Tunnen itseni surulliseksi: olin menossa lasten, jotka asuvat isällään, luo, niin siellä olikin lapsella kaveri ja hirveä hulabaloo päällä :(
Eilisen vietin perheen parissa myös ja illalla oli puhetta, että ainakin yritän tänäänkin mennä. Lapset ovat isällään siksi, etten oikeastaan jaksanut seuraavanlaisia tilanteita, joita tässäkin kerron.
En soittanut ennen lähtöäni, vaan ajattelin, että yllätän perheen iloisesti menemällä jo ihan aamupäivästä ja olin siellä noin tunti sitten. Niin eikös siellä tytön kaveri riehu sotkun keskellä, mies on unessa ja isoveli ilmeisesti nukkui tai oli ainakin huoneessaan koska eihän kukaan täysipäinen kestä siskon huonoja tapoja (ei siis huomioi muita kuin itsensä, ja vässykkä-isä hyväksyy tämän.)
Kysyin, että miksi täällä on vieraita ja kun en saanut kunnon vastausta, käännyin kannoillani ja sanoin, että sitten minä lähden. Olisin halunnut soittaa pianoa ja tutkia lasten kanssa yhdessä heidän eilen saamiaan lahjoja, jutella lasten ja lasten isän kanssa ja syödä jotain (toin ruokaa mukanani).
Mutta ei.
Mies ehdotti, että tytöt menisivät tytön kaverille. Kuinkahan moni muu huusholli on niin hullu, että kaipaa lapsen kaveria joulupäivänä kotiinsa heilumaan? Ymmärrän, jos mies olisi vaikka pistänyt viestiä, että täällä onkin lapsen kaveri, koska siitä on ennenkin puhuttu, että jos minä vietän siellä aikaa lasten kanssa, en halua kavereita sinne.
Että sellaista taas tänä jouluna.
Kommentit (874)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en saa tietää, mitä mies olisi asian eteen tehnyt, koska tytön äiti soitt ja kysyi, onko lapsi siellä ja halusi hänet kotiin. Noin 1/2 h sen jälkeen, kun olin lähtenyt.
En vain ole oppinut luottamaan, että lerppaeunukki toimii. Koska ei ole ripeä. Eikä puhu. Ei siis kommunikoi.
ApNo niin. Eli puoli tuntia kun olisit odotellut ei mitään ongelmaa olisi edes tullut. Mutta ei, mullehetitännekaikkijamuntavalla!!!
Niin no tuotahan ei voinut ennustaa.
Mutta olettaisin, näin jälkikäteen, että miehen tahtotila oli lähettää kaveri kotiin.
En minä ajattele, että mulle kaikki heti, vaan että EN HALUA PETTYÄ ODOTTAESSANI. JOS EI MITÄÄN TAPAHDUKAAN? Ja olisin TYHMÄNÄ odotellut. Ja luullut. Uskonut. Helpompaa päättää HETI, että minusta ei välitetä.
ApIhmetteletkö ihan oikeasti miksi sinusta ei välitetä? Ihan oikeasti?
Eihän tuossa välttämättä lopputulos ollut se, että minusta ei välitetä? Vai olisiko sinusta ihan oikein, ettei minun toiveeni merkkaisi mitään? Ilkeä paska.
ApOlen. Olen todellakin sitä mieltä, että on TÄYSIN oikein ettet sinä ole aina maailman napa. Ilkeä paska.
Niin, parempi onkin lapsille siis, että saivat viettää taas yhden joulupäivän ilman äitinsä seuraa? Muista sitten tämä, kun EN ole menossa sinne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ao, kuka on vastuussa sinun elämästäsi? Entä sinun tunteistasi?
Minua halveksinut äitini OLI. Itse en voi vastata siitä, että hän on kasvattanut minusta tällaisen. Se on hänen vastuullaan. Minun kasvuni alkaa vasta kun saan oikeaa apua, jota vaille hänen takiaan jäin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta... Miten pitkä aika kulyi tulostasi siihen, kun suljit oven takanasi?
Voi ei... varmaan minuutti :( Mitäpä sitä raivokohtausta odottamaan. Pois, eli ulos vaan. Ja äkkiä.
ApEi herran jestas... Menit siis lastesi kotiin, totesit että siellä on tyttäresi kaveri, käännyit kannoillasi ja lähdit??? Kai paiskasit oven oikein mielenosoituksellisesti kiinni? Hyvä ihme, mikä sekopää.
Niin? Ei se kaveri ole mikään eikä kukaan. Kun tytöille joskus tulee riita, se on entinen ystävä. Se, mitä hän koki tuppautumisestaan on hänelle ihan oikein, opetelkoot olemaan tulematta toiste kenenkään kotiin joulupäivänä. Lapseni saa luvan oppia saman asian.
Ap
Opettelepa ihan itse sama asia, moukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en saa tietää, mitä mies olisi asian eteen tehnyt, koska tytön äiti soitt ja kysyi, onko lapsi siellä ja halusi hänet kotiin. Noin 1/2 h sen jälkeen, kun olin lähtenyt.
En vain ole oppinut luottamaan, että lerppaeunukki toimii. Koska ei ole ripeä. Eikä puhu. Ei siis kommunikoi.
ApNo niin. Eli puoli tuntia kun olisit odotellut ei mitään ongelmaa olisi edes tullut. Mutta ei, mullehetitännekaikkijamuntavalla!!!
Mutta olettaisin, näin jälkikäteen, että miehen tahtotila oli lähettää kaveri kotiin.
En minä ajattele, että mulle kaikki heti, vaan että EN HALUA PETTYÄ ODOTTAESSANI. JOS EI MITÄÄN TAPAHDUKAAN? Ja olisin TYHMÄNÄ odotellut. Ja luullut. Uskonut. Helpompaa päättää HETI, että minusta ei välitetä.
Eihän tuossa välttämättä lopputulos ollut se, että minusta ei välitetä? Vai olisiko sinusta ihan oikein, ettei minun toiveeni merkkaisi mitään? Ilkeä paska.
ApOlen. Olen todellakin sitä mieltä, että on TÄYSIN oikein ettet sinä ole aina maailman napa. Ilkeä paska.
Niin, parempi onkin lapsille siis, että saivat viettää taas yhden joulupäivän ilman äitinsä seuraa? Muista sitten tämä, kun EN ole menossa sinne.
Ap
Kyllä. Todellakin parempi. Näiden muutamien vuosien ajan mitä olen ketjujasi lukenut olisi parempi, että jättäisit miehesi ja lapsesi rauhaan ihan kokonaan. Olet todella haitallinen heidän kehitykselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta... Miten pitkä aika kulyi tulostasi siihen, kun suljit oven takanasi?
Voi ei... varmaan minuutti :( Mitäpä sitä raivokohtausta odottamaan. Pois, eli ulos vaan. Ja äkkiä.
ApEi herran jestas... Menit siis lastesi kotiin, totesit että siellä on tyttäresi kaveri, käännyit kannoillasi ja lähdit??? Kai paiskasit oven oikein mielenosoituksellisesti kiinni? Hyvä ihme, mikä sekopää.
Niin? Ei se kaveri ole mikään eikä kukaan. Kun tytöille joskus tulee riita, se on entinen ystävä. Se, mitä hän koki tuppautumisestaan on hänelle ihan oikein, opetelkoot olemaan tulematta toiste kenenkään kotiin joulupäivänä. Lapseni saa luvan oppia saman asian.
ApOpettelepa ihan itse sama asia, moukka.
Minä en mene perheni ulkopuolisten luo joulupäivänä. Lapset jopa kysyivät, nukunko heillä? Eli kävin vain kotona nukkumassa, olisin ollu siellä, jos olisin ollut yötä. Täysin eri asia. Plus siitä, että tulen oli puhetta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKyllä. Todellakin parempi. Näiden muutamien vuosien ajan mitä olen ketjujasi lukenut olisi parempi, että jättäisit miehesi ja lapsesi rauhaan ihan kokonaan. Olet todella haitallinen heidän kehitykselleen.
Miten niin rauhaan? Enkö tänään just jättänyt?
Ap
Miksi ap et voi olla lastesi kotona samaan aikaan kuin heidän kaverinsa? Miksi perhetyöntekijä tukee tätä ajatusta?
Ja saan minä opettaa lapsille, että joulupäivänä ei kavereit kutsuta. Vanhemmat menevät edelle
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap et voi olla lastesi kotona samaan aikaan kuin heidän kaverinsa? Miksi perhetyöntekijä tukee tätä ajatusta?
Koska näen lapsia aika vähän, kerran viikossa. Menen vuorotellen heidän kanssaan jonnekin. Se on itseni asettama tahti. Siksi vuorotellen, että isoveli kärsii pikkusiskonsa seurasta. Ja toisaalta on ihan kivaa olla 1:1 aikaa. Sitten heilun hetken heillä molempien seurassa,
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua halveksinut äitini OLI. Itse en voi vastata siitä, että hän on kasvattanut minusta tällaisen. Se on hänen vastuullaan. Minun kasvuni alkaa vasta kun saan oikeaa apua, jota vaille hänen takiaan jäin.
Ap
Kiitos vastauksesta. Tarkennan vielä. Sanoit että äitidi oli vadtuussa ja sen ymmärrän, olihan hän aikuinen ja sinä olit lapsi. Mutta nyt kun olet itse aikuinen... kuka on vastuussa sinun tunteistasi?
Vierailija kirjoitti:
Ja saan minä opettaa lapsille, että joulupäivänä ei kavereit kutsuta. Vanhemmat menevät edelle
Ap
Parempi lasten oppia ettei sun kaltasta vanhempaa kannata laittaa kaverien edelle, koska häviät heti kun asiat ei mene sun mielen mukaan.
Siksikin olisi kiva ollut jouluna viettää enemmän aikaa yhdessä, koska totta kai minulla on ollut paha mieli lasten puolesta, että rasitun niin helposti, että näemme aika harvoin. Ja olin iloinen, kun nyt aatto meni paremmin kuin koskaan sen jälkeen kun lähdin pois kotoa. Sitä ennen ei mennyt ikinä huonosti, mutta esikoinen pahoitti muutamina jouluina mielensä, niin että pelkäsin jo, että viettää juhlan yksin huoneessaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joo, jos ne ovat sun kodissasi. Muiden kodissa sulla taas ei oo mitään asiaa opettaa yhtään mitään mitä niiden pitää huushollissaan hyväksyä tai olla hyväksymättä :D mikseivät omat lapses tule sun luokse kylään, jossa et kavereita suvaitse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApParempi lasten oppia ettei sun kaltasta vanhempaa kannata laittaa kaverien edelle, koska häviät heti kun asiat ei mene sun mielen mukaan.
Se on hyvä oppi heillekin. Minkään pahoinvointia aikaansaavan paskan seurassa ei kannata kärsiä.
Mä en tähän lupaa saanut, siksi valitsin miehen, jota pidän liikaa pässinä.
Ap
Täälä on niin monta Ap.n nimellä kirjoittavaa että eiköhän jo voida lopettaa tämä keskustelu. Itse olen kirjoittanut jo useamman kommentin Ap.na tähän, eikä kukaan ole huomannut mitään. Veikkaan että muitakin on, mutta kukaan ei uskalla huomauttaa, ettei pitkä joulupäivän keskustelu tyrehdy alkuunsa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJoo, jos ne ovat sun kodissasi. Muiden kodissa sulla taas ei oo mitään asiaa opettaa yhtään mitään mitä niiden pitää huushollissaan hyväksyä tai olla hyväksymättä :D mikseivät omat lapses tule sun luokse kylään, jossa et kavereita suvaitse?
Saan mä mun lapsille opettaa aivan mitä tapoja ja opetuksia mä haluan. Jos mies perustelisi, miksei joulupäivää voida pyhittää erheelle, voin keskustella asiasta. Mutta eipä ole perustellut.
Miksi lapset tulisivat mnun luokseni? Mitä me täällä tekisimme? Ei kiinnosta MIKÄÄN.
Ap
Miksi te muiten halusitte alunperin hankkia lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKiitos vastauksesta. Tarkennan vielä. Sanoit että äitidi oli vadtuussa ja sen ymmärrän, olihan hän aikuinen ja sinä olit lapsi. Mutta nyt kun olet itse aikuinen... kuka on vastuussa sinun tunteistasi?
Onhan hän kasvattanut minut nytkin, vaikka olen aikuinen. Vastuussa voi olla vain siitä, mikä itsellä on. Minun tunteeni tai ainakin reagoimiseni ovat kasvatuksen kontrollin alaisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJoo, jos ne ovat sun kodissasi. Muiden kodissa sulla taas ei oo mitään asiaa opettaa yhtään mitään mitä niiden pitää huushollissaan hyväksyä tai olla hyväksymättä :D mikseivät omat lapses tule sun luokse kylään, jossa et kavereita suvaitse?
Koska ap tylsistyy lastensa seurassa. Kotona heillä on lelut ja pelit, joten ap:n ei tarvitse viettää aikaa lastensa kanssa, kunhan piipahtaa kiillottamassa omaa sädekehäänsä, jotta saa taas oikeutuksen olla vittumainen, uhrautuva paskaläjä ihan kaikille.