Sivut

Kommentit (1272)

Vierailija

Lääkäri tutki kiireessä mun alapään, kun olin tullut kalamaisen hajun takia vastaanotolle (eikä ollut hiivaa tai bakteerivaginoosia). Sörkki hetken, sanoi ettei hän itse mitään haista ja totesi että voin laittaa vaikka maustamatonta jogurttia alapäähän tasoittamaan ph-arvoja. Kuulemma maitohappobakteereja pitäisi määrätä mutta jogurtti ajaa kuulemma saman asian :D

Vuotta myöhemmin jouduin samalle lääkärille kun nenä oli ollut ihan tukossa jo kuukauden niin etten yöllä saanut hengitettyä nenän kautta (epäilin itse mahdollista poskiontelotulehdusta). Lääkäri kysyi heti ensimmäisenä, kuinka lämmin meidän kämpässä on. Kerroin että on aika lämmin asunto ihan luonnostaan ja hän diagnosoi sillä sekunnilla mulle lämpimästä sisäilmasta johtuvan sisäilmaongelman, vaikka olen asunut asunnossani jo 2 vuotta ja oireet tulivat vasta nyt, yhtäkkiä. Määräsi allergialääkkeitä ja totesi, että tuo sitten varmaan vaan pahenee että ei kannata yllättyä, se on odotettavaa.

• ylös 19
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoi koneelta mitä lääkettä olin edelliseen flunssaan saanut.
- oliko tää hyvä? Laitetaanko sitä?

Kuka menee flunssan takia lääkäriin?

Sieltähän se lappu on pakko hakea työnantajalle

• ylös 48
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini oli yksin työpaikallaan ruokatauolla. Hän meni hakemaan jotain rakennuksen varastona toimineesta autotallista. Siivoojalta oli jäänyt lattialle hieman saippuavettä, johon äitini liukastui ja lensi selälleen kivilattialle. Hän makasi jonkin aikaa puolitajuissaan näköihäiriöitä silmissään, kunnes olo parani sen verran, että hän sai noustua. Äiti soitti terveyskeskukseen, selitti tilanteen ja kysyi pitäisikö tulla tarkastettavaksi. Hoitaja sanoi puhelimessa ivallisesti, ettei tänne tarvitse turhaan tulla. Äidillä oli pitkään hirveitä päänsärkyjä ja huimausta. Paljon myöhemmin äiti oli lääkärissä muissa asioissa. Hänestä otettiin jotain kuvia, joita katsoessaan lääkäri ihmetteli äidilleni, että mikä tämä takaraivossa oleva lievä, parantunut kallonmurtuma on?

VOI NYT HERRANJUMALA. Tuossa tilanteessa mennään HETI, vain ja AINOASTAAN työterveyteen! Jokainen työaikana tapahtunut turma kannattaa hoidattaa työterveydessä eikä soitella mihinkään arvauskeskukseen!

Voi luoja.

Terveyskeskukseen ne työtapaturmat aina kuitenkin tulee. Ei työterveydessä ole antaa akuuttiaikoja.

• ylös 31
  • alas 3
Vierailija

harri kuiskula kirjoitti:
Aivoja kutistavaa psykoosinestolääkettä ketiapiinia (Ketipinor, Seroquel) määrätään unettomuuteen.
Tämä on mielestäni todella järkyttävää. Ikinä en ole suostunut käyttämään. Kärsin mieluummin huonoista unista kuin syön psykoosilääkitystä ilman psykoosia.

• ylös 24
  • alas 1
Vierailija

Terve potilas kirjoitti:
Ajatelkaas, jos lääkäriliitto ei pääsisi sanelemaan aloituspaikkoja ja alalla olisi terve, vähintään 2% työttömyys. Nyt työttömyysprosentti  on 0.5-1 (lähteestä riippuen) joten nekin, joille ala ei sovi, pääsevät  töihin. Kaikille aloille kouluttautuu ihmisiä, joille ko. ala on väärä. Nyt lääkäreillä työnsaanti on liian helppoa. Terveellä työttömyysprosentilla (kuten millä tahansa muulla alalla) pahimmat tapaukset eivät saisi töitä ja tähän ketjuun ei kertyisi niin paljon tarinaa. Kuitenkin 1% pahimmasta päästä tuottaa varmasti 95% näistäkin jutuista. 

Tämä epänormaali työttömyysaste  eli liian vähäinen koulutus on ollut julkisuudessa vuosikausia, mutta mitään ei tapahdu. Kovasti ongelma kiistetään aina. Haetaan sopivat tilastot tai jotain muuta.  Lääkärit ovat jumalasta seuraavia ihmisten arvostuksessa, se tai lääkäriliiton kohtuuttoman hyvä asema tai joku muu syy (hyvä veli verkosto haluaa säilyttää lääkärikaverien ja yksityisten firmojen hyvät tienestit) estää asian korjaantumisen.  Yhteiskunnan tehtävänä olisi kyllä määrittää kuinka paljon koulutetaan millekin alalle maan kokonaisedun  nimissä. Mutta ketä nyt suomen etu kiinnostaa. Pääasia että kaverilla on hyvä palkka ja mehiläisellä hyvät tuotot.

Itse asiaan: krooninen astma:  höyryhengityksellä vaan kuntoon, ei mitään sairautta olekaan.  Erittäin voimakas vehnäallergia lapsella: diagnoosi koliikki ja hysteeriset vanhemmat

Jos lääkäreitä koulutettaisiin riittävästi, palkatkin voisivat laskea hieman järkevämmiksi ja olisi varaa palkata riittävästi lääkäreitä hoitamaan potilaita.

Erityisesti julkisella puolella haaskataan valtavasti rahaa lääkäreiden ylisuuriin palkkoihin. Hoito on joka vaivaan buranaa ja 2 päivää saikkua. Kuka tahansa ala-asteen käynyt kykenisi tekemään julkisen puolen lääkärin töitä viikon perehdyttämisen jälkeen

• ylös 30
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itsellä hyviä kokemuksia terveyskeskuksen lääkäreistä saanut hoitoa vaivoihin ja hyvää hoitoa Haaparannan terveyskeskuksesta

Edellisen viestin on tuottanut Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen asettama maineenkohotustyöryhmä. Työryhmä on saanut tähän tarkoitukseen 300 000e eu tukea ja käyttänyt 2,6 miljoonaa euroa verorahoja. Kyseinen viesti on kaikki mitä tämä ryhmä on saanut aikaan ja nyt työryhmä lopetetaan kun tavoite on saavutettu

• ylös 39
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä hyviä kokemuksia terveyskeskuksen lääkäreistä saanut hoitoa vaivoihin ja hyvää hoitoa Haaparannan terveyskeskuksesta

Edellisen viestin on tuottanut Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen asettama maineenkohotustyöryhmä. Työryhmä on saanut tähän tarkoitukseen 300 000e eu tukea ja käyttänyt 2,6 miljoonaa euroa verorahoja. Kyseinen viesti on kaikki mitä tämä ryhmä on saanut aikaan ja nyt työryhmä lopetetaan kun tavoite on saavutettu

Tämä!!! 😂😂😂

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukin haimasyöpä oli vaan flunssaa, kotiin ja k. Tätä jatkui pari kuukautta ja lopulta sai diagnoosin liian myöhään, kuoli alle viikossa diagnoosista.

Haimasyöpää on ihan turha tutkia etukäteen. Ei kaikkia voi tutkia. Jos on jo oireita haimasyövästä, niin kuolee melko varmasti.

Minäpä tiedän haimasyösvästä parantuneen.. Mutta ei tainnu parantua pelkästään perinteisin lääkityksen ansioista. Käytti myös sitä Suomessa kiisteltyä huumausaineeksi luokiteltua ainetta. Tosin ei poltettavassa muodossa. Ei pitäny parantua siitä. Mutta niinpä parani.

CBD öljy on vähän eri asia kun perus pössyteltävä kannabis, asia mitä monet eivät tunnu ymmärtävän(varsinkaan hamppupäät) CBD öljyä saa ostaa ihan suomessakin. 

Vierailija

Koko käteni lehahti täyteen nokkosihottumaa ja menin lääkäriin kun pelkäsin että pahenee ja kohta kurkku ummessa. Lääkäri syytti kädessäni olevaa tatuointia ja sanoi että viivästynyt allerginen reaktio tatuointiväriin. Muuten hyvä, mutta tatuointi on oikeassa kädessä' ja ihottuma oli vasemmassa..

• ylös 34
  • alas 1
Vierailija

Milloinkohan se päivä koittaa, kun asiat menee jokaisen asiakkaan kohdalla hyvin ja saavat tarvitsemansa avun sekä hoidon, niin ei tulisi yhtään materiaalia tällaiseenkaan ketjuun, mikä olisi vain hyvä asia, myös kansanterveydenkin näkökulmasta?

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Olin flunssassa ja tk-lääkäri sanoi, että ehkä voi olla influenssaa (ei testattu) ja antoi antibioottireseptin mukaan ja käski ottamaan jos sille tuntuu.

• ylös 11
  • alas 1
Vegaani

Mulle selitti ihan tosissaan, että palkokasveista saa B12-vitamiinia. "Mutta niitä pitää syödä paljon!"

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Nämä lääkärit jotka arvailevat mikä voisi olla vialla ja jättävät potilaalle päätöksen teon esim. tutkimuksista lääkkeistä. Kovat vatsakivut oli olleet jo useamman päivän, työterveyslääkäri arveli että ehkä tukos tai jokin tulehdus. Voi olla tosi vakavaa. Valitse itse otatko tästä 2 eri antibioottikuuria vai menetkö omalla kustannuksella ensiapuun jatkotutkimuksiin ja kuvattavaksi. Käski päättää itse. Eikä suositellut kumpaakaan enemmän kuin toista. Diagnosoi siinä sitten itsesi.

• ylös 34
  • alas 1
Vierailija

Kävin kunnallisella kilpirauhastesteissä kun monet oireeni siihen vahvasti viittasi. Yksityisellä lääkäri ne määräsi lähetteellä kunnalliseen, kun minulla ei silloin työttömänä ollut varaa koko settiä maksaa yksityisellä puolella.

Tk-lääkäri ei edes suostunut minua tapaamaan tai keskustelemaan edes puhelimessa, vaan oli katsonut vain verikoearvot ja hoitaja sitten soitti että lääkäri sanoi ettei ole vajaatoimintaa. Eikä tätä tk-lääkäriä edes kiinnostanut selvittää mistä oireeni sitten johtuivat jos ei vajaatoiminnasta.

Isäni sitten tähän sisuuntui kun selkeät oireet vaan jatkuivat ja maksoi uuden lääkärin yksityiselle missä sitten todettiinkin vajaatoiminta näillä kunnallisella testatuilla arvoilla ja sain lääkityksen ja aloin voimaan paremmin.

• ylös 36
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Terve potilas kirjoitti:
Ajatelkaas, jos lääkäriliitto ei pääsisi sanelemaan aloituspaikkoja ja alalla olisi terve, vähintään 2% työttömyys. Nyt työttömyysprosentti  on 0.5-1 (lähteestä riippuen) joten nekin, joille ala ei sovi, pääsevät  töihin. Kaikille aloille kouluttautuu ihmisiä, joille ko. ala on väärä. Nyt lääkäreillä työnsaanti on liian helppoa. Terveellä työttömyysprosentilla (kuten millä tahansa muulla alalla) pahimmat tapaukset eivät saisi töitä ja tähän ketjuun ei kertyisi niin paljon tarinaa. Kuitenkin 1% pahimmasta päästä tuottaa varmasti 95% näistäkin jutuista. 

Tämä epänormaali työttömyysaste  eli liian vähäinen koulutus on ollut julkisuudessa vuosikausia, mutta mitään ei tapahdu. Kovasti ongelma kiistetään aina. Haetaan sopivat tilastot tai jotain muuta.  Lääkärit ovat jumalasta seuraavia ihmisten arvostuksessa, se tai lääkäriliiton kohtuuttoman hyvä asema tai joku muu syy (hyvä veli verkosto haluaa säilyttää lääkärikaverien ja yksityisten firmojen hyvät tienestit) estää asian korjaantumisen.  Yhteiskunnan tehtävänä olisi kyllä määrittää kuinka paljon koulutetaan millekin alalle maan kokonaisedun  nimissä. Mutta ketä nyt suomen etu kiinnostaa. Pääasia että kaverilla on hyvä palkka ja mehiläisellä hyvät tuotot.

Itse asiaan: krooninen astma:  höyryhengityksellä vaan kuntoon, ei mitään sairautta olekaan.  Erittäin voimakas vehnäallergia lapsella: diagnoosi koliikki ja hysteeriset vanhemmat

Jos lääkäreitä koulutettaisiin riittävästi, palkatkin voisivat laskea hieman järkevämmiksi ja olisi varaa palkata riittävästi lääkäreitä hoitamaan potilaita.

Erityisesti julkisella puolella haaskataan valtavasti rahaa lääkäreiden ylisuuriin palkkoihin. Hoito on joka vaivaan buranaa ja 2 päivää saikkua. Kuka tahansa ala-asteen käynyt kykenisi tekemään julkisen puolen lääkärin töitä viikon perehdyttämisen jälkeen

Tää on niin pökkelö kommentti... Varmaan joo haluatte ne heikommatkin hakijat riman yli että pääsette heidän sub-standard-menostaan nauttimaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Milloinkohan se päivä koittaa, kun asiat menee jokaisen asiakkaan kohdalla hyvin ja saavat tarvitsemansa avun sekä hoidon, niin ei tulisi yhtään materiaalia tällaiseenkaan ketjuun, mikä olisi vain hyvä asia, myös kansanterveydenkin näkökulmasta?

Varmaan sinä päivänä kun sinä suuressa viisaudessasi opetat kaikki maan uudet lääkärit koska #lääketiedeonyksinkertaistajahelppoajosvainviitsii.

Vierailija

Menin valittamaan kurkkukipua. Lääkäri ei katsonutkaan kurkkua. Kyseli vaan harrastuksista ja perheenjäsenistä.!!!!. Menin toiselle lääkärille ja sain lääkekuurin angiinaan.

• ylös 23
  • alas 1
Vierailija

Vähän flunssaa buranaa ja kotiin lepäilemään. Oli erittäin paha keuhkokuume ja ambulanssilla sairaalaan siellä 2 viikkoa antibioottitipassa,plus kolme kk.sen jälkeen suun kautta.Työkykyinen olin vasta puolen vuoden sairasloman jälkeen.

• ylös 35
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kävin kunnallisella kilpirauhastesteissä kun monet oireeni siihen vahvasti viittasi. Yksityisellä lääkäri ne määräsi lähetteellä kunnalliseen, kun minulla ei silloin työttömänä ollut varaa koko settiä maksaa yksityisellä puolella.

Tk-lääkäri ei edes suostunut minua tapaamaan tai keskustelemaan edes puhelimessa, vaan oli katsonut vain verikoearvot ja hoitaja sitten soitti että lääkäri sanoi ettei ole vajaatoimintaa. Eikä tätä tk-lääkäriä edes kiinnostanut selvittää mistä oireeni sitten johtuivat jos ei vajaatoiminnasta.

Jos yksityislääkäri on tehnyt lähetteen labroihin, jotka otetaan terveyskeskuksessa niin, että potilas itse ne myös maksaa (halvempaa kuin yksityisellä), niin kyllä se kokeiden tulkinta on sen kokeet määränneen lääkärin tehtävä.

• ylös 18
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Isäni sitten tähän sisuuntui kun selkeät oireet vaan jatkuivat ja maksoi uuden lääkärin yksityiselle missä sitten todettiinkin vajaatoiminta näillä kunnallisella testatuilla arvoilla ja sain lääkityksen ja aloin voimaan paremmin.

Terveyskeskuslääkäri oli se, joka tässä toimi oikein. Normaaleita kilpirauhasarvoja ei tule hoitaa Thyroxinilla, vaikka kuinka olisi vajaatoimintaan sopivia oireita. Turha Thyroxinin syöttäminen potilaalle altistaa esim. rytmihäiriöille ja osteoporoosille.

• ylös 20
  • alas 5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat