Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet
itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.
Kommentit (2561)
Eräs tk-lääkäri väitti, että rakkosyöpäni olisi tupakan aiheuttama, poltanko tupakkaa muka kullillani? Kuinka tyhmä voi ihminen olla. Uskon, että vitae pro auttaa, jos ei hoidot tehoa.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tk-lääkäri väitti, että rakkosyöpäni olisi tupakan aiheuttama, poltanko tupakkaa muka kullillani? Kuinka tyhmä voi ihminen olla. Uskon, että vitae pro auttaa, jos ei hoidot tehoa.
Minulla on munuaissyöpä. En polta tupakkaa, mutta tupakka on suurin riskitekijä virtsateiden syöpään, ja myös osaan gynekologisia syöpiä. Harva tupakoitsija tulee ajatelleeksi, että tupakka vaikuttaa verenkierron kautta moniin elimiin. Mutta toki muistakin syistä voi sairastua. Itse en kuulu tyypilliseen riskiryhmään.
Vierailija kirjoitti:
>><<Eräs tk-lääkäri väitti, että rakkosyöpäni olisi tupakan aiheuttama, poltanko tupakkaa muka kullillani?
- Siitä en tiedä, mutta kullisi kautta lorotat suurimman osan tupakan mukana imemiäsi myrkkyjä lahkeillesi. Vaikuttaa osuneelle diagnoosille kohdallasi.
Tehtaan lääkäri kuumeesta..38..normaali miehen päivälämpö,ei muuta kuin töihin passitus..läksin kotiin ja oikealle lääkärille,tuli saikkua..
Lääkärin mielestä olin nark kari ja raskaana,määräsi huu metestit ja raskaustestin. Eipä niistä paljon iloa ollut Ms-tautiin.
Minulla oli tuolloin punaiset rastat ja olen aika kalpea joten ilmeisesti näytän siltä että käytän jotain,maha taas oli paisunut kuten aina ennen kuukautisia mutta tämän lääkärin mielestä olin raskaana enkä vaan tajunnut sitä huu mepäissäni. Äitini vei minut lopulta yksityiselle ja sitä kautta sain diagnoosin. Selvisi miksi tasapaino heitti ja näin toisella silmällä huonosti.
Kävin tk:ssa, jossa venäläinen n. 50-v naislääkäri. Asenne oli tyypillinen venäläinen palveluasenne - kettuako tänne tulit minua häiritsemään. Sanoin, että minulla on veritulppa oikeassa jalassa. Lääkäri katseli jalkojani ja totesi, että onhan tuo vasenkin jalka turvoksissa, johon totesin, että siinä on huono verenkierto, mutta kuten näet, tuo oikea jalka on enemmän turvoksissa ja punainen ja lisäksi siinä on kipeä patti. Lääkäri sanoi hyvin alentuvasti laittavansa minulle lähetteen ultraäänitutkimukseen, "että voidaan sulkea pois veritulpan mahdollisuus". Kaikesta paistoi läpi se, että lääkärin mielestä minä en voinut tietää, mikä minua vaivaa, vaan hän on se, joka sanoo sen. Menin sitten ultraan, jossa todettiin, että lääkärin lähetteen mukaan minulta piti kuvata vasen jalka. Kun totesin, että se veritulppa on tuossa oikeassa jalassa, molemmat kuvattiin ja veritulppa löytyi oikeasta jalasta. Jos olisi kuvattu vain vasen, tilanne olisi ollut minulle hengenvaarallinen - tukos voi milloin tahansa lähteä liikkeelle jalasta ja jos se päätyy keuhkoihin, se on menoa.
Antamani palautteen johdosta ylilääkäri soitti minulle ja kertoi lääkärin saaneen vakavan varoituksen eli seuraavasta tapauksesta virkasuhde päättyy.
Edelliseen tapaukseen liittyen:
Eikö lääkäri toiminut oikein hyvin, sait lähetteen ultraan. Ei kai sitä potilaan arvausten perusteella ketään hoideta.
Enpä oikein usko tähän viimeiseen eli
"Antamani palautteen johdosta ylilääkäri soitti minulle ja kertoi lääkärin saaneen vakavan varoituksen eli seuraavasta tapauksesta virkasuhde päättyy."
Höpönlöpön. :D
Vierailija kirjoitti:
Edelliseen tapaukseen liittyen:
Eikö lääkäri toiminut oikein hyvin, sait lähetteen ultraan. Ei kai sitä potilaan arvausten perusteella ketään hoideta.
Enpä oikein usko tähän viimeiseen eli
"Antamani palautteen johdosta ylilääkäri soitti minulle ja kertoi lääkärin saaneen vakavan varoituksen eli seuraavasta tapauksesta virkasuhde päättyy."
Höpönlöpön. :D
Veikkaanpa ettei ollut tämän lääkärin ensimmäinen virhe eikä eka varoitus
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla Myyrmäessä nuori mieslääkäri ei tervehtinyt, oli jalat työpöydällä ja kysyi "mikäs meitä vaivaa" sisään tullessani.
"sua näköjään ainakin huono kotikasvastusta. Minulla on polvi kipeänä."
Yritti tarjota MTK_n laatimia ruokaympyröitä ja -suosituksia :)
Tämä oli kyllä eläinlääkäriltä, mutta silti. Kun koirani lopetettiin, paperissa luki:
Hoito-ohje: Otan osaa suruunne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaikenlaista hehe kirjoitti:
menin valittamaan kipeää olkavartta niin aksentilla puhunut lääkäri alkoi piirrellä polvien kuvaa. Ei saanut mitään selvää millä tavoin polvet liittyvät kipeään olkavarteen.
Toisella kerralla saman asian tiimoilla olikin sitten suomalainen alansa asiantuntija joka heti ovella tiesi kertoa kuinka tärkeää olis pudottaa painoa. Vastasin että en kävele käsilläni ja miten paino vaikuttaa olkavarteen. Ei vastannut, tosi töykeä ja mieliinpainuva ylimielinen asenne.
No ihan tosiasian lääkäri sanoi! Metabolinen oireyhtymä aiheuttaa jänteiden rakenteellisia ja toiminnallisia ongelmia, myös olkapääkipu voi olla tästä seuraus. Tämä nyt on fakta samoin kuin se että ylipainoisilla ihmisillä on elim
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoi koneelta mitä lääkettä olin edelliseen flunssaan saanut.
- oliko tää hyvä? Laitetaanko sitä?Kuka menee flunssan takia lääkäriin?
Naiset. Jotka käyttävät julkisen sektorin terveyspalveluita 10 miljardilla miehiä enemmän vuosittain.
Johtuisikohan tämä vaikka siitä, että ihan tutkitustikin naisia diagnosoidaan väärin enemmän kuin miehiä, ei oteta tosissaan ja oikean diagnoosin sekä hoidon saanti viivästyy paljon, jopa vuoden miehiin verrattuna? Voisikohan tällä olla mitään tekemistä asian kanssa? Kuten myös sillä, että kaikki raskauteen ja lasten saantiin liittyvät kulut menee myös tilastoissa naisille, tietenkin.
Ja naiset myös elää pidempään. Tottakai siinä tulee sitten enemmän terveydenhoitokulujakin.
Tutkittiin kettumaista vaivaa. Vikaa ei löytynyt, vaiva jatkui. Sanoi että kokeillaan nyt kuukausi, ilman enempiä toimenpiteitä. Ja kappas vain. Kuukausi kulunut ja vaiva on lähes hävinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä lueteltu aivan pöyristyttäviä virhearviointeja ja törkeää potilaan aliarvioimista. Se on käsittämätöntä miten usein ihmiset joutuvat tappelemaan saadakseen hoitoa, kun lääkäri suhtautuu alentuvasti ja jopa halveksuvasti. Sellaista ei saisi tapahtua KOSKAAN.
Vierailija kirjoitti:ä
Harmittaa kyllä kovasti, kun moni ei ymmärrä lääketiedettä lainkaan. Se on tiede siinä missä muutkin, ja perustuu todennäköisyyksiin ja näiden taustalla olevaan tutkittuun tietoon. Kaikkea ei tiedetä. Kaikkea ei voida tutkia kaikilta. Täysin 100% diagnooseja ei usein etenkään taudin alkuvaiheessa ole edes mahdollista tehdä, eikä mikään testi taudin toteamiseen ole täysin 100%. Lääkärit haluavat auttaa, kaikille sattuu uran aikana mahtavia onnistumisia sekä ei-niin-hienoja hetkiä. Näin tapahtuu ihan jokaisessa ammatissa, täll
No katsos, jos minä veroasioihin erikoistuneena kirjanpitäjän teen virheen, ihan pahimmillaan joku (ja myös minä) voi päätyä häkkiin petoksesta. Rahaakin voi joskus menettää.
Mutta jos sinä teet virheen, joku voi oikaista koipensa, tai menettää terveytensä pysyvästi.
Joten jännä juttu, että teidän ammattikunnalta ei niitä virheitä oikein tahdota sietää.
Tähän kun lisätään posketon ylimielisyys ja herra kaikkivaltias -asenne kovin monella ammattitoverillasi, niin...
Metsä vastaa, kuten sinne huudetaan. Alkakaa edes käyttäytyä kuten asiakaspalvelutehtävissä kuuluu. Saatte niitä kuolemaan johtaneita virheitäkin paremmin anteeksi, jos edes teeskentelette olevanne pahoillanne.
Vierailija kirjoitti:
Monet lääkärit luuulevat minua kehitysvammaiseksi. Olen matematiikan tohtori.
Ei kait nää toisiaan pois sulje?
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin mielestä olin nark kari ja raskaana,määräsi huu metestit ja raskaustestin. Eipä niistä paljon iloa ollut Ms-tautiin.
Minulla oli tuolloin punaiset rastat ja olen aika kalpea joten ilmeisesti näytän siltä että käytän jotain,maha taas oli paisunut kuten aina ennen kuukautisia mutta tämän lääkärin mielestä olin raskaana enkä vaan tajunnut sitä huu mepäissäni. Äitini vei minut lopulta yksityiselle ja sitä kautta sain diagnoosin. Selvisi miksi tasapaino heitti ja näin toisella silmällä huonosti.
MS tauti on aika hankalasti diagnosoitava, monet kärsii vuosia erilaisia oireita, mutta ne ovat niin moninaisia, että ei ensimmäisenä epäilä tuota varsinkaan nuorilla. Tosin meidän entinen työterveyslääkäri piti 6 vuotta tuohon sairastunutta laiskana.
(luulen, että se lääkäri jäi pätemättömyytensä takia lopulta pois ammatistaan, koska kukaan potilas ei hänelle enää halunnut mennä). Itse päätin kerran hänen vastaanotollaan, että nyt en lähde pois, ennenkuin saan jonkinlaisen vastauksen kysymykseeni. Oli annettava periksi. Ei ottanut kantaa mihinkään. Ihan sama kuin olisi käynyt jonkun puupölkyn luona lääkärissä.
Seuraava olikin ihan huippuhyvä lääkäri. Pääsi aika korkealle lääkäreiden hierarkiassa, mutta halusi lopulta taikaisin potilastyöhon.
Kävin yksityisellä vuosia sitten, lääkäri mittasi lopuksi verenpaineen mikä olikin koholla, kirjoitti paperireseptin, ( ei ollut vielä sres.), missä määräsi 45 min. liikuntaa/ 4pv. viikossa. Enkä siis ollut edes ylipainoinen, jos nyt joku siitä alkaa soimaamaan. Maksoin aika paljon tuosta "lääkkeestä". En ottanut heti reseptiä käyttöön, vaan otin "lääkkeen" milloin huvitti.
Tapahtui vuosia sitten mulle, tuolloin noin 45-v nainen: Tk-lääkäri huusi minut sisään. Katsoi papereita ja loihe sanomaan: Te Virtanen Veikko Tapani ja teillä sydän- ja verenpainelääke. (Nimi keksitty tähän). Minä: En ole Veikko, taitaa olla toisen potilaan tiedot. Lääkäri naksautti kieltään: Suomalaiset nimet. Niin vaikeita, niin vaikeita. Lääkäri oli jostakin kauempaa tullut. Odotushuoneessa istui varmaankin 80-vuotias paappa.
Monet lääkärit luuulevat minua kehitysvammaiseksi. Olen matematiikan tohtori.