Miesystävän sarkasmi
Ollaan oltu yhdessä vajaan vuoden. Ei asuta yhdessä, ollaan yleensä 2-3 yötä viikossa toisillemme. nyt lomalla ollaan vietetty tiiviimmin aikaa yhdessä lähes joka päivä.
Meillä on jaettu huumorintaju ja se on välillä ronskia. Minä olen kuitenkin pitänyt huolen etten koskaan käytä huumoria miestä vastaan tai vitsaile millään hänelle herkillä aiheilla.
Mies joskus loukkaa minua, ei niinkään suoralla pilkalla vaan saattaa kääntää herkän hetken sarkasmiksi. Esimerkiksi eilen seksin jälkeen minulla oli tunteet pinnassa ja halailimme ja katsoimme toisiamme silmiin. Minulla oli lähes tulla sanat "rakastan sinua" tai muuta hellää, mutta mies alkoi vitsailla kärkkäästi. Hän alkoi nukkumaan ja minä jäin yksin tunteitteni kanssa.
Mies on sanonut ja ilmaissut rakastavansa ja koen sen. Silti tuollainen herkillä hetkillä sanottu sarkastinen kuittailu loukkaa. Miten eteenpäin?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä halusin täältä myös kokemuksia ja näkökulmia jotta ymmärtäisin miksi mies käyttäytyy noin.
Hän on todella herkkä muutoin, kirjoittaa kauniisti ja on ajattelevainen ja huomaavainen.
Luulen, että hellyys ja läheisyys ahdistaa häntä ja hän pakenee siksi sarkasmin naamion taa.
Älä ala ymmärtää miestä. Älä luule. Puhu. Kohta ymmärrät sitäkin, miksi hän loukkaa, satuttaa henkisesti, tekee häviämistemppuja jne. Sinun tehtäväsi ei ole ymmärtää asiaa, jota hän ei ole edes pyytänyt sinua ymmärtämään. Tehtäväsi on ilmaista hänelle omat tarpeesi ja tunteesi.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja vitsailen juuri tuollaisissa tilanteissa. Sekä monissa muissakin tilanteissa. Hautajaisissa olen hieman varovaisempi. 10 vuoden jälkeenkin mieheni jaksaa edelleen suuttua joka kerta tai vähintäänkin pyöritellä silmiään. Joko hyväksyt sen ap tai jätät miehen. Ei mies voi alkaa varomaan jokaista sanaansa seurassasi, siitä vasta ongemia syntyykin.
Aloittaja juuri varmaan tarkoitti, että kertoisit MIKSI toimit näin.
Ei se auttanut yhtään, että kerroit toimivasi näin vaan juuri sen valaiseminen, että miksi.
Minuakin naisena kiinnostaisi kuulla mikä on motiivi herkkänä hetkenä alkaa vitsailla tai olla sarkastinen tms.
Oli sitten mies tai nainen.
Aikuisen ihmisen pitää olla hienotunteisesti jossain tilanteissa.
Itsekin olen sarkastinen jossain tilanteissa, mutta osaan olla myös herkkä tai sitten ainakin hiljaa.
Aloittajan mies voi olla saanut sellaisen kasvatuksen, että ei saa tai voi näyttää tunteitaan tai miltä tuntuu
Jutelkaa jos mahdollista rauhallisella hetkellä millainen lapsuus hänellä on ollut ja millaisia selviytymiskeinoja tunteiden ilmaisussa.
"Esimerkiksi eilen seksin jälkeen minulla oli tunteet pinnassa ja halailimme ja katsoimme toisiamme silmiin. Minulla oli lähes tulla sanat "rakastan sinua" tai muuta hellää, mutta mies alkoi vitsailla kärkkäästi. Hän alkoi nukkumaan ja minä jäin yksin tunteitteni kanssa."
Ehkä mies ei kokenut tilannetta samalla tavalla eikä lukenut ajatuksiasi. En minä toisen vitsailuista suuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Mammapalstan kahden sentin kyökkipsykologit taas vauhdissa. Ja ap on kunnon naislapsi.
Ja sinähän vasta kehittynyt persoona oletkin!
Karkkäästi vitsailu ei yleensä kuulu herkkään hetkeen eikä heti sen jälkeen.
On ihan ymmärrettävää, että siitä loukkaantuu tai ainakin haluaa selvittää miksi toinen niin toimii.
Jutelkaa asiasta ja muutenkin juttelemalla rauhallisesti avata miehen käytöstä, voi olla miehellekin helpottavaa jos nyt yrittää peittää jotain traumaansa tai lapsuuden häpeäänsä ja tajuaa, että ei sinun kanssasi tarvitse niin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mammapalstan kahden sentin kyökkipsykologit taas vauhdissa. Ja ap on kunnon naislapsi.
Perustele "naislapsi"?
Vierailija kirjoitti:
"Esimerkiksi eilen seksin jälkeen minulla oli tunteet pinnassa ja halailimme ja katsoimme toisiamme silmiin. Minulla oli lähes tulla sanat "rakastan sinua" tai muuta hellää, mutta mies alkoi vitsailla kärkkäästi. Hän alkoi nukkumaan ja minä jäin yksin tunteitteni kanssa."
Ehkä mies ei kokenut tilannetta samalla tavalla eikä lukenut ajatuksiasi. En minä toisen vitsailuista suuttuisi.
Oliko joku suuttunut?
Oletko erityisherkkä? Voisit antaa miehelle luettavaa aiheesta.
Laita jalat ristiin niin alkaa mieskin herkistyä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko erityisherkkä? Voisit antaa miehelle luettavaa aiheesta.
Just joo. Erityisherkkyys on manipuloinnin väline ja heille ei saisi sanoa mitään vastaan jotta heidän herkkä hipiänsä ei loukkaantuisi.
Teillä on nyt pahoja kommunikaatio-ongelmia. Olet mitä ilmeisimmin korviasi myöten ihastunut ja et saa haluamaasi vastakaikua. Joko voit odottaa [ikuisuuden] tai aloittaa keskustelun itse.
Puhuimme tuosta aiemmasta tilanteesta ja ilmaisin mielipahani herkällä hetkellä. Mies on sanonut rakastavansa mutta on varovainen tunteissaan. Hän on välillä muutoinkin piikikäs ja sarkastinen . Pitääkö sellaista vaan oppia sietämään?
Vierailija kirjoitti:
Puhuimme tuosta aiemmasta tilanteesta ja ilmaisin mielipahani herkällä hetkellä. Mies on sanonut rakastavansa mutta on varovainen tunteissaan. Hän on välillä muutoinkin piikikäs ja sarkastinen . Pitääkö sellaista vaan oppia sietämään?
Lue henkisestä väkivallasta.
Seksin jälkeen siis vittuili? Oliko huonoakin seksiä?
Mies kerran näytti jonkun komedian jossa mies ja nainen kävelivät maaseudulla, olivat häämatkalla. He pysähtyivät katsomaan maisemaa ja naisen ajatuskuplassa oli miten romanttinen maisema oli. Hän kysyi mieheltä: "mitä ajattelet?" Mies: "että siat on paljon suurempia luonnossa kuin luulin" ja nainen suuttui.
Seksin jälkeen mies sanoi: "siat ovat paljon suurempia luonnossa kuin luulin. Mitä sinä mietit?" Sanoin etten kerro. Mies:"hyvä, jos se ei liity sikoihin niin kukaan ei haluakaan kuulla".
Ap
Minä naisena olen tuollainen. Kaikki romanttinen lässytys on mielestäni lähinnä teeskentelyä. Enemmän yhteenkuuluvuden tunnetta ja rakkautta on mielestäni nauraa yhdessä. Jos koet tällaisen käytöksen loukkaavana, suosittelen puhumaan asiasta miehelle. Voi olla että teidän tunteiden ilmaisunne ja käsityksenne rakkauden osoituksista poikkeaa toisistaan nyt ja pahasti. Itse olen löytänyt onneksi samanhenkisen ihmisen ja yhteiselomme toimii näin erittäin hyvin. Vittuilu on välittämistä!
Vierailija kirjoitti:
Mies kerran näytti jonkun komedian jossa mies ja nainen kävelivät maaseudulla, olivat häämatkalla. He pysähtyivät katsomaan maisemaa ja naisen ajatuskuplassa oli miten romanttinen maisema oli. Hän kysyi mieheltä: "mitä ajattelet?" Mies: "että siat on paljon suurempia luonnossa kuin luulin" ja nainen suuttui.
Seksin jälkeen mies sanoi: "siat ovat paljon suurempia luonnossa kuin luulin. Mitä sinä mietit?" Sanoin etten kerro. Mies:"hyvä, jos se ei liity sikoihin niin kukaan ei haluakaan kuulla".
Ap
Toihan oli hyvä! Vai olitko sä se iso sika?
Sarkasmia ymmärtämättömien ihmisten saattaa olla parempi pysytellä sitätiloissa tai Turussa.