Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te, joilla ei ole omaa ok-taloa, löydätte onnen?

Vierailija
31.12.2025 |

Niin?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin etsimällä sitä okt:a.

Vierailija
2/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko incelli asuvasi omakotitalossa vielä mielikuvitusvaimon lisäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siitä, ettei tarvitse tehdä pihatöitä, lumitöitä eikä asuttaa ja lämmittää itselleni aivan liian suurta asuntoa.

Vierailija
4/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä keksi näitä paska aloituksia 👹👹👹👹

Vierailija
5/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista taas 💩💩💩💩

Vierailija
6/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän helppoudesta

Vierailija
7/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni löytyy omasta ok-talosta haaveilusta.

Vierailija
8/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omistanut omakotitalon 40 vuotta. Kaikki aika ja raha kuluu tähän helvetin esikartanoon. No ehkä kuolema armahtaa tästäkin.

Vierailija
9/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että olen päässyt pois omakotitalosta, jossa on koko ajan jotain hommaa, jollei korjattavaa, niin kesällä pihan hoitaminen, pensasaitojen leikkuu, nurmikon ajelu, haravointi ja talvella loputtomat lumityöt ja hiekoitukset. Niin paljon helpompaa asua rivarissa, missä pihanhoito rajoittuu lähinnä terassin öljyämiseen ja ruukkukukkien hoitamiseen, huoltoyhtiö hoitaa lumityöt ja nurmikonleikkuut. Sieltä tuli huoltomies kaks vuotta sitten uudenvuodenaattona alle tunnissa pelastaan tilanteen kun vessanpytty alkoi vuotaa vedet lattialle ja sulkuventtiili oli jumiutunut eikä mennyt kiinni. Kustannukset meni taloyhtiön piikkiin (tietysti siitä vastikkeessa maksan, mutta aika eri asia olis ollu maksaa hälytysrahaa, työkorvausta ja uutta edellistä paljon paremman tasoista pyttyä yksin kuin n. 1/20 osa joka tämän asunnon osuus on).

Vierailija
10/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kombinaatio on tilava kerrostalokoti ja kesämökki kohtuullisen ajomatkan päässä. Omakotitaloasuminen oli pitkässä juoksussa perseestä.

Vierailija
11/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on rivitaloasunto Helsingissä ja talviadurtava kesämökki Kirkkonummella. Ollaan pärjätty näillä. Kummastakaan ei enää velkaa. Ollaan nelikymppisiä.

Vierailija
12/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm...no ehkäpä siitä, että on oma koti maksettu.

N49

Vierailija
13/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelemalla, että takaisin (!) omakotitaloon olen joka tapauksessa päätyvä, joten nyt vain kestetään vielä hetki ennen sitä.

Vierailija
14/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin luontoa.

Vierailija
15/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka siitä, ettei tartte asua Konalan paskalihamiehen naapurissa.

Vierailija
16/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelloton mies on peloton mies.

Vierailija
17/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ei ole omistaa rahareikiä 

Vierailija
18/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta ihanasta bodistani.

N

Vierailija
19/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelemalla, että takaisin (!) omakotitaloon olen joka tapauksessa päätyvä, joten nyt vain kestetään vielä hetki ennen sitä.

Olen tosiaan jo teininä saanut osan omakotitalon hoidon iloista (haravointi, lumen kolaus) ja se on vasta pienen pieni osa kaikkea. Olen siitä erittäinkin tietoinen. Joka tapauksessa haluan talon ja aion sellaisen ostaa. Pitää ennakoida ja ostaa mahdollisimman vähäriskinen. Sitten vaikka vuosittain tekee tsekkauksia tai palkkaa ammattilaisen tekemään kartoituksia ja sitä rataa. Uskon, että osaan ostaa ihan hyvän talon, jossa ei ole jatkuvasti jotain paskaa.

Vierailija
20/20 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa kannattaa asua vain jos oikeasti nauttii puuhastelusta, pikkurempasta ja puutarhanhoidosta. Ei ne kaikkia kiinnosta eikä  tarvitsekaan. Minä ja mies tykätään joten viihdytään hyvin, mutta jossain vaiheessa kun ikää tulee, on suunnitelma myydä talo ja muuttaa vaikka rivariin. Kerrostaloasuntokin olisi ihan ok jos on rauhallinen talo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme