Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten välttää "tätiytyminen"?

Vierailija
26.12.2019 |

Suurimmasta osasta naisista tulee semmoisia tätejä/tanttoja, kun ikää alkaa olla 45+. Jotkut ovat sitä jo paljon nuorempinakin. Mistä tämä johtuu? Miksi joistakin tulee niitä tätejä ja jotkut pysyvät nuorekkaan ja raikkaan oloisina hyvinkin kypsään ikään?

Itse olen "vasta" 38, en ehkä ihan vielä täti-iässä, mutta sitä kohti kovasti menossa, ja ystäväpiirissä on kyllä heitäkin, joista on tullut jo niitä "tätejä". Siis jotenkin tylsiä, tanttamainen pukeutumistyyli ja hiukset, vähän sellainen ulkomuoto ettei niin kovasti piittaa itsestään. Kaikki tihkuu antiseksuaalisuutta. Miksi joillekin käy näin? Tämä on osittain yhteydessä ylipainoon, muttei paino itsessään tee "tätiä".

Miksi joistakin tulee niitä tylsiä, harmaita tätejä, ja joistakin ei oikeastaan koskaan? Mikä sen eron tekee? Kyse ei varmasti pelkästään ole ulkomuodollisista asioista vaan osin myös henkisistä.

Kommentit (751)

Vierailija
141/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiku, pidä paino kurissa, pidä hiukset vähintään puolipitkinä ja hoida niitä hyvin, pidä kädet ja kynnet hyvässä kunnossa, pysy kiinnostuneena asioista, älä tupakoi, pidä alkoholi minimissä ja pidä seksihaluja yllä itsellesi sopivalla konstilla, HYMYILE.

Lukekaapa myös miehet tämä- sopii hyvin myös neuvoksi teille- miten voi yrittää ehkäistä setämieheksi muuttuminen

Vierailija
142/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalisuus. Seksuaalisesti aktiivisista naisista ei tule tätejä, kuten heikomman libidon omaavista. Tämä mun teoria.

Minkä ikäinen olet? Vaihdevuosien aikana kiinnostus miehiin saattaa innokkaammillakin lopahtaa. Ei seksi sentään mikään nuoruuden eliksiiri ole vaikka jotkut niin luulevatkin.

Kyllä, juuri näin. Niillä keillä vaihdevuosi latistaa libidon tapahtuu tämä tätiytyminen. Hormonit vaikuttavat kaikkeen. Joillakin libido säilyy, en tiedä miksi, ja heillä pysyy tietty vilkkaus ja nuorekkuus. Varmaan perintötekijöissä tämäkin. Kehno kumppani/parisuhde saattaa vaikuttaa myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiku, pidä paino kurissa, pidä hiukset vähintään puolipitkinä ja hoida niitä hyvin, pidä kädet ja kynnet hyvässä kunnossa, pysy kiinnostuneena asioista, älä tupakoi, pidä alkoholi minimissä ja pidä seksihaluja yllä itsellesi sopivalla konstilla, HYMYILE.

https://media.giphy.com/media/nHIOQprrVnZCw/giphy.gif

Vierailija
144/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino vanhentaa. Piirteet katoavat, (poskipäät, leukalinja, mahd. hymykuopat) ja kasvoista tulee laatikkomaiset. Totinen perusilme ei paranna asiaa.

Vierailija
145/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä säälittävältä näyttää ne neli-viisikymppiset jotka väkisin haluaa pukeutua nuorisovaatteisiin. Ovatko juuri niitä jotka eivät halua näyttää tädeiltä?

Minkälaisia vaatteita ovat nuorisovaatteet?

Vierailija
146/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnosta ja terveydestä (sekä kehon että mielen) huolehtimalla, ei siinä muuta. Kaikki muu seuraa perässä, ei siinä ketään miellytetä. Vai haittaako jos joku vaikka tykkää?! Ainakin itse tykkää itsestään enemmän, ja se vaikuttaa kaikkeen.

Vierailija
147/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en tiedä. Itse oon 36 ja mun kaveripiiri noin 34-45 vuotiaita, eikä kukaan meistä oo kovin tätimäinen. Kaikilla kauniit, nuorekkaat mutta ei teinit vaatteet, kaunis hiustyyli ja kaunis meikki. Just katsoin kuvaa kun oltiin tyttöporukalla oltu juhlimassa, ja mielestäni kaikki meistä näyttää paremmilta kuin mitä oltiin parikymppisenä. Kaikilla kauniit, pitkät hiukset, siisti meikki ja tyylikkäät vaatteet ja korut. Kaikki löytäneet oman tyylinsä.

