Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko nyt kuolleena jos ei olisi nykylääketiedettä?

Vierailija
28.12.2019 |

Minä olisin kuollut todennäköisesti 27-vuotiaana synnytykseen ja viimeistään 48-vuotiaana pahaan infektioon (crp lähes 300)

Kommentit (174)

Vierailija
1/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kuollut alle 1 vuotiaana vaikeaan ripuliin.

Vierailija
2/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, synnytykseen. Sitä ennen kylläkin jo 1-tyypin diabetekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin, mutta kiitos sydänleikkauksen. 

Vierailija
4/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkokuumeeseen 20v sitten. Vanhempi lapsemme olisi syntynyt kuolleena, nuoremman synnytyksessä olisi mennyt sekä äiti että vauva.

5/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin saanut pitää lisääntymiskykyni

Vierailija
6/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olisin kuollut ensimmäiseen synnytykseeni. Lapsi myös siinä samassa.

Ja en osaa sanoa olisinko selvinnyt joistakin taudeista/vaivoista ilman antibiootteja.

Vierailija
7/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kahdesti kuollut. Synnytykseen 3- kymppisenä, ja lisäksi myöhemmin keuhkokuumeeseen.

Vierailija
8/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä olisi käynyt kun sairastin 10-vuotiaana yli kaksi viikkoa kestäneen keuhkokuumeen, olisinko parantunut ilman antibiootteja? Astmakin mulla on mutta siihen ei liity hengenahdistusta ainakaan vielä, mutta yskisin ainakin jatkuvasti ilman lääkkeitä.

Vierailija
9/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpisuoleen 25v, keuhkokuumeeseen 35v. Näiden jälkeen pärjäillyt ilman tiedettä 25v.

Vierailija
10/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mahdollista että olisin kuollut hammasmädästä levinneeseen tulehdukseen. Mulla oli lapsena iso reikä poskihampaassa. Sitä rassattiin ensin pitkään ja hartaasti. Laitettiin väliaikainen paikka ja kai jo vähän tulehtunut ydin parani. Ennen hammaslääkärissä käyntiä mulla oli pari kertaa iho täynnä punaisia läikkiä. Siis olin ihan kirjava. Oletan että tosta poskihampaassa pääsi jotain verenkiertoon.

Vierailija
11/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty ilman rokotuksia odote yleensä olisi n. 40v.

Vierailija
12/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todennäköisesti elossa. Joihinkin infektoihin olen syönyt antibiootteja, mutta varmaan olisivat muutenkin parantuneet. Niinhän ne yleensä perusterveellä ihmisellä.

Synnytykset ovat menneet täysin ongelmitta ja en ole ollut missään hoitoa vaativissa jutuissa, joissa henki olisi kyseessä.

Olenko eliittiä 57v.😉

Vierailija
13/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin, syöpään, jota ei lääkkeillä paranneta. Elämää murtuneiden luiden parissa.

Vierailija
14/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kuollut jo omaan syntymääni, äitini ja kaksoisveli siinä samassa, jos ihmeen kaupalla olisin siitä selvinnyt, olisin kuollut esikoisen synnytykseen. Kylläpä tämä saa synnytykset kuulostamaan helpoilta. Vähennetään vaan sairaaloita 😅

Vierailija
15/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olisin hengissä. Näkisin huonosti ja varmaan myös kuulo olisi alentunut toistuvien korvatulehdusten vuoksi. Jaa, ehkä joku virtsatietulehdus olisi levinnyt munuaisiin ja vienyt hengen. Mutta todennäköisesti olisin elossa.

Vierailija
16/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vähintäänkin rampa.

Lonkissa oli synnynnäinen epämuodostuma joka hoidettiin vauvana, ilman hoitoa lonkat menisivät helposti sijoiltaan.

Vierailija
17/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuisiin ihostreptokokkeihin tai munasarjakystien puhkeamiseen viim. parikymppisenä. Todennäköisesti peruslastentauteihin jo tätä ennen.

Vierailija
18/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kuollut viimeistään 25 v. iässä umpisuolentulehdukseen. Nykyiselläänkin meni tiukoille.

M44

Vierailija
19/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todennäköisesti elossa. Joihinkin infektoihin olen syönyt antibiootteja, mutta varmaan olisivat muutenkin parantuneet. Niinhän ne yleensä perusterveellä ihmisellä.

Synnytykset ovat menneet täysin ongelmitta ja en ole ollut missään hoitoa vaativissa jutuissa, joissa henki olisi kyseessä.

Olenko eliittiä 57v.😉

Vierailija
20/174 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen synnytyksessä olisi lähteneet molemmat. Paitsi ettei koko esikoista olisi ollut, kun minä olisin kuollut lapsena keuhkokuumeeseen ja mies lymfoomaan. No, ei kyllä minuakaan olisi, kun toinen vanhemmistani olisi kuollut jo lapsena anafylaksiaan.