Kumpi väistää kierreportaissa?
Kommentit (65)
Kierreportaat on kyllä niin vihonviimeinen keksintö kuin olla ja voi! Minusta ne pitäisi korvata muilla ratkaisuilla ihan pikatahdilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niin jalkavaivainen, että joudun pitämään kaiteesta kiinni, jos niitä on vain yksi, niin se toinen yleensä väistää.
Sama tai mua ennemminkin huimaa. Pakko roikkuu kaiteessa.
Oikeanpuoleinen liikenne pätee kaikessa.
No vittuakos tarvii samaan aikaan olla siellä rapussa kävelemässä kun mä siellä olen.
Se väistää kumpi on heikompirakenteinen. ;)
Johan sen tasa-arvosäännötkin toteaa, että naista väistetään eli mies väistää!
Vierailija kirjoitti:
Ei päde.
Jalankulkijat voivat luovia miten haluavat.
MicMac kirjoitti:
Kierreportaat on kyllä niin vihonviimeinen keksintö kuin olla ja voi! Minusta ne pitäisi korvata muilla ratkaisuilla ihan pikatahdilla.
Tikkailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei päde.
Jalankulkijat voivat luovia miten haluavat.
Palloilevat miten sattuu. Ihan idiomeja!
Se kummalla on kookkaampi mulkku tai pimputin.
Vierailija kirjoitti:
Ei päde edes lliikenteessä jalankulkijoiden osalta (eikä autoillakaan tietyissä tilanteissa), mutta jos pysytään ketjun aiheessa niin kierreportaissa ylöspäin kuljetaan sisäreunaa ja alaspäin ulkoreunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei päde edes lliikenteessä jalankulkijoiden osalta (eikä autoillakaan tietyissä tilanteissa), mutta jos pysytään ketjun aiheessa niin kierreportaissa ylöspäin kuljetaan sisäreunaa ja alaspäin ulkoreunaa.
No ei kyllä. Kuljen aina ulkoreunaa ja niin suuri osa.
Kierreportaat ovat saatanan keksintö ihmiskuntaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No muotoillaan sitten niin että kierreportaissa vastaantulija ohitetaan niin että ylöspäin kulkeva siirtyy sisäreunaan ja alaspäin kulkeva ulkoreunaan. Asia on tietysti aivan yhdentekevä sillon kun olet portaissa yksinäsi.
Vierailija kirjoitti:
Se kummalla on kookkaampi mulkku tai pimputin.
Kierreportaissa nähtyä ja kuultua:
"Mun pimputin on kookkaampi kuin sun mulkku. Väistätkö hyvällä, vai näytänkö pimputinta?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No muotoillaan sitten niin että kierreportaissa vastaantulija ohitetaan niin että ylöspäin kulkeva siirtyy sisäreunaan ja alaspäin kulkeva ulkoreunaan. Asia on tietysti aivan yhdentekevä sillon kun olet portaissa yksinäsi.
Kun ei. Se menee täysin tilannekohtaisesti. Itse pysähdyn ja tarraudun ulkokaiteeseen ohituksen ajaksi :)
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin sivuuttaa vastaantulijan omalta oikealta puoleltaan.
Tämä. Hämmästyttää miten vieläkin moni yrittää ohittaa vasemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei. Se menee täysin tilannekohtaisesti. Itse pysähdyn ja tarraudun ulkokaiteeseen ohituksen ajaksi :)
No sille minä en mahda mitään jos sinä olet huonokäyttöksinen ja muita huomioimaton moukka. Teitähän toki riittää, oli aihe mikä hyvänsä.
Viisaampi väistää aina, kilpailkaa toistenne kunnioittamisessa.