Tiedän kyllä myös näitä tätejä, eli yleensä jotkut legginsit, värikäs trikootunika, lyhyehköt hiukset ja vähän ylipainoa. Tai toinen ääripää on jotkut kulahtaneet verkkarit, miehen työtakki ja turvakengät. Crocsit kesällä ehkä kaikista pahin ja jotkut caprihousut.

Saisko näistä ihan konkreettisia esimerkkejä? Ja jos kaikki ovat löytäneet oman tyylinsä, niin hajontaa ilmeisesti on?

Vierailija
148/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon pitäminen normaalina tai pudottaminen jos on ylipainoa kertynyt. Kaikkein helpoin ja selvin tapa pudottaa muutama ikävuosi pois niin terveydestä kuin ulkonäöstäkin. Esimerkiksi Cambridge-ohjelma on hyvä jos ohjausta haluaa tai sitten joku muu ravitsemusterapeutti. Itse olen käyttänyt Cambridgeä, lähti parissa kuukaudessa n. 10 kg ja vieläpä helposti, helpommin kuin normaaliruokaa syömällä. Toinen tärkeä asia on sitten ulkoilu eli lenkkeilen paljon ja venyttelen kotona lenkin päälle ja viimeiseksi saunaan. 

Vierailija
149/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näyttää Jlolta tyyliltään ja pitää itsestään huolta, ei näytä tädille. Vanhenemisen merkkejä voi hienovaraisesti häivyttää. Ei tarvitse mummoutua.

Vierailija
150/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite en ainakaan vielä oo tätiytyny. Oon 40v, mutta meen heittämällä kolmekymppisestä.

En juurikaan oo muuttunu 20vuoteen. Oon suunnilleen saman kokonen, en käytä tätivaatteita ja elämän asennekkin on samaa luokkaa 😃

Kaverit on lähes kaikki 10vuotta nuorempia ja kai sekin osaltaan pitää nuorekkaassa elämässä kiinni.

Ei nyt mitään erityisen erinomaista jos ei ole muuttunut 20vuoteen. Pikemminkin kai kyse siitä, ettei ole kehittynyt mihinkään.

Vierailija
151/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen kansainvälisessä ympäristössä, ja täytyy sanoa että tätiytyminen tuntuu olevan nimenomaan suomalaisten naisten juttu. Joka tapauksessa suomalaiset keski-ikäiset ja vanhemmat naiset erottaa muista jo kaukaa, miesten kohdalla ero ei ole yhtä räikeä.

Puhun tässä nyt siis todella ronskisti yleistäen, eli kenenkään ei siis tarvitse vetää sitä "no ei kaikki/kyllä muutkin"-korttia esiin:

Keskiverto suomalainen 50+ nainen:

-ei meikkiä, koruja tai muuta ylimääräistä

-kohtalainen tai huomattava ylipaino

-mahdollisimman helppohoitoinen (lue: ei tarvitse kuin pestä) hiusmalli, eli ns. kananperse tai lyhyeksi kynitty "pojan tukka"

-bonarina ns. kouvolatukka, eli lyhyeksi kynitty, päältä pöyhitty shokkiväri-(esim violetti-musta)ilmestys. Näitä ei ikinä milloinkaan näe kuin suomalaisella, ainakin jos ikä yli 20v

-tylsät tai tyylittömät vaatteet, jotka luullakseni usein osaksi johtuvat ylipainosta

Keskiverto 50+ ulkomaalainen (esim. venäläinen, e-eurooppalainen, e-amerikkalainen, intialainen jne):

-meikkiä, kynnet laitettu, käyttää koruja

-lievä tai kohtalainen ylipaino

-laitettu tukka, malli voi olla lyhyt, mutta ei lähes ikinä kynitty miehen tukka

-tyylikkäät, ikäiselleen sopivat vaatteet. Ei pelätä käyttää muitakin värejä, kuin mustaa, valkoista tai beigeä. (Joskus myös karmivan tyylittömät, mutta ne heijastelevat lähinnä kantajansa outoa makua. Asu kuitenkin suunniteltu, eikä ensimmäinen käteensattuva t-paita.)

Ei vaatisi paljoakaan vaivaa tuo pieni laittautuminen, mutta ero on kuin yöllä ja päivällä. Eli onko tätiytymisen (ulkonäöstä puhuttaessa) perimmäinen syy laiskuus? Vai mielenkiinnon puute, häpeä ("ei vanha voi meikata" tmv), joku outo kansallinen mentaliteetti? Pelkääkö suomalainen nainen olla naisellinen?

Jos ei halua meikata eikä nähdä vaivaa ulkonäköönsä niin siitä vaan, ei se ihmisen arvoa alenna, tyylinsä kullakin. Mielenkiintoista kuitenkin, miten se on noin vahvasti sidoksissa juuri suomalaisuuteen.

Vierailija
152/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on mun mielestä olla tekemisissä nuorten kanssa, päivittää omaa osaamista. Pahimpia tätitanttoja on ne jotka aloittavat aina puhumaan miten omassa nuoruudessa kaikki oli paremmin

Vierailija
153/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä työskentele ruokakaupan kassalla. Kassaneiti-nimen sijaan sain 18-vuotiaana jo kuulla tädittelyä kun lapsiperheitä asiakkaina :D

Vierailija
154/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näyttää Jlolta tyyliltään ja pitää itsestään huolta, ei näytä tädille. Vanhenemisen merkkejä voi hienovaraisesti häivyttää. Ei tarvitse mummoutua.

Saa mummoutua jos haluaa, mitä se sinulle kuuluu. Kyllä nainen on todella toiselle naiselle susi.

Vierailija
155/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jlo on myös pop- ja filmitähti miljoonaomaisuuksineen, personal trainereineen, kokkineen, luksuselämäntyylineen. Minusta tuo, että vaaditaan maija meikäläisten näyttävän samalta kuin jonkun supertähden on omituista ja ihan liiallista ulkonäköpainetta tavallisen tallaajan arkeen. Vähempikin riittää. Jos pidät  naisia rumina tanttoina koska he eivät näytä Jlo:lta, niin se kertoo enemmän kyllä sinun pääkoppasi sisällöttömyydestä, kuin naisten muka huonosta ja riittämättömästä ulkonäöstä.

Vierailija
156/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jossain kohtaa nainenkin tajuaa, ettei maksa vaivaa miellyttää ulkoisesti ketään, jos se vaatii paljon työtä.

Siinä kohtaa, kun menkat loppuu.

157/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu jo pitemmän aikaa 22-23-v: kanssa töissä ja ei o ikä tai ulkonäkö ollut esteenä. Ollaan gootteja ja osa on vegaaneja. Mä on 44 ja nauran satasella vuoden mittaan sattuneita legendaarisia tapauksia. Kun ihmisten luokittelu ulkonäön perusteella ei johda mihinkään. Mä oon kysyny nuoremmiltani neuvoa ja he multa. Tai, jos ni sitten olemme yhdessä tuumailleet. Tai kysyneet esimieheltä.

Vierailija
158/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkaa olla loppu mutta mun on alkanyt nyt tehdä mieli laittautua enemmän. Itseäni varten nyt ihan oikeasti. Miehet ei kiinnosta mutta on kiva pukeutua kauniisti.

Tuli vaan mieleen.

Vierailija
159/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en tiedä. Itse oon 36 ja mun kaveripiiri noin 34-45 vuotiaita, eikä kukaan meistä oo kovin tätimäinen. Kaikilla kauniit, nuorekkaat mutta ei teinit vaatteet, kaunis hiustyyli ja kaunis meikki. Just katsoin kuvaa kun oltiin tyttöporukalla oltu juhlimassa, ja mielestäni kaikki meistä näyttää paremmilta kuin mitä oltiin parikymppisenä. Kaikilla kauniit, pitkät hiukset, siisti meikki ja tyylikkäät vaatteet ja korut. Kaikki löytäneet oman tyylinsä.

Tiedän kyllä myös näitä tätejä, eli yleensä jotkut legginsit, värikäs trikootunika, lyhyehköt hiukset ja vähän ylipainoa. Tai toinen ääripää on jotkut kulahtaneet verkkarit, miehen työtakki ja turvakengät. Crocsit kesällä ehkä kaikista pahin ja jotkut caprihousut.

Ai että kun tämän yhden palsta- Jonnen tyylin tunnistaa ihan missä ketjussa vaan🤣

Vierailija
160/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kabanpersetukan ja kouvolatukan risteytys aittaa kun haluaa olla "nuorekas". Pitkät ja ohuet hiukset eivät nuorella, päinvastoin, vetää piirteitä alaspäin. Värivinkki; ei punaista tai mustaa, tai jääharmaata(muotia)- eivät sovi Suomalaisille. Murretut ja pehmeöt värit

T. Kampaaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi