Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, miksi lopetat asiallisen Tinder-keskustelun?

Vierailija
03.01.2022 |

Tämä alkoi kiinnostamaan nyt erityisen paljon kun viimeisen kuukauden sisällä on jopa parikymmentä tällaista tapausta tullut vastaan. Joskus aiempina aikoina nämä ovat olleet vain melkeinpä yksittäistapauksia. Olen kuullut samaa muualtakin, myös naisilta itseltään.

Eli oletetaan nyt, että olet itse mätsännyt miestä, ehkä jopa kirjoittanut hänelle avausviestinkin. Sitten muutamien viestien (tai muutamien kymmenien) jälkeen et joko palaa asiaan, alat vastailla miehelle lyhyin lausein, pelkin hymiöin tai et enää vastaa lainkaan kun mies seuraavina päivinä kyselee kuulumisia. Kenties poistat jopa koko mätsin.

Ja nyt siis oletetaan, että mies on viesteissään täysin asiallinen ja kohtelias, kirjoittaa pitkäsanaisesti ja selvästi eikä hänen elämästäkään tullut mitään hälyttävää keskusteluissa esille.

En siis tuomitse, itse teen samaa esim joidenkin feikeiltä vaikuttavien ulkomaalaishuijareiden kanssa tai joskus harvoin jos on vaikka pikkupienissä tai yksinäisenä päivänä mätsättyä vähän alta riman. Mutta siis kirjoitustaitoista, ajattelevaa, fiksun oloista naista en ikinä ole poistanut. Mikäli romanttista virettä ei synny, niin ainakin kavereita heistä on aina tullut.

Minulla on montakin selitystä mielessä, mutta kuulisin mielelläni ensin teiltä. Miehetkin saa vastata.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta mulla ainakin on lähiaikoina kaatunut koko tinder niin, että kaikki matchit häviää. Kahdesti.

Vierailija
2/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta löytyy jotakin, joka tökkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisti ja autistin tinderongelmat, taas

Vierailija
4/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme syytä:

1. "Keskustelu" on sitä, että mies raportoi itsestään ja elämästään. Lyhytsanaisuudella annan miehelle mahdollisuuden havahtua tähän ja jos pelkkä omien asioiden raportointi jatkuu, poistan mätsin.

2. Mies alkaa olemaan liian innoissaan minusta ja itse haluan edetä hyvin rauhallisesti. Tällöin kyllä kerron asiasta suoraa, mutta sitten alkaa jankuttaminen ja rakkaudentunnustukset, joten poistan mätsin.

3. Unohdan vastata tai en jaksa avata Tinderiä moneen päivään.

Profiilissani lukee selkeästi, etten etsi mitään vakavaa, lähinnä ajanvietettä ja juttuseuraa.

Vierailija
5/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsyys, tyhmyys, sivistymättömyys.

Vierailija
6/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yleisimmistä syistä on ollut se, ettei mies ole kysellyt minulta vastakysymyksiä, vaan selostanut ainoastaan omista jutuistaan. Tulee vaikutelma, ettei ole kiinnostunut kuin korkeintaan itsestään, joten en ole jäänyt tuhlailemaan aikaa.

Toinen syy on ollut se, että mies on ulkoisesti ollut vähän siinä rajalla, onko tarpeeksi hyvännäköinen. Olen tullut katumapäälle tykkäyksen antamisesta ja sitten vähin äänin siirtynyt sivuun.

Sitten mies, joka tapaamista ehdottaessani sanoo sopivan ajankohdan olevan tosi pitkän ajan päästä, esim. kuukauden, tai tulee vaikutelma ettei ole edes aikeissa tavata. Ei mulla ole mitään kiinnostusta jäädä viestittelemään niin pitkäksi aikaa, sillä tiedän ettei se ihminen välttämättä ole tosielämässä yhtään minun makuuni. Luultavasti jokin pahempi vika löytyykin, jos yrittää vältellä tapaamista.

Vierailija
7/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että joku asia kuitenkin on jäänyt naisella vaivaamaan. Esim. ei yhteisiä harrastuksia tai mitään muutakaan yhteistä mielenkiinnonkohdetta vaikka mies muuten olisikin fiksu ja asiallinen.

Tinder on käsittääkseni hyvin erilainen kokemus miehille ja naisille. Minullakin on tällä hetkellä 1400 tykkäystä (tinder gold) eikä juurikaan aikaa käydä edes niitä läpi. Saati että kävisin läpi profiileja jotka eivät ole laittaneet tykkäystä tai nähneet vielä profiiliani. Naiset saa siis enemmän matcheja kuin miehet ja ehkä näille naisille tuli joku mielenkiintoisempi tai varteenotettavampi mies matchiksi.

Minulla on muutakin elämää kuin olla jatkuvasti selaamassa Tinderiä ja viestittelemässä tunti tolkulla päivittäin. Pari miestä on loukkaantunut kun vastaan "hitaasti" eli saattaa olla etten ehdi joka päivä viestitellä kun on työ jota on tehtävä myös kotona iltaisin enkä voi siinä samalla viestitellä. Eli ehkäpä naisilla on omia menoja eikä ole aikaa olla koko ajan linjoilla tinderöimässä.

Vierailija
8/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopeta keskusteluita, koska en niitä koskaan aloitakaan. En tarvitse mitään tindereitä.

Vierailija
9/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toinen mätsi on alkanut vaikuttamaan paljon kiinnostavammalta

Vierailija
10/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestittelee kiinnostavamman miehen kanssa. No hard feelings.

Vierailija
11/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi olla vastauksissaan tylsä tai tympeä. Antaa tavalla tai toisella sellaisen viban, ettei kiinnosta tai ei ole vastavuoroinen. Tai sitten on juttu tulilla jonkun kiinnostavamman kanssa, sellaista se valitettavasti on tinderissä.

Vierailija
12/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun huomaan ettei oikeasti kiinnosta koko tyyppi tai asiat johda mihinkään.Pelkkä hyvä asiallinen keskustelu ei riitä, haluan aloitta parisuhteen enkä vain diskuteerata.

Vierailija
13/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut voi olla epäkohteliaita tajuamattaan. Yksi mies valitti mulle työkavereistaan jatkuvasti, se alkoi tympäistä. Oli sen oloinen kaveri, että oli jotain aspergeria niin sinänsä ymmärrän että kanssakäyminen ei suju niin luontevasti.

Vierailija
14/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arviosi fiksuudestasi ja keskustelutaidoistasi on omasi. Jos keskustelu olisi toiselle osapuolelle kiinnostavaa, hän osallistuisi siihen innokkaasti.

Ei ole mitään yhtä tiettyä tekijää, joka toimisi automaattisesti turn offina kaikille naisille. Voi olla, että vuorovaikutustyylisi on yhdelle liian hyökkäävä, toiselle liian passiivinen, takertuva, sarkastinen, itseriittoinen...vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon.

Syy, miksi itse olen joskus ghostannut toisen, on se, että yllättävän harva pystyy ottamaan pakkeja vastaan asiallisesti, vaikka kaikissa parisuhdejutuissa neuvotaan olemaan suora, ja jos yhtään tulee tunne, että toinen saattaa tultuaan torjutuksi alkaa inttää tai pahimmillaan heittäytyä aggressiiviseksi, on ihan jo oman turvallisuuden vuoksi parempi antaa keskustelun kuivua kasaan.

Vierailija
15/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi yleisimmistä syistä on ollut se, ettei mies ole kysellyt minulta vastakysymyksiä, vaan selostanut ainoastaan omista jutuistaan. Tulee vaikutelma, ettei ole kiinnostunut kuin korkeintaan itsestään, joten en ole jäänyt tuhlailemaan aikaa.

Toinen syy on ollut se, että mies on ulkoisesti ollut vähän siinä rajalla, onko tarpeeksi hyvännäköinen. Olen tullut katumapäälle tykkäyksen antamisesta ja sitten vähin äänin siirtynyt sivuun.

Ilmeisesti olet itse sitten kuitenkin esittänyt vastakysymyksiä? En jaksa jatkuvasti kannatella keskustelua, tulee työhaastattelufiilis. Mielelläni esitän kyllä kysymyksiä, muttei yksi toisensa perään. Alkaa tuntua tenttaamiselta.

Tuo jälkimmäinen syy lienee se todennäköisin. Melkein toivoisin sitten että ihmiset ei mätsäilisi "rajatapauksia" lainkaan.

Vierailija
16/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Tinder nykyään ainoa, josta etsiä kumppania?  Tuntuu pöllöltä, ettei siellä voi selata tarjontaa, vaan siellä tupsahtelee kertaluontoisesti henkilöitä, joihin ei voi halutessaan palata.  Itse on samalallailla tarjolla ties keille.  Miten Suomi24, E-kontakti jne, onko niistä kukaan löytänyt kunnon kumppaneita viime aikoina?

Vierailija
17/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Tinderistäkään kukaan koskaan mitään hyvää löytänyt?  Ja jos on, niin millä esittelyllä?

Vierailija
18/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olet itse sitten kuitenkin esittänyt vastakysymyksiä? En jaksa jatkuvasti kannatella keskustelua, tulee työhaastattelufiilis. Mielelläni esitän kyllä kysymyksiä, muttei yksi toisensa perään. Alkaa tuntua tenttaamiselta.

Tuo jälkimmäinen syy lienee se todennäköisin. Melkein toivoisin sitten että ihmiset ei mätsäilisi "rajatapauksia" lainkaan.

Siis keskustelun kulku on mennyt suunnilleen näin: minä kysyn, mies vastaa. Minä kommentoin ja kysyn lisäkysymyksiä, mies vastaa. Minä kysyn jotain uutta, mies vastaa. Jne. Eli vastavuoroisuuden puute, tulee juurikin sellainen haastattelufiilis. Koskaan mies ei kysy minulta mitään. Vika ei ole ollut minun tavassani kommunikoida, sillä monen kanssa olen saanut aikaan tosi hyvän vastavuoroisen keskustelun.

Vierailija
19/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, en ole Tinderissä enkä aio mennäkään.

Pidin ap:n avausviestistä tässä keskustelussa. Hän on kokenut pettymyksiä mutta käsittelee niitä asiallisen neutraalisti ja haluaa keskustella syyllistämättä ketään. Osa vastaajista etsii syytä ap:stä. Aloitusviestin perusteella voin uskoa, että ap on pystynyt asialliseen keskusteluun eikä ole ollut liian innokas.

Avausviestissään ap ei kerro itsestään muuta kuin sukupuolen, ei harrastuksia tai elintapoja. Aloitusviesti ei anna aihetta epäillä, että hän puhuisi liikaa itsestään.

Jään mielenkiinnolla odottamaan mitä ap arvelee keskustelun tyrehtymisen syiksi.

Vierailija
20/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kiinnosta sittenkään tarpeeksi. Mulla on esim. monta mätsiä, joista ajattelin mätsätessäni että ikäero ei haittaa. Nyt olen tullut toisiin aatoksiin. Tai sitten jokin keskustelutyylissä tökkää tai keskustelun aikana paljastui jotain mistä en pidä. Tiivistettynä: Mies ei kiinnosta minua tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän