Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka vedätte heneet nenään koska lapsenne ei saa tulla katsomaan vierasta vauvaa

Vierailija
19.06.2006 |

Eli äidit (useimmiten) jotka alkavat räpättämään kun kiellän heidän lapsiaan tulemasta sorkkimaan mun lasta esim kaupassa. Ottakaa huomioon että se vauva saattaa olla sairas, ja tiedän lapsista mahdollisesti tulevat infektiot voivat olla sille sairaalle vauvalle hengenvaarallisia. Minä en voi lukkiutua neljän seinän sisälle, ja vauvakin tarvitsee ulkoilmaa, mutta ei todellakaan yhtäkään lasta ronkkimaan itseään. Minä en v-mäisyyttäni kiellä teidän lapsianne tulemasta roikkumaan vaunun reunalle, vaan vauvan turvallisuuden takia.

Jokainen normaali pikkuflunssa aiheuttaa sen että mun vauva on jopa viikkoja sairaalassa, hyvällä tuurilla vain infektio-osastolla eikä teholla. Rotavirus voi olla vajaakuntoiselle lapselle tappava vaikka lapsi olisiki n sairaalahoidossa (mun vauva on sairastanut rotan kolmesti, joka kerta on ollut tehohoidossa viikon ja sairaalassa pari-kolme viikkoa) jne. Ja vatsatautivirukset kuten kalikivirus, elävät pinnoilla viikosta kymmeneen päivään joten se, että lapsesi ei ole kipeä, ei tarkoita että ei olisi riskiä että jotain tarttuu kuitenkin.

Joten ensi kerralla kun joku kieltää teidän lapsianne koskemasta vauvaan, jättäkää se avautuminen ja viekää ne lapset muualle. Kiitos.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen lapsen vaunuihin saatika lapseen. En ymmärrä aikuisia, jotka menevät lääppimään vierasta lasta vaunuun! Näin kerran paskaisen ukon kaupan kassalla, joka alkoi lääppiä erästä lasta, joka istui rattaissa. Vanhemmat varmaan eivät hämmennykseltään osanneet sanoa mitään. Itse pidin lastani tuon jälkeen jonossa kauempana ko. ukosta ja olin koko ajan valmiina huutamaan, ettei lapseeni saa koskea.. karseaa kun joillain ei ole sitten tapoja ollenkaan ja niitä ei tietenkään osata opettaa myös omille lapsilleenkaan.

Vierailija
42/53 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, laita vaunuihin verkko tai hyttyssuoja, kun käyt kaupassa. Ei ole niin helppo kenenkään tulla vauvaan koskemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän sitä ripustaa lapsen kaulaan lappu, että " lapseni on ifektioherkkä, älä koske olethan kiltti. Meidänkin on pakko joskus käydä kaupassa" ...

Sekin kyllä raivostuttaa, kun naapurit tietävät, että meidän lapsi on infektioherkkä ja vaatii aina sairaalahoitoa jne, niin katsovat kieroon, kun en päästä räkäisiä tai yskiviä lapsia meidän lapsen lähelle...

Vierailija
44/53 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitäisiköhän sitä ripustaa lapsen kaulaan lappu, että " lapseni on ifektioherkkä, älä koske olethan kiltti. Meidänkin on pakko joskus käydä kaupassa" ...

Sekin kyllä raivostuttaa, kun naapurit tietävät, että meidän lapsi on infektioherkkä ja vaatii aina sairaalahoitoa jne, niin katsovat kieroon, kun en päästä räkäisiä tai yskiviä lapsia meidän lapsen lähelle...

Jos se päiväkoti olisi lapsen terveyden kannalta turvallinen ja mahdollinen vaihtoehto, mulle tuskin maksettaisiin omaishoidontukea ja ylintä hoitotukea.

Vierailija
45/53 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ongelmana on ainakin meillä lähinnä tädit, mummelit ja muut naiset, eikä niinkään lapset.

Vierailija
46/53 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetaan jotenkin tosi loukkaavaksi, " tuo tuossa vihjailee että minulla/minun nuppusillani olisi jotain pöpöjä, että kehtaakin" .

Minä yleensä ilmoitan ihan ystävällisesti, että olisi hyvä pysytellä kauempana tästä lapsesta, koska hänellä on alhainen vastustuskyky perussairauden vuoksi, ja kaikki pienetkin infektiot tietävät meillä sairaalahoitoa. Mutta moni loukkaantuu.

Tosin loukkaantuneille voin kertoa sen, että ei meillä saa omat mummotkaan koskea lapseen kylään tullessaan ennen kuin ovat desinfioineet huolellisesti kätensä :) eikä meille päästetä kipeitä vieraita.

Vierailija
47/53 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljävuotiaita nyt sattuu kiinnostamaan vauvat yleensä ja mun lapsessa ei ole mitään tauteja. Mä pysyn sairaan lapsen kanssa kotona.

Teidän vauvoille ei koskaan edes tule kunnon vastustuskykyä jos hysteerisenä varjelette kaikilta mahdollisilta bakteereilta... ja sitten vielä ihmetellään miksi allergiat lisääntyvät kokoajan

Vierailija
48/53 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se samainen lääkitys muuten poistaa samasta syystä myös ne allergiat.

Vierailija
49/53 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi erittäin tärkeä pointti on myös se, että sinun " terve" lapsesi ei välttämättä ole terve. Hänellä saattaa tietämättäsi olla joku bakteeri- tai virustartunta joka ei terveelle lapselle aiheuta mitään oireita mutta on kohtalokas sellaiselle lapselle jolla on alhainen immuunitaso. Samasta syystä näitä lapsia ei voi viedä päiväkotiin tms. Joten musta on ihan kohtuullista pitää rajana vaikka se, että kaupoissa, puistoissa yms kukaan vieras ei tule lasta koskemaan.

Vierailija
50/53 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä herranjumala voi koko loppu ikää sitä tynnyrissä pitää! Mitäs sitten kun lapsi menee päiväkotiin tai kouluun? Aijotko mennä vahtimaan ettei kukaan vaan kosketa lasta?

Vierailija
51/53 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiani sorkkimaan vieraita vauvoja. Tuttujakin vauvoja saavat koskea vasta kun on ensin kysytty lupa. Ja kyllä heitäkin kiinnostaa vauvat mutta ovat sen varran kohteliaita että eivät luvattu tule kenenkään vaunujen ääree norkoomaan. kauempaa saattavat katsella ja ihastella kun on söpö vauva.

Vierailija
52/53 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylkimisenestolääkityksellä on sellainen ikävä sivuvaikutus, että sen lisäksi että se estää elimistöä taistelemasta siirrettyä elintä vastaan, se estää samalla myös elimistön taistelun vaarallisia bakteereita ja viruksia vastaan.

Normaali virustartunta (esim. rota, influenssa) voi aiheuttaa elinsiirron saaneelle potilaalle todella vakavan reaktion, sen lisäksi että se minimaalinen vastustuskyky mitä vielä on jäljellä, aiheuttaa hyljinnän siirrännäistä kohtaan, virus pääsee helposti leviämään muualle elimistöön ja pahimmassa tapauksessa seurauksena on hyljintä jota ei saada lääkkeillä loppumaan sekä keuhkokuume ja/tai aivokuume. Ja siinä tilanteessa ei henkiinjääminen ole enää mikään itsestäänselvyys.

Vierailija
53/53 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on sairauden vuoksi tai lääkityksen vuoksi tai hoitojen vuoksi ALENTUNUT VASTUSTUSKYKY, se ei kohene siitä että häntä altistetaan pöpöille. Tämä voi olla vaikea sinun ymmärtää, mutta ihminen joka immuunitaso on joko laskettu tarkoituksella, tai se on laskenut tuntemattomasta syystä tai hoitojen seurauksena ei ole normaalia vastustuskykyä, joka vain paranisi kaikista pikkupöpöistä.

Ensimmäinen vuosi mekin yritettiin elää mahdollisimman normaalia elämää, mutta kun jokainen flunssa, yskä, ripuli jne vei sairaalahoitoon, suonensisäisille antibiooteille, niin en todellakaan aio enää altistaa lastani näille peruspöpöille.

Ilmeisesti sinun käsityskykyysi ei myöskään mahdu se, että kaikki lapset eivät mene päivähoitoon tai että monet lapset käyvät sairaalakoulua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän