Miksi työtön tohtori ei ota työkkäristä työtä vastaan?
Vaikea uskoa ettei mitään saisi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3db9e82e-0f92-4747-b022-eab5ba550f70
Kommentit (345)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtodistuksia tai koulupapereita ei tasan kukaan työnantajan edustaja halua enää nähdä 2020-luvulla.
Luulet vaan. Kyllä minulta on vielä tänä vuonna kysytty. Ja sitten onhan duuneja, joihin on jopa pätevyysvaatimuksena jokin tietty tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Äiti on hoitanut kotia ja isä tuonut leivän pöytään. Äiti on aina ollut sitä mieltä, että väliäkö palkalla kunhan jotenkin pärjää. Minä olen miehenä jyrkästi eri mieltä. Helppoahan se on naisena näin sanoa, jos mies elättää.
Itseni elättävänä naisena olen äitisi linjoilla.
Koulutus on tärkeää ja vaikka niitä papereita en suoranaisesti kaipaa nähtäväkseni, on tärkeää että työnhakija on "päässyt maaliin asti" opintojensa kanssa ja ne opinnot ovat jotenkin järkevät. Osoittaa että hän kykenee saattamaan projektin loppuun asti.
T. Työnantaja
Tuosta @kunhN jotenkin toimeen tulee" olen täysin eri mieltä. Jo oma isoäitini vm 1907 opetti, että täytyy hankkia ammatti, millä pysyy itsenäisenä ja pystyy itsensä elättämään, ettei tarvitse kenenkään kelvottoman äijän armopaloista elellä. Tämä on paras neuvo ikinä. - ihan jokaiselle!
T.nsinen 48v
Miksi mummo opetti ottamaan kelvottoman äijän, kun kunnollisiakin on viljalti?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvisi asunnon jos voi hyvin asua metsässä. Työkkäri tuskin pakottaa kodittomia mihinkään 9e töihin vaan mies saa rauhassa tehdä tutkimustyötään kirjastossa. Varmaan ihan hyvin elelee työttömyyskorvauksella ja toimeentulotuella kun menoja ei paljon ole muuta kuin lämpimät varusteet ja ruoka.
Varmasti saisi asunnon jostain jos haluaisi. Mies ei vaikuta tyhmältä. Haluaa varmaan nyt vaan aikansa elää elämäntapa intiaanina.
Työkkäri painostaa kaikkia, oli asunto tai ei. Jos et voi ottaa vastaan kokoaikatyötä et ole silloin oikeutettu työmarkkinatukeen.
Olen aikuissosiaalityössä sossuna. Meidän luottotiedottomat kyllä järjestäen saavat asuntonsa yksityisiltä vuokranantajilta. Kunnalla ei asuntoja varsinaisesti ole, vaan osakeyhtiö on sekin. Jos on saanut sieltä aiemmmin häädön tai on vanhoja vuokrarästejä, ei asuntoa tietenkään sieltä voi saada. Tietyt yksityisest vuokranantajat vuokraavat nimenomaan Kelan tuilla oleville asuntoja siinä luulossa että vuokra on taattu. Näin ei tietenkään ole tosiasiassa. Mutta sen on pötypuhetta, että luottotiedoton ei voi asuntoa saada.
Vierailija kirjoitti:
Jos halua on niin kyllä päihteetön hyväkuntoinen mies jotain töitä saa. Tohtorintutkintoa ei ole pakko mainita haastattelussa jos pelkää sen haittaavan työnsaanti{/quote]
Oletko varma, että työnantaja arvostaa valehtelemista? Saako sitten pitää paikan, jos jää valheesta kiinni? Itse olen työtön tutkija ja nimeä googlaamalla tulee heti vastaan haastattelut mediaan. Olen kyllä kysellyt sellaisten suorittavien hommien perään, joita tein opiskeluaikana. En kelpaa niihin enää.
Se vaan on melko epätodennäköistä, että hakiessa siivoojan paikkaa rekrytoija kysyisi, niin, mites oletko väitellyt tohtoriksi?
Tuo 500€ on todennäköisesti toimeentulotuen perusosa ilman leikkauksia. Jos leikkauksia olisi, silloin se on joko -20% tai -40% perusosasta, eli jäljelle voi jäädä myös vain 300€.
Asunnottomaksi ei Suomessa pitäisi olla mahdollista joutua ihan noin vain, jos ei satu sitten olemaan jotain erityistilanteita. Jos olet esim. kunnan asunnossa ja olet hoitanut maksusi, ei sitä tietääkseni ihan noin vain voida asumista lopettaa vaan on löydyttävä sitten tilalle korvaava asunto ja tarvittaessa kiireisesti.
Erilaisia tapauksia kuitenkin on, joten systeemi ei varmasti ole ihan vedenpitävä, siksi kannattaa jokaisen selvittää sääntöjä ja käytäntöjä ja lukea kokemuksista, jotta voisi välttää mahdolliset ongelmakohdat jonka seurauksena ongelmien kierteet.
Joku nainenhan kommentoi asunnottomuudesta sellaistakin että alunperin asunut omassa asunnossa, myynyt pois, mutta ostaja löytänyt hometta ja kauppasumma siinä sitten palanut, ja uuden miesystävän kanssa asuminen miehen asunnossa päättynyt 3 viikon kohdalla eroon. Asunut sitten autossa kuukausia sen jälkeen. Mutta ajattelepa, jos on niin varaton, että ei ole varaa edes tuohon autoon?
Siinäpä se teltta-asuminen sitten alkaa jo kummitella.