Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen homofobia

Vierailija
28.12.2019 |

Voisiko tuollainen asia nousta sinulla
kynnyskysymykseksi tapailun jatkumisen suhteen?

Tapasin kivan miehen, siis todella hyvän mukavan. Eilen vain paljastui että on todella homovastainen. Kehui, kuinka poikansakin on samanlainen (eli käytännössä kasvattanut poikansa tuohon).

En vain enää voi ajatella ko. miehestä mitään hyvää. Ei tee mieli enää vastata viesteihin tai puheluihin. Olenko liian jyrkkä?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homovastaisuudessa ei ole mitään väärää, mutta kertoo kyllä aika paljon ko. miehen sosiaalisesta älykkyyestä jos alkaa jotain tuollaista retostella uudelle naistuttavuudelle. 

Vierailija
22/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaikista äänekkäimmin homovastaisuuttaan esiin tuovat, ovat niitä kaappihomoja.

Itsekin pidän homoutta psyykkisenä sairautena, en kuitenkaan ole homofoobikko. Toivoisin vain että saavat hoitoa kuten masentuneet jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ennen heterofobia. Pelkäsin että joku huomaa että olen homo, jostain minun katseestani tai punastelustani toisia miehiä kohtaan.

... Niin ja pelkäsin että minut nöyryytetään muitten silmissä nauramalla homoksi "sehän sä oot vitun homo". Nyt olen sinut itseni kanssa. Ennen en ollut.

Vierailija
24/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkohan on umpihomo.  Kyllä nämä tiedetään.

Vierailija
25/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin voimakas homofobia tarkoittaa sitä, että mies on itse homo, mutta ei kykene myöntämään sitä itselleen. Jos olisin sinä, niin lopettaisin suhteen.

Olen huomannut, että kovimmat homofoobikkomiehet puhuvat naisista erittäin törkeästi ja jopa inhoten. Varsinkin naisten ulkonäkö ja naiselliset piirteet ovat jatkuvan arvostelun ja haukkumisen kohteena. Ei tarvitse olla kummoinen matemaatikko, että selvittäisi, mitä tämmöinen yhtälö meinaa.

Vierailija
26/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mun tuntema foobikko on syvällä kaapissa, koko sen elämä on yhtä homojen pohtimista ja paheksuntaa.

Kukaan hetero ei viitsi pohtia homoutta jatkuvasti, ei niistä ole mitään voimakasta mielipidettä, asia ei ole ajankohtainen lainkaan. Eli ei jatkoon, ei ole hetero.

Vierailija
27/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homovastaisuudessa ei ole mitään väärää, mutta kertoo kyllä aika paljon ko. miehen sosiaalisesta älykkyyestä jos alkaa jotain tuollaista retostella uudelle naistuttavuudelle. 

Onko heterovastaisuudessa mitään väärää?

Vierailija
28/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia homofoobikoita ovat juurikin ne jotka eivät pysty myöntämään itselleen että tuntevat seksuaalista vetoa samaan sukupuoleen. Purkautuu sitten fobiana se oman itsensä piilottelu.

Ei se johdu siitä. Asiaa yritetään selitellä tuolla ja saada foobikot häpeämään.

Mutta oikeasti tuo ei ole  todellinen syy.

Mikä se todellinen syy sitten on? Valaises meitä nyt vähän.

Koska se tuntuu niin luonnonvastaiselta. Sitä ei kertakaikkiaan käsitä. Uskon, että yhtä karsealta homosta voi tuntua heteroseksi. Saat haukkua minua, olin ainakin rehellinen.

Vierailija
29/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääs nyt ihan omilla aivoilla jos osaatte. 

Ihminen on ollut "homokriittinen" suunnilleen koko olemassaolonsa ajan, pl. viimeiset 20 vuotta pienessä osassa maapalloa (lähinnä puolet EU:n alueesta).

Kumpi siis lienee ihmisen luontaisempi reaktio? Kammo vai ihastelu. 

Jos ihminen olisi luonnostaan homoista tykkäävä niin eikö kaiken järjen mukaan kaikkialla maailmassa pidettäisi heistä ja olisi aina pidetty?

Vierailija
30/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin voimakas homofobia tarkoittaa sitä, että mies on itse homo, mutta ei kykene myöntämään sitä itselleen. Jos olisin sinä, niin lopettaisin suhteen.

Olen huomannut, että kovimmat homofoobikkomiehet puhuvat naisista erittäin törkeästi ja jopa inhoten. Varsinkin naisten ulkonäkö ja naiselliset piirteet ovat jatkuvan arvostelun ja haukkumisen kohteena. Ei tarvitse olla kummoinen matemaatikko, että selvittäisi, mitä tämmöinen yhtälö meinaa.

Jep, vihataan naisia kun oikeasti kiihotutaan miehistä. Mutta kun ei uskalla myöntää asiaa, niin haukutaan naisia, jotka eivät liity asiaan lainkaan.

Vierailija
31/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia homofoobikoita ovat juurikin ne jotka eivät pysty myöntämään itselleen että tuntevat seksuaalista vetoa samaan sukupuoleen. Purkautuu sitten fobiana se oman itsensä piilottelu.

Tästä olen täysin samaa mieltä! Sama on ihmisillä jotka tuomitsee pedofilian, mielesäni he silloin himoitsevat lapsia ja se jos mikä on vastenmielistä.

Vierailija
32/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta homo -fobisuudessa on kyse jostain paljon laajemmasta kun siitä, että kokee erityistä fobiaa (pelkoa) homoja kohtaan. En pysty tai kykene ymmärtämään miten kukaan enää tänäpäivänä kokee tai tuntee homoutta kohtaan yksinomaisesti yhtään mitään erityistä negatiivista tai positiivista; siis ikäänkuin homous määrittelisi ihmisen toiminnan (tai toimmattomuuden) ja olemuksen kokonaan. Itse en edes erota saati muutoin huomaa kuka tai ketkä ovat homoja, ellei joku -mieluummin asianosainen itse- kerro asista itse. En kyllä myöskään tiedä, mitä tällä tiedolla tekisin.

Kristitty ja uskonnollinen mies

Noin minäkin ajattelen, ei-kristittynä ja ei-uskonnollisena naisena, nimittäin etten ymmärrä mitä pelättävää toisten ihmisten seksuaalisuudessa voi olla. Kirjoitin edellä myös kommentin, jossa sanoin, etten usko teoriaan jonka mukaan homofobia johtuu tukahdutetusta homoseksuaalisuudesta. Kirjoitin myös sen, että r*sismi olisi samanlainen dealbreaker, mutta vaikka pidän sitä yhtä tuomittavana kuin homofobiaa, tavallaan saatan ymmärtää mistä sellainen ajattelutapa tulee. Homofobiasta en. Mistä se sinun mielestäsi johtuu?

Vierailija
33/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fobioissa ei ole mitään ongelmaa, ellei siitä aiheudu itselleen tai toisille haittaa.

Vierailija
34/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se johdu siitä. Asiaa yritetään selitellä tuolla ja saada foobikot häpeämään.

Mutta oikeasti tuo ei ole  todellinen syy.

Tutkimusten mukaan näin kuitenkin on. Ne, joilla oli homofoobisia ajatuksia, olivat kiinnostuneita samasta sukupuolesta, kiihoittuivat samasta sukupuolesta, mutta kielsivät sen itseltään.

Vierailija
35/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei homoutta tarvitse ihannoida, siitä ei tarvitse olla mitään vahvaa kantaa.

Ja jonnelle tiedoksi, homoutta esiintyy myös eläimillä, eli on se luonnollista sikäli.

Vierailija
36/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on joko homo tai homofobinen!

Yleensä nämä on molempia. Muuten suhtautuisi neutraalisti.

Vierailija
37/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein usko koko homouteen. 

Kyseessä on jonkinlainen tila mihin poikkeava yliseksuaalisuus lopulta johtaa. On vemputettu niin paljon, että lopulta päädytään homohommiin koska se on enää ainoa mikä kiihottaa. 

Sama koskee pedoilua uskoakseni. Ja siksi nämä kaksi valitettavan usein yhdistyvät samoissa henkilöissä. 

Vierailija
38/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fobia ja viha on eri asioita. Ei hän ole foobikko, vaan muiden elämäntapavihaaja.

Vierailija
39/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääs nyt ihan omilla aivoilla jos osaatte. 

Ihminen on ollut "homokriittinen" suunnilleen koko olemassaolonsa ajan, pl. viimeiset 20 vuotta pienessä osassa maapalloa (lähinnä puolet EU:n alueesta).

Kumpi siis lienee ihmisen luontaisempi reaktio? Kammo vai ihastelu. 

Jos ihminen olisi luonnostaan homoista tykkäävä niin eikö kaiken järjen mukaan kaikkialla maailmassa pidettäisi heistä ja olisi aina pidetty?

Mistä tämän "faktan" tempaisit? Homoja on aina ollut, ja ne on myös aina enemmän tai vähemmän hyväksytty yhteiskunnan jäseniksi. Homokammo on tullut fundamentalisti-uskovaisten kaappihomojen myötä vallalle. 

Itselle olis total deal-breaker joku homoista kiinnostunut öyhöttäjä.

Vierailija
40/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein usko koko homouteen. 

Kyseessä on jonkinlainen tila mihin poikkeava yliseksuaalisuus lopulta johtaa. On vemputettu niin paljon, että lopulta päädytään homohommiin koska se on enää ainoa mikä kiihottaa. 

Sama koskee pedoilua uskoakseni. Ja siksi nämä kaksi valitettavan usein yhdistyvät samoissa henkilöissä. 

Metsään meni niin että kaikki puut kaatui. Terv. homo