Mikä ongelma on kaverilla/ miehellään, kun eivät voi tulla koskaan kylään yhdessä?
Kaveri n, 40v samoin miehensä. Kaikki illanistujaiset järjestetään heidän toimesta siten että on ”tyttöjen ilta” ja mies lähtee pois lapsen kanssa, ja vain naisia kutsutaan paikalle. Samoin syntymäpäivät, juhlapyhät, aina kutsu tulee vain minulle, ei miehelle tai koko perheellemme. Kun me kutsumme heitä kotiimme kylään, niin paikalle tulevat vain äiti ja poika ja tällä puolisolla, isällä on aina ”omaa aikaa” tai joku eri meno sovittuna 😃
Emme ole koskaan törmänneet tällaiseen aiemmin. Mistä on kyse? Erilliset elämät parisuhteessa? Ei kiinnostusta tutustua puolison ystäviin? Onko tämä huono tapa tältä mieheltä/ heiltä molemmilta, vai ihan joku käytöshäiriö, ettei suostu kyläilemään perheensä kanssa...?
Kommentit (403)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ap:n kanssa samaa mieltä, että outoa se on. Ymmärrän, ettei aina tule mutta jos ei koskaan tule.
Epäkohteliasta ja omituista.Voihan se vähän omituista olla, mutta miksi ihmeessä antaa jonkun sinänsä vaarattoman ja haitattoman omituisuuden vaivata itseään? Ihmisillä voi olla kaikenlaisia outoja, hassuja ja erikoisia tapoja ja ominaisuuksia, ja niin kauan kuin niillä ei vahingoita muita tai itseäänkään, niin eikö ne periaatteessa ole ihan ok? Ehkä voitaisiin vaan hyväksyä, että kaikki asiat eivät aina mene oman normiston mukaan. Jos vaikka omasta mielestä pariskuntien kuuluu kyläillä yhdessä, ja sitten eteen tulee joku tällainen tapaus joka ei niin tee, niin eikö siihen voisi suhtautua vaan, että tuo nyt on tuollainen erilainen tyyppi. Ja vaikka haluaisin hänet mukaan niin se ei onnistu. Vähän samoin kuin ei ehkä ala-asteella päässytkään sen luokan suosituimman tytön kaveriksi tai yläasteella sen ihanan lukiolaispojan heilaksi. Niin nyt ei ehkä saa kutsuille yhden kaverin puolisoa. Elämä on sellaista. Kaikki jutut ei aina toteudu.
Tässä on oikein nähty vaivaa keksiä syitä, miksi olisi OK kategorisesti luikkia muualla kyläilyn aikana.
Hitsi näitä hulluja vastauksia kun lukee,
olenpa onnellinen, että olen saanut vanhanaikaisen hyvän kasvatuksen, samoin on saanut kohtelias mieheni, ja kyläilemme myös perheenä🥰❤️ lapsemme myös oppivat hyvät tavat, joista yksi on se että tee toiselle kuten haluaisit itsellesi tehtävän. Toinen kun järjestää kutsut ja näkee vaivaa - on kohteliasta myös mennä paikalle.Kuuluuko vanhanaikaiseen hyvään kasvatukseen selän takana juoruilu? Toisten tekemisten arvostelu? Asioiden levittely netissä?
Kai hyvänen aika tälläistä käytöstä nyt saa ihmetellä! Kyllä täällä ihmetellään anoppeja, omia miehiä ja kälyjäkin 😊
Vierailija kirjoitti:
Oman, fiksun 40v mieheni kommentti:
Outo kaveri (tämä mies).
Kyseessä on heidän parisuhteessa oleva asia/ ongelma. He eivät kulje yhdessä.
Ap sinussa ei ole vikaa.
Ohis
Älä viitsi ap nyt aloittaa esiintymistä toisena. Yksikään järkevä, normaali ihminen ei tuollaista kommentoisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tullut siihen tulokseen, että kaverini mies on joten yksinkertainen tai tyhmä ja siksi kaveri ei ota häntä koskaan mukaan.
Kaverini häpeää sitä jos saan tietää kuinka tyhmän miehen hän sitten loppujen lopuksi otti. Olen nimittäin niitä aikaisempia poikkiksia kyllä tavannut.
Luepa AP tämä. Tässä vastaus aloitukseesi.
Etkö ymmärrä? Minäpä väännän rautalangasta: olet arvostellut ylimielisesti ystäväsi miehiä aikaisemminkin. Tätä miestä ystäväsi ei enää halua sinulle esitellä, kun on kyllästynyt touhuusi.
Helppoa. Olisit kertonut tämän heti avauksessa, niin ei olisi tarvinnut monta sivullista käydä keskustelua siitä, että kaikkien ei tarvitse elää samanlaista pariskuntaelämää kun toiset tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemisissa ja hyvinkasvatetuissa perheissä tämä todella on hyvin epäkohteliasta aina hylätä kutsut.
On vähän eri asia että on estynyt koska on Afrikassa humanitäärisessä työssä tai tekemässä leikkausta Töölön sairaalassa tai tekemässä omaisensa saattohoitoa kuin se että ”ei jaksa tulla kun haluaa omaa aikaa tai esim on salilla” 😅
Oi aikoja, oi tapoja.
Toisaalta kuuluuko akateemiseen ja hyvinkasvatettuun perheeseen muiden asioiden vatvominen selän takana, kaikenlainen muiden perheiden tapojen ihmetteli ja kaikenlaisten asioiden kuvittelu sen vuoksi, jos joku on erilainen kuin itse?
Oi aikoja, oi tapoja - tosiaankin. Kyllähän se kaikesta kieltäytyvä mies voi olla vähän erikoinen tapaus, mutta oikeasti sivistyneet ihmiset antavat erikoisten ihmisten olla erikoisia ihan rauhassa eivätkä anna sen häiritä itseään tai vaivaa sillä päätään.
Kai tätä nyt saa ihmetellä ja kysyä.
Näköjään nykyisin vastausten perusteella on ihan normaalia kieltäytyä ja keksiä ”omia menoja” silloin kun on koko perhe kutsuttu kylään.
Eli mielestäsi kyläilykutsu on jokin pakkomääräys? Josta ei voi kieltäytyä? Todella kieroutunut ajatustapa. Kyläily on vapaaehtoista.
No jos mä soitan ja kysyn, että mitä te teette ensi viikonloppuna, että tuletteko meille kylään, niin aika kummaa on jos ei voi heti sanoa, että kiitos kutsusta, mutta meille ei sovi.
Tai että jos on luvannut että he tulevat, niin paikalle tuleekin vain pelkkä kaveri yhden lapsen kanssa eikä selosta miksi muut eivät tulleetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo kaveri (tämä mies).
Ap sinussa ei ole vikaa.
Ohis
Älä viitsi ap nyt aloittaa esiintymistä toisena. Yksikään järkevä, normaali ihminen ei tuollaista kommentoisi.
Ap on esiintynyt jo koko ketjun ajan toisena. Kirjoitustyylistä ja hymiöistä tunnistaa. Peukuista näkee, että yksin on mielipiteensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemisissa ja hyvinkasvatetuissa perheissä tämä todella on hyvin epäkohteliasta aina hylätä kutsut.
On vähän eri asia että on estynyt koska on Afrikassa humanitäärisessä työssä tai tekemässä leikkausta Töölön sairaalassa tai tekemässä omaisensa saattohoitoa kuin se että ”ei jaksa tulla kun haluaa omaa aikaa tai esim on salilla” 😅
Oi aikoja, oi tapoja.
Toisaalta kuuluuko akateemiseen ja hyvinkasvatettuun perheeseen muiden asioiden vatvominen selän takana, kaikenlainen muiden perheiden tapojen ihmetteli ja kaikenlaisten asioiden kuvittelu sen vuoksi, jos joku on erilainen kuin itse?
Oi aikoja, oi tapoja - tosiaankin. Kyllähän se kaikesta kieltäytyvä mies voi olla vähän erikoinen tapaus, mutta oikeasti sivistyneet ihmiset antavat erikoisten ihmisten olla erikoisia ihan rauhassa eivätkä anna sen häiritä itseään tai vaivaa sillä päätään.
Näköjään nykyisin vastausten perusteella on ihan normaalia kieltäytyä ja keksiä ”omia menoja” silloin kun on koko perhe kutsuttu kylään.
Eli mielestäsi kyläilykutsu on jokin pakkomääräys? Josta ei voi kieltäytyä? Todella kieroutunut ajatustapa. Kyläily on vapaaehtoista.
No jos mä soitan ja kysyn, että mitä te teette ensi viikonloppuna, että tuletteko meille kylään, niin aika kummaa on jos ei voi heti sanoa, että kiitos kutsusta, mutta meille ei sovi.
Tai että jos on luvannut että he tulevat, niin paikalle tuleekin vain pelkkä kaveri yhden lapsen kanssa eikä selosta miksi muut eivät tulleetkaan.
Selvästi kaverisi ei halua, että alat ilkeilemään tästäkin miehestä eikä miestä kiinnosta tavata sinua sen perusteella mitä on sinusta kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo kaveri (tämä mies).
Ap sinussa ei ole vikaa.
Ohis
Ap on esiintynyt jo koko ketjun ajan toisena. Kirjoitustyylistä ja hymiöistä tunnistaa. Peukuista näkee, että yksin on mielipiteensä kanssa.
Totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo kaveri (tämä mies).
Ap sinussa ei ole vikaa.
Ohis
No, mies tuossa juuri kommentoi, hyväksyt sinä sitä tai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tullut siihen tulokseen, että kaverini mies on joten yksinkertainen tai tyhmä ja siksi kaveri ei ota häntä koskaan mukaan.
Kaverini häpeää sitä jos saan tietää kuinka tyhmän miehen hän sitten loppujen lopuksi otti. Olen nimittäin niitä aikaisempia poikkiksia kyllä tavannut.Luepa AP tämä. Tässä vastaus aloitukseesi.
Etkö ymmärrä? Minäpä väännän rautalangasta: olet arvostellut ylimielisesti ystäväsi miehiä aikaisemminkin. Tätä miestä ystäväsi ei enää halua sinulle esitellä, kun on kyllästynyt touhuusi.
Helppoa. Olisit kertonut tämän heti avauksessa, niin ei olisi tarvinnut monta sivullista käydä keskustelua siitä, että kaikkien ei tarvitse elää samanlaista pariskuntaelämää kun toiset tekevät.
Älä sotke ap:ta tähän. Mä olen eri henkilö. Mä tuon kirjoitin enkä ole koskaan ko.kaveriani arvostellut paitsi nyt anonyymisti kirjoitin arveluni siitä miksei hänen miehensä tule mihinkään, edes kutsuttuna.
Minusta se on ollut aika outoa koko ajan ja meinasin jo koko ystävyyssuhteenkin lopettaa kun ajattelin, että kaverini häpeää minua niin paljon, ettei kehtaa miehelleenkään näyttää.
Vaikka omisi kuinka hyväsydäminen niin tottakai tuollainen ihmetyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi aikoja, oi tapoja.
Ilmeisesti kaverisi pyrkii jostain syystä pitämään yllä suhdetta sinuun, mutta siinä se raja sitten meneekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo kaveri (tämä mies).
Ap sinussa ei ole vikaa.
Ohis
No, mies tuossa juuri kommentoi, hyväksyt sinä sitä tai et.
Ap:n mielikuvitusmies.
Ap on monta kertaa myös sanonut, että ystävä on ihana, ja arvattavasti myös kärsii tästä miehensä hommasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini häpeää sitä jos saan tietää kuinka tyhmän miehen hän sitten loppujen lopuksi otti. Olen nimittäin niitä aikaisempia poikkiksia kyllä tavannut.Luepa AP tämä. Tässä vastaus aloitukseesi.
Älä sotke ap:ta tähän. Mä olen eri henkilö. Mä tuon kirjoitin enkä ole koskaan ko.kaveriani arvostellut paitsi nyt anonyymisti kirjoitin arveluni siitä miksei hänen miehensä tule mihinkään, edes kutsuttuna.
Minusta se on ollut aika outoa koko ajan ja meinasin jo koko ystävyyssuhteenkin lopettaa kun ajattelin, että kaverini häpeää minua niin paljon, ettei kehtaa miehelleenkään näyttää.
Vaikka omisi kuinka hyväsydäminen niin tottakai tuollainen ihmetyttää.
Kyllä ihmetyttää todella!
Vierailija kirjoitti:
Ap on monta kertaa myös sanonut, että ystävä on ihana, ja arvattavasti myös kärsii tästä miehensä hommasta.
Joo joo. Usko nyt, ap, ei tämä keskustelu tästä muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan samaa. Kauhea asenne aloittajalla ”kaveriaan” kohtaan. Munkin yksi kaveri arvosteli poikkiksiani tolleen, enkä oikein ole halunnut esitellä erityisemmin nykyistä jonka kanssa ollaan tosi onnellisia. En halua kuunnella dissausta. Kaveri on itse kai onneton ikisinkku, miksi muuten dissaisi noin avoimesti.
Mietinkin kuinka onnellinen ap on, kun tolleen ilkeästi pohtii kaverinsa elämää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ap:n kanssa samaa mieltä, että outoa se on. Ymmärrän, ettei aina tule mutta jos ei koskaan tule.
Epäkohteliasta ja omituista.Voihan se vähän omituista olla, mutta miksi ihmeessä antaa jonkun sinänsä vaarattoman ja haitattoman omituisuuden vaivata itseään? Ihmisillä voi olla kaikenlaisia outoja, hassuja ja erikoisia tapoja ja ominaisuuksia, ja niin kauan kuin niillä ei vahingoita muita tai itseäänkään, niin eikö ne periaatteessa ole ihan ok? Ehkä voitaisiin vaan hyväksyä, että kaikki asiat eivät aina mene oman normiston mukaan. Jos vaikka omasta mielestä pariskuntien kuuluu kyläillä yhdessä, ja sitten eteen tulee joku tällainen tapaus joka ei niin tee, niin eikö siihen voisi suhtautua vaan, että tuo nyt on tuollainen erilainen tyyppi. Ja vaikka haluaisin hänet mukaan niin se ei onnistu. Vähän samoin kuin ei ehkä ala-asteella päässytkään sen luokan suosituimman tytön kaveriksi tai yläasteella sen ihanan lukiolaispojan heilaksi. Niin nyt ei ehkä saa kutsuille yhden kaverin puolisoa. Elämä on sellaista. Kaikki jutut ei aina toteudu.
Tässä on oikein nähty vaivaa keksiä syitä, miksi olisi OK kategorisesti luikkia muualla kyläilyn aikana.
Hitsi näitä hulluja vastauksia kun lukee,
olenpa onnellinen, että olen saanut vanhanaikaisen hyvän kasvatuksen, samoin on saanut kohtelias mieheni, ja kyläilemme myös perheenä🥰❤️ lapsemme myös oppivat hyvät tavat, joista yksi on se että tee toiselle kuten haluaisit itsellesi tehtävän. Toinen kun järjestää kutsut ja näkee vaivaa - on kohteliasta myös mennä paikalle.Kuuluuko vanhanaikaiseen hyvään kasvatukseen selän takana juoruilu? Toisten tekemisten arvostelu? Asioiden levittely netissä?
Kai hyvänen aika tälläistä käytöstä nyt saa ihmetellä! Kyllä täällä ihmetellään anoppeja, omia miehiä ja kälyjäkin 😊
Toki saa ihmetellä. Se nyt vaan kertoo siitä, että hyvä ja vanhanaikainen kasvatus ei ole kaikilta osin kuitenkaan uponnut. Se, että joku muu moukka palstamamma kirjoittelee täällä läheisistään paskaa ei tarkoita sitä, että se kuuluisi hyvään käytökseen ja että fiksu, hyvin käyttäytyvä ihminen tekisi perässä saman.
Oletko koskaan kysynyt asiaa ystävältäsi? Suoraan, päin naamaa ystävällisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan samaa. Kauhea asenne aloittajalla ”kaveriaan” kohtaan. Munkin yksi kaveri arvosteli poikkiksiani tolleen, enkä oikein ole halunnut esitellä erityisemmin nykyistä jonka kanssa ollaan tosi onnellisia. En halua kuunnella dissausta. Kaveri on itse kai onneton ikisinkku, miksi muuten dissaisi noin avoimesti.
Kukaan ei ole ilkeästi pohtinut❤️
Enemmänkin ilkeä on se, joka ilman mitään syytä jättää kutsut väliin aina.
Jos ap olisi oikeasti "vilpittömästi" halunnut vain asiaa päivitellä, olisi asian voinut kysyä esim. niin, onko tämä yleistä ja tietääkö muut vastaavia pariskuntia. Mutta tuo "mikä ongelma heillä on" ja sen hokeminen, että pariskunnan naisen on pakko tästä miehensä käytöksestä kärsiä, paljastaa ap:n inhottavaksi ihmiseksi. Sävystä tuli tuomitseva, selvästikin toivoo vahvistusta sille että suhteessa on oltava jotain pahasti vialla.
Meillä on samanlainen käytäntö ja ei, meillä ei ole ongelmaa ja ei, en kärsi asiasta. Mieheni on aikuinen ihminen ja saa valita ktse, milloin lähtee mukaan. Näemme yhdessä muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole ilkeästi pohtinut❤️
Enemmänkin ilkeä on se, joka ilman mitään syytä jättää kutsut väliin aina.
Millainen syy sinulle kelpaisi? Miksi syyksi ei riitä, että ei vain huvita. Kertoo aika paljon sinusta, kun et ole hyväksynyt täällä ehdotettuja syitä. Niitä on 10 sivullista. Äidin hautajaisetko ovat ainoa tarpeeksi painava syy olla tulematta sinun ylhäisen korkeutesi kutsusta paikalle?
Outo kaveri (tämä mies).
Ap sinussa ei ole vikaa.
Ohis