Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi taitaa olla ainoa länsimaa jossa lyhyyttä pidetään hienona

Vierailija
23.12.2019 |

Olen nuorempana asunut useassa eri Euroopan maassa ja huomannut, että esim. Ruotsissa ja Baltiassa on ihanne se että nainen on pitkä. Myös Ranskassa tämä ilmiö.
Suomessa taas usein kuulee tätä, että "onneksi en ole pitkä. Ihanaa olla näin pieni ".
Onko Suomessa erilaiset kauneusihanteet kuin muualla vai mistä tämä johtuu?
Onko kyseessä käänteispsykologia, jolla yritetään kääntää lyhyys eduksi, eikä haitaksi? Johtuuko siitä että suomalaiset miehet ovat melko lyhyitä usein?
Tämä on siis ihan random pohdinta, joka pulpahti tänään aiemmin mieleeni.
Mitäs mieltä te olette?

Kommentit (160)

Vierailija
141/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisten pituus alkaa laskea, sillä m muuttajat ovat ylrisesti todella lyhyitä!!

Vierailija
142/160 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lyhyenä 156 cm, sanoisin että pitkät naiset tuntuu olevan kateellisia meille lyhyemmille, siksi ne parjaa ja haukkuu lyhyitä ihmisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/160 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka täällä parjaatte toisten pituuksia niin onko teillä lapsia? Tätäkö samaa arvostelua te opetatte lapsillenne? Sanotteko te lyhyelle pojalle tai pitkälle tyttärelle että ette te kelpaa kenellekkään?

Vierailija
144/160 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytt kirjoitti:

Itse lyhyenä 156 cm, sanoisin että pitkät naiset tuntuu olevan kateellisia meille lyhyemmille, siksi ne parjaa ja haukkuu lyhyitä ihmisiä

Kukaan ei kadehdi lyhytkasvuisia. Sehän on vähän niinkuin kehitysvamma. Lyhytkasvuisilla näyttää olevan itsetunto-ongelmia, kun pitää parjata normaalikasvuisia naisia.

Vierailija
145/160 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytt kirjoitti:

En kyllä kadehdi millään tavalla, olen tosi tyytyväinen omaan pituuteeni ;). Toivottavasti sinäkin omaasi.

T. 177 cm pitkä nainen

Vierailija
146/160 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytön keskustelu! Itse voin pitkänä naisena sanoa, että pituus on ollut valtaosin positiivinen juttu. Ei ole estänyt seurustelukumppanien löytymistä, jotka ovat olleet itseäni lyhyempiä, samanpitkuisia tä pidempiä. Kaikki eivät pitkistä naisista tykkää, mutta samoin kaikki eivät tykkää lyhyistä. Minun seuraani on hakeutunut niitä,, jotka pitävät pitkistä naisista :). Pituuteeni on ollut heille kyllä plussaa, ehdottamasti. Miesmäisenä tms. ei ole pitänyt kukaan, sillä naisellisuus ei ole pituudesta kiinni.

Ja vielä, pituudelleen ei mitään voi.

T. 177 cm nainen

Vierailija
147/160 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehet tykkäävät lyhyistä naisista, kun niiden geenit tulevat Aasiasta, siellä on aina suosittu lyhyitä. Naisten geenit tulevat lännestä, jossa pituus on valttia

Vertaa ruotsalaiset vs japanilaiset

Tuo toimisi käytännössä vain, jos naiset lisääntyisi keskenään ja miehet keskenään.

Vierailija
148/160 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista näyttävin pariskunta on kyllä sellainen,

jossa molemmat pitkiä. He saavat myös pitkiä lapsia yms.

kyllähän se ihastusta herättää kun näkee tällaisen näyttävän pariskunnan (harvoin näkee).

Kuinka pitkiä heidän pitäisi sitten olla? Mies vähintään 210cm, nainen 200cm?

Vierailija
149/160 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytt kirjoitti:

Mitä sinulla on 156 cm mittaisena sellaista, joista pitkien ihmisten pitäisi olla kateellisia?

Vierailija
150/160 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 175 cm nainen ja mun todellisuus on sitä, että ihailijoita/yrittäjiä on paljon. Eniten musta näyttää pitävän suunnilleen itseni pituiset miehet.

Pitkän elämäni aikana on tullut vastaan yksi mies, joka kommentoi ikävästi pituuttani.

Olen kyllä siro, mutta muodokas ja kaunis kasvoiltani.

Tuntuu aina niin oudoilta nämä "hyihyi pitkä nainen, kaikki tykkää pienistä", kun itse saan niin paljon ihailua osakseni.

Vierailija
151/160 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhytt kirjoitti:

Mitä sinulla on 156 cm mittaisena sellaista, joista pitkien ihmisten pitäisi olla kateellisia?

Pitkä selkä ja lyhyet jalat

Vierailija
152/160 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Olen asunut Suomen lisäksi Ruotsissa ja Saksassa ja molemmissa maissa miehet olivat ihan hullaantuneita siihen, että olen pienikokoinen (163cm). En siis usko, että se on mitenkään maasta riippuvaista. Kaikilla on oma makunsa ja henkilökohtainen ihannekumppaninsa. Osa tykkää pitkistä ja osa lyhyistä. Ei voi lokeroida ihmisten makumieltymyksiä kansalaisuuden mukaan.

Vierailija
153/160 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Olen asunut Suomen lisäksi Ruotsissa ja Saksassa ja molemmissa maissa miehet olivat ihan hullaantuneita siihen, että olen pienikokoinen (163cm). En siis usko, että se on mitenkään maasta riippuvaista. Kaikilla on oma makunsa ja henkilökohtainen ihannekumppaninsa. Osa tykkää pitkistä ja osa lyhyistä. Ei voi lokeroida ihmisten makumieltymyksiä kansalaisuuden mukaan.

163cm on nainen keskimittainen. Ei mitenkään erityisen pieni.

Vierailija
154/160 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mä itsekin ajattelen, että olen ihan normaalin mittainen nainen, mutta silti useimmiten kuulen olevani pienikokoinen 🙂 T: Se 163cm pitkä :)

Vierailija
155/160 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten naisten keskipituus on 167cm eli onhan 163cm pieni nainen.

Vierailija
156/160 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin Miss Maailma on 160 cm, joten hyvin on pärjännyt, niinkuin pitääkin kauneutta käsitellä noin, eikä metreissä kuin typeryksille.

Vierailija
157/160 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusin Miss Maailma on 160 cm, joten hyvin on pärjännyt, niinkuin pitääkin kauneutta käsitellä noin, eikä metreissä kuin typeryksille.

Jos uusin Miss Maailma olisi 160cm ja suomalainen, jotkut häpeäisivät silmät päästään, kun nyt kaikkia suomalaisia luultaisi tapeiksi, että parempi olisi ollut, että ei olisi voittanut.

Vierailija
158/160 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa ei kyllä ole yleisesti ottaen pitkiä ihmisiä.

Vierailija
159/160 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyilla naisilla on enemmän lapsia kuin pitkillä. Kestävimmissä liitoissa on pituusero joka muistaakseni on hieman sukupuolten keskimääräistä eroa suurempi miehen hyväksi.

Tutkitusti lyhyiden naisten on hankalampaa edetä työelämässä, joten siksi jäävät kotiin lapsia tekemään.

Pitkät naiset ovat uskottavampia ja menestyneempiä kuin lyhyet.

Vierailija
160/160 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa, Ranskassa ja Venäjällä kun olin, niin ne miehet ihastelivat pituuttani, kun "olen niin pitkä" :D

Vaikka oikeasti olen vain 172 cm.

Saksassa, Ruotsissa, Kroatiassa, Liettuassa ja Latviassa minä en ollut kuulemma niin "pitkä", mitä minä en tosiaan ihmetellyt...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi