Mikä ongelma on kaverilla/ miehellään, kun eivät voi tulla koskaan kylään yhdessä?
Kaveri n, 40v samoin miehensä. Kaikki illanistujaiset järjestetään heidän toimesta siten että on ”tyttöjen ilta” ja mies lähtee pois lapsen kanssa, ja vain naisia kutsutaan paikalle. Samoin syntymäpäivät, juhlapyhät, aina kutsu tulee vain minulle, ei miehelle tai koko perheellemme. Kun me kutsumme heitä kotiimme kylään, niin paikalle tulevat vain äiti ja poika ja tällä puolisolla, isällä on aina ”omaa aikaa” tai joku eri meno sovittuna 😃
Emme ole koskaan törmänneet tällaiseen aiemmin. Mistä on kyse? Erilliset elämät parisuhteessa? Ei kiinnostusta tutustua puolison ystäviin? Onko tämä huono tapa tältä mieheltä/ heiltä molemmilta, vai ihan joku käytöshäiriö, ettei suostu kyläilemään perheensä kanssa...?
Kommentit (403)
Miten pikkumainen ihminen täytyy olla, että jaksaa edes pohtia tällaista asiaa. Kaverini mies elää omaakin elämäänsä. Yhyyyy, kaikki eivät pyörikään minun napani ympärillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tullut siihen tulokseen, että kaverini mies on joten yksinkertainen tai tyhmä ja siksi kaveri ei ota häntä koskaan mukaan.
Kaverini häpeää sitä jos saan tietää kuinka tyhmän miehen hän sitten loppujen lopuksi otti. Olen nimittäin niitä aikaisempia poikkiksia kyllä tavannut.Luepa AP tämä. Tässä vastaus aloitukseesi.
Etkö ymmärrä? Minäpä väännän rautalangasta: olet arvostellut ylimielisesti ystäväsi miehiä aikaisemminkin. Tätä miestä ystäväsi ei enää halua sinulle esitellä, kun on kyllästynyt touhuusi.
Helppoa. Olisit kertonut tämän heti avauksessa, niin ei olisi tarvinnut monta sivullista käydä keskustelua siitä, että kaikkien ei tarvitse elää samanlaista pariskuntaelämää kun toiset tekevät.
Veikkaan samaa. Kauhea asenne aloittajalla ”kaveriaan” kohtaan. Munkin yksi kaveri arvosteli poikkiksiani tolleen, enkä oikein ole halunnut esitellä erityisemmin nykyistä jonka kanssa ollaan tosi onnellisia. En halua kuunnella dissausta. Kaveri on itse kai onneton ikisinkku, miksi muuten dissaisi noin avoimesti.
Mietinkin kuinka onnellinen ap on, kun tolleen ilkeästi pohtii kaverinsa elämää
Kukaan ei ole ilkeästi pohtinut❤️
Enemmänkin ilkeä on se, joka ilman mitään syytä jättää kutsut väliin aina.
Usko nyt, kyläily on vapaaehtoista! Kutsuun voi vastata kyllä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap olisi oikeasti "vilpittömästi" halunnut vain asiaa päivitellä, olisi asian voinut kysyä esim. niin, onko tämä yleistä ja tietääkö muut vastaavia pariskuntia. Mutta tuo "mikä ongelma heillä on" ja sen hokeminen, että pariskunnan naisen on pakko tästä miehensä käytöksestä kärsiä, paljastaa ap:n inhottavaksi ihmiseksi. Sävystä tuli tuomitseva, selvästikin toivoo vahvistusta sille että suhteessa on oltava jotain pahasti vialla.
Meillä on samanlainen käytäntö ja ei, meillä ei ole ongelmaa ja ei, en kärsi asiasta. Mieheni on aikuinen ihminen ja saa valita ktse, milloin lähtee mukaan. Näemme yhdessä muita ihmisiä.
Eikös sinun sävy apta ja koko aloitusta kohtaan ole tyly, suorastaan hyökkäävä. Taitaa samasta asiasta kärsiviä olla palsta pullollaan.
Kiinnostavaa vaan tietää syitä, miksi ei tulla kylään.
Silloin sitä tiedustellaan hienovaraisesti suoraan niiltä ihmisiltä, joita asia koskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap olisi oikeasti "vilpittömästi" halunnut vain asiaa päivitellä, olisi asian voinut kysyä esim. niin, onko tämä yleistä ja tietääkö muut vastaavia pariskuntia. Mutta tuo "mikä ongelma heillä on" ja sen hokeminen, että pariskunnan naisen on pakko tästä miehensä käytöksestä kärsiä, paljastaa ap:n inhottavaksi ihmiseksi. Sävystä tuli tuomitseva, selvästikin toivoo vahvistusta sille että suhteessa on oltava jotain pahasti vialla.
Meillä on samanlainen käytäntö ja ei, meillä ei ole ongelmaa ja ei, en kärsi asiasta. Mieheni on aikuinen ihminen ja saa valita ktse, milloin lähtee mukaan. Näemme yhdessä muita ihmisiä.
Eikös sinun sävy apta ja koko aloitusta kohtaan ole tyly, suorastaan hyökkäävä. Taitaa samasta asiasta kärsiviä olla palsta pullollaan.
Ja se syy varmaan täältä löytyykin? Paremmin kuin kaverilta kysymällä? Ap yksin jankkaa asiassaan, eikä hyväksy muidem vastauksia. Hiljenee kohta koko ketju.
"Onko tämä huono tapa tältä mieheltä/ heiltä molemmilta, vai ihan joku käytöshäiriö, ettei suostu kyläilemään perheensä kanssa...?"
Ehkä syy ap. löytyy lähempänä kuin itse arvaatkaan?
Millaisen kuvan olet ap. antanut itsestäsi miehelle? Tai millainen olet ystävänä?
Itse olisin pöyristynyt ja hyvin loukkaantunut, jos joku ystävästäni/kaverini toisi perhe-elämäni julkisuuden riepoteltavaksi ja haukuttavaksi keskustelupalstalle! Ja ottaisin etäisyyttä ja miettisen ystäväni lojaallisuutta ja luottamusta. Onko ystävyyden arvoinen.
Ehkä mies vaistoaa sinun ystävyyden laadun ja luotettavuuden ja katsoo parhaammaksi pitää etäisyyttä sinuun. Näin itsekin tekisin.
Kenelle voi olla noin suuri ongelma, että kaverin uusi mies ei halua tulla kylään? Selvästi ei halua jostain syystä. Jos se paljon harmittaa, kannattaa puhua asiasta sen kaverin kanssa. Siltikin se on vain pakko hyväksyä, jos joku ei halua vierailla luonasi. Ei ihmisiä voi pakottaa kavereiksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemisissa ja hyvinkasvatetuissa perheissä tämä todella on hyvin epäkohteliasta aina hylätä kutsut.
On vähän eri asia että on estynyt koska on Afrikassa humanitäärisessä työssä tai tekemässä leikkausta Töölön sairaalassa tai tekemässä omaisensa saattohoitoa kuin se että ”ei jaksa tulla kun haluaa omaa aikaa tai esim on salilla” 😅
Oi aikoja, oi tapoja.
Toisaalta kuuluuko akateemiseen ja hyvinkasvatettuun perheeseen muiden asioiden vatvominen selän takana, kaikenlainen muiden perheiden tapojen ihmetteli ja kaikenlaisten asioiden kuvittelu sen vuoksi, jos joku on erilainen kuin itse?
Oi aikoja, oi tapoja - tosiaankin. Kyllähän se kaikesta kieltäytyvä mies voi olla vähän erikoinen tapaus, mutta oikeasti sivistyneet ihmiset antavat erikoisten ihmisten olla erikoisia ihan rauhassa eivätkä anna sen häiritä itseään tai vaivaa sillä päätään.
Kai tätä nyt saa ihmetellä ja kysyä.
Näköjään nykyisin vastausten perusteella on ihan normaalia kieltäytyä ja keksiä ”omia menoja” silloin kun on koko perhe kutsuttu kylään.
Minä olen tavannut puolisoni ystäväpariskuntia. Olen todennut, ettei heidän joukossaan ole sellaisia, joiden seurassa viihtyisin. En myöskään pysty jakamaan heidän yhteistä historiaansa enkä tunne ihmisiä, joista puhutaan. Niinpä en enää kyläile heidän luonaan muutamia sukulaisia lukuun ottamatta. Jos kutsutaan ja kutsu osoitetaan suoraan/myös minulle, sanon suoraan, että "kiitos, mutta olen erittäin huono kyläilemään". Kohteliaisuudesta voin pehmittää viestiäni lisäämättä "mutta katsotaan, ehkä jossain vaiheessa".
Minulle on totaalisen yhdentekevää mitä nuo minulle yhdentekevät ihmiset ajattelevat siitä, etten tule kylään.
Voisit olla mun kaveri. Me ei käydä mun omien kavereiden luona koskaan yhdessä. Sama homma toisinpäin. Sitten meillä on vielä ne yhteiset kaverit, joiden luona käydään yhdessä.
En ole koskaan tajunnut, että asiaa pitäisi selitellä, miksi meiltä tuleekin 3 kylään 4 sijasta (kaksi lasta siis).
Jos selviää, että olet oikeasti mun kaveri, olet kyllä entinen kaveri. Tosin uskoisin ja toivoisin, että mun ystävillä olisi pokkaa kysyä asiasta suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Voisit olla mun kaveri. Me ei käydä mun omien kavereiden luona koskaan yhdessä. Sama homma toisinpäin. Sitten meillä on vielä ne yhteiset kaverit, joiden luona käydään yhdessä.
En ole koskaan tajunnut, että asiaa pitäisi selitellä, miksi meiltä tuleekin 3 kylään 4 sijasta (kaksi lasta siis).
Jos selviää, että olet oikeasti mun kaveri, olet kyllä entinen kaveri. Tosin uskoisin ja toivoisin, että mun ystävillä olisi pokkaa kysyä asiasta suoraan.
Tästä selostuksesta ei saa mitään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Kenelle voi olla noin suuri ongelma, että kaverin uusi mies ei halua tulla kylään? Selvästi ei halua jostain syystä. Jos se paljon harmittaa, kannattaa puhua asiasta sen kaverin kanssa. Siltikin se on vain pakko hyväksyä, jos joku ei halua vierailla luonasi. Ei ihmisiä voi pakottaa kavereiksesi.
Uusi mies?
Tämähän on iät ajat kieltäytynyt niin ettei ole nähnyt puolisonsa yhtään ystävää. Mistä keksit tämän uuden miehen?
Haaskalintu kiertelee haaskan toivossa. Joku ongelma tai salaisuus on oltava! Joku tätä häpeää, jonkun on pakko kärsiä! Eihän se nyt voi olla niin, että olisi useita normaaleja tapoja tehdä asioita. Ei.
Minun mies on on yksinäinen susi/ todellinen introvertti. Hän viihtyy omissa oloissaan ja oman perheensä kanssa. On sanonut, että hänellä on jo ne ihmiset elämässään, joita tarvitsee. Hän ei koe mielekkääksi lähteä illanviettoihin minun ja ystävieni kanssa, eikä myöskään jaksa nähdä vaivaa tutustua uusiin ihmisiin.
Itse olen myös todellinen introvertti ja koen väsyväni uusien ihmisten kanssa ”seurustellessa” helposti. Olen kuitenkin puheliaampi ja innostun herkemmin tällaisista illanvietoista kuin mieheni.
Meillä on oma kaveriporukka, jotka olemme tunteneet vuosia ellei jopa vuosikymmeniä ja tykkäämme illanvietoista juuri heidän kanssaan, koska ei tarvitse etukäteen jännitellä mitään hiljaisia hetkiä tai, että huumori ei kohtaa jne.
Ehkä yritän vain sanoa, että meitä ihmisiä on niin monenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
"Onko tämä huono tapa tältä mieheltä/ heiltä molemmilta, vai ihan joku käytöshäiriö, ettei suostu kyläilemään perheensä kanssa...?"
Millaisen kuvan olet ap. antanut itsestäsi miehelle? Tai millainen olet ystävänä?
Itse olisin pöyristynyt ja hyvin loukkaantunut, jos joku ystävästäni/kaverini toisi perhe-elämäni julkisuuden riepoteltavaksi ja haukuttavaksi keskustelupalstalle! Ja ottaisin etäisyyttä ja miettisen ystäväni lojaallisuutta ja luottamusta. Onko ystävyyden arvoinen.
Ehkä mies vaistoaa sinun ystävyyden laadun ja luotettavuuden ja katsoo parhaammaksi pitää etäisyyttä sinuun. Näin itsekin tekisin.
Aikamoista dramatisointia. Kyllä tässä mietitään enemmänkin sitä, että miksi tämä mies luikkii muualla, kun muu perhe kyläilee. Samalla lailla kun täällä mietitään miksi anoppi puuttuu perhe-elämään tai käly on ilkeä, tai miksi miehesi on laiska.
Itse ottaisin kyllä etäisyyttä ystävään jonka puoliso ei koskaan tulisi meille, tai ystävään joka pitäisi tälläistä normaalina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei heillä mitään ongelmaa ole, mies ei vaan halua viettää aikaa vaimonsa kavereiden kanssa.
Taitaa olla ongelma, kun 40v vietetään vain ja ainoastaan tyttöjen ja poikien iltoja.
Mitä he lapselle selittää, miksi isä ei koskaan tule mukaan..?
Ainakin me ystävät ihmetellään, kun aina on muuta menoa ja äiti tulee yksin paikalle.
Mites te omille lapsillenne selitätte sen että äiti puhuu sekä kaveriporukalla että netissä paskaa yhdestä kaveristaan? Siinäpä vasta roolimalli!
Vierailija kirjoitti:
No vaikkapa mulle. Pyysin kaveriani tulemaan perheineen meille ja mun mies ja lapset oli paikalla myöskin ihan sitä varten.
Olin tosi nolo ja vaivaantunut kun kaveri tulikin vain lasten kanssa.
Minulle tuli epämukava olo ja mietin, että mihinkä käsken nyt miestäni menemään kun kaverin mies ei tullutkaan. Turhaan olin oman mieheni paikalle pyytänyt.
Eihän mun mies sen enempää tuttava kaverini kanssa tietenkään ollut mutta joutui nyt sitten kolmantena pyöränä olemaan.
Että kyllä mun mielestä vähintään pitäisi kertoa ajoissa ketä tulee jos osa ei tulekaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu on naurettava.
Olen tuntenut mieheni ystävät 16v, mutten siitä huolimatta ole heidän läheinen ystävänsä.Kuten miehenikään ei ole mikään minun ystävieni bestis.Tottakai moikataan ja kysytään kuulumiset jos satutaan näkemään,ja tavataan häissä ja muissa juhlatilaisuuksissa mihin mennään yhdessä.
Mutta mieheni ystävät kutsuvat yksinomaan mieheni käymään jos haluavat tavata.Ja minun ystäväni kutsuvat minutkäymään jos haluavat tavata.Ns perhevierailut ovat täysin erikseen,jos halutaan että lapset leikkii keskenään tms.
Miksi ihmeessä minun pitäisi lähteä mukaan jos mieheni menee kavereiden kanssa oluelle tai kahville kaverin luo?Tököttäisin siellä hiljaa juuri siihen tyyliin että miksi ihmeessä olen täällä!?
Mieheni ystävät ovat täysin eri ihmistyyliä,ikäluokkaa ja elämäntilannetta,vaikka mukavia ihmisiä ovatkin.Minulle ja heille riittää tämä hyvänpäiväntuttuus.
Miksi ihmeessä mieheni pitäisi lähteä mukaan tyttökavereideni luo?Kuuntelemaan kun puhun heidän kanssa synnytyksistä ja naisten jutuista jotka eivät miestäni kiinnosta pätkääkään?!
Ja ai niin,onhan meillä pieni lapsikin.Jos meidän molempien vanhempien pitää lähteä kyläilemään,niin sitten lähtisi se lapsikin.Arvatkaa vain saisiko kukaan aikuinen keskustella rauhassa mistään jos paikalla on neljävuotias?!
Eli kuuluuko se nyt oikeasti pätkääkään aplle miksei se mies ikinä käy kylässä?Jos sitä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta teidän seura ja haluaa käyttää aikansa hyödyllisemmin?
Itselläni ainakin on ihan tarpeeksi sosiaalinen elämä ilman miehen kavereitakin.Eiköhän sillä kaverin miehelläkin vain ole jo tarpeeksi ystäviä ja tekemistä.
Ihmeellisiä ongelmia ihmisillä nykyään!
Taisit missata pointin. Ei TIETENKÄÄN kaikkea sosiaalista elämää tarvitse suorittaa pariskuntana, vaan omia, toisen ja yhteisiä kavereita todellakin voi tavata yhdessä tai erikseen.
Sen sijaan ei ole normaalia poistua omasta kotoaan AINA kun tulee vieraita oman lapsen syntymäpäiväkutsuille jne. Se on ihan pelkästään käytöstapojen puutetta, tai sitten kyseessä on todella paha elämää rajoittava psyykkinen ongelma. En lähde arvailemaan, miksi sinä pidät niin pöyristyttävänä oletusta siitä, että lapsiperhe suorittaisi edes osan sosiaalisesta kanssakäymisestä kaikki yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikkapa mulle. Pyysin kaveriani tulemaan perheineen meille ja mun mies ja lapset oli paikalla myöskin ihan sitä varten.
Olin tosi nolo ja vaivaantunut kun kaveri tulikin vain lasten kanssa.
Minulle tuli epämukava olo ja mietin, että mihinkä käsken nyt miestäni menemään kun kaverin mies ei tullutkaan. Turhaan olin oman mieheni paikalle pyytänyt.
Eihän mun mies sen enempää tuttava kaverini kanssa tietenkään ollut mutta joutui nyt sitten kolmantena pyöränä olemaan.Että kyllä mun mielestä vähintään pitäisi kertoa ajoissa ketä tulee jos osa ei tulekaan.
Aamen! 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista dramatisointia. Kyllä tässä mietitään enemmänkin sitä, että miksi tämä mies luikkii muualla, kun muu perhe kyläilee. Samalla lailla kun täällä mietitään miksi anoppi puuttuu perhe-elämään tai käly on ilkeä, tai miksi miehesi on laiska.
Itse ottaisin kyllä etäisyyttä ystävään jonka puoliso ei koskaan tulisi meille, tai ystävään joka pitäisi tälläistä normaalina.
Samalla tavalla noihinkaan kysymyksiin ei vastausta tällä palstalla saa, ellei anoppisi/kälysi/miehesi satu samalle palstalle ja tunnista itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu on naurettava.
Olen tuntenut mieheni ystävät 16v, mutten siitä huolimatta ole heidän läheinen ystävänsä.Kuten miehenikään ei ole mikään minun ystävieni bestis.Tottakai moikataan ja kysytään kuulumiset jos satutaan näkemään,ja tavataan häissä ja muissa juhlatilaisuuksissa mihin mennään yhdessä.
Mutta mieheni ystävät kutsuvat yksinomaan mieheni käymään jos haluavat tavata.Ja minun ystäväni kutsuvat minutkäymään jos haluavat tavata.Ns perhevierailut ovat täysin erikseen,jos halutaan että lapset leikkii keskenään tms.
Miksi ihmeessä minun pitäisi lähteä mukaan jos mieheni menee kavereiden kanssa oluelle tai kahville kaverin luo?Tököttäisin siellä hiljaa juuri siihen tyyliin että miksi ihmeessä olen täällä!?
Mieheni ystävät ovat täysin eri ihmistyyliä,ikäluokkaa ja elämäntilannetta,vaikka mukavia ihmisiä ovatkin.Minulle ja heille riittää tämä hyvänpäiväntuttuus.
Miksi ihmeessä mieheni pitäisi lähteä mukaan tyttökavereideni luo?Kuuntelemaan kun puhun heidän kanssa synnytyksistä ja naisten jutuista jotka eivät miestäni kiinnosta pätkääkään?!
Ja ai niin,onhan meillä pieni lapsikin.Jos meidän molempien vanhempien pitää lähteä kyläilemään,niin sitten lähtisi se lapsikin.Arvatkaa vain saisiko kukaan aikuinen keskustella rauhassa mistään jos paikalla on neljävuotias?!
Eli kuuluuko se nyt oikeasti pätkääkään aplle miksei se mies ikinä käy kylässä?Jos sitä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta teidän seura ja haluaa käyttää aikansa hyödyllisemmin?
Itselläni ainakin on ihan tarpeeksi sosiaalinen elämä ilman miehen kavereitakin.Eiköhän sillä kaverin miehelläkin vain ole jo tarpeeksi ystäviä ja tekemistä.
Ihmeellisiä ongelmia ihmisillä nykyään!Taisit missata pointin. Ei TIETENKÄÄN kaikkea sosiaalista elämää tarvitse suorittaa pariskuntana, vaan omia, toisen ja yhteisiä kavereita todellakin voi tavata yhdessä tai erikseen.
Sen sijaan ei ole normaalia poistua omasta kotoaan AINA kun tulee vieraita oman lapsen syntymäpäiväkutsuille jne. Se on ihan pelkästään käytöstapojen puutetta, tai sitten kyseessä on todella paha elämää rajoittava psyykkinen ongelma. En lähde arvailemaan, miksi sinä pidät niin pöyristyttävänä oletusta siitä, että lapsiperhe suorittaisi edes osan sosiaalisesta kanssakäymisestä kaikki yhdessä.
Aamen! 🙏