viisaana ja viluisena laitan heti rukkaset, jos on pakkasta. Ja tarvittaessa vielä lapaset alle.

Mika hitto on rukkanen? 😂 nyt tuntuu typeralta, luullut etta rukkanen on sama kuin lapaset.

No rukkaset ja lapaset ovat samaa mallia (peukalolle oma osasto ja lopuille sormille yhteinen, vs. sormikkaat, joissa on jokaiselle sormelle oma osasto), mutta mun mielestä rukkasiksi nimitetään yleensä nahasta tai synteettisestä ja topatusta materiaalista valmistettuja kintaita.

Vastaus avauksen kysymykseen: toppahousut ja sen sellaiset nolotti. Nyt pidän suunnilleen koko talven toppahousuja (tai -hametta) myös kaupungilla.

Toppahame??

Toppahame on paras vaate! 

Vierailija
202/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätopit ja -mekot, jotka paljastivat yhtään paljasta ihoa rinnasta, hartioista tai selästä. Minulla oli teininä jonkin verran aknea noilla alueilla enkä todellakaan olisi kehdannut näyttäytyä julkisesti sellaisessa yläosassa, joka ei peittäisi finnejäni.

Nykyään iho on hyvässä kunnossa, mutta vaikka joskus finnejä sattuisikin olemaan useampiakin, en todellakaan jaksa hävetä ihoani vaan käytän juuri sellaisia vaatteita kuin haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin kuuskymppisenä ei voi muuta kuin ihmetellä itseään. Teininä piti kylille päästä, oli pakkanen mikä hyvänsä mutta jalkoihin ei voinut laittaa kuin yhdenkoon sukkikset ja farkut. Matkaa 2-3 km ja kävellen tietysti. Ei enää tarkenisi.

Vierailija
204/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leveä lahkeiset housut. Teini kun olin, piti olla pillifarkut.

Pipo.

Toppatakki ja toppahousut. Käytin mm teddyturkkia, jotka oli muotia.

Värikkäät vaatteet, piti olla suurimmaksi osaksi mustaa.

Pienet korut, piti olla mahdollisimman suurta.

Vierailija
205/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoma-saappaat ostin nyt eka kerran kuusikymppisenä. Enää ei varpaita palele. Hyvää joulua kaikille!

Vierailija
206/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo, kumpparit, tuulipuku

Vierailija
207/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo. Teininä ei ollut cool käyttää mitään päähinettä vaan talvet mentiin paljainpäin. :D Nyt 3-kymppisenä rakastan pipoja ja tulisi alaston olo ilman sitä talvisin, minulla on esim. 3 vihreää erilaista ja 1 oranssi tupsulla.

Vierailija
208/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo ja toppahousut. Ei tulis mieleenkään lähteä ulos ilman pipoa talvella, oli sitten pakkasta tai ei. Toppahousuja käytän jos on paljon pakkasta ja lähden kävelylenkille tai teen lumitöitä. En tykkää palelemisesta yhtään.

Vierailija
209/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamakkaran väriset maksialkkarit

Vierailija
210/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat

Vierailija
211/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat

Vierailija
212/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hameet ja mekot, erityisesti kaikki missä käsivarret olisivat paljastuneet. Mielestäni minulla oli niin läskit ja rumat kädet ja pohkeet, että piilotin ne aina isoilla vaatteilla.

Lähes kolmekymppiseksi ajattelin enemmän tai vähemmän näin ja vaikka olin luopunut isoista ja peittävistä vaatteista, kehitin helteilläkin hihattomille mekoille aina jonkin hartiahuivi tai bolero-ratkaisun.

Vasta lasten saamisen jälkeen viimeisimpinä kolmena kesänä olen näistö luopunut. Ja nyt vähän ihmettelen miksi, koska BMI on aina ollut 19-20.

Vierailija
213/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkävartiset sukat. Jostain syystä silloin kun olin teini niin oli cool käyttää ainoastaan nilkkasukkia, nyt kun olen vanhempi, niin tiedän varrellisten sukkien olevan käytännöllisemmät.

Vierailija
214/233 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta pipottomuudesta vielä anekdootti. 80-luvun lopulla ei todellakaan pipoja käytetty, mutta silloin oli jokunen todella kylmä pakkastalvi. Äitini oli kerran kadulla kävellessään huomannut, että vastaantulevan pipottoman teinin korvat olivat muuttuneet jo punaisesta aivan valkoisiksi (siis pahasti paleltumassa). Äitin otti käsineensä pois, sanaakaan sanomatta pysäytti teinin ja laittoi kätensä tämän korville lämmittääkseen niitä. Kuulemma seisoivat siinä hetken sanaakaan sanomatta, eikä teinikään pistänyt yhtään vastaan.

Suurin osa pipoista kyllä silloin tosiaan oli niitä.mainospipoja. vaatteita ei saanut tai osteltu samalla tavalla kuin nyt.

Vierailija
215/233 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukat ihonmyötäiset vaatteet. Olin 10 kiloa alipainoinen ja pidin vartaloani rumana, koska olin liian laiha ja pukeuduin liian isoihin vaatteisiin.

Vierailija
216/233 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo.

Vierailija
217/233 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hame ja mekko enkä käytä vieläkään kodin ulkopuolella kumpaakaan enkä myöskään omista kumpaakaan.

Vierailija
218/233 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi käyttää nykyään vyötärölaukkuja ikään kun ei mitään olis. Tosin ne puetaan nykyään monesti olan yli ja koitetaan sillä tavoin harhauttaa. Niihin on laitettu myös vähän blingiä. Näyttää hemmetin janarilta.

Vierailija
219/233 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksu talvitakki! Ei halunnut näyttää "isolta" joten pakkasissa mentiin ihme syystakilla. Samaten kunnon talvikengät ei käyneet vaan piti mennä jollain ihme tennareilla tai korkeintaan syys säähän sopivilla nilkkureilla. Kypärä nyt ei ole vaate, mutta sitäkään ei suostunut pitämään päässä, vaan se roikkui pyörän ohjaustangossa.

Mutta erityinen ero on väreissä. Kunnon gootti teininä kelpasi vain musta ja ehkä tumma punainen tai lila. Nykyään värejä on ehkä liikaakin enkä ainakaan mitenkään tyylikäs ole, vaan ihme värikaaos :D

Vierailija
220/233 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo, ulkohousut tai toppahousut tai oikeat talvisaappat. Teininä kauppaan meneminen ilman meikkiä ja hiustenlaittoa oli kamalaa. Nykyään ärsyttää, jos joutuu meikkaamaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä