Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan vaatteita, joita ei teininä suostunut käyttämään ja nyt on ihan normivaate

Vierailija
31.12.2019 |

Minulla ainakin kumpparit oli sellaiset, en todellakaan suostunut teininä jalkaani laittamaan. Nyt kumpparit on ihan arkinen kenkä muiden kenkien rinnalla.

Kommentit (233)

Vierailija
21/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kammosin jossain vaiheessa rukkasen  mallisia käsineitä. Pakkasessakin värjöttelin ohuissa sormikkaissa!

Nykyään vanhana ja viisaana ja viluisena laitan heti rukkaset, jos on pakkasta. Ja tarvittaessa vielä lapaset alle.

Minulla ihan sama. Kaulaliina oli kanssa epämuodikas kun olin teini 80-luvulla. 

Vierailija
22/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuomat, kypärämyssy, korvien peittävä pipo, rukkaset, villakalsarit, villatakki, tädin neuloma villahaalari ja toppahousut

Kumisaappaita ja muita sadevaatteita käytin teininä vain luontopoluilla ja partiossa. Nykyään sateella on kumisaappaat, sadehousut, sadetakki, sadelakki ja kurarukkaset.

Suurilierinen lierihattu, aurinkolasit, löysä pitkähihainen puuvillapaita ja pitkälahkeiset puuvillahousut (suojaavat auringolta)

Kuka arvaa työpaikkani?

Päiväkoti?? Mutta mistä olet löytänyt kuraukkaset? Varmaan hauskat! :P 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappakalsarit.

Vierailija
24/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siveysvyö

Vierailija
25/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napapaita, toppi, hame, legginsit, kangashousut, olkihattu/lierihattu, villapaita, villatakki ja pipo oli minulla teininä sellaisia vaatteita joita pidin silloin todella noloina. Nykyään pukeudun kesällä jo muuhunkin kuin pitkähihaisiin ja teepaitoihin ja on vaatekaappiin tullut kietaisuhame ja pari kellohametta joihin en uskonut koskaan teininä pukeutuvani.

Vierailija
26/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, miten monella se on ollut juuri pipo (itsellä sama juttu). Miksiköhän juuri se on ollut niin vastenmielistä?

Vierailija
27/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, miten monella se on ollut juuri pipo (itsellä sama juttu). Miksiköhän juuri se on ollut niin vastenmielistä?

Teininä pipon pitäminen inhotti kun kampaus meni ihan piloille vaikka kuinka oli laittanut lakkaa ja hiukset aina sähköistyi jos ei ollut lakkaa. Nykyään enää enää juurikaan välitä miltä näytän ja minulle itselle on ihan sama miten hiukset on kunhan korvat saa suojaan tuulelta ja pakkaselta heti kun kesä vaihtuu syyskuuhun.

Vierailija
28/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi teininä ikinä käyttänyt paitaa, joka ei peitä takamusta kokonaan. Kuvittelin, että mulla on valtava perse ja se piti aina ehdottomasti peittää pitkällä paidalla 😁

Vierailija
29/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpökerrasto, johon nykyisin pukeudun syyskuusta toukokuuhun.

Pipo

Yleensäkin lämpimät vaatteet.

Muistoihin kuuluu yhdet marketista ostetut talvibootsit (oli must juttu joskus 80-luvulla), joissa ei ollut vuorta eikä sopivaa kokoa. Ihan mukavasti numeroa liian pienet kengät mastuvat, kun ovat riittävän kivat.

Vierailija
30/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilykypärä. Pitkät kalsarit.

Vierailija
31/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalakorkoiset kengät ja käsineet. Pipoa en käyttänyt enkä käytä vieläkään, vaan takissa on huppu jos tarpeen. Se nyt vaan kiristää.

Vierailija
32/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shortsit, koska sain kommentteja upeista sääristäni. Teininä ei sellaista kestänyt. Villatakki. Se vain oli jotain mikä ei sopinut minun imagoon. Ja reppu. Reppu oli minusta niin ruma ja junttimainen.

Vierailija
33/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni jotenkin ääripäästä toiseen. Ennen teini-ikää äidille oli tosi tarkkaa, että olin aina hyvin puettu, esim. pipo ja käsineet oli pakko laittaa kun oli vähänkään viileetä, vaikka muilla ei ollut. Ja toppahaalaria piti käyttää paljon vanhemmaksi kuin muut, kuravaatteita myös ja aina kaikkea käytänöllistä eikä muodikasta. Sitten teini-iässä en suostunut käyttämään melkeinpä mitään vaatteita! No en nyt alastomana mennyt sentään, mutta siis, taisin kapinoida oikein kunnolla.

Vierailija
34/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluspaita, oli vaan rintsikat ja pusero, täti siunaili. Linja pidettiin, sisar samoin.

Vierailija
35/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi teininä ikinä käyttänyt paitaa, joka ei peitä takamusta kokonaan. Kuvittelin, että mulla on valtava perse ja se piti aina ehdottomasti peittää pitkällä paidalla 😁

Itse olin ihan samanlainen ja käytin pitkiäpaitoja aina päälle parikymppiseksi asti. Toisinaan mies yhä kyselee miksi en enää pitkiäpaitoja kun ne hänen mukaansa sopi minulle hyvin. Vastaan aina miehelle etten ole niin hulluja ja tyhmä että pukeutuisin yhtä typerästi ja naurettavasti nyt kuin silloin joskus nuorena jolloin olin niin nolo että korvia punottaa ja silmät on tippua pelkästä omasta myötähäpeästä nuorempaa itseään kohtaan. Aikuistuin ja kasvoin ulos.

Vierailija
36/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylisuuri villapaita

Vierailija
37/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä pukeuduin paljon monipuolisemmin, ainoa ero vaan että en iki maailmassa ois sillon pukenu väljiä housuja jalkaan. Ihonmyötästä farkkuu tai legginsii sen olla piti :D Kollareita tosin luonnollisesti käytin.

Mutta tänä päivänä rakastan käyttää löysiä pitkiä suoria housuja, tänäänkin oli semmoset päällä ja kaiken lisäks löysä yläosakin! Muistan kuinka lukiossa kaveri totes ett ei sitä nyt aina voi farkkuja pitää käyttäessään mustia suoria housuja ja ajattelin sillon että onpa hemmetin tylsä tyyli

Vierailija
38/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekkoa tai hametta. Nyt en muuta pitäisikään.

Vierailija
39/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkahousut! En kovimmilla pakkasillakaan voinut edes harkita farkkujen alle mitään. En myöskään kalsareita tms. välikerraston housuja, mutta niitä pidin kuitenkin lasketellessa.

Ja hameet myös. En teininä olisi missään nimessä laittanut hametta mihinkään.

Nykyään tietysti kuljen kesät talvet lähes yksinomaan hameissa ja mekoissa. Kylmällä kelillä siellä alla on tietysti vielä ne sukkahousut.

Vierailija
40/233 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni jotenkin ääripäästä toiseen. Ennen teini-ikää äidille oli tosi tarkkaa, että olin aina hyvin puettu, esim. pipo ja käsineet oli pakko laittaa kun oli vähänkään viileetä, vaikka muilla ei ollut. Ja toppahaalaria piti käyttää paljon vanhemmaksi kuin muut, kuravaatteita myös ja aina kaikkea käytänöllistä eikä muodikasta. Sitten teini-iässä en suostunut käyttämään melkeinpä mitään vaatteita! No en nyt alastomana mennyt sentään, mutta siis, taisin kapinoida oikein kunnolla.

Muistan meillä oli ala-asteella yksi tyttö, joka tuli just vitosella tai ehkä kutosellakin talvella kouluun lastenhaalarissa, lastenrukkasissa, toppasaappaissa jne kun muilla oli jo sellaista ns. muodikkaampaa. Mutta hämmästyttävää kyllä, en muista että kukaan olisi millään tavalla kiusannut. Se vaan jäi mieleen, pukeutuu vähän erilailla, mutta ei se ketään häirinnyt. Ei ollut minun läheisia kavereita, mutta sellainen kiltti tyttö, hyvä koulussa. En tiedä, tuliko kapinallinen, ei tullut samalle yläasteelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi