Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnen itseni surulliseksi: olin menossa lasten, jotka asuvat isällään, luo, niin siellä olikin lapsella kaveri ja hirveä hulabaloo päällä :(

Vierailija
25.12.2019 |

Eilisen vietin perheen parissa myös ja illalla oli puhetta, että ainakin yritän tänäänkin mennä. Lapset ovat isällään siksi, etten oikeastaan jaksanut seuraavanlaisia tilanteita, joita tässäkin kerron.
En soittanut ennen lähtöäni, vaan ajattelin, että yllätän perheen iloisesti menemällä jo ihan aamupäivästä ja olin siellä noin tunti sitten. Niin eikös siellä tytön kaveri riehu sotkun keskellä, mies on unessa ja isoveli ilmeisesti nukkui tai oli ainakin huoneessaan koska eihän kukaan täysipäinen kestä siskon huonoja tapoja (ei siis huomioi muita kuin itsensä, ja vässykkä-isä hyväksyy tämän.)
Kysyin, että miksi täällä on vieraita ja kun en saanut kunnon vastausta, käännyin kannoillani ja sanoin, että sitten minä lähden. Olisin halunnut soittaa pianoa ja tutkia lasten kanssa yhdessä heidän eilen saamiaan lahjoja, jutella lasten ja lasten isän kanssa ja syödä jotain (toin ruokaa mukanani).
Mutta ei.
Mies ehdotti, että tytöt menisivät tytön kaverille. Kuinkahan moni muu huusholli on niin hullu, että kaipaa lapsen kaveria joulupäivänä kotiinsa heilumaan? Ymmärrän, jos mies olisi vaikka pistänyt viestiä, että täällä onkin lapsen kaveri, koska siitä on ennenkin puhuttu, että jos minä vietän siellä aikaa lasten kanssa, en halua kavereita sinne.
Että sellaista taas tänä jouluna.

Kommentit (874)

Vierailija
401/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki siitä, miten terapia itseasiassa vain pahentaa sitä tietynlaista persoonallisuushäiriötä. Sitä yhtä tiettyä.

Epäsosiaaliset oppivat jopa manipuloimaan ihmisiä terapian takia. Tämä on todella mutkat suoriksi - mutu. Narsuista en tiedä, onko linkkiä? Epävakaille voi olla hyötyä.

t. Dr. Cooper

Vierailija
402/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nuo miehen hitaus ja puhumattomuus ovat vikoja. Se taas oma vikani, että reagoin snap. Enkä luota vtun hittaaseen eunukkiin, että on puolellani.

Ap

Mistä nyt nämä haukkumasanat.

Rahvasta! Kukaan sivistynyt ihminen ei käytä tuollaista kieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en saa tietää, mitä mies olisi asian eteen tehnyt, koska tytön äiti soitt ja kysyi, onko lapsi siellä ja halusi hänet kotiin. Noin 1/2 h sen jälkeen, kun olin lähtenyt.

En vain ole oppinut luottamaan, että lerppaeunukki toimii. Koska ei ole ripeä. Eikä puhu. Ei siis kommunikoi.

Ap

No niin. Eli puoli tuntia kun olisit odotellut ei mitään ongelmaa olisi edes tullut. Mutta ei, mullehetitännekaikkijamuntavalla!!!

Niin no tuotahan ei voinut ennustaa.

Mutta olettaisin, näin jälkikäteen, että miehen tahtotila oli lähettää kaveri kotiin.

En minä ajattele, että mulle kaikki heti, vaan että EN HALUA PETTYÄ ODOTTAESSANI. JOS EI MITÄÄN TAPAHDUKAAN? Ja olisin TYHMÄNÄ odotellut. Ja luullut. Uskonut. Helpompaa päättää HETI, että minusta ei välitetä.

Ap

Vierailija
404/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en saa tietää, mitä mies olisi asian eteen tehnyt, koska tytön äiti soitt ja kysyi, onko lapsi siellä ja halusi hänet kotiin. Noin 1/2 h sen jälkeen, kun olin lähtenyt.

En vain ole oppinut luottamaan, että lerppaeunukki toimii. Koska ei ole ripeä. Eikä puhu. Ei siis kommunikoi.

Ap

No niin. Eli puoli tuntia kun olisit odotellut ei mitään ongelmaa olisi edes tullut. Mutta ei, mullehetitännekaikkijamuntavalla!!!

Mutta olettaisin, näin jälkikäteen, että miehen tahtotila oli lähettää kaveri kotiin.

En minä ajattele, että mulle kaikki heti, vaan että EN HALUA PETTYÄ ODOTTAESSANI. JOS EI MITÄÄN TAPAHDUKAAN? Ja olisin TYHMÄNÄ odotellut. Ja luullut. Uskonut. Helpompaa päättää HETI, että minusta ei välitetä.

Ap

Ihmetteletkö ihan oikeasti miksi sinusta ei välitetä? Ihan oikeasti?

Vierailija
405/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kun reagoin heti, haluan välttyä nöyryytykseltä. Mies ei ole minulle niitä järjestän6t (paitsi vastaavia kuin tämä, eli not intended), mtta selkeästi minua on sellaisilla kiusattu, koska tapani reagoida on täysin välitön, välittömästi tapahtuva. Samoin sillä hetkellä minusta kaikin tavoin tuntuu siltä, että ajattelen niin myös.

Ap

Vierailija
406/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta... Miten pitkä aika kulyi tulostasi siihen, kun suljit oven takanasi?

Vierailija
407/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ööö, en? Sanoin, että päätän heti, että tilanne tulkkautuu piittaamattomuudeksi eli olen aivan nobody.

Ap

Vierailija
408/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap miksi et olisi voinut käydä rauhallisesti sanomassa exllä: pahoittelut, että tulin näin aikaisin, sopiiko että käyn puolen tunnin kävelyllä, kun palaan lapsen kaveri on lähtenyt kotiin ja voidaan vaikka syödä näitä ruokia?

Olisit voinut iloisesti hymyillä tytöille, pyytää heitä laittamaan ruuat jääkaapin ja sanoa käyväsi kävelyllä keräämässä ruokahalua.

Miksi et voi käyttäytyä kuin kuka tahansa empaattinen ihminen?

Tilanne eskaloitui vain sinun tunteittesi takia. Ei lapsen ei kaverin, eikä miehen takia. Ja koska ongelma on sinun korviesi välissä, vain sinulla on velvollisuus toimia tilanteen ratkaisemiseksi rakentavalla tavalla.

Tytön ei tarvitse ennakoida mielenliikkeitäsi, miehen ei tarvitse toimia niin että sinulle ei tule paha mieli. Sinun paha mielesi on vain ja ainoastaan sinun vastuullasi, koska olet aikuinen ihminen. Mikään ei muutu paremmaksi, jollet ota vastuuta asioista, jotka kuuluvat sinulle.

Voi että kun olisikin tuollainen aikuismainen ja aikuisen tasolla ajatteleva kumppani. Mutta mies pelkää varmaan lapsen reaktioita.

Ap

Eikö sinulla ole mitään kommenttia omaan käytökseesi? Huomaatko miten käänsit keskustelun taas ex-mieheen, vaikka jokainen muu keskustelija tarttuu sinun tekemisiisi?

Olen surullinen, on, siinä on sinulle kommentti.

Ap

Suru on tunne, nyt on kyse siitä miten pystyt käsittelemään tunteen ja käyttäytymään kuin aikuinen, vaikka tunnet surua, meidän muiden silmissä mitättömästä, jopa positiivisesta asiasta, siitä että lapsesi leikkii kaverin kanssa.

Tämä kaveri ei ole sellainen ihminen, jollaisia TOIVOISIN lapseni läheisiksi. Toki hän saa kaveristaan pitää ja olla hänen kanssaan niin paljon kuin haluaa (kun on aika olla kaverin kanssa), koska tämä kaveri kiristi tyttöämme omia tarkoituksiaan ajaen. Sanoi, ettei tule lapsemme syntymäpäiville, jos tyttöni ei tee asiaa X. Tyttö ei tehnyt. Mutta hajosi aivan täysin järkytyksestä, ettei paras kaveri ole tulossa synttäreille 😢

Sitten tämä narsistikaveri perui uhkauksensa, koska se ei tehonnut.

Ap

Ja nyt vastasit minulle lapsen kaverista. Edelleenkään tämän aamun tapahtumissa ei ole kyse lapsen kaverista, lapsestasi, siitä

mitä ex-mies teki tai jätti tekemättä, vaan siitä miten sinä reagoit, kun odotuksesi eivät toteutuneet.

Olisitko mielestäsi voinut toimia toisin, kun tunsit surua siitä, että lapsesi leikkii kaverinsa kanssa? Näin jälkikäteen ajateltuna, valitsisitko tehdä toisin?

En ole vieläkään yli sen tunnetilan, eli miten olisin seuraavassa hetkessä pysähtyessäni miettimään voinut tuntea toisin?

Ap

Ei sinun tarvitse muuttaa tunteita, olisi hyvä jos ymmärtäisit, että tunteet on tunteita, mutta teot on valinta. Saat itse valita, miten suhtaudut tunnetilaasi ja miten käyttäydyt sen seurauksena.

Oli sinun valintasi tehdä täysin arkipäiväisestä tilanteesta draamaa, jossa lapsesi kärsivät. Nyt saat valita, pohditko omaa käytöstäsi objektiivisesti, vai tuhlaatko tämän hetken kaikkien muiden syyttelyyn.

Kukaan muu ei tule ratkaisemaan ongelmaksi. Saat valita päätätkö kohdata tilanteita aikuisena, tuntevana ja ajattelevana ihmisenä, vai oletko ikuisesti jumissa negatiivisissa tunteissa ja syyttelet muita.

Meitä turhauttaa kuulla miten lapsesi kärsivät. Ilahtuisimme kovin, jos kertoisit että olet opettellut käyttäytymään kuin äiti tunteistasi huolimatta.

Eihän sillä, että olisin mennyt sinne tänään ollut mitäään tekemistä äytöstapojen kanssa. Tai yhtä vähän kuin kenenkään loukkaaminen on oikeutettua. Sinun logiikallasi se, jonka kättä murretaan ei saa huutaa, koska se ei ole hyvien tapojen mukaista.

Ap

Ei, minun mielestäni käden murtaminen on väärin ja siihen tietysti reagoi hyvin vahvasti. Omien joulupäiväsuunnitelmien muuttuminen (hieman, jos ei tee siitä isoa juttua), koska lapsella on kaveri kylässä, on pieni epämukavuus, joka ei herätä erityisiä tunteita, eikä ainakaan oikeuta käyttäytymään kuin draama queen. Nämä kaksi ovat aivan eri luokan asioita, siksi käytös on myös hyvin erilaista.

Ymmärtäkö, että meidän muiden on vaikea käsittää, miksi käyttäydyt kuin kättäsi yritettäisiin murtaa, aina kun kohtaat pienen arjen epämukavuuden?

Vierailija
409/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta... Miten pitkä aika kulyi tulostasi siihen, kun suljit oven takanasi?

Voi ei... varmaan minuutti :( Mitäpä sitä raivokohtausta odottamaan. Pois, eli ulos vaan. Ja äkkiä.

Ap

Vierailija
410/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap miksi et olisi voinut käydä rauhallisesti sanomassa exllä: pahoittelut, että tulin näin aikaisin, sopiiko että käyn puolen tunnin kävelyllä, kun palaan lapsen kaveri on lähtenyt kotiin ja voidaan vaikka syödä näitä ruokia?

Olisit voinut iloisesti hymyillä tytöille, pyytää heitä laittamaan ruuat jääkaapin ja sanoa käyväsi kävelyllä keräämässä ruokahalua.

Miksi et voi käyttäytyä kuin kuka tahansa empaattinen ihminen?

Tilanne eskaloitui vain sinun tunteittesi takia. Ei lapsen ei kaverin, eikä miehen takia. Ja koska ongelma on sinun korviesi välissä, vain sinulla on velvollisuus toimia tilanteen ratkaisemiseksi rakentavalla tavalla.

Tytön ei tarvitse ennakoida mielenliikkeitäsi, miehen ei tarvitse toimia niin että sinulle ei tule paha mieli. Sinun paha mielesi on vain ja ainoastaan sinun vastuullasi, koska olet aikuinen ihminen. Mikään ei muutu paremmaksi, jollet ota vastuuta asioista, jotka kuuluvat sinulle.

Voi että kun olisikin tuollainen aikuismainen ja aikuisen tasolla ajatteleva kumppani. Mutta mies pelkää varmaan lapsen reaktioita.

Ap

Eikö sinulla ole mitään kommenttia omaan käytökseesi? Huomaatko miten käänsit keskustelun taas ex-mieheen, vaikka jokainen muu keskustelija tarttuu sinun tekemisiisi?

Olen surullinen, on, siinä on sinulle kommentti.

Ap

Suru on tunne, nyt on kyse siitä miten pystyt käsittelemään tunteen ja käyttäytymään kuin aikuinen, vaikka tunnet surua, meidän muiden silmissä mitättömästä, jopa positiivisesta asiasta, siitä että lapsesi leikkii kaverin kanssa.

Tämä kaveri ei ole sellainen ihminen, jollaisia TOIVOISIN lapseni läheisiksi. Toki hän saa kaveristaan pitää ja olla hänen kanssaan niin paljon kuin haluaa (kun on aika olla kaverin kanssa), koska tämä kaveri kiristi tyttöämme omia tarkoituksiaan ajaen. Sanoi, ettei tule lapsemme syntymäpäiville, jos tyttöni ei tee asiaa X. Tyttö ei tehnyt. Mutta hajosi aivan täysin järkytyksestä, ettei paras kaveri ole tulossa synttäreille 😢

Sitten tämä narsistikaveri perui uhkauksensa, koska se ei tehonnut.

Ap

Ja nyt vastasit minulle lapsen kaverista. Edelleenkään tämän aamun tapahtumissa ei ole kyse lapsen kaverista, lapsestasi, siitä

mitä ex-mies teki tai jätti tekemättä, vaan siitä miten sinä reagoit, kun odotuksesi eivät toteutuneet.

Olisitko mielestäsi voinut toimia toisin, kun tunsit surua siitä, että lapsesi leikkii kaverinsa kanssa? Näin jälkikäteen ajateltuna, valitsisitko tehdä toisin?

En ole vieläkään yli sen tunnetilan, eli miten olisin seuraavassa hetkessä pysähtyessäni miettimään voinut tuntea toisin?

Ap

Ei sinun tarvitse muuttaa tunteita, olisi hyvä jos ymmärtäisit, että tunteet on tunteita, mutta teot on valinta. Saat itse valita, miten suhtaudut tunnetilaasi ja miten käyttäydyt sen seurauksena.

Oli sinun valintasi tehdä täysin arkipäiväisestä tilanteesta draamaa, jossa lapsesi kärsivät. Nyt saat valita, pohditko omaa käytöstäsi objektiivisesti, vai tuhlaatko tämän hetken kaikkien muiden syyttelyyn.

Kukaan muu ei tule ratkaisemaan ongelmaksi. Saat valita päätätkö kohdata tilanteita aikuisena, tuntevana ja ajattelevana ihmisenä, vai oletko ikuisesti jumissa negatiivisissa tunteissa ja syyttelet muita.

Meitä turhauttaa kuulla miten lapsesi kärsivät. Ilahtuisimme kovin, jos kertoisit että olet opettellut käyttäytymään kuin äiti tunteistasi huolimatta.

Eihän sillä, että olisin mennyt sinne tänään ollut mitäään tekemistä äytöstapojen kanssa. Tai yhtä vähän kuin kenenkään loukkaaminen on oikeutettua. Sinun logiikallasi se, jonka kättä murretaan ei saa huutaa, koska se ei ole hyvien tapojen mukaista.

Ap

Ei, minun mielestäni käden murtaminen on väärin ja siihen tietysti reagoi hyvin vahvasti. Omien joulupäiväsuunnitelmien muuttuminen (hieman, jos ei tee siitä isoa juttua), koska lapsella on kaveri kylässä, on pieni epämukavuus, joka ei herätä erityisiä tunteita, eikä ainakaan oikeuta käyttäytymään kuin draama queen. Nämä kaksi ovat aivan eri luokan asioita, siksi käytös on myös hyvin erilaista.

Ymmärtäkö, että meidän muiden on vaikea käsittää, miksi käyttäydyt kuin kättäsi yritettäisiin murtaa, aina kun kohtaat pienen arjen epämukavuuden?

Ymmärrän sen hyvin, itsenikin on vaikeaa käsittää. Tosin minusta ei ole pieni asia. Eiole sinun tehdätäväsi asettaa asian suuruutta. Toki voit nähdä sen pienenä. Senkin ymmärrän, sinulle on kaikki helppoa.

Ap

Vierailija
411/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ööö, en? Sanoin, että päätän heti, että tilanne tulkkautuu piittaamattomuudeksi eli olen aivan nobody.

Ap

Niin. Ja sen olet ihan itse käytökselläsi vuosien saatossa saanut aikaan. Ja tämä on ihan oma syysi. Ei miehesi, ei äitisi. VAAN IHAN OMA SYYSI.

Vierailija
412/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eihän tuossa välttämättä lopputulos ollut se, että minusta ei välitetä? Vai olisiko sinusta ihan oikein, ettei minun toiveeni merkkaisi mitään? Ilkeä paska.

Ap

Vierailija
413/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei... varmaan minuutti :( Mitäpä sitä raivokohtausta odottamaan. Pois, eli ulos vaan. Ja äkkiä.

Ap

Ei herran jestas... Menit siis lastesi kotiin, totesit että siellä on tyttäresi kaveri, käännyit kannoillasi ja lähdit??? Kai paiskasit oven oikein mielenosoituksellisesti kiinni? Hyvä ihme, mikä sekopää.

Vierailija
414/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö nyt tajua. Oli miehen syy että en sanut viettää päivää lasteni kanssa. Hänen olisi pitänyt häätää kaveri heti. Se paskapää pahoitti mieleni ja pilasi jouluni.

Ap

Vierailija
415/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä? Tarina on sen verran absurdi ja yksityiskohtainen että en viitsi uskoa provoksi (provot ovat yleensä geneerisempiä ja kaavamaisempia) että voisi, surullista kyllä, väittää sepityksen olevan totta. Ja tällaisia täysin todellisuudesta irrallaan olevia persoonallisuushäiriöisiä äitejä kun on ihan oikeasti olemassa. Pitää ihan pilkkoa osiin.

- Lapset siis asuvat isällään, koska äiti ei jaksa normaalia lapsiperheen arkea.

- Äiti on ilmoittanut että ei jaksa tulla kylään joulupäivänä, mutta "yrittää" ja ilmoittaa jos tulee. Voi varmaan luottaa siihen, että äidillä on historiaa feidaamisen kanssa jos tällaista sanoo, joten muu perhe on luultavasti ajatellut äidin pysyvän kotonaan ja elänyt sitten sitä tavallista arkea.

- Äiti ilmestyykin yhtäkkiä ovelle ja järkyttyy siitä, että paikalla on vieras lapsen kaveri eikä hän ole kontrollissa ympäristöstään. Sättii tekstissä saman tien omaa tytärtään halveksuvilla sanavalinnoilla, joten luultavasti on suhtautunut tähän aikaisemminkin todella negatiivisesti.

- Äiti lähtee saman tien pois, koska ei saanut tyydyttävää vastausta siihen että miksi asunnossa on lapsen kaveri vieraana. Aiheuttanut luultavasti aikaisemminkin samankaltaisia hylkäämiskokemuksia, jos noin nopeasti lähtee tiehensä.

- Jää jankuttamaan usean sivun ajan siitä miten järkyttynyt on, että joulupäivänä oli vieraita kylässä koska näin ei kuulu olla. Antaa isot vibat kontrollifriikkeydestä. Jossain viestissä mainitsee, että lapsen tulisi kyllä viihdyttää vanhempaansa eikä kaveriaan.

Joten oletan, että äiti kuvitteli että tulee teatraalisesti sisään tupaan ja kaikki ovat onnesta ja yllätyksestä soikeina, juoksevat halaamaan, levittävät punaisen maton, nauttivat äidin tuomaa ruokaa kiitollisena ja kuuntelevat haltioituneina pianonsoittoa. Vaikka suhde perheeseen on niin pahasti rakoillut että ollaan tilanteessa jossa äiti voi sanoa että "tulee jos jaksaa" vierailulleen joulupäivänä ja kykenee lähtemään tuosta noin ovesta ulos vain siksi kun lapsella on kaveri kylässä, eikä ole huolissaan kuin omasta harmituksestaan. Lapsen traumoista viis. Vaikka kuulostaa kaikin puolin sekopäiseltä, niin olen todistanut tällaisia täysin latvasta lahoja vanhempia jotka suuttuvat milloin mistäkin omituisesta. Kyseessä on aina kuitenkin se, että heidän kontrolliaan on uhattu ja nyt täytyy näyttää perheelle kaapin paikka. Voimia APn lapsille ja toivottavasti AP itse on jossain aktiivisessa hoitosuhteessa jossa oppii käsittelemään tunnereaktioitaan.

Minusta suhteen vanhempaan pitäisi tuntua nimenomaan tuolta, mitä kuvailit. Itse ainakin suhtauduin omaan isääni ihan noin. Hän oli tosi ihana ja itselleni tärkeä. Toki kaveritkin olivat, mutta meillä ol kotona sentään kotikasvatus. Jos isä olisi noin tullut käymään, äidille olisi ollut täysin selvää, etten saa pitää kaveria meillä. Ja ihan hienosti olisin ehtinyt kaverin kanssa leikkiä KOSKA TAHANSA, muulloin.

Ap

Jaha, AP on lapsena kärsinyt kontrollifriikki-isästä. Rupesi nyt myötäilemään ihmisten spekulaatioita sen verran liikaa että taitaa olla sittenkin provo.

Ihan aito tapaus tai ainakin jaksanut käsitellä tunteitaan täällä jo monta vuotta.

Vierailija
416/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Niin. Ja sen olet ihan itse käytökselläsi vuosien saatossa saanut aikaan. Ja tämä on ihan oma syysi. Ei miehesi, ei äitisi. VAAN IHAN OMA SYYSI.

Luuletko niin? Voi ressukkaa. Sehän kertoo sen, minkä kuvittelet olevasi itsesi arvon muiden silmissä. Eli pienempi kuin paskaläjällä. Mies kyllä välittää, mutta enhän mä sitä koe niin.

Ap

Vierailija
417/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En minä ajattele, että mulle kaikki heti, vaan että EN HALUA PETTYÄ ODOTTAESSANI. JOS EI MITÄÄN TAPAHDUKAAN? Ja olisin TYHMÄNÄ odotellut. Ja luullut. Uskonut. Helpompaa päättää HETI, että minusta ei välitetä.

Ap"

Mitä ihmettä? Lapsesi olisi kuitenkin pitänyt olla kutsumatta kaveri kylään tietämättä edes tuletko. Ja odottaa ehkä turhaan ja sitten pettyä, jos et olisikaan jaksanut tulla. Sellaista käytöstä odotat muilta, mutta sinulle ei voi niin tapahtua. Kai käyt jossain terapiassa, jossa voit käsitellä näitä asioita? Käytöksesi on todella todella outoa ja lapsen mielelle haitallista.

Vierailija
418/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eihän tuossa välttämättä lopputulos ollut se, että minusta ei välitetä? Vai olisiko sinusta ihan oikein, ettei minun toiveeni merkkaisi mitään? Ilkeä paska.

Ap

Olen. Olen todellakin sitä mieltä, että on TÄYSIN oikein ettet sinä ole aina maailman napa. Ilkeä paska.

Vierailija
419/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Luuletko niin? Voi ressukkaa. Sehän kertoo sen, minkä kuvittelet olevasi itsesi arvon muiden silmissä. Eli pienempi kuin paskaläjällä. Mies kyllä välittää, mutta enhän mä sitä koe niin.

Ap

Minulla ja perheelläni on kaikki hyvin, toisin kuin sinulla, narsistinen öyhö.

Vierailija
420/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei herran jestas... Menit siis lastesi kotiin, totesit että siellä on tyttäresi kaveri, käännyit kannoillasi ja lähdit??? Kai paiskasit oven oikein mielenosoituksellisesti kiinni? Hyvä ihme, mikä sekopää.

Niin? Ei se kaveri ole mikään eikä kukaan. Kun tytöille joskus tulee riita, se on entinen ystävä. Se, mitä hän koki tuppautumisestaan on hänelle ihan oikein, opetelkoot olemaan tulematta toiste kenenkään kotiin joulupäivänä. Lapseni saa luvan oppia saman asian.

Ap