Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi taitaa olla ainoa länsimaa jossa lyhyyttä pidetään hienona

Vierailija
23.12.2019 |

Olen nuorempana asunut useassa eri Euroopan maassa ja huomannut, että esim. Ruotsissa ja Baltiassa on ihanne se että nainen on pitkä. Myös Ranskassa tämä ilmiö.
Suomessa taas usein kuulee tätä, että "onneksi en ole pitkä. Ihanaa olla näin pieni ".
Onko Suomessa erilaiset kauneusihanteet kuin muualla vai mistä tämä johtuu?
Onko kyseessä käänteispsykologia, jolla yritetään kääntää lyhyys eduksi, eikä haitaksi? Johtuuko siitä että suomalaiset miehet ovat melko lyhyitä usein?
Tämä on siis ihan random pohdinta, joka pulpahti tänään aiemmin mieleeni.
Mitäs mieltä te olette?

Kommentit (160)

Vierailija
61/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lyhyt 162cm ja aina toivonut olevani 170+. Eihän sillä pituudella ole oikeasti mitään väliä mutta just 170-175 on mun mielestä täydellinen pituus naiselle. Samoin pidän miehistä jotka on 185+ vaikka oma mieheni on vain päälle 170. Ei silläkään mitään väliä ole :).

Vierailija
62/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet naiset on usein peikkomaisia, ihan sympaattisia mutta eivät haluttavalla tavalla kauniita. Pitkät naiset ovat seksikkään kauniita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet naiset on usein peikkomaisia, ihan sympaattisia mutta eivät haluttavalla tavalla kauniita. Pitkät naiset ovat seksikkään kauniita.

Vierailija
64/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tuskin preferoivat missään päin maailmaa kumppanikseen itseään huomattavasti pidempiä naisia, vaikka pitäisivätkin pitkistä sääristä ja näyttävyydestä. Pituus väestötasolla kyllä kertoo siitä, että ravintoa on saatu eikä lasten kasvua ja kehitystä häiritseviä ympäristötekijöitä ole ollut merkittävissä määrin. Joten eihän se itsessään ole huono asia. Suomalaiset naisetkin ovat kohtuu pitkiä tästä syystä maailmanlaajuisesti katsottuna. 

Vierailija
65/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan pitkät naiset upeita.. suomalaisista voi ajatella esim. Maisa Torppa ja Minttu Räikkönen. Upeita pitkäsäärisiä naisia.

Lyhytkin voi olla pitkäsäärinen.

Ja pitkä "persjalkainen", usein Suomessa onkin. Siksi nämä keskustelut aina ihmetyttää. Pituutta tärkeämpää on mittasuhteet.

Vierailija
66/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

terv pitkä nainen HAH HAH HAHA HAH

Vierailija
67/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettiminen ei taida vaikuttaa pituuteeni. 

Minä kummastelen pitkiä miehiä ihailevia naisia. Suuri pituusero on mielestäni haitta. 

N 158 cm

Vierailija
68/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisethan ovat verrattain pitkiä

Vierailija
69/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäiskö sitten hävetä asiaa jolle ei voi mitään?

Vierailija
70/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä nainen on erityinen ihanne lähinnä naisten ja muodin parissa työskentelevien miesten keskuudessa. Suurimmalle osalle miehistä pituudella ei ole mitään väliä. Stressasin nuorempana pituuttani, kun toiset naiset ihaili pitkiä naisia ja itse olen melko lyhyt (158cm). No, todellisuudessa vientiä minulla on riittänyt aina, jopa Hollannissa päätä pidempien miesten keskuudessa :) samoin riitti pitkälle (180cm) kaverilleni, tosin hän kiinnostui vain itseään selkeästi pidemmistä miehistä.

Vierailija
71/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppukylissä on vanhat käsitteet kauneudesta. Itse olen enemmistöä pidempi ja erittäin tyytyväinen pituuteeni. Minua lyhyemmät miehet ovat näkyvästi osoittaneet ihailuaan.

Vierailija
72/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majakka ja perävaunu kirjoitti:

En usko, että Suomi on ainoa maa, jossa enemmistö miehistä ja naisista pitää ideaalina, että nainen on miestä lyhyempi. Muutama lyhyt julkkismiljonäärimies, jolla on itseään pidempi missivaimo, ei tilannetta muuksi muuta. Tutkimusten mukaan ideaalina pituuserona pidetään 10 senttiä sukupuolesta riippumatta.

Lähde?

Lukemieni tutkimusten mukaan ideaali pituusero on reippaat 10cm miesten mielestä ja 20cm naisten mielestä.

Vierailija
73/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun monet lyhyet miehet ajattelevat että minä lyhyenä naisena automaattisesti kiinnostun heistä. Aivan kuin pituus olisi tärkein kriteeri tai että minulla olisi joku velvollisuus ottaa lyhyt mies että hänellekin riittäisi itseään lyhyempi nainen. No, jos saa päättää niin tykkään että mies on noin 20-30 cm pidempi. Mutta rehellisesti sanottuna muut ominaisuudet on paljon, siis paljon tärkeämpiä.

T: 152 cm

Vierailija
74/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo. Suomessa naiset isoja, ehkä siks korostuu tollanen. Muualla naiset monesti siro mPia ja pienempiä. 😁

Vierailija
75/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten mielestä naisen ihannepituus on yleensä naisten keskipituus, eikä tämä liity Suomeen mitenkään. 

Onhan ilmiöstä käppyröitäkin, pääsosin USA:sta.

https://miro.medium.com/max/480/0*upmzlEYUhMiHfy-k.png

Näkyy selvästi, että siinä 175-180cm kohdalla miesten kiinnostus alkaa laskemaan rajusti.

Pitkiä naisia arvostaa lähinnä toiset naiset.

Mielenkiintoista? Miehet on olleet mun kimpussa ihan kiitettävästi, terveisin nainen 179 cm

Tuon graafin mukaanhan "raja" kulkee aika tarkalleen sinun pituutesi kohdalla. Ja pitää muistaa että jenkkimiehet ovat suomalaisia miehiä lyhyempiä.

Mielenkiintoista on että sitä ennen naisen pituudella ei tunnu olevan merkitystä.

Vierailija
76/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kun monet lyhyet miehet ajattelevat että minä lyhyenä naisena automaattisesti kiinnostun heistä. Aivan kuin pituus olisi tärkein kriteeri tai että minulla olisi joku velvollisuus ottaa lyhyt mies että hänellekin riittäisi itseään lyhyempi nainen. No, jos saa päättää niin tykkään että mies on noin 20-30 cm pidempi. Mutta rehellisesti sanottuna muut ominaisuudet on paljon, siis paljon tärkeämpiä.

T: 152 cm

Tuostahan oli tutkimus että lyhyemmät miehet ovat tyypillisesti muita valmiimpia ottamaan pidemmän naisen.

Kyse taitaa olla siitä että kaiken pituiset naiset haluavat pitkiä miehiä, mutta lyhyt mies ajattelee että jospa lyhyt nainen olisi halukkaampi joustamaan asiassa.

Vierailija
77/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on katsos niin että jossakin kehitysmaassa, eli suurimmassa osassa maailmaa, lyhyt nainen tarkoittaa alle 150cm. Sen takia siellä ei ehkä lyyhyttä siellä ihannoida, koska lyhyt voi olla tosi lyhyt ja taustalla voi olla ravintopuute. Kuitenkin, kyllä se ideaalipituus naisille siellä on 155-165cm, aivan kuten täälläkin.

Ihannepituus naiselle on n. 155-175cm, tai 150-180cm. Miehet suosivat keskimäärin sentilleen keskipituisia naisia, ja +-10-15cm siitä ei juuri vaikuta suosioon.

Miehen ihannepituus on n. 185-195cm.

Vierailija
78/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia taas tällainen lyhyiden haukkumiskeskustelu? En minä voi lyhyydelleni mitään, mutta en sitä häpeäkään. Tuntuu, että av-mammojen mielestä minun pitäisi hävetä ja inhota itseäni, koska olen 155cm lyhyt. En suostu häpeämään sitä. En ole erityisen ylpeäkään, mutta sinut oman kroppani kanssa. Ihan sama olenko miesten ihanne, kun puoliso on löytynyt.

Vaikka olenkin sinua viisi senttiä pidempi niin sanon, että ollaan iloisia tästä pienuudesta. Olkoon muut ylpeitä pituudestaan, mutta henkilökohtaisesti olen onnellinen ollessani näin pieni. Pienet ja sirot naiset ovat mielestäni kaikista kauniimpia.

Vierailija
79/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pistänyt merkille vähän saman. Suomessa pitkiä naisia haukutaan hujopeiksi ja rumiksi ja miehekkäiksi, mutta muualla pitkiä naisia ihaillaan.

Esim. jenkkilässä suosittujen pitkien naisartistien videoiden kommenttikentissä heidän pituuttaan vain ylistetään. Mutta auta armias jos joku Eveliina tai Sanni olisi vaikka 180cm. Voin kuvitella, kun sedät iltalehtien kommenttiosioissa olisivat ihan raivoissaan kommentoimassa, että "kyllä naisen kuuluu olla naisen pituinen, pitkät naiset ovat rumia ja näyttävät miehiltä".

Vierailija
80/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, lyhyt hoikka nainen on, joka herättää ihastelua etenkin lihaksikkaissa isoissa miehissä kiihottavan seksin kautta.

Öööö….lyhyt mies? Äh. Ei edes hoikka.

Lyhyt läski ämmä on se kaikkien kauhujen perikuva. Hyh.

Entäs 2 metrinen 190 kg nainen? Toiselta nimeltään panssarihaupitsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän