Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi taitaa olla ainoa länsimaa jossa lyhyyttä pidetään hienona

Vierailija
23.12.2019 |

Olen nuorempana asunut useassa eri Euroopan maassa ja huomannut, että esim. Ruotsissa ja Baltiassa on ihanne se että nainen on pitkä. Myös Ranskassa tämä ilmiö.
Suomessa taas usein kuulee tätä, että "onneksi en ole pitkä. Ihanaa olla näin pieni ".
Onko Suomessa erilaiset kauneusihanteet kuin muualla vai mistä tämä johtuu?
Onko kyseessä käänteispsykologia, jolla yritetään kääntää lyhyys eduksi, eikä haitaksi? Johtuuko siitä että suomalaiset miehet ovat melko lyhyitä usein?
Tämä on siis ihan random pohdinta, joka pulpahti tänään aiemmin mieleeni.
Mitäs mieltä te olette?

Kommentit (160)

Vierailija
41/160 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ollut joskus perjantain puheenaihe töissä. Vain yksi oli lopulta sitä mieltä, että on jotenkin hienoa kun nuori nainen on yli 180 vm. Kengän koko jotain  42- -43. Olen isoissa kaupoissa huomannut että ihmiset hihittelevät takana kun iso ja pitkä nainen kulkee ohi. Minun mieheni on todella iso ja häntä katsotaan pitkään. Kerran kesäjuhlissa joku känninen mies terassilla tauolla sanoi minulle :  katsos tuota, en kyllä haluais joutua riitoihin ikinä tuo kokoisen miehen kanssa. Sanoin vain rauhallisesti, ei hän koskaan tappele, hän on minun mieheni. Vaateostoksilla piti ennen käydä Tukholmassa. Nyt saa netistäkin 46 kenkiä. Mies ei ole lihava, mutta on entinen painija.

Vierailija
42/160 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehet ovat melko lyhyitä usein :DD

Olikohan ihan peräti kourallinen maita meitä pidempiä. 6 miljardia ihmistä vaan lyhyempiä kuin suomimiehet. 

Miten joku voi perustaa elämänsä tuollaisiin hollywood-harhoihin, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa? No ei sillä, tutkiihan joku ihan ammatikseen itänaapurissa sitä että miten Suomi teki yllätyshyökkäyksen Venäjälle. Notta kaikkia mahtuu. Pitäisiköhän perustaa "Suomimiesten lyhyyden instituutti".

No tilastojen mukaan Suomen miehet ovat 9. pisimmät maailman eri maiden miehistä.

Eli pitkiä ovat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon täällä arvioidaan ja luokitellaan ja arvostellaan ulkonäön ja pituuden mukaan ja pitkiä ihannoidaan. Oon itse aika keskipitkä mutta pidetään liian lyhyenä eikä pidetä edes aikuisena naisena

Vierailija
44/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Itse asuin nuorena Saksassa ja siellä pienuuttani ihasteltiin vielä enemmän kuin Suomessa. Samoin siroja kasvonpiirteitä. Olihan sikäläiset naiset aika kolhoja.

Vierailija
45/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on 173cm ja 67kg. Hän tuskin haluaisi olla kauhean ison naisen kanssa. Itse olen tyytyväinen että olen lyhyt. Oli enemmän vaihtoehtoja kun deittaili. Koska haluan että mies on pidempi kuin minä.

Vierailija
46/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan pitkät naiset upeita.. suomalaisista voi ajatella esim. Maisa Torppa ja Minttu Räikkönen. Upeita pitkäsäärisiä naisia.

Lyhytkin voi olla pitkäsäärinen.

Vierailija
47/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pieni ja haluaisin olla n. 10 cm pitempi, mutta minkäs teet, kun ei lapsena saanut kunnon ravintoa, uskon sillä olevan osansa. Normaalikokoisena olen syntynyt. Paino on asia, johon itse useimmat voivat vaikuttaa, pituuteen ei oikein voi, joten miksi kenenkään pitkän tai pätkän pitäisi tuntea huonommuutta tai paremmuutta asiasta, joka ei ole omasta itsestä kiinni. Kaikkien meidän jalat yltää maahan kuitenkin. Pitkät voivat kumartua ja me pienet voimme käyttää emännän jatkeita. Normaalipituisten on helpointa, mutta johonkin ne normit pitää vetää. 

Vierailija
48/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat naiset muuten haluavat, että mies on heitä pidempi - siispä lyhyys on naiselle omastakin näkökulmasta hyvä asia.

Mistä tämä halu tulee? Varmasti joku syväbiologinen juttu siihen liittyy, seksuaalinen viehätysvoima syntyy kun sukupuolet ovat erilaisia.

Itse muistan ajatelleeni joskus nuorempana, ettei naisen pituudella ole niin väliä. Mutta, kumma kumma, kaikki seurustelukumppanini ja myös kaikki seksikumppaninikin ovat kuitenkin olleet mua lyhyempiä. Make of that what you will.

Suomen naiset ovat muuten moneen muuhun eurooppalaiseen maahan verrattuna todella raikkaan ja nuorekkaan näköisiä ja pitkään ns. tyttömäisiä olemukseltaan - tämän sanon aika suuren reissukokemuksen turvin. Älkää oikeasti kadehtiko muiden maiden naisia, te olette jo lähtökohtaisesti hyvin tavoittelemisen arvoisia juuri tuollaisina. :)

T. 173cm mies.

Vierailija
49/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniilla naisella on vientiä, olipa minkä mittainen tahansa. Erityisen paljon sitä on havaintojeni mukaan niillä pienillä naisilla, joilla on missin mittasuhteet miniatyyrikoossa. Kun puhutaan pienistä naisista joilla vientiä , puhutaan heistä . Eikä persjalkaisista pätkistä.

Vierailija
50/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt ja paksu, joka mahtuu pöydän alle seisomaan, muttei makaamaan, on usein oman näkemyksensä mukaan pieni nainen, joka ei haluaisikaan olla yli 165 senttinen kirahvi.

Vierailija
51/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuota kaunistelemaan. Suomessa naisen kauneusideaalia voi luonnehtia lyhyesti "taskuvenukseksi". Miehien kohdalla pätee sitten ne kaksi perinteistä adjektiivia - pitkä ja tumma.

Eipä näy mainintoja säihkysääristä, tiimalasivartaloista tai atleettisuudesta. Pituus on se, millä määritellään Suomessa unelmakumppani.

Ehkä sillä on jotain tekemistä suomalaisen historian kanssa? Suomessa kärsittiin suurista nälänhädistä vielä 1800-luvun puolivälissä. Miehen pituus on merkki hyvästä ravitsemuksesta. Pitkä mies tuo leivän pöytään. Taskuvenus on taas kuin se historiankirjojen Willendorfin venus, hedelmällisyyspatsas kivikaudelta. Pulleahko nainen on hyvässä kuosissa ja kykenevä tuottamaan jälkeläisiä. 

Eikä unohdeta sitä, että keräily- ja metsästyskulttuurilla on Suomessa pitkät perinteet (vrt. kivikauden elämä). Olisiko tämä taskuvenuksen ideaali korostunut Itä-Suomessa, jossa elettiin pitempään juuri mainitun kaltaisissa olosuhteissa?

Vierailija
52/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso mies pieni nainen yhdistelmästä tulee mieleen jotain ällöä...

Vierailija
53/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkän naisen on vaikempi löytää mielestään miestä

ja lyhyen miehen on vaikeampi löytää mieleistään naista

Vierailija
54/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan ei käy nallekarkit.

Vierailija
55/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehet ovat melko lyhyitä usein :DD

Olikohan ihan peräti kourallinen maita meitä pidempiä. 6 miljardia ihmistä vaan lyhyempiä kuin suomimiehet. 

Miten joku voi perustaa elämänsä tuollaisiin hollywood-harhoihin, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa? No ei sillä, tutkiihan joku ihan ammatikseen itänaapurissa sitä että miten Suomi teki yllätyshyökkäyksen Venäjälle. Notta kaikkia mahtuu. Pitäisiköhän perustaa "Suomimiesten lyhyyden instituutti".

Tässä ei enää tutkimukset auta. Pohtisin kansallisen hätätilan julistamista. Seitsemässä maassa maailmassa on pidemmät miehet kuin Suomessa. 

Pituusfanaatikolle se on merkki kansallisesta kitukasvuisuudesta

Vierailija
56/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on katsos niin että jossakin kehitysmaassa, eli suurimmassa osassa maailmaa, lyhyt nainen tarkoittaa alle 150cm. Sen takia siellä ei ehkä lyyhyttä siellä ihannoida, koska lyhyt voi olla tosi lyhyt ja taustalla voi olla ravintopuute. Kuitenkin, kyllä se ideaalipituus naisille siellä on 155-165cm, aivan kuten täälläkin.

Vierailija
57/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baltiassa on kyllä upeita pitkäsäärisiä naisia.

Kävin pari kesää sitten Vilnassa ja sielä ne naiset viipottivat 10cm koroissa päätä pidempinä kuin miehensä. Ja miehet olivat ylpeitä naisistaan.

Saksalaiset valloittajat...

Vierailija
58/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun pitäisi valita, olenko naisena 165 cm vai 185 cm, olisin ehdottomasti 165 cm.

Vierailija
59/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt mies voi aina hakea vaimon euroopan/pohjoisamerikan ulkopuolelta. Pitkä nainen taas... noh, toivottavasti pitävät hollantilaisia miehiä komeina.

Vierailija
60/160 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus kertoo hyväosaisuudesta. Yleensä lyhyet tytöt menee amikseen ja kauniit pitkät yliopistoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä