Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenkohan enää tässä elämässä normaalipainoinen?

Vierailija
23.04.2025 |

Ylipainoa 20kg. Laihdutusyrityksiä monia vuosien varrella . Kilot tulleet aina takaisin. Nyt jo yli nelikymppinen. Viimeksi normaalipainoinen 10 vuotta sitten. En ole päässyt sen jälkeen tavoitepainoon. Pitääkö olla loppuelämäni lihava?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et.

Vierailija
2/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää käyttäytyä kuin olisit jo normaalipainoinen ja hoplaa, ajan kanssa tulet olemaan sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nythän on ollut koko talvi aikaa laihduttaa. Ei kai kellään enää läskiä ole?

Vierailija
4/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin nelikymppisenä normaalipainoon enkä palannut entisiin syömistottumuksiin joten olen yhä 5 vuotta myöhemmin normaalipainossa.

Vierailija
5/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan itsestäsi. Vaikeaa se on, mutta sinnikkäästi pitää yrittää. Esim tik tok on täynnä onnistumisia. Hurjia painon pudotuksia ilman lääkkeitä tai kirurgin veistä.

Itse olen noista saanut motivaatiota. Pystyn minäkin. 

Vierailija
6/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit olla. Hae ozempicit jostain (en tiedä tosin, miten yksityisellä kirjoittavat tätä reseptiä). Sitten alat elää vähemmillä herkuilla ja mätöllä. Lisään liikuntaa arkeen väkisin, eli vaikka jos on lapsia, teet kyykkyjä heidän leikkiensä kupeessa tms.ö

Vierailija
7/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laihdutin nelikymppisenä normaalipainoon enkä palannut entisiin syömistottumuksiin joten olen yhä 5 vuotta myöhemmin normaalipainossa.

Miten?

Vierailija
8/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mahdollisesti. Se vie aikaa pudottaa. Mutta sairastelu vaikeuttaa joillakin asiaa tai jos nälässä ottaa jotain makeaa.

Vierailija
9/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää käyttäytyä kuin olisit jo normaalipainoinen ja hoplaa, ajan kanssa tulet olemaan sitä.

Tuo on ihan järjetön neuvo. Laihtuakseen tarvitsee kunnon kalorivajeen, ei mitään hieman vähemmän kuluttavan ruokavaliota. Itse jätin kaikki ylimääräiset herkut, mehut ja muut jo pois 20 vuotta sitten, mutta olen yhä yhtä lihava kuin parikymppisenä nopeasti muutamassa kuukaudessa lihottuani. Joillain neuvosi ehkä toimii, jos tosiaan syö kaikkea epäterveellistä, mistä voi karsia, mutta minä en laihdu edes orjallisesti kaiken punnitsemalla syömällä 1600 kcal päivässä. Vuonna 2011 painoin 79 kg oltuani vhh-dieetillä, mutta sen jälkeen en ole päässyt millään alle 82 kilon.

Vierailija
10/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan järjetön neuvo. Laihtuakseen tarvitsee kunnon kalorivajeen, ei mitään hieman vähemmän kuluttavan ruokavaliota. Itse jätin kaikki ylimääräiset herkut, mehut ja muut jo pois 20 vuotta sitten, mutta olen yhä yhtä lihava kuin parikymppisenä nopeasti muutamassa kuukaudessa lihottuani. Joillain neuvosi ehkä toimii, jos tosiaan syö kaikkea epäterveellistä, mistä voi karsia, mutta minä en laihdu edes orjallisesti kaiken punnitsemalla syömällä 1600 kcal päivässä. Vuonna 2011 painoin 79 kg oltuani vhh-dieetillä, mutta sen jälkeen en ole päässyt millään alle 82 kilon.

Ei se ole yhtään järjetön neuvo. Itse laihdutin noin kymmeniä kiloja. Onhan siinä iso kalorivaje, jos 120-kiloinen alkaa syödä kuin 65-kiloinen, eli elää kuin se normaalipainoinen. Söin 1800 kcal päivässä ja laihduin, alkuun nopeammin, sitten hitaammin mutta sitten hitaus ei enää haitannut kun paino ei ollut enää ihan ylettömän iso. 58 kiloon lopulta painoni putosi tuolla 1800 kcal per päivällä, eli alemmaskin kuin mikä oli tavoite. En ole koskaan jättänyt mitään kokonaan pois ruokavaliosta, en sokeria, en hiilareita, en alkoholia, en herkkuja. Ihan hyvää ruokaa syönyt ja herkutellut myös laihtuessa. Kyllähän sitä 1800 kcaliin mahtuu kaikenlaista, ja joskus juhlapyhiä varten säästin niin että söin viikon vaikka vain 1200 kcal päivässä, että saan sitten syödä reilummin juhlapyhinä.

Vierailija
11/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20kg ei ole paljon ylipainoa. Laita ruokavalio kuntoon.

Vierailija
12/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutuslääkkeet kehittyy sen verran vinhaa vauhtia, että 10 vuoden päästä vain sosiaalituilla eläjät ovat lihavia.

Vierailija
13/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi. Lähinnä tuossa on 2 tietä, joko ne modernit laihdutuslääkkeet joilla moni "tahdonvoimaton" saa tuloksia,  tai sitten sun täytyy niin paljon kyllästyä ylipainoosi että olet valmis sietämään suht paljon epämukavuutta että pääset siitä ja saat sen pidettyä pois. Kun sitä ylipainoa on vain 20 kiloa, usein halu päästä siitä tosin ei ole riittävä, että pysyvää tulosta syntyisi. Itselläni sellainen motivaatio syntyi vasta kun ylipainoa oli 60 kg, ja olin varsin liikuntarajoitteinen jo läskieni takia. Sitten syntyi sellainen sisu, että laihdutus ja painon pitäminen pois onnistui.

Vierailija
14/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehosi pyrkii loppuelämän ajan siihen korkeimpaan elämäsiaikaiseen painoon, vaikka laihduttaisit kuinka niitä kiloja pois. 

Vierailija
15/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi laihtua?

Vierailija
16/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehosi pyrkii loppuelämän ajan siihen korkeimpaan elämäsiaikaiseen painoon, vaikka laihduttaisit kuinka niitä kiloja pois. 

No enpä tiedä, olen painanut 82 kiloa kymmenen vuotta sitten, eikä minun painoni nouse nyt yli 72 kilon ns. ikinä.

N66

Vierailija
17/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna se ylimääräinen ruoka mitä lappaat kitaasi, nälkää näkeville lapsiperheille. Laihdut varmasti.

Vierailija
18/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli laihdutut 4 kg. 

Vierailija
19/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan itsestäsi. Vaikeaa se on, mutta sinnikkäästi pitää yrittää. Esim tik tok on täynnä onnistumisia. Hurjia painon pudotuksia ilman lääkkeitä tai kirurgin veistä.

Itse olen noista saanut motivaatiota. Pystyn minäkin. 

Painu ny jo VIT-TUUN Tiktokkis kanssa saatana!

Vierailija
20/41 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin voit olla. Hae ozempicit jostain (en tiedä tosin, miten yksityisellä kirjoittavat tätä reseptiä). Sitten alat elää vähemmillä herkuilla ja mätöllä. Lisään liikuntaa arkeen väkisin, eli vaikka jos on lapsia, teet kyykkyjä heidän leikkiensä kupeessa tms.ö

Suomessa syntyy nykyään niin vähän lapsia että on ihan turha olettaa jollain niitä olevan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi