Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävän sarkasmi

Vierailija
29.12.2019 |

Ollaan oltu yhdessä vajaan vuoden. Ei asuta yhdessä, ollaan yleensä 2-3 yötä viikossa toisillemme. nyt lomalla ollaan vietetty tiiviimmin aikaa yhdessä lähes joka päivä.
Meillä on jaettu huumorintaju ja se on välillä ronskia. Minä olen kuitenkin pitänyt huolen etten koskaan käytä huumoria miestä vastaan tai vitsaile millään hänelle herkillä aiheilla.
Mies joskus loukkaa minua, ei niinkään suoralla pilkalla vaan saattaa kääntää herkän hetken sarkasmiksi. Esimerkiksi eilen seksin jälkeen minulla oli tunteet pinnassa ja halailimme ja katsoimme toisiamme silmiin. Minulla oli lähes tulla sanat "rakastan sinua" tai muuta hellää, mutta mies alkoi vitsailla kärkkäästi. Hän alkoi nukkumaan ja minä jäin yksin tunteitteni kanssa.
Mies on sanonut ja ilmaissut rakastavansa ja koen sen. Silti tuollainen herkillä hetkillä sanottu sarkastinen kuittailu loukkaa. Miten eteenpäin?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit vain nauranut tekonaurua

Tai ihan oikeaa naurua, kuten seksin aikana, palsta"miehet" ja -jonnet. Ehhheehheh teidän "vitsejänne".

Aloittaja, sarkasmiin on syy emmekä me sarkasmista pitävät aina ymmärrä, ettei sarkasmi todellakaan sovi tilanteeeseen. Olemme toisinaan kuin Suomi-juopot, jotka eivät ymmärrä pitää suutaan kiinni.

Ehdotan, että juttelet miehen kanssa. Hän ei välttämättä ymmärtänyt olevansa tökerö.

Vierailija
42/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit vain nauranut tekonaurua

Just. Jonnet ja Jonnat ne yhteen soppii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ollut sitä mieltä, että meidän sarkastisten pitäisi olla vain keskenämme. Muilla menee ihon alle.

Ei se ainakaan minulla mene ihon alle, mutta ei vaan ole sellaista läppää, mistä itse pidän ja missä ilmapiirissä viihdyn. Vähän kuin tupakansavu, haisee pahalta ja tunkeutuu kaikkialle. Moni osaa halutessaan olla nokkela, mitä muuta erityistä sarkasmi vaatii? Sekin vaatii älyä, että osaa tehdä positiivista huumoria. Ja rohkeutta olla paljas oma itsensä.

Niin. Ne, joiden huumorintaju on sarkastinen, ovat sarkastisina omia itsejään. Juuri tämän takia, mieluummin erillään.

No niinpä. Sarkasmissa ajatuksenkulku menee aina jonkun negaation kautta, mikä väännetän vitsiksi. Minulle vaan syntyy mielikuva negatiivisista ihmisistä, jotka yrittävät piilottaa sen huumorin alle. Sarkasmin ja piilov***ilun raja on myös häilyvä ja luo helposti väärinkäsityksiä.

Vierailija
44/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkällä hetkellä on paras olla hiljaa. Molempien, antaa itselle ja toiselle tilaa kokea mitä kokee ilman että toisen tarvitsee tuntea samoin.

Vierailija
45/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ollut sitä mieltä, että meidän sarkastisten pitäisi olla vain keskenämme. Muilla menee ihon alle.

Ei se ainakaan minulla mene ihon alle, mutta ei vaan ole sellaista läppää, mistä itse pidän ja missä ilmapiirissä viihdyn. Vähän kuin tupakansavu, haisee pahalta ja tunkeutuu kaikkialle. Moni osaa halutessaan olla nokkela, mitä muuta erityistä sarkasmi vaatii? Sekin vaatii älyä, että osaa tehdä positiivista huumoria. Ja rohkeutta olla paljas oma itsensä.

Niin. Ne, joiden huumorintaju on sarkastinen, ovat sarkastisina omia itsejään. Juuri tämän takia, mieluummin erillään.

No niinpä. Sarkasmissa ajatuksenkulku menee aina jonkun negaation kautta, mikä väännetän vitsiksi. Minulle vaan syntyy mielikuva negatiivisista ihmisistä, jotka yrittävät piilottaa sen huumorin alle. Sarkasmin ja piilov***ilun raja on myös häilyvä ja luo helposti väärinkäsityksiä.

Näiltä vältyn mielelläni minäkin. En välitä munankuorilla kävelystä tai valituksesta piikikkyydestä. Lika barn leka bäst.

Vierailija
46/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aivan oikeassa! Muiden kanssa tulee vain ongelmia.

Vierailija
47/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti jonkinlainen sijaistoiminto, kun hetken läheisyys häkellytti. Ei varmastikaan tarkoittanut loukata, suojasi vain itseään. Älä ole vihainen, mutta ota puheeksi paremmalla hetkellä.

Vierailija
48/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ette sovi yhteen.

Vierailija
49/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä halusin täältä myös kokemuksia ja näkökulmia jotta ymmärtäisin miksi mies käyttäytyy noin.

Hän on todella herkkä muutoin, kirjoittaa kauniisti ja on ajattelevainen ja huomaavainen.

Luulen, että hellyys ja läheisyys ahdistaa häntä ja hän pakenee siksi sarkasmin naamion taa.

"Kirjoittaa kauniisti".

Lähetteleekö postikortteja?

Vierailija
50/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä halusin täältä myös kokemuksia ja näkökulmia jotta ymmärtäisin miksi mies käyttäytyy noin.

Hän on todella herkkä muutoin, kirjoittaa kauniisti ja on ajattelevainen ja huomaavainen.

Luulen, että hellyys ja läheisyys ahdistaa häntä ja hän pakenee siksi sarkasmin naamion taa.

"Kirjoittaa kauniisti".

Lähetteleekö postikortteja?

Kirjoittaa pitkiä WhatsApp-viestejä ja kirjoittaa työkseen, joten kyse ei ole siitä ettei olisi sanoja tunteilleen.

Vierailija
51/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku herkempi.

Vierailija
52/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa kirjoittaa muttei puhua?

Vierailija
53/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä herkkiä tunteita itsessään, haavoittuvuus pelottaa. Voi olla alitajuista, kotona opetettua.

Vähän niinkuin voi olla jollekin vaikeaa pyytää anteeksi, koska väärässä oleminen on ollut kotona häpeällinen asia tai ei itketä koska ei ole voitu näyttää negatiivisia tunteita tai olla oma itsensä.

Vähän sama juttu kuin noissakin..

Vierailija
54/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kestä herkkiä tunteita itsessään, haavoittuvuus pelottaa. Voi olla alitajuista, kotona opetettua.

Vähän niinkuin voi olla jollekin vaikeaa pyytää anteeksi, koska väärässä oleminen on ollut kotona häpeällinen asia tai ei itketä koska ei ole voitu näyttää negatiivisia tunteita tai olla oma itsensä.

Vähän sama juttu kuin noissakin..

Voiko oppia uusia tapoja?

Vierailija
55/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano jotain sarkastista hänen peniksestään ja jos loukkaantuu, sano että hän on liian tosikko.

Vierailija
56/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen mies? Jos joku teinijonne niin ymmärrän.

42, on ollut pitkissä suhteissa joten ei ole mikään ikuinen pelimies siis.

Ja sinä? Voisit pitää kypsemmistä herrasmiehistä mutta valitettavasti miehet aikuistuvat aikaisintaan kuusikymppisinä

Vierailija
57/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttiurpo

Vierailija
58/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkällä hetkellä on paras olla hiljaa. Molempien, antaa itselle ja toiselle tilaa kokea mitä kokee ilman että toisen tarvitsee tuntea samoin.

Ehkä miehen mielestä kyseessä oli normaali pano ilman sen suurempaa herkistelyä.

Vierailija
59/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkaistu tai etsi herkkä mies. Muuten tulet jatkossakin itkemään itsesi uneen.

Vierailija
60/86 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammapalstan kahden sentin kyökkipsykologit taas vauhdissa. Ja ap on kunnon naislapsi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